HIFK:n olisi pitänyt rakentaa helpompi halli vähän huonommalle tontille. Nyt lähdettiin tekemään jotain vuosisadan projektia maan alle ja piti saada samaan paikkaan missä nykyinen. Hintaa triljoona.
Nyt perkele joku NHL tason "simppeli" halli lähimmälle tontille minkä saa. Kyllä siihen paskempaan sijaintiin jossain vaiheessa tottuu.
Tampereen halli maksoi 120 miljoonaa, tämän Gardenin suunnitteluun käytetty 20 miljoonaa tms.
Sunk cost fallacyt jne nyt mäkeen, uudet henkilöt vetämään ja yksinkertaisempi, halvempi projekti tilalle.
Tämä nykyinen Garden projekti ei tule koskaan toteutumaan, siitä voi aika paljon lyödä vetoa.
En kyllä oikein tiedä, että olisiko tällaisessa sitten ollenkaan sitä ideaa ja järkeä noin pidemmän päälle. Esimerkiksi nyt vaikka tälläkin hetkellä se Tepsin halli Turussa on hieman hankalassa paikassa kaupungin keskustasta katsottaessa ja mitä oon TPS:n palstaa lukenut, niin sielläkin on kovasti kritisoitu nykyisen Elyseen huonoa sijaintia ja toivottu Turkuun jo pidemmän aikaa sitä uutta hallia johonkin kantakaupunkiin jo ihan senkin takia, että ne kulkuyhteydet sinne olisivat paljon paremmat ja että halli olisi kaupungin keskustassa tai ihan sen välittömässä läheisyydessä.
Eli ei välttämättä kannattaisi tehdä meidän enää tätä samaa virhettä, että sitten myöhemmin alettaisiin kuitenkin kaivata sitä uutta hallia johonkin lähemmäs keskustaa ja ennen kaikkea parempien kulkuyhteyksien äärelle. Eikä välttämättä oikein palvelisi Helsingin kaupunkia sellainen, että tänne rakennettaisiin se uusi halli johonkin Paloheinään tai Kannelmäkeen ja samalla Tampere saisi ja veisi kaikki tapahtumat meidän edestämme, kun se meidän uusi halli ei pärjäisikään kilpailussa edes yleisön näkökulmasta katsottuna.
Sanoisin että kilpailun, kulkuyhteyksien ja ihan meidän jengin fanienkin kannalta se olisi parasta, että tämä uusi halli sijaitsisi jossain akselilla Töölö-Meilahti-Pasila-Hakaniemi-Sörnäinen, eli kantakaupungissa noiden spåra- ja metroreittien varrella.
En tiedä, että miten innokkaasti ja usein viitsisin itse välttämättä lähteä runkosarjan kotimatseihin johonkin Paloheinään ja uskon että monikin voisi ajatella samalla tavoin, ellei satu itse asumaan tuolla kyseisellä suunnalla. Ja tämä "Paloheinä" oli nyt siis vain ihan pelkkä esimerkki, eikä todellakaan mikään huhu tai edes oletus uuden hallin mahdollisesta suunnasta.