Omat valintani olisivat kyllä olleet:
Maalivahti:
Tomas Duba Saipa
Puolustaja:
Rob Cowie Jokerit
Hyökkääjä:
Vladimir Machulda Saipa
Joukkue:
Pelicans Lahti
Valmentaja:
Jukka Jalonen HPK
Vaikka Lehtonen pelasikin loistavasti, niin hän jäi pikkuhiljaa Jamie Ramin varjoon, mutta tosin vieläkin taistelu on melko tasaista, ja Jokerivalmennus voi laittaa huoletta laittaa kumman tahansa maaliin. Vaihtoehtoja olisi mulla olleet Draper, Vehanen, Niittymäki, Ram ja Duba. Ehkä Duba oli näistä sitten paras.
Duba on pelastanut todella monta pistettä Saipalle loistavilla otteillaan, kuten esim. Blues ottelussa Espoossa alkukaudesta.
Pakki hockey nightin valinta oli Luoma, ehdokkaita olisi minulle olleet Luoman lisäksi Vallin, Cowie, Välivaara, Tuulola, Zidlicky, Nikolov ja moni muu, mutta päädyin joka tapauksessa Cowieen.
Hyökkääjiä oli minulla ehdolla Miettinen, Machulda, Rosa, Chlubna, Jääskeläinen, Caloun ja Kohn, sekä muutama muu kova luu.
Lopulta päädyin Machuldaan,joka pelaa todella hyvin siihen nähden, että joukkue on sarjassa viimeisenä, ja suurimman osan kautta on vieressä surffailleet vain rivimiehet, esim. Miettisellä, Rosalla ja Calounilla oli vierellään sellaisia pelimiehiä kuten Peltonen, Pakaslahti, Stapleton, Krykov, Santala jne.
Machulda pelaa sentterinään Pekka Tirkkonen, joten tehot 13+15=28 ei ole todellakaan mikään huono saldo.
Paras joukkue on todennäköisesti myöskin Pelicans. Aika nimetön Lahtelaisryhmä, jossa pelaa monia viime kaudella alisuorittaneita pelaajia, kuten J. Jääskeläinen ja Toni Koivunen. Joukkuehenki on todella hyvä ja pelaajilla on hauskaa jäällä ja kopissa. Ehdottomasti paras joukkue. Muita ehdokkaita mm. Tappara, Jokerit ja HPK.
Paras valmentaja mielestäni Jukka Jalonen. Myös Kari Eloranta on saanut nimettömän joukkueensa hyvään iskuun...
Jalosta ei ennen kauden alkua oikein tunnettu, mutta mediassa esiintyneitten haastatteluiden perusteella varsin fiksu ja asiallinen koutsi, ja se näkyy myös tuloksissa. Työnjako Timo Lehkosen kanssa on toiminut todella hyvin, ja sarjataulukkokin puhuu puolestaan. Hyvä valmentaja.
Myös huonoimmat päätin:
MV: Sami Lehtinen Saipa
P:Miha Rebolj
H:Filip Turek
Joukkue: Katsokaa sarjataulukkoa...;)
Valmentaja: kritiikin perusteella Räsänen.
Kommentteja?