Taisi olla tämä:Linkkasiko joku tänne viime talvena jonkun tekniikkavideon luistelutyylistä?
Alamäkijuoksussa joutuu lisäksi lihakset aika koville, vaikka aerobisesti vähän helpottaakin. Hiihdossahan tuo on melkein täyttä lepoa, jos ei nyt ihan hurja mäki ole vaativin mutkin.Hiihdossahan parasta on se kun ylämäen jälkeen on se alamäki yleensä palkintona, juostessa alamäessä ei juuri kovin paljoa nopeampaa pääse.
On ollut todella hyvä talvi hiihtäjille etelässä. Ei montaa ainakaan parempaa tule mieleen siltä ajalta (talvesta 08-09 eteenpäin) kun olen täällä asunut. Lunta on riittävästi siten, että lähes kaikki pitkätkin reitit ovat auki, mutta siten että nuo sankimmat lumisateet ajoittuivat lopulta aika lyhyelle ajalle. Tammikuun alun kovat pakkaset toki pitivät muutaman päivän poissa laduilta samoin kuin lauhimmat päivät tammikuun puolen välin jälkeen, mutta noiden lauhojen jaksojen jälkeen on sopivasti aina tullut hieman lunta, jolloin reitit ovat taas puhdistuneet. Eilen esim. Petikon ja Keimolan alueiden ladut aivan priimakunnossa.
Noista pidemmistä reiteistä puheenollen on ollut jo vuosikausia tarkoitus käydä hiihtämässä Pirttimäki-Luukki väli, mutta Espoon latutilanteen mukaan on kunnostamatta. Toivottavasti mahdollisuus tulee vielä tänä talvena.
Etätöitä kun tulee paljon tehtyä niin tässäkin juuri tunti sitten kävin lyhyen "lounaslenkin" painamassa tossa Lepuskissa kun melkein takapihalta lähtee siirtymäladut sinne suuntaan. Vähän huomaamatta tullut itselleni se vajaa 500 km tähän mennessä vaikka tuntuu että illat olleet enemmän pallopelejä ym. aktiviiteettia täynnä.
Multa lähtee kans Lepuskin ladut tosta 700m päästä, mutta jotenkin itsensä raahaminen ladulle on silti välillä hankalaa :D
Lepuskin laduista, kävitkö niillä pelloilla? Oliko missä kunnossa, kun edellisen kerran ajettu 4 päivää sitten.
Joo, ne pellot siinä ”hevostallin” ympäristössä aivan viimeisen päälle. Suurimman osan matkaa hiihdin niin että mun ja latukoneen välissä ei ollut mennyt kukaan ennen mua. Oikeastaan paremmassa kunnossa ne ei voi enää olla. Siinä Lepuskin pellolla missä se mormonikirkko ja lasten päiväkoti ehkä vähän jäisempää, hyvä silti.
No perkele, aamulenkki aamusta sitten siellä hevostalleilla!
Pistä ainakin pitkät kalsarit, siellä on näköjään joku -20 C pakkasta aamulla :-)
Itse raahaudun usein siinä puolen päivän paikkeilla ulos kun kroppa palautunut edellisen päivän hurjastelusta.
On ollut todella hyvä talvi hiihtäjille etelässä. Ei montaa ainakaan parempaa tule mieleen siltä ajalta (talvesta 08-09 eteenpäin) kun olen täällä asunut. Lunta on riittävästi siten, että lähes kaikki pitkätkin reitit ovat auki, mutta siten että nuo sankimmat lumisateet ajoittuivat lopulta aika lyhyelle ajalle. Tammikuun alun kovat pakkaset toki pitivät muutaman päivän poissa laduilta samoin kuin lauhimmat päivät tammikuun puolen välin jälkeen, mutta noiden lauhojen jaksojen jälkeen on sopivasti aina tullut hieman lunta, jolloin reitit ovat taas puhdistuneet. Eilen esim. Petikon ja Keimolan alueiden ladut aivan priimakunnossa.
Noista pidemmistä reiteistä puheenollen on ollut jo vuosikausia tarkoitus käydä hiihtämässä Pirttimäki-Luukki väli, mutta Espoon latutilanteen mukaan on kunnostamatta. Toivottavasti mahdollisuus tulee vielä tänä talvena.
Mitä hanskoja olet käyttänyt?Hieman ärsyttää, kun hiihtokäsineitä kuluu kaudessa useita pareja. Menevät aina rikki peukalon sisäpuolelta, eli siitä kohdasta, jolla sauvasta pidetään kiinni.
Onko tämä ns. "gilla läget" -ongelma, johon nyt vain pitää sopeutua, vai onko olemassa kestäviä hiihtosormikkaita? Toki tässä on vielä sekin, että minun on vaikea löytää sopivia, kun sormet ovat todella lyhyet.
Olen viime aikoina käyttänyt Rukkan huokeita Basic-käsineitä. Lillsportia en ole kokeillut, mutta esim. Haltin eri malleja kyllä.Mitä hanskoja olet käyttänyt?
Ainakin itsellä nuo Lillsportin eri mallit toimii, taitaa olla nahkaa nuo kämmenpuolet niissä. Toki en mikään himohiihtäjä ole, mutta kestää kyllä pitkään.
Okei, suosittelen kyllä noita Lillsporteja kokeilemaan. Vähän kalliimpia toki, mutta aika usein löytyy ihan hyviä alennuksia.Olen viime aikoina käyttänyt Rukkan huokeita Basic-käsineitä. Lillsportia en ole kokeillut, mutta esim. Haltin eri malleja kyllä.
Kannattaa kuitenkin mukavuuteen ehkä enemmän panostaa kuin kestävyyteen. Itselle sopii Haltin perushanska hyvin, ja kun ei paljoa pari maksa, niin menen niillä. Alkaa niissä kuitenkin ne muutkin ominaisuudet laantua käytössä, vaikka ei puhki kuluiskaan.Hieman ärsyttää, kun hiihtokäsineitä kuluu kaudessa useita pareja. Menevät aina rikki peukalon sisäpuolelta, eli siitä kohdasta, jolla sauvasta pidetään kiinni.
Onko tämä ns. "gilla läget" -ongelma, johon nyt vain pitää sopeutua, vai onko olemassa kestäviä hiihtosormikkaita? Toki tässä on vielä sekin, että minun on vaikea löytää sopivia, kun sormet ovat todella lyhyet.
Itse pidän hihnat aika tiukalla, ei kahvaa oikeastaan tarvitse pahemmin puristaa kun sauva palaa työnnön jälkeen ”oikein”. Jyrkemmässä mäessä kuokassa tulee jonkin verran puristettua kahvasta.
Korkkikahvoissa enemmän kitkaa, kuluttaisiko se sitten? Itse ostin tälle kaudelle Rex R1 sauvat Exel:n rinnalle, no niillä vasta reilu 300km joten ei ole pahemmin kulumia. Erinomaiset sauvat.