HIFK:n wanhat & hywät ajat -ketju

  • 575 672
  • 1 984

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Voi niitä aikoja, kun pelattiin europelejä! (ja aiheutettiin pahennusta: selostaja - ei ne kanadalaiset mitään, kun suomalaiset saapuu törkyilemään!)

Ei päästä Englantiin tulevallakaan kaudella, vaikka kuinka pistettiin liiga pakettiin ennen aikaisesti.







Eikös Pasi Nielikäinen saanut Englannin reissulla "The Dentist" lempinimen?
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuotta aiemmin Frankfurtinkin kanssa oli sangen reipasta menoa:


Mahtava video, joka leikattu ytimekkäästi. Editointi kirkastaa sen, miksi lätkä oli kiinnostavaa 1990-luvun lopussa.

Ja Ruutu, muistin, mutten sittenkään ihan täysin. Vieläkin sylettää, että häntä ei palkattu loppuvuosiksi (siis ennen Jokeripestiä) meille takaisin - miten on mahdollista, että sai koko vastustajan jengin noin raivoihinsa? Kyllä mä olisin sitä sekoilua katsonut ne pari kautta vielä, kun ei kuitenkaan sen paremmin pärjätty ilmankaan. Olin kalassa lapissa erä,maassa ja kun sain kännykkään kantavuudet, kilahti viesti jokerikannattajakaverilta, että diili heille. Vieläkin muistan. Onneksi sain ison taimenen.

Ei taida muuten olla tuosta toisesta osasta mitään tallennetta olemassa, siis lions-hifk-matsista, johon hifk osti pari tappelijaa.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Mahtava video, joka leikattu ytimekkäästi. Editointi kirkastaa sen, miksi lätkä oli kiinnostavaa 1990-luvun lopussa.

Kiitos, nuorena tuli tuo ja jokunen muu kooste askarreltua kahden VHS-nauhurin taktiikalla.

Ei taida muuten olla tuosta toisesta osasta mitään tallennetta olemassa, siis lions-hifk-matsista, johon hifk osti pari tappelijaa.

Ainakin Trevor Doyle oli mukana "try-outilla" sopivasti.

En usko, en ole ainakaan törmännyt. Silloin aikoinaan kyselin tallennetta sähköpostilla jonkun Lions-fanisivun ylläpitäjältäkin Saksasta, mutta ei napannut.

IFK:n tuolloisesta matsiraportista on jäänyt mieleen, että jälkimmäisessä pelissä joulukuusa Lions olisi tullut lämmittelyyn tonttulakit päässä, joka viestitti, että iha yhtä kovilla kierroksilla ei tuossa matsissa käytäisi. Eikä siinä mitään ihmeellistä tainnut tapahtuakaan.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Telia Tv:stä alkaa juuri mestaruuskevään paikallispelisarjan 6 peli.
Näkyy ainaki täällä vaikka ei ole mitään maksullista sopimusta voimassa Telian kanssa.
Hitsi kun Lennu näytti nuorelta. Rikollislauma vauhdissa legendaarista nelosketjua myöten!
 

444

Jäsen
Harmillisesti ei löydy tuota peliä ainakaan vielä Telia TV:n kirjastosta. Olisin vallan mielelläni katsellut sen tässä aamupäivän ratoksi.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Ishmael ainakin Android-sovelluksella näkyy, kun sovelluksen avattua valitsee "Liiga". Tuolla tuo peli näkyy "Menneet lähetykset"-kohdassa. En ole irtisanonut IFK-passiani, enkä toki tiedä miten se asiaan vaikuttaa. Tahi lähestyvä pääsiäinen ja taivaalta satava räntä.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Eilen näytetty game kutonen oltiin paikan päällä faijan kanssa katsomassa. Ikää oli allekirjoittaneella silloin 13-vuotta.

Muistan elävästi kuinka pessimisteinä varauduttiin pettymykseen asenteella "No jos nähdään rantapallot, niin eipähän olla ennen oltu rantapallopelissä."

Matsi oli kuitenkin IFK:n kannattajien kovaa meteliä meidän päädyssä. Stogessa ottelun jälkeen vanhempi Jokeri-kannattaja päivitteli frendilleen, että miten annettiin IFK-fanien meuhkata noin kovaa meidän hallissa. Hentusen läpiajon pelon hetki, Haatajan maalin hurmos...Tuskin koskaan on ollut niin hyvä fiilis lätkämatsin jälkeen kuin oli tuolloin. Kävellä pettynyeiden narrien ja iloisten, sekä tässä vaiheessa myös jo aika luottavaisten IFK-fanien joukossa.

Kaikista elävimmin on jäänyt kuitenkin mieleen junassa saman vanhemman Jokeri-ukkelin toteamus, että nyt on sellainen fiilis, että maanantaina ei enää voiteta. Tähän oli helppo yhtyä ja jälkeenpäin on mielestäni perusteltavissa, että mestaruus ratkesi tuohon Haatajan maalin. Vain minuuttien jälkeen Hentusen läpiajosta...Hitto mikä sarja.

Yhdeksän vuotta myöhemmin katsottuna aika trippaava ikkuna menneisyyteen. Tami studiossa, tuore IFK-legenda Jeremy Dehner vastapuolella, nuori Eronen narreissa ja Vallin kaukalossa. Peltosesta tuli yllättävän paljon Turunen mieleen, eikä vain kultapotan vuoksi. Tajuttoman vahva vääntäjä. Eikä muuten ole Stadin derbystä mitään jäljellä. Vaikea kuvitella tähän päivään tilannetta, jossa vastapuolen kannattajat huutaisivat "Hata IFK:n" kaltaista chanttia. Aitoa tunnetta. Jo ennen kuin rivalry lähti täysin käsistä käskyttäjän ja Ben-Amorin myötä.

Itse matsi ei kyllä pelillisesti ollut ihan niin viihdyttävä kuin muistin. Varovainen ottelu, virheistä rankaistiin. Mutta molemmat IFK:n maalit, ikimuistoisia.

Pakko tsiigata game seven vielä tänään. Näitä katsellessa tajusi myös, että kyllä ne tämän vuoden pleijarit olisi ollut mahtavaa nähdä...Hieno veto Telialta kuitenkin näyttää näitä.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
@Ishmael ainakin Android-sovelluksella näkyy, kun sovelluksen avattua valitsee "Liiga". Tuolla tuo peli näkyy "Menneet lähetykset"-kohdassa. En ole irtisanonut IFK-passiani, enkä toki tiedä miten se asiaan vaikuttaa. Tahi lähestyvä pääsiäinen ja taivaalta satava räntä.
Apple TV:llä tulee vain ”Kiitos kaudesta jne” ruutuun. No, ollaan ilman sitten.
Muita klassikoita tuolta kyllä löytyy, kirjaston puolelta.

edit: iPhonella tuo taasen löytyy mainitsemastasi paikasta. Mielenkiintoista. Onpahan siis illalle tekemistä. Kiitos vinkistä!
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Tänään tulee kello 17.00 seiskapeli. Ai sssssatana! Aion ottaa kaiken irti tästä, sillä kyseinen matsi tuli aikanaan seurailtua työ- ja opiskelukuvioiden takia yliopiston VPN:n kautta, keskellä tenttiviikkoa, toiselta puolen maailmaa pätkivällä yhteydellä ja vieläpä keskellä yötä.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Apple TV:llä tulee vain ”Kiitos kaudesta jne” ruutuun. No, ollaan ilman sitten.
Muita klassikoita tuolta kyllä löytyy, kirjaston puolelta.

edit: iPhonella tuo taasen löytyy mainitsemastasi paikasta. Mielenkiintoista. Onpahan siis illalle tekemistä. Kiitos vinkistä!

Jos ei muuten onnistu, niin onhan tuo Youtubessakin:

Muitakin saman kevään pelejä löytyy.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Mä tsiigasin kanssa ton 6.matsin. Ai että, en muista viime vuosilta koska viimeksi IFK olisi ollut noin fyysinen. Vai onko lajikin muuttunut tässä välissä ja mä en oo vaan hiffannu? Lennu ja Liivik kovassa iskussa ja pari kunnon järkälepakkia Kurvin ja Lädän muodossa.

7.peli pitänee kanssa tsiigaa, sitä olin Nordiksella ihan paikan päälläki ihmettelemässä.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Sama, tuli sitten katsottua peli 6. Näyttipä peli hyvältä.... :) Seiskamatsissa istuin Jokerien vaihtoaition takana. Joukkue oli jotenkin alistuneen oloinen heti alusta, mitä ihmettelin. Olivathan he pelanneet hyvän sarjan ja melkein jo katkaisseetkin sen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sama, tuli sitten katsottua peli 6. Näyttipä peli hyvältä.... :) Seiskamatsissa istuin Jokerien vaihtoaition takana. Joukkue oli jotenkin alistuneen oloinen heti alusta, mitä ihmettelin. Olivathan he pelanneet hyvän sarjan ja melkein jo katkaisseetkin sen.

Rohkeeta porukkaa. Itse katsoin peliä himassa järkyttävän paineen kanssa maailmanlopun tunnelmissa. Siitä jatkoajasta en hirveästi edes muista mitään. Se oli hetki, kun lätkä ylitti terveen järjen.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kutospeli katsottu.
Bongasin katsomosta yhden frendin jota en edes tuntenut tuolloin, ihan eri yhteyksissä sittemmin tavattu.
Täytyypä yrittää tehdä joku kooste sille.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Bongasin tsirboista tän söpön juontajamimmin (ollut näköjään cheerleader ennen) ja yhden tutun kans katsomosta.

Oli kyl helmi matsi tää seiskapeli!
 

444

Jäsen
Rohkeeta porukkaa. Itse katsoin peliä himassa järkyttävän paineen kanssa maailmanlopun tunnelmissa. Siitä jatkoajasta en hirveästi edes muista mitään. Se oli hetki, kun lätkä ylitti terveen järjen.
Itse katsoin ottelun taskupeto-”sovelluksesta” pelkääjän paikalta matkalla Jyväskylään. En edes muista vituttiko se, että tiesin etten pysty katsomaan peliä, vai olinko vain helpottunut. Kuskina oli vannoutunut Blues-fani, joka kannusti tässä sarjassa ainoaa oikeaa stadilaisjoukkuetta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Minua ei nuo Telian tarjoamat vuoden 2011 otteluiden uusinnat ole hirveästi sytyttäneet, koska ainakin minulla tapahtumat kohtuullisen tuoreessa muistissa.

Sen sijaan olen yrittänyt Youtuben ihmeellisestä maailmasta löytää "harvinaisuuksia" eli sellaisia pelejä tai clippejä, joista ei niin suuria muistikuvia löydy. Tänään satuin törmäämään tähän otteluun HIFK- Kärpät 24.11.2007 110- vuotisjuhlaottelu , ja lähdin sitä katselemaan ilman mitään muistikuvia. Olin jo toisen erän lopussa IFKn johtaessa kohtuullisen dominoivan esityksen jälkeen 3-0 miettimässä, miten nostan tämän anomalian eli juhlaottelun voiton täällä esiin? Mitä vielä, ja olisihan se pitänyt arvata juhlaottelun ollessa kyseessä, että Kärpät iskee ihan toisen erän loppuun 1-3 kavennuksen, ja marssii sitten 3.erässä 3-4 voittoon IFKn sulaessa totaalisesti. Rupesi jälkikäteen vit*ttamaan huolella, miksi tuhlasin tunteja tästäkin korona-päivästä tähän? No, ei vaan oli ihan hauska katsella, ja peli oli todella viihdyttävää. Hienoja pelaajia myös IFKssa: Bono Heikkinen, Rem Murray ja Ryan Vesce etunenässä. Varsinkin Vescen kaltaista pienikokoista rightin taitosentteriä olen kaivannut IFKhon jo monta vuotta.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tässä yksi nämä keriteerit täyttävä: IFK:n finaalipaikan ratkaissut kolmas semifinaali HPK:ta vastaan vuodelta 1999,
Kiitos toveri @McBean. Tämä on tullut itseasiassa väijyttyä aiemmin. Haikeudella muistelee noita aikoja, kun välierävaiheessa ensimmäisestä aloituksesta lähtien ei ole mitään epäselvää kumpi ottelun voittaa. Ylivoimaisuus Kerhon nähden niin suurta, että IFK pystyi pelaamaan jopa puolivaloilla.

Vielä, kun lisää löytäisi näitä vanhempia ”klassikoita” kokonaisena YouTubesta. Näyttää olevan ainakin Sheddenin kaudelta Tappara ja SaiPa (pleijarit) -pelit kokonaisena katsottavissa, mutta molemmissa heilahtaa turpaan niin sisäinen gloryhunterini ”passaa”.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä yksi nämä keriteerit täyttävä: IFK:n finaalipaikan ratkaissut kolmas semifinaali HPK:ta vastaan vuodelta 1999,
Olikos tuona keväänä pleijareissa vai jo runkosarjassa tilanne, jossa Ruutu ”teurasti” HPKn tähtihyökkääjätsekin, jonka nimeä en enää muista, (puoli)rikollisella avojääpommilla telakalle ja taisi siitä saada ainakin ulosajon ja jokusen pelin pelikieltoakin? Olisi hauska nähdä tuo tilanne uusiksi ja arvailla, että minkäköhänlainen kakku olisi tullut nykyliigassa.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Katsoin vähän tota 93 pätkää, vaikeahko on pelaajia tunnistaa kun ei zoomailla. Onko siellä Sakke maalissa? Näyttää jotenkin erilaiselta. Parasta nostalgia-antia ovat jää ja pelikatko-mainokset. Enköhän mä paikalla tuolloin ollut, just olin ajokortin saanut eli varmaan ekoja pelejä johon menin omalla autolla. Oli kova juttu. Oliko tämä se kausi joka päättyi Ässiä vastaan 0-3 puolivälierään ja yhteen tehtyyn maaliin?
 
J

Just-Ice-Hockey

Katsoin vähän tota 93 pätkää, vaikeahko on pelaajia tunnistaa kun ei zoomailla. Onko siellä Sakke maalissa? Näyttää jotenkin erilaiselta. Parasta nostalgia-antia ovat jää ja pelikatko-mainokset. Enköhän mä paikalla tuolloin ollut, just olin ajokortin saanut eli varmaan ekoja pelejä johon menin omalla autolla. Oli kova juttu. Oliko tämä se kausi joka päättyi Ässiä vastaan 0-3 puolivälierään ja yhteen tehtyyn maaliin?

Varusteiden perusteella väittäisin, että maalissa on Mikael Granlund.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös