Mainos

Hollannin Maajoukkue Suomessa

• 2 590
  • 9

Käräppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Calgary Flames
Elikkä minua kiinnostaisi tietää miten tuon ei niin kuuluisan Jääkiekkomaan pelit harjoituspelit suomessa menivät kun en niitä mistään löytänyt.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Onko muut ajatelleet, että voisi olla näiden "rupumaiden" kiekolle hyväksi järjestää mm-kisoihin samanlainen karsintalohkosysteemi kuin mitä Futiksessa on? Eli jätettäis nämä Euro Hockey tourit ja alettais tekeen hyväntekeväisyyttä :) Osa matseista päättyis varmaan 20-0, mutta toisaalta Leijonissakaan ei tarvitsisi kuormittaa tähtipelaajia niin paljoa näitä pikkumaita vastaan pelattaessa. Ehkä valmiiksi kuolleena syntynyt idea, mutta voisihan se vetää Hollannissakin katsomot täyteen, jos Suomen, Ruotsin tai vain Saksan maajoukkue saapuisi pelaamaan karsintapelejä.

Lohkoja voisi olla 4 ja jokaisesta menisi 3 joukkuetta MM-lopputurnaukseen. No paljonhan systeemissä olisi korjattavaa muutenkin. Eli jos joka 2. vuosi vain järjestettäisiin lopputurnaus, niin karsintamatsejakaan ei olisi liian tiuhaan.

Juolahtipa vain mieleeni.

Viimeksi muokattu:

strato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Andorra, Armenia, Itävalta, Valko-Venäjä, Belgia, Bosnia-Hertsegovina, Bulgaria, Kroatia, Tsekki, Tanska, Viro, Suomi, Ranska, Saksa, Iso-Britannia, Kreikka, Unkari, Islanti, Irlanti, Israel, Italia, Kazakstan, Latvia, Lichtenstein, Liettua, Luxemburg, Makedonia, Hollanti, Norja, Puola, Portugali, Romania, Venäjä, Serbia-Montenegro, Slovakia, Slovenia, Espanja, Ruotsi, Sveitsi, Turkki, Ukraina

Siinä olisi IIHF:ään kuuluvat Euroopan maat, jotka käsittääkseni lasketaan futiksessa Eurooppaan. 41 kappaletta, jos oikein laskin. Kotiottelussa ei välttämättä olisi jännitys huipussaan kun Suomi kohtaisi Portugalin :)
Itseäni on aina kiehtonut ajatus, että jos isot maat tai edes jotkut seurat alkaisivat tekemään yhteistyötä näiden pienten jääkiekkomahtien kanssa. Ihan vaan noin lajin puolesta.
Mitä itse aloituksen kysymykseen tulee niin en tiedä mitään.

NHL

Jäsen
Viestin lähetti Black Adder
Lohkoja voisi olla 4 ja jokaisesta menisi 3 joukkuetta MM-lopputurnaukseen. No paljonhan systeemissä olisi korjattavaa muutenkin. Eli jos joka 2. vuosi vain järjestettäisiin lopputurnaus, niin karsintamatsejakaan ei olisi liian tiuhaan.

Juolahtipa vain mieleeni.

Toi olis muuten hyvä idea, mutta eipä taida onnistua, koska MM-kisoista saa sen verran hyvät tulot vuosittain, että ne kannattaa järjestää. MM-kisojen arvostus varmasti lisääntyisi jos ne järjestettäisiin harvemmin.

Are

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, S.L Benfica, Getafe, Pool
Viestin lähetti strato
Kotiottelussa ei välttämättä olisi jännitys huipussaan kun Suomi kohtaisi Portugalin :)
Hieman off topicia...

Asustelin viime vuonna Lissabonissa ja ei tosiaan löytynyt jäähallia miljoonakaupungista. Sen sijaan rullakiekkoa paikalliset jonkin verran vääntivät. Taso ei tosin siinäkään kummoinen ollut. Ja lätkän mm-kisojen seuraaminen ei luonnollisestikaan onnistunut, kun ei koko maassa näkynyt edes satelliitilla yhtään kanavaa joka olisi matseja näyttänyt. Tsekkiläiset kaverini tiedustelivat suurlähetystöstään ja maansa kiekkoliitosta asti, että eikö todellakaan näy koko Lissabonissa yhtään kanavaa jolta voisi tsiigata matseja. No eipä yllättäen löytynyt! Suomi-Portugali olisi kyllä sen luokan teurastus, että toivottavasti eivät koskaan joudu lätkässä vastakkain ;-)

Toisaalta pistihän Suomi fudiksessakin lusitaanit pakettiin muutama vuosi sitten.

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Keskustelua muista kiekkosarjoista otsakkeella KooVee 2004-2005 löytyy ainakin kaikki Hollannin pelien tulokset.
HeKi hävisi kotonaan 2-3 ja "oranjet" tekivät kuulemma mailoillaan muutakin kun tavoittelivat kiekkoa...

Itse olen kanssa muutes miettinyt noita karsintasysteemejä MM-kisoihin. Olenpa joskus piirrellyt paperille lohkoja ja pohtinut eri pelisysteemejä =) Ei se nyt ihan kuollut idea välttämättä olisi...

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Black Adderin ajatus on kyllä innostava. Eihän sitä andorraa vastaan tarvitsisikaan Viuhkoloiden ja Pärssisten pelata. Voisivat tuollaiset pelit hoitaa vaikka mestiksen tai suomisarjan maajokkue tai millaisen joukkueen päävalmentaja sitten kasaisikin. Tämä, jos mikä vauhdittaisi jääkiekon leviämistä ja ennenkaikkea suosiota ympäri eurooppaa. Ja mikä tärkeintä osaaminen leviäisi laajemmalle ja taso nousisi nuissa (jääkiekon) kehitysmaissa varmasti rajusti.

Mutta, koska kansainväliselle jääkiekkoliitolle kelpaa vain raha, niin tätä tuskin koskaan tai ihan lähitulevaisuudessa tapahtuu.

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Viestin lähetti Are
Hieman off topicia...

Asustelin viime vuonna Lissabonissa ja ei tosiaan löytynyt jäähallia miljoonakaupungista. Sen sijaan rullakiekkoa paikalliset jonkin verran vääntivät. Taso ei tosin siinäkään kummoinen ollut. Ja lätkän mm-kisojen seuraaminen ei luonnollisestikaan onnistunut, kun ei koko maassa näkynyt edes satelliitilla yhtään kanavaa joka olisi matseja näyttänyt. Tsekkiläiset kaverini tiedustelivat suurlähetystöstään ja maansa kiekkoliitosta asti, että eikö todellakaan näy koko Lissabonissa yhtään kanavaa jolta voisi tsiigata matseja. No eipä yllättäen löytynyt! Suomi-Portugali olisi kyllä sen luokan teurastus, että toivottavasti eivät koskaan joudu lätkässä vastakkain ;-)

Toisaalta pistihän Suomi fudiksessakin lusitaanit pakettiin muutama vuosi sitten.

Off topiciin jatkoa. Aina kun on ulkomailla ja haluaa seurata urheilua (tai juoda siideriä), kannattaa etsiä Irkkupub. Niiltä löytyy kaikki mahdolliset lautaset katolta ja etsivät kyllä kanavan, jos ei samaan aikaan tule jalkapalloa. Itsekin olen katsonut jonkun lätkän MM-välierän Madridilaisessa Irkkupubissa. Luulisi samat taivaskanavat Portugalissakin näkyvän. Berliinissä yritin saada näkyviin Hollanti-Suomi fudismatsia, mutta saarivaltioiden peli meni edelle. Onneks joku perussaksalainen kanava näytti maalit ja kohokohdat pelin jälkeen.

Eikös Portugalissa muka pelata kiakkoa? Mun mielestä pelataan, mutta ehkä olen väärässä... Ja tuo siiderivinkki toimii myös. Vaikka maassa ei muuten Strongbowta tms. löytyisi, niin Irkkupubeissa on aina vähintään yhtä plaatua.

Go Irkku Go

Are

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, S.L Benfica, Getafe, Pool
Viestin lähetti Uncle Becker
. Itsekin olen katsonut jonkun lätkän MM-välierän Madridilaisessa Irkkupubissa. Luulisi samat taivaskanavat Portugalissakin näkyvän.

Eikös Portugalissa muka pelata kiakkoa? Mun mielestä pelataan, mutta ehkä olen väärässä... Ja tuo siiderivinkki toimii myös. Vaikka maassa ei muuten Strongbowta tms. löytyisi, niin Irkkupubeissa on aina vähintään yhtä plaatua.

Go Irkku Go

Eipä ainakaan Lissabonin Jose Alvalade Stadionin Sports Barista eikä parista Expo alueen irkkupubistakaan löytynyt noita matseja. Tai sitten eivät vaan viittineet etsiä ja pääsivät helpommalla kun ilmoittivat meille et ei löydy. Oli nääs jonkinasteinen EM-futis huuma päällä.

En tosiaan kuullut Portugalilaisesta kiekkoilusta mitään, voisi olettaa et jostain päin joku jengi sieltäkin löytys, kun kerta Turkista ja Malesiastakin. Ainoa lätkään viittava juttu sattui Algarvessa Lagosin surffiparatiisissa, jossa törmäsimme kanadalaisten pitämään lätkäbaariin. Seinät täynnä NHL-sälää, mm. Dafoen aito maski. Oli siinä suomi- pojat pyörällä päästään, muutenkin kun sangriasta :-)

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
HPK vs KalPa
  • 3.05
  • 4.20
  • 2.06
KooKoo vs Kärpät
  • 2.48
  • 4.30
  • 2.60
Pelicans vs Jukurit
  • 1.85
  • 4.45
  • 3.50
Sport vs Lukko
  • 3.40
  • 4.40
  • 1.88
Tappara vs Ässät
  • 1.71
  • 4.60
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy