HIFK – playoffs 2023

  • 105 549
  • 871

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kyllä näkisi että Berglundia olisi pakko peluuttaa teipattuna vielä keskiviikkona jos Salin ja Hedberg pystyvät edes kohtuulliseen peliin. Iso lovi toki Melart+Berglund on jos kummatkin veks.
Sarja tuskin menee vielä 4 pelissä poikki.

Luotto kurinpitoon on tunnetusti kova. Se on kuulkaa Kåsastulkin vielä pelikiellossa Berglundin telomisesta….
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Tappara jyrää helposti kohti välieriä enkä oikein näe miten kumpikaan tämän sarjan joukkueista pystyisi laittamaan kampohin Tapparalle.
Luotetaan siihen, että Ässät hoitelee Ilveksen, niin eikös välieräpari ole silloin Tappara-Ässät?
 

Incognito

Jäsen
Luotetaan siihen, että Ässät hoitelee Ilveksen, niin eikös välieräpari ole silloin Tappara-Ässät?

Onhan se, mutta jossain vaiheessa se Tappara pitää kuitenkin sitten kohdata ja voittaa, jos meinaa mestaruuden voittaa. Toki jo pelkkä finaaleihin pääsy takaa melkoisesti enemmän kassaa ensi kaudeksi. Itse olenkin ottanut tämän kevään siltä kantilta, että jokainen peli on plussaa. Mestaruutta en ole budjetoinut tähän kevääseen. Se olisi melkoinen miracle on ice.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luotetaan siihen, että Ässät hoitelee Ilveksen, niin eikös välieräpari ole silloin Tappara-Ässät?

Näin se menisi, mutta kyllä mä luulen että Ilves hoitaa Ässät. 2-0 johto tässä vaiheessa on tietenkin hyvä saavutus, mutta jotenkin toivoisi näkevän lupaavampia otteita. Lukon YV oli aivan luokatonta tänään, joku parempi joukkue olisi tehnyt vähintään yhden noilla yv-minuuteilla. Ei IFK:n AV niin maagista ole.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Onhan se, mutta jossain vaiheessa se Tappara pitää kuitenkin sitten kohdata ja voittaa, jos meinaa mestaruuden voittaa.
Paskat! Karri Kiven karvaperselätkä tiputtaa Tapparan Game 7:ssa, jossa Tapola on lentänyt pihalle aiemmin. Samaan aikaan perinteisesti pidämme Pelicansia pilkkana niin se on punainen finaali tänä vuonna.

Sitten rupesin napittamaan taas kansitakkia
 

Incognito

Jäsen
Paskat! Karri Kiven karvaperselätkä tiputtaa Tapparan Game 7:ssa, jossa Tapola on lentänyt pihalle aiemmin. Samaan aikaan perinteisesti pidämme Pelicansia pilkkana niin se on punainen finaali tänä vuonna.

Sitten rupesin napittamaan taas kansitakkia

Mä en tiedä, että mitähän Porissa tapahtuisi finaaleissa, kun siellä on sääleistä jatkoon meno sellainen karnevaalin paikka, että huhhuh. Finaaleissa varmaan menisi jo koko Pori solmuun. Siinä vaiheessa olisi IFK:lla toki se kotietu. Porista olisi aika vaikea kairata voittoja. Stadissa ei moiseen karnevaalihumuun taideta päästä lainkaan. Toisaalta karvapersekiekon voi voittaa karvapersekiekolla.

Nyt viet sen "varoiksi" ostetun lestin kauaksi kotoa. Katselin, että oli Dykiäkin kehuttu tuolla, niin alkoi pelottaa että onko korkki jo auennut?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salinilla ei ole pleijarikokemusta liigasta peliäkään. Melartin ja Berglundin ollessa poissa seuraavasta pelistä laittaisin rohkeasti Iiron pakiksi. Hedberg on turhan heppoinen fyysistä Lukkoa vastaan. Mestaruuksia voitetaan puolustamalla. Satsataan pakistoon hyökkäyksen kustannuksella.
Joo ei ole Tapsallakaan pleijarikokemusta ennen tätä (jämäminuutit voi jättää huomioimatta). Eikä ollut Heiskasellakaan 1. kaudellaan ja siksi varmasti Stögö peluutti sitkeästi Erosta ratkaisuhetkillä ja siihen kaatui se kausi, kun ei uskaltanut luottaa tulikuumaan Miroon, jonka potentiaalin näki kaikki lätkästä mitään ymmärtävät.

Joo Salin ei ole Heiskanen mutta jos Melart ja / tai Berglund sivussa niin ilman muuta kehiin. Eikä nyt rikota hyökkäysketjuja, aivan päätön idea.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Salinilla on ollut hyvä flow metukassa. Painaa yli piste per peli, joten sieltä vain kovempiin kinkereihin mukaan.

Toivotaan todella, että Berglund pystyy pelaamaan. Ei tuosta ylivoimasta tule muuten mitään.
Ei siitä kyllä tule Berglundinkaan kanssa. Kovalla prosentilla syöttelee ihan minne sattuu..
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Mä en tiedä, että mitähän Porissa tapahtuisi finaaleissa, kun siellä on sääleistä jatkoon meno sellainen karnevaalin paikka, että huhhuh. Finaaleissa varmaan menisi jo koko Pori solmuun. Siinä vaiheessa olisi IFK:lla toki se kotietu. Porista olisi aika vaikea kairata voittoja. Stadissa ei moiseen karnevaalihumuun taideta päästä lainkaan. Toisaalta karvapersekiekon voi voittaa karvapersekiekolla.
Jep, silloin kauan sitten Herran vuonna 2011 joutu pistämään Espoossa sen karnevaalihumun pystyyn.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Oon tykännyt HIFK:n peli-ilmeestä. Joka jätkä taistelee koko sydämellä, puolustaa kurinalaisesti ja Taponen hoitaa loput. HIFK pelaa aika rouheaa playoffs-lätkää, sytyn.

Tää ei tosiaan ole mikään yhden pelaajan show (pl. Taponen).
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paskat! Karri Kiven karvaperselätkä tiputtaa Tapparan Game 7:ssa, jossa Tapola on lentänyt pihalle aiemmin. Samaan aikaan perinteisesti pidämme Pelicansia pilkkana niin se on punainen finaali tänä vuonna.

Oikeastihan se menee juuri noin. Ei voi aina olettaa, että runkosarjan kärkijoukkueet raivaavat tiensä finaaliin. Mutta koska meidän jengimme on IFK niin hommahan menisi niin, että Pelicans tai KalPa tiputtaa saman aikaan meidätt Game 7:ssä ja sitten kohdataankin Tappara pronssiottelussa.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Tappara jyrää helposti kohti välieriä enkä oikein näe miten kumpikaan tämän sarjan joukkueista pystyisi laittamaan kampohin Tapparalle.

Jos Ässät voittaa Ilveksen, tulee tämän parin voittajalle vastaan Pelicans tai KalPa. Jos taas Ilves voittaa Ässät, niin Lukolle tulisi siltikin Pelicans tai KalPa. Tapparaa ei Lukolle voi tulla vastaan semifinaaleissa. Ässien TPS-voitosta lähtien ollut hyvin vahva punainen fiilis päällä, kirjoitinkin viime viikon torstaina Ässät-osioon että tiputtavat nyt kummatkin manselaiset tuosta edestä pois niin eiköhän me puolestamme hoideta Raumalaiset (ja kai sitä sen jälkeen täytyy myös Pelicans tiputtaa). Saadaan sitten punainen finaali. Ja jos nyt satuttaisiin tippumaan Lukolle niin sitten toivon kyllä Satakunnan finaalia enkä mitään Nokiafinaalia. Saavat kuitenkin toiset MM-kisat putkeen Tampereelle, vähän lätkähumua nyt muillekkin.

Mä en tiedä, että mitähän Porissa tapahtuisi finaaleissa, kun siellä on sääleistä jatkoon meno sellainen karnevaalin paikka, että huhhuh. Finaaleissa varmaan menisi jo koko Pori solmuun. Siinä vaiheessa olisi IFK:lla toki se kotietu. Porista olisi aika vaikea kairata voittoja. Stadissa ei moiseen karnevaalihumuun taideta päästä lainkaan. Toisaalta karvapersekiekon voi voittaa karvapersekiekolla.

Jos Pori menee finaaleihin (ja IFK myös) niin minä ainakin suoritan semmoisen Karhulinnan Marssin. Mutta kyllä se karnevaali saadaan siinä vaiheessa ihan Helsinkiinkin. Laitetaan vaikka rödat skragat spårien kaulaan.

Nyt viet sen "varoiksi" ostetun lestin kauaksi kotoa. Katselin, että oli Dykiäkin kehuttu tuolla, niin alkoi pelottaa että onko korkki jo auennut?

Tämä on sitä oikeanlaista vinoilua mitä täällä pitäisi olla aina. Kun positiivisemman siiven edustaja selvästi välittää ja vitsailee niin rakkaudellisesti kritiikki-siiven edustajalle että sydän oikein pakahtuu. Kiitos, olisivatpa kaikki positiivarit noin ihania!
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Veikkasin että tämä sarja menee 4-1. Mutta 4-0 taitaa olla lähempänä totuutta. Tappara vaikuttaa todella pelottavalle tällä hetkellä. Roope pelaa tällä hetkellä MVP tasolla maalissa. Uskon täysin että tämä joukkue on valmis haastamaan Tapparan ja viemään ottelusarjan vähintään Game6 jopa Game7.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei siitä kyllä tule Berglundinkaan kanssa. Kovalla prosentilla syöttelee ihan minne sattuu..
Perusvika ollut koko kauden, että kiekon ylöstuonnin jälkeen ne pelin rauhoittavat syötöt tulevat liian hitaasti, eikä kentällinen tue toisiaan siinä tarpeeksi liikkeellään. Kiekollinen jää aina pussiin paineen alle, ja joudutaan heittämään todella vaikeita syöttöjä, jotka tietysti usein sitten epäonnistuu. Toinen murheenkryyni ollut sitten ihan se kiekon ylöstuonti, mutta tämä on edes ajoittain toiminut, tuo ensimmäinen ollut koko ajan. Jos kuvio saadaan käyntiin, yv ollut sen jälkeen ihan hyvää.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Oon tykännyt HIFK:n peli-ilmeestä. Joka jätkä taistelee koko sydämellä, puolustaa kurinalaisesti ja Taponen hoitaa loput. HIFK pelaa aika rouheaa playoffs-lätkää, sytyn.

Tää ei tosiaan ole mikään yhden pelaajan show (pl. Taponen).
Olen absoluuttisesti samaa mieltä. Olen nähnyt tiettyjä pieniä, hiljaisia signaaleja, joista näkee että nyt mennään pitkälle. Mark my words!
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tulen heittämään vähän jarrua ja maalailemaan mustia pilviä tänne kun yleinen mielipide tuntuu olevan että mestaruus on meidän.
On todella iso menetys JOS Melart ja Berglund ovat pitkään sivussa. Eilinen selvittiin hienosti, Luhanka paransi minuuttien myötä peliään kummasti ja astui jossain määrin Melartin saappaisiin, ainakin vähän.
Mutta voiko ilman Melartia ja Berglundia voittaa kokonaisen pelin? Nyt voitettiin puolentoista erän mittainen peli ilman heitä.
Sitten vielä Paajasen perheenlisäystä ja hänkin sivuun niin siinäpä sitä temppua sitten onkin tehtäväksi...
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulen heittämään vähän jarrua ja maalailemaan mustia pilviä tänne kun yleinen mielipide tuntuu olevan että mestaruus on meidän.
On todella iso menetys JOS Melart ja Berglund ovat pitkään sivussa. Eilinen selvittiin hienosti, Luhanka paransi minuuttien myötä peliään kummasti ja astui jossain määrin Melartin saappaisiin, ainakin vähän.
Mutta voiko ilman Melartia ja Berglundia voittaa kokonaisen pelin? Nyt voitettiin puolentoista erän mittainen peli ilman heitä.
Sitten vielä Paajasen perheenlisäystä ja hänkin sivuun niin siinäpä sitä temppua sitten onkin tehtäväksi...

Itse uskon, että Lukkosarja voitetaan jopa ilman Melartia ja Berglundia. 2-0 johto antaa niin hyvän edun loppusarjaan, enkä usko että Melart saa koko sarjan kestävän pelikiellon. Ellei sitten kurinpito halua tasoittaa puntteja antamalla samat viisi ottelua, kuin Lukkopakille. Berglundin tilannetta on vaikeampi arvioida. Aika pahalta näytti kun poistui jäältä.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
- -
Mutta voiko ilman Melartia ja Berglundia voittaa kokonaisen pelin? - -
Olen varmaan huono kannattaja ja ajattelen lätkää väärin, mutta… Mulla ei ole Melartia nykymoodissaan ikävä kentälle ihan välittömästi. Huonoja ja ylimielisiä ratkaisuja eikä yhtään voi luottaa, että kasetti kestää agitointia (jota tietenkin tulee koko ajan, selvä se).
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Olen varmaan huono kannattaja ja ajattelen lätkää väärin, mutta… Mulla ei ole Melartia nykymoodissaan ikävä kentälle ihan välittömästi. Huonoja ja ylimielisiä ratkaisuja eikä yhtään voi luottaa, että kasetti kestää agitointia (jota tietenkin tulee koko ajan, selvä se).

Ensimmäisessä Lukko pelissä Melart pelasi eniten (22:47) koko joukkueesta, Lukostakin vain Gregoire (22:59) pelasi enemmän. Toisessa pelissä kahden erän jälkeen peliaikaa oli 15:53 eli samoille minuuteille oltiin menossa taas. Tämä kertoo että valmennus ainakin näkee käyttöä.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ensimmäisessä Lukko pelissä Melart pelasi eniten (22:47) koko joukkueesta, Lukostakin vain Gregoire (22:59) pelasi enemmän. Toisessa pelissä kahden erän jälkeen peliaikaa oli 15:53 eli samoille minuuteille oltiin menossa taas. Tämä kertoo että valmennus ainakin näkee käyttöä.
Kyllä vain ja ehdottomasti näin! En ollenkaan väitä, että omat sympatiani ja antipatiani olisivat samat kuin valmennuksella. Kaikeksi onneksi mä en ole penkin takana vaan katsomossa : D Ja aina Rödan puolella, kokoonpanosta riippumatta!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Itse uskon, että Lukkosarja voitetaan jopa ilman Melartia ja Berglundia. 2-0 johto antaa niin hyvän edun loppusarjaan, enkä usko että Melart saa koko sarjan kestävän pelikiellon. Ellei sitten kurinpito halua tasoittaa puntteja antamalla samat viisi ottelua, kuin Lukkopakille. Berglundin tilannetta on vaikeampi arvioida. Aika pahalta näytti kun poistui jäältä.

Mäkään en halua maalailla mitään, mut että kyllähän meidän alakerran materiaali nyt kapenee aika dramaattisesti, jos sekä M että B molemmat on pois. Salinin voisi napata Vantaalta mukaan, mutta onko Hedberg sellanen että uskaltaa peliaikaa antaa enemmän. Luhanka oli ihan jees.

Jos pelkästään Melart on pois vaikka 2 peliä, ja Berglund saadaan kuntoon, niin se menee vielä. Molemmat pois... Ei hyvä ja vaikeammaksi menee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vaikka 2-0 sarjaa johdetaakin niin olen kyllä aika skeptinen kevään suhteen. Ei olisi varaa millään menettää kahta pakkia eikä yhtään top 6 hyökkääjää sillä ei ole mahdollista nostaa ketään ylös alemmista ketjuista eikä rotaatiosta. Maalivahdin kanssa ollaan myös pulassa jos jotain käy.

Ylivoimapeli myös edelleen kuraa.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka 2-0 sarjaa johdetaakin niin olen kyllä aika skeptinen kevään suhteen. Ei olisi varaa millään menettää kahta pakkia eikä yhtään top 6 hyökkääjää sillä ei ole mahdollista nostaa ketään ylös alemmista ketjuista eikä rotaatiosta. Maalivahdin kanssa ollaan myös pulassa jos jotain käy.

Ylivoimapeli myös edelleen kuraa.

Tuskin Melart koko kevättä on sivussa. Tosin jos viisi peliä pelikieltoa napsahtaa, niin sitten voi mennä vaikeksi, koska silloin pelikielto todennäköisesti jatkuisi välierissäkin. 2--3 peliä veikkaan itse. Uskon, että Lukko kaatuu ilman Melartia ja Berglundia.
 

Sakari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakkitilanne mahdollisesti hapettaa seuraavia pelejä, mutta en mitenkään jaksa uskoa, että hävittäisiin neljää seuraavista viidestä ottelusta. Peli-ilme on todella taisteleva, joka jätkä pelaa hienosti logolle ja meillä on erinomainen maalivahti. Lisäksi alivoima toimii vaikka osa siitä meneekin Lukon heikon yv:n piikkiin. Lukko on joka tapauksessa henkisesti niin alhaalla tällä hetkellä, etteivät tule tätä sarjaa meidän nykyvirettä vastaan kääntämään.

Seuraava vaihe onkin sitten puolestaan sellainen aika mieletön paikka, joka vaatisi pientä ihmettä. Tuo Tappara on niin kovaksi veistetty että neljä voittoa tuntuu lähes mahdottomalta. Mutta mennään askel kerrallaan ja murehditaan Tapparaa sitten, kun on sen aika.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös