Mainos

HIFK tarvitsee uusitun hallin – Helsinki Garden tervetuloa!

  • 1 640 166
  • 5 974

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Ei, sillä Hifk:lla ei ole omaa hallia. Hifk jatkaa vuokralaisena uudessakin hallissa. Kiinteistöpuoli ei kuulu yhtiön toimenkuvaan. Plan C osalta sen verran, että omistus tulee olemaan suurelta osin ulkomaisessa omistuksessa.

Päävuokralaisena HIFK tulisi tuossa uudessa hallissa olemaan, mutta eikös kokonaisuutta pyörittämään suunniteltu erillistä firmaa, jonka omistajaksi kaavailtiin HIFK:ta? Siinä Garden lehtisessä oli muotoiltu seuraavasti (tuosta lähtee siis se garden lehtinen latautumaan pdf:änä gsp.fi sivustolta)

"Suunnitelmien mukaan vuokralaisia tulisi kymmeniä, joista suurin yksittäinen taho olisi tapahtuma-areenan toiminnasta vastaava yritys. Sen suunniteltu omistaja ja päävuokralainen olisi Oy HIFK-Hockey Ab. joka näin saisi omalle toiminnalleen tarvitsemansa puitteet."

Tämä siis kyseisen lehden sivulla 10. Eihän tämä siis muuta sitä, että HIFK olisi vuokralainen, mutta jos kuitenkin pääsee pyörittämään kokonaisuutta, niin luulisi, että jos Jack Daniel'sin skenaario toteutuisi, Jokerit eivät olisi halliin nähden samassa suhteessa, kuin HIFK.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Eikö tämä palstatotuus jo kumottu vuosia(?) sitten jonkun teikäläisen toimesta, joka oli yhteydessä asiasta museovirastoon? Tämä oli siis aikaa ennen kun HG:sta oli mitään virallista, tai epävirallista tietoa.

Niin tässä oli kai se, että museovirasto ei suojelisi Nordista eikä heillä olisi edes minkäänlaista intressiä suojella sitä, mutta Helsingin kaupunkisuunnitteluvirasto todennäköisesti tulisi torppaamaan ainakin Nordiksen ulkoiset muutostyöt. Tosin nyt jos nimenomaan siltä suunnalta on ohjeistettu nimenomaan tätä paikkaa niin mitään estettä Nordiksen purkamiseen ei todennäköisesti ole.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuon Hesarin artikkelin kun luin niin minulle oli ihan uutta tuo olympiastadionin alle rakentuva palloiluhalli. Siinä valossa ei Nordikselle ole kyllä enää mitään käyttöä kun uudet hallit on rakennettu.
Olympiastadionin peruskorjauksessa stadionin alle syntyy täysimittainen palloiluhalli koripalloa, salibandya ja lentopalloa varten. Vastaavasti HIFK:n monitoimiareenalle on tulossa modernin jäähallin lisäksi yleisurheilun harjoitushalli sekä palloiluhalli, jossa olisi 2 500 hengen katsomo.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Jännittäviä aikoja hallin suhteen. Kaupungilta pitäisi tulla päätös kuluvan vuoden aikana. Eli tänään tai huomenna, sillä aattona tuskin kokoustetaan. Mäntymäki, Nordiksen parkkis vai julkistetaanko jo plan C?
100% varmaa on, että uusi halli tulee nousemaan. Enkä nyt tarkoita 50:n vuoden aikajaksoa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ainoa mitä ainakin itse vielä toivon on se, että koska HIFK/Everi on linjannut ykköseksi Nordiksen nykyisen paikan, samalla halllin kapasiteetti nostetaan noin 12 000 - 14 000 kiekkokatsojaan. Taloudellisessa mielessä se tarkoittaisi sitä, että halli saisi ison osan suurimmista sisätapahtumista ja todennäköisesti myös jääkiekon maajoukkueen pelit jahka Kummolan taskut täyttänyt sopimus niiden pelaamisesta Arenalla umpeutuu.

Kaksipiippuinen juttu. Jossain "isossa liigassa"(kunhan ei KHL:ssa) tuo voisi olla hyväkin juttu, mutta liigaan tuollainen olisi ihan liian iso. Ja HIFK on minulle tässä se ykkösjuttu, maajoukkue pelatkoon missä lystää. Toki saavat pelata gardenissakin, mutta liiton ehdoilla tuota projektia ei pidä viedä. Totta kai areenaa vastaava yleisökapasiteetti olisi luultavasti sijoittajienkin mieleen, kun pystyisi paremmin kilpailemaan areenan kanssa. Nordiksen paikka olisi minustakin muuten loistava, mutta ei houkuttele ajatus vuokralaisuudesta Espoossa tai areenalla.
 

Bromse

Jäsen
Jotenkin toivoisin Gardenin nousevan Nordiksen paikalle, jonkunlaisen taiteilijasielun, tai hörhön, silmin siinä voisi nähdä Feeniks-lintumaisen uudelleen syntymisen tuhkasta. Vanha ja kaunis katoaa, mutta samalla tilalle syntyy jotain uutta, upeaa ja kaivattua. Samaan aikaan taas en osaa kuvitella Nordiksen jäävän katujyrän alle, ja mukava tuonne olisi päästä Gardenin tulon jälkeenkin joskus käymään. Sitä nostalgian määrää, kun muutaman vuoden päätteeksi Gardenin avajaisista pääset Stadin jäähallin ovista sisään, ja siellä edelleen tuoksuu se poppari..

Toivon mukaan tosiaan päätöksiä saataisiin vielä vuoden 2015 puolella, ja vielä tarkemmin sanottuna toivottavasti niissä päätöksissä kerrotaan Gardenin sijainti, sekä jonkunnäköiset (mielellään mahdollisimman totuudenmukaiset) ajanjaksot milloin rakentaminen alkaa, ja milloin olisi tarkoitus olla valmiina ensimmäiseen IFK:n liigamatsiin. Jos paikaksi valikoituu Nordis, olisi se tietenkin myös pieni turn off pelata muutama vuosi evakossa, oli se sitten Jaffalla (tätä tuskin tapahtuu) tai LänsiAuto/Barona/Metro-Areena (se todennäköisempi vaihtoehto).

Vieläkin on vaikea suhtautua ajatukseen, että IFK pelaisi "pian" kotipelinsä uudessa, modernissa areenassa. Simppelimmin sanottuna, vieläkin on vaikea suhtautua ajatukseen, että IFK ei "pian" pelaa kotipelejään Nordiksella. Onhan siinä hallissa paljon vikaa, mutta silti. Jos joku paikka on hima, niin Nordis.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No kyllä tuo nykyinen Nordis on aina muistoissa ja siellä säilyy vaikka purettaisiinkin.

Varsinkin nyt kun on käynyt näissä junnu MM-kisoissa siellä niin lähinnä hävettää se halllin kunto ja ne huonot palvelut siellä. Katosta roikkuu fyllit ja joka kolmas kiska on vaan auki joihin pitkät jonot tauoilla (mikä ei tietenkään ole rakennuksen vika). Kivasti ovat ottaneet koko Brewer Streetin pois asiakkaiden käytöstä eikä missään ole paikkaa mihin voi istahtaa syömään nacholautasensa. Jotenkin vaan uskon ettei jenkit ja kanukit kamalasti arvosta sitä että heidät on laitettu pelaamaan ns. kakkoshallissa.

Mä toivon vaan että eläisin niin kauan että näkisin sen uuden hallin ja pääsisin sen kokemaan. Nyt tuntuu nimittäin siltä että sen toteutuminen on sen verran kaukana.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Hallia ei ole suojeltu. Suojelu kun toteutetaan pääsääntöisesti kaavalla (kunnan monopoli). Mutta voidaan olla aivan varmoja siitä, että museoviraston lausunto hallista käynnistää valituskierteen, jossa suojelua haetaan rakennussuojelulain kautta. Jos haluaa varmistaa, että hanke viivästyy, kannattaa tosiaan ehdottaa vanhan hallin purkua. Mäntymäki vaihtoehdon ajaminen olisi Gardenin toteutumisen kannalta nyt ensiarvoisen tärkeää.

Olenko lukenut täältä vai jostain uutismediasta, että Museovirastolle riittäisi, että nykyisen hallin pohjoissivustan seinä säilyisi. Eli se voisi olla eräänlainen portti uuden hallin edessä. Toinen juttu on se, riittääkö silloin tilaa uuden rakentamiselle.

Näin ulkopuolisena toivoisin, että uusi Nordis tehtäisiin HIFK:n ja Helsingin halliksi ja maajoukkue siirtyisi pelaamaan uuteen halliin Tampereelle, joka on kuitenkin suomalaisen jääkiekkoilun synnyin- ja pääkaupunki.
 

ilu

Jäsen
Olenko lukenut täältä vai jostain uutismediasta, että Museovirastolle riittäisi, että nykyisen hallin pohjoissivustan seinä säilyisi. Eli se voisi olla eräänlainen portti uuden hallin edessä. Toinen juttu on se, riittääkö silloin tilaa uuden rakentamiselle.

Rakennusteknisesti joku yhden seinän "säilyttäminen" ei taida vaan olla mikään läpihuutojuttu, etenkään kustannusten puolesta. Ylipäänsä uuden hallin osalta merkittävässä osassa rahoitusta ovat kompleksiin liittyvät asunnot ja liiketilat. Nordenskiöldinkatu on lyhyestä maantieteellisestä etäisyydestään huolimatta kehittämisen kannalta huomattavasti vähemmän kiinnostava tontti ja huonommin saavutettavissa keskustan, keski-Töölön ja Kallion suunnalta kuin kaavailtu Mäntymäen alue. Tuleva Pisara-radan asema voimistaa tätä eroa entisestään.

Museovirasto ei ole katsonut Helsingin jäähallia toistaiseksi suojelemisen arvoiseksi, koska tälle ei ole ollut mitään tarvetta. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö sillä olisi intressejä hallin suhteen. Mikään media ei ole tätä asiaa juuri selvitellyt, tätä Iltalehden lyhyttä uutista lukuunottamatta, mutta siitäkin käy selväksi, ettei nykyisen rakennuksen jyrääminen välttämättä tule olemaan mikään läpihuutojuttu:

Museoviraston osastonjohtaja Mikko Härö kirjoitti:
Se on hieno rakennus, ja suojelun tai kehittämisen kohde. Ajatus, että Jäähalli häviäisi kokonaan, ei tunnu hyvältä.
 

Lhutuur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jari Levonen haista vittu!!
Missä on muka sanottu, että tämän vuoden puolella pitäisi tulla päätöksiä? Eikös IFK:lle annettu kesään asti aikaa kehitellä tätä plan B:tä?
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Onkohan ylipäätään sellainen skenaario mahdollinen, että Jokerit tulee HIFK:n vuokralaiseksi uuteen areenaan sen valmistuttua? Kun kujanjuoksu ryssäliigassa toivon mukaan pian päättyy ryssäomistajien kyllästyessä leikkikaluunsa. Tällöin Jokerit joutuu tilanteeseen, jolloin kotihallia ei ole eikä liigan pelaaminen Pirkkolassa tai Myllikässä oikein iske. Hjallishan tuskin tähän nöyrtyisi, mutta elättelen toiveita, että leuaton pakkaisi purjehduskamansa ja suksisi *****n Jokereista ryssien kanssa samalla ovenavauksella.
Itse en Jokereita Liigaan takaisin halua, mitäs läksivät ryssäliigaan, oma vika. Mutta jos palaavat, voisi IFK taustayhtiöneen tarjota uutta Gardenia vuokralle sopuhintaan kaudeksi, pariksi. Ilman jääkiekkoa Hartwall Areena menee konkkaan ja Suomalaiset sijoittajat voivat ostaa sen pilkkahintaan. Mitäs HIFK tästä kostuu? No osa IFK taustaisista sijoittajista tai yrityksistä voisi olla kiinnostunut Harwall Areenan osakkuudesta, hyvät naurut kuitenkin ryssien kustannuksella saataisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tuleva Pisara-radan asema voimistaa tätä eroa entisestään.

Pisaraa ei tehdä. Hki ei saanut tällä kertaa huijattua sisäsen liikenteen hankettaan "valtakunnalisesti merkittäväksi" kuten kehäradan jne. kohdalla (toki sekin vaikuttaa, että maaseutukepu ei halua rahaa pääkaupunkiseudulle kaataa...). Ja kun valtio ei tätä älyttömyyttä kustanna, se jää tekemättä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Pisaraa ei tehdä. Hki ei saanut tällä kertaa huijattua sisäsen liikenteen hankettaan "valtakunnalisesti merkittäväksi" kuten kehäradan jne. kohdalla (toki sekin vaikuttaa, että maaseutukepu ei halua rahaa pääkaupunkiseudulle kaataa...). Ja kun valtio ei tätä älyttömyyttä kustanna, se jää tekemättä.

Junttihallitus korkeintaan siirtää hanketta tai vastaavaa hanketta hieman. Jollain aikataululla tuo tulee joka tapauksessa, vai luuletko Helsingin julkisen liikenteen olevan ns. valmis ja moitteeton?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Missä on muka sanottu, että tämän vuoden puolella pitäisi tulla päätöksiä? Eikös IFK:lle annettu kesään asti aikaa kehitellä tätä plan B:tä?
Minulla on (nyt: oli) sellainen mielikuva, että olisin nähnyt paperin jossa vuodenvaihde olisi jonkinnäköinen tavoite päätösten suhteen. Olen luultavasti sekoittanut pari projektia. Mutta kyllä se vielä nousee. Siis se halli(kin).
Pisarasta sen verran, että asemat on jo suunniteltu valmiiksi ja työ jatkuu, sanoivat metsäläiset mitä tahansa. Historiasta löytyy röhönauru -osasto metron tiimoilta. "Kuka idiootti haluaa metron Helsinkiin? Ja vielä valtion tukemana, ei ikinä..." Ajatelkaa TÄTÄ päivää, jos metroa ei olisi, niinpä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Junttihallitus korkeintaan siirtää hanketta tai vastaavaa hanketta hieman. Jollain aikataululla tuo tulee joka tapauksessa, vai luuletko Helsingin julkisen liikenteen olevan ns. valmis ja moitteeton?


Ei siitä ole kyse, vaan siitä että se on Helsingin julkista liikennettä, jonka Helsingin piitäsi rahoittaa pääasiaisia itse. Pisara on niin kallis, että tuskin tulee tapahtumaan… toisaalta, täysin epäkelpo länsimetrokin toteutettiin vaikka HK-suhdeluku alle puoli (1 ja yli on kannattava). Sopisi Helsingissä kysellä kuka hyötyy tunnelinkaivuusta ja mitä joukkoliikennettä sillä rahalla muuten saatas toteutettua esim pikaratikoin...


Helsinki on monta kertaa käyttänyt taktiikkaa, jossa joukkoliikennehanke määritellään "valtakunnallisesti merkittäväksi" ja näin saanut ison osan rahoista valtiolta. Pisarankin kohdalla tätä koitetiin, mutta kun se tosiasiassa ei auta muun maan liikenteeseen mitään (pullonkaula on pääradan Pasila-Riihimäki välillä) ja tämä bluffi ei mennyt tällä kertaa läpi.


Kehäradan kohdalla lentokenttäyhteydellä bluffattiin valtion rahaa kohtuuton osuus. Kehäratahan siis oli myös Hki sisäisen liikenteen ratkaisu, kun se Valtakunnallisesti oikeasti merkittävä vaihtoehto, eli pääradan siirtämine kulkemaan lentokentän kautta saatiin pääkaupunkiseudun poliitikkojen toimesta torpattua ja kehärata toteuttavaks valtion isolla tuella.


MAL sopparit tehdään politikoinnin kautta, ja Hki on tässä ollut tehokas kerään maakuntien rahat omaan käyttöönsä hankkeilla, jokta naamioidaan maakuntien eduksi (toki, on niitäkin oikeasti, ratapiha ja Pasila-Riihimäki jne. Mutta Pisara ei sellanen ole, joten maksakoon Hki sen itse (tai siis normi valtio-osuudella).
 

ilu

Jäsen
Pisaraa ei tehdä. Hki ei saanut tällä kertaa huijattua sisäsen liikenteen hankettaan "valtakunnalisesti merkittäväksi" kuten kehäradan jne. kohdalla (toki sekin vaikuttaa, että maaseutukepu ei halua rahaa pääkaupunkiseudulle kaataa...). Ja kun valtio ei tätä älyttömyyttä kustanna, se jää tekemättä.

Pisara-rata kyllä näillä näkymin tehdään, vaikka aikataulu onkin avoin. Garden-kompleksissa on sen verran pitkän aikavälin projektista kyse, ettei vaikka kymmenen vuoden viivästys vielä suuria merkitse. Oikeastaan radan viivästyminen saattaa jopa toimia tällä erää Garden-hankkeen eduksi, kun Mäntymäen tontin lyhyen aikavälin kehitysarvo ei nouse liikaa.

Hyöty Pisara-radastahan muuten valuu pitkälti maakuntiin, kun Helsingin Rautatieaseman ahdas ratapiha ja raiteiden ruuhkaisuus helpottaa, mikä auttaa nimenomaan pitkän matkan junien aikatauluksen joustavuutta ja aikataulussa pysymistä. Siis siltä osin kuin liikennöivät Helsinkiin/Helsingistä.

Helsingin seudun liikenteen kehitys nojaa muutenkin pitkälti raideliikenteeseen, tässä Helsingin kaupunkisuunnitteluviraston eilisessä tweetissä vähän luonnosta tulevan yleiskaavan raideratkaisuista. Mutta se siitä, ei varsinaisesti liity Gardeniin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei siitä ole kyse, vaan siitä että se on Helsingin julkista liikennettä, jonka Helsingin piitäsi rahoittaa pääasiaisia itse. Pisara on niin kallis, että tuskin tulee tapahtumaan… toisaalta, täysin epäkelpo länsimetrokin toteutettiin vaikka HK-suhdeluku alle puoli (1 ja yli on kannattava). Sopisi Helsingissä kysellä kuka hyötyy tunnelinkaivuusta ja mitä joukkoliikennettä sillä rahalla muuten saatas toteutettua esim pikaratikoin...


Helsinki on monta kertaa käyttänyt taktiikkaa, jossa joukkoliikennehanke määritellään "valtakunnallisesti merkittäväksi" ja näin saanut ison osan rahoista valtiolta. Pisarankin kohdalla tätä koitetiin, mutta kun se tosiasiassa ei auta muun maan liikenteeseen mitään (pullonkaula on pääradan Pasila-Riihimäki välillä) ja tämä bluffi ei mennyt tällä kertaa läpi.


Kehäradan kohdalla lentokenttäyhteydellä bluffattiin valtion rahaa kohtuuton osuus. Kehäratahan siis oli myös Hki sisäisen liikenteen ratkaisu, kun se Valtakunnallisesti oikeasti merkittävä vaihtoehto, eli pääradan siirtämine kulkemaan lentokentän kautta saatiin pääkaupunkiseudun poliitikkojen toimesta torpattua ja kehärata toteuttavaks valtion isolla tuella.


MAL sopparit tehdään politikoinnin kautta, ja Hki on tässä ollut tehokas kerään maakuntien rahat omaan käyttöönsä hankkeilla, jokta naamioidaan maakuntien eduksi (toki, on niitäkin oikeasti, ratapiha ja Pasila-Riihimäki jne. Mutta Pisara ei sellanen ole, joten maksakoon Hki sen itse (tai siis normi valtio-osuudella).
Kyllä, pisararata ei välttämättä ole se järkevin ratkaisu, siksi laitoinkin tuon "vastaavan hankkeen". Helsingin seudun ongelma joukkoliikenteessä on kunnollisten poikittaisyhteyksien puuttuminen, ja tuohon pisara toisi suunniteltunakin hieman helpotusta. Kehärata toimii samoin ensisijaisesti Vantaalla, mutta ehkä laskit tuon mukaan Helsingin sisäiseen liikenteeseen?

Valtion ei tule tietenkään maksaa Helsingin seudun liikenneratkaisuja kokonaan, mutta talouden veturi on pääkaupunkiseutu ja nimenomaan tänne tulee valtion investointienkin keskittyä, eikä tuhlata rahaa maaseudun tekohengitykseen. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö muuallekin kannata tukia ohjata, mutta vain elinvoimaisille alueille ja järkeviin hankkeisiin.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
talouden veturi on pääkaupunkiseutu ja nimenomaan tänne tulee valtion investointienkin keskittyä, eikä tuhlata rahaa maaseudun tekohengitykseen. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö muuallekin kannata tukia ohjata, mutta vain elinvoimaisille alueille ja järkeviin hankkeisiin.

Sipilän hallituksen aikana mikään näistä toiveistasi ei tule toteutumaan.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Ei siitä ole kyse, vaan siitä että se on Helsingin julkista liikennettä, jonka Helsingin piitäsi rahoittaa pääasiaisia itse. Pisara on niin kallis, että tuskin tulee tapahtumaan… toisaalta, täysin epäkelpo länsimetrokin toteutettiin vaikka HK-suhdeluku alle puoli (1 ja yli on kannattava). Sopisi Helsingissä kysellä kuka hyötyy tunnelinkaivuusta ja mitä joukkoliikennettä sillä rahalla muuten saatas toteutettua esim pikaratikoin...


Helsinki on monta kertaa käyttänyt taktiikkaa, jossa joukkoliikennehanke määritellään "valtakunnallisesti merkittäväksi" ja näin saanut ison osan rahoista valtiolta. Pisarankin kohdalla tätä koitetiin, mutta kun se tosiasiassa ei auta muun maan liikenteeseen mitään (pullonkaula on pääradan Pasila-Riihimäki välillä) ja tämä bluffi ei mennyt tällä kertaa läpi.


Kehäradan kohdalla lentokenttäyhteydellä bluffattiin valtion rahaa kohtuuton osuus. Kehäratahan siis oli myös Hki sisäisen liikenteen ratkaisu, kun se Valtakunnallisesti oikeasti merkittävä vaihtoehto, eli pääradan siirtämine kulkemaan lentokentän kautta saatiin pääkaupunkiseudun poliitikkojen toimesta torpattua ja kehärata toteuttavaks valtion isolla tuella.


MAL sopparit tehdään politikoinnin kautta, ja Hki on tässä ollut tehokas kerään maakuntien rahat omaan käyttöönsä hankkeilla, jokta naamioidaan maakuntien eduksi (toki, on niitäkin oikeasti, ratapiha ja Pasila-Riihimäki jne. Mutta Pisara ei sellanen ole, joten maksakoon Hki sen itse (tai siis normi valtio-osuudella).


Eli Helsinki saa maksaa itse, kun satoja miljoonia pääkaupunkiseudun rahoja syydetään autioituvan kepu-suomen tukemiseen kuten Helsingin Sanomat tänään kertoi. Myös muu Suomi siinä tapauksessa pärjätköön omillaan. Tämä keskustelu on aivan väärässä foorumissa. Varmaan löydät muita palstoja kertoaksesi poliittisia näkemyksiäsi, vai mitä?
 

Skearru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Röda
Olin urheilutoimittajalounaalla Mamma Rosassa marraskuun lopussa, ja silloin puhis Timo Everi totesi varsin yksioikoisesti, että viimeistään joulukuun puoliväliin mennessä asiat nytkähtävät johonkin suuntaan. Se siitä.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Olin urheilutoimittajalounaalla Mamma Rosassa marraskuun lopussa, ja silloin puhis Timo Everi totesi varsin yksioikoisesti, että viimeistään joulukuun puoliväliin mennessä asiat nytkähtävät johonkin suuntaan. Se siitä.

No HIFK:llahan on kesäkuun loppuun asti suunnitteluvaraus kahdelle tontille Olympiastadionin läheisyydestä. Ja sen jälkeen kaupunginvaltuusto ja kphallitus tekee päätöksiä. Eli tuskin ennen sitä tapahtuu julkisuudessa mitään asiassa. Kulissit on sitten eri asia.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin nuorten MM-finaalin ja toivon todella, ettei mahdolliseen uuteen halliin tai Nordikselle tule Hartwallin tapaisia diskovaloja kaukalon pleksien pidikkeisiin.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Katsoin nuorten MM-finaalin ja toivon todella, ettei mahdolliseen uuteen halliin tai Nordikselle tule Hartwallin tapaisia diskovaloja kaukalon pleksien pidikkeisiin.

Ei kyllä haitannut paikan päällä ollenkaan. Jaffalassa korostui kyllä Nordiksen vanhanaikaisuus ja nukkavieruus. Jotkut höpöttää, että Nordis on ainoa oikea jäähalli ja siitä ei voi luopua, hienoja ja vähemmän hienoja hetkiä on siellä koettu, mutta olisi kyllä jo aika siirtyä nykyaikaan. Fanikunta on uskollista, mutta satunnaisia katsojia tulisi enemmän, jos myös puitteet ovat nykyaikaiset. Tervetuloa uusi halli discovaloilla tai ilman!
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mä kaipaisin jopa kaikenlaisia diskovalojakin, kunhan niitä käytettäisiin tyylikkäästi ja IFK:n rokkihengessä. Olisi se hienoa nähdä, miten maalin syntyessä koko halli värjäytyisi punaiseksi samalla kun ma ma ma ma ma raikaa.

Eniten noissa maajoukkuepeleissä ärsytti ihan järkyttävät musiikkivalinnat joka välissä. Jos samanlainen meininki on Hartwallilla narrienkin matseissa, niin syvimmät osanottoni heille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös