Hieman huolestuttavalta kuulostaa kyllä nämä kaksi havaintoa Peltosesta. Yksi väittää että hän käy kaljalla Apollossa (ei ihan välity se kuva täysipäiväisestä ja omistautuneesta urheilijasta), toinen sanoo ettei edes kävely vielä kunnolla luonnistu... Onko Villestä sittenkään pelastajaksemme, jos nämä molemmat huhut pitävät paikkaansa?
Höpöhöpöä tälläinen juoruaminen. Kuka nyt ei kesällä saisi käydä Apollossa kaljalla? Kun on tuollainen ura takana, niin kyllä Ville tietää, milloin kunnossa pitää olla. Ei se Ville nyt yhtäkkiä ole mennyt sekaisin stadin valoista ja ryhtynyt täyspäiväiseksi juopoksi. Ensin tietenkin koko perheensä hylättyään. Nyt on vielä kesä ja vanha vertyy hitaasti. Ladataan akkuja myös henkisesti samalla. Perusmeininki.
Selänne käy vuosittain ja kävi huippukausiensakin aikana isolla porukalla aina kesäisin juopottelemassa stadissa. Olen istunut samassa baarissa aika monta kertaa kun sitä valkovenäläistä on tuotu pöytään aika isolla kädellä. Kummasti kundi mahtuisi heittämällä aika moneen änärijengiin kahteen ensimmäiseen kenttään.
Kokemuksesta tiedän, että todella kovat pelimiehet kestää kesäkaljoittelun, kunhan ei mene Jantunen linjalle asti. He tuntevat kroppansa ja psyykkeensä niin hyvin. Nuoret sen sijaan voi mennä hieman sekaisin ja varsinkin heidän kuuppansa voi mennä sekaisin siitä kaljoittelusta.
Jos Ville on ollut lasaretissa pitkään ja aloittanut kovan treenin, niin käveleminen voi aluksi olla vähän vaikeaa. mm. takareidet, perse ja alaselkä menee helposti alussa jumiin. Onneksi kiekossa mennään luistimilla, eikä lenkkareilla. Vanha osaa jo liukua.
Itse en odota mitään suurihmeitä Villeltä itse kaukalossa. Sanotaanko, että päätynee sinne 40 pisteen hujakoille, mutta nostaa koko joukkueen tasoa pelkällä läsnäolollaan ja rauhallisuudellaan. Ja tämä nimen omaan tärkeissä peleissä.
Tärkeissä peleissä ja tärkeinä hetkinä Ville osaa viedä kiekon alueelle, rytmittää peliä, tehdä oikeita ratkaisuita ja antaa viimeisellä minuutilla oikealla tavalla painetta vastustajan maalille. Kun vieressä on MGn pelisilmä, niin on mannaa katsottavaa ensi kaudella.
Eikä kannata ruveta manailemaan jos ei heti järvenpään peleissä tee 2+2 per peli. Ville ottaa takuulla aika iisisti koko harjoituspelikauden, ettei vammat uusiudu. Sen verran sekin on näitä kausia aloittanut huonossa hapessa.