HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 960 298
  • 29 406

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Jos Tuomo Ruutu tulisi takaisin himaan, niin olisi varmasti liigan kovimpia pelaajia. Ainakin top 5 pelaaja.
ei varmasti tule vielä, mutta kelpaisi kyllä tottakai ja uskallan lyödä vaikka vetoa, että olisi meidän tärkein hyökkääjä.
Edit. Ja Marek olisi aivan täysi lottovoitto.

NHL:n, KHL:n ja Liigan välillä on tosi iso tasoero ja kyllähän nuo olisi sellaisia kaappauksia, että niihin ei oikein muilla vastausta löytyisi.
Olisivat KHL:ssäkin kovimpien tähtien joukossa. Marek ainakin.

Eivät ole toki varmasti tulossa, joten siksi on helppo vaikka sanoa, että eivät kelpaa.
 
Viimeksi muokattu:

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Miltä kuulostaisivat Tuomo Ruutu ja Olli Jokinen? Elämässä pitää olla yllätyksiä.
Melko samalta kuin Wayne Gretzky ja Mike Tyson, paitsi että eriltä. Kannattaako näitä nimiä heitellä ilmaan pelkästään hupimielessä? Ellei sitten ole jotain tietoa jota ei ole julkisuuteen kerrottu.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Jos Tuomo Ruutu tulisi takaisin himaan, niin olisi varmasti liigan kovimpia pelaajia. Ainakin top 5 pelaaja.
ei varmasti tule vielä, mutta kelpaisi kyllä tottakai ja uskallan lyödä vaikka vetoa, että olisi meidän tärkein hyökkääjä.
Edit. Ja Marek olisi aivan täysi lottovoitto.

NHL:n, KHL:n ja Liigan välillä on tosi iso tasoero ja kyllähän nuo olisi sellaisia kaappauksia, että niihin ei oikein muilla vastausta löytyisi.
Olisivat KHL:ssäkin kovimpien tähtien joukossa. Marek ainakin.

Eivät ole toki varmasti tulossa, joten siksi on helppo vaikka sanoa, että eivät kelpaa.

Liigan kovimpia pelaajia, ainakin top 5 pelaaja? Onhan se totta, että tasoero liigan ja NHL:n välillä on suuri, mutta jotain realismia näihin maalailuihin. Tuomo Ruutu on ollut kauan yksi niistä ehdottomista suosikeistani ja harvoja pelaajia joita olen seurannut vaikka seura on vaihtunut. Olen nähnyt lukuisia hänen pelejään IFK:n, maajoukkueen, Chicagon ja Carolinan paidassa ja todistanut miten loukkaantumiset ovat rikkoneet ja hidastaneet häntä. En ole seurannut hänen pelejään enää Devilsissä, mutta alla on muutama melko musertava arvio hänen viime kaudeltaan, eivätkä allaolevat arviot kyllä todellakaan anna ymmärtää, että Tuomo olisi mikään "meidän tärkein hyökkääjä".

Omistan Ruudun Chicagon pelipaidan ja teroitan, että hän on yksi pitkäaikaisimpia suosikkipelaajiani. Mutta hän ei todellakaan ole ratkaisu IFK:n hyökkäyksen puutteisiin. Varmasti menisi 2-3. ketjun laiturina, Lennumaisessa roolissa, mutta ei hänestä ole ykköskentän peliätekeväksi laituriksi tai 2. ketjun sentteriksi.

Tuomo Ruutu 33 ott. 0+1=1, -7 8 PIM

Ei jäänyt Ruudunkaan kaudesta lapsenlapsille kerrottavaa. Rooli jäi perin vaatimattomaksi näyttöjen antamista ajatellen, mutta eipä Ruutu pystynyt esittämään mitään sellaista, että minuutteja olisi ollut perusteltua lisätä. Kauden epäonnistumista alleviivaavat myös, että kauden ainoa piste tuli päätöspelissä Leafsia vastaan ja tapa, mistä tilastomerkintä tuli: Syöttö karkasi Ruudulta ja Henrique lapioi pomppivan kiekon verkkoon. 5-

Ruudusta @Lemieaux lle oma pieni panokseni. Sanoisin että parhaimmillaan Ruutu on ollut Devilsissä aktiivinen neloskentän taklaaja ja laukoja, mikä ei ole kuitenkaan realisoitunut pisteiksi. Ongelma on ollut kuitenkin siinä, että näitä pelejä on ollut koko kauden aikana vain muutama. Suurimman osan peleistä Ruutu on surffaillut pelin ulkopuolella tai ollut muuten täysin näkymätön.

Tuomo Ruudusta vielä pari sanaa @Lemieaux : Kauden loppuarvostelu oli tosiaan aika karu, eikä välttämättä anna koko kuvaa, missä mennään. Päättynyt kausi oli paha pettymys ja tulosta monen asian summasta - loukkaantumisista, alakanttiin menneiden pelien takia pienentyneestä roolista ja laskeneesta motivaatiosta. Ruutuhan oli Canes-vuosinaan Devils-leirissä varsin inhottu vastustaja, joka pelasi saopaulolaisen katukoiran intensiteetillä ja teki useita osumia Devilsin verkkoon. Kevään 2014 siirtorajalla hankitusta Ruudusta kaavailtiin täydennystä kakkos-kolmosketjuihin avuksi maalintekovaikeuksiin, ja kauden 2013-2014 loppu olikin ihan kohtuullinen suoritus. Maisemanvaihdos ei johtanut pidempiaikaiseen piristymiseen, vaan kaksi edellistä kautta Ruudun ura on kulkenut melkoista alamäkeä. Varsinkin päättyneellä kaudella palo oli silmistä sammunut, potku lyhentynyt ja esitykset olivat kaikkiaan mitäänsanomattomia.

Uskoisin, että Ruutu haluaa pelata vielä, eikä päättää uraansa näin onnettomissa merkeissä. NHL-ura lienee taputeltu, mutta eiköhän pöydällä ole vaihtoehtoja Euroopan puolelta. Jos hän ei palaa suoriltaan Eurooppaan, tietty yksi vaihtoehto on hakea kutsua/mennä Ville Leinon tavoin kokeilemaan jonkin joukkueen harjoitusleirille ja palata syksyllä Eurooppaan, jos sopimusta ja roolia ei ole tarjolla. Yhdessä kesässä ei tapahdu ihmeitä, joten en jaksa uskoa, että Ruutu pelaisi enää ensi kaudella Pohjois-Amerikassa.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuli mieleen, että pistikö muilla silmään nuo Jeren blogipäivitykset IFK:ta koskien? Tai lähinnä se jälkimmäinen.

Jere blogissaan 3. maaliskuuta:

"Mun rakas kasvattajaseura HIFK sanoi ei ensi kaudesta. Ihan mielenkiintoista. Vuonna 2010 HIFK ilmoitti mulle, että kaikki vanhat hommat on vielä liian lähellä ja siksi mun paluu Nordikselle ei käy. Silloin menin Bluesiin ja se olikin kaikin puolin hieno kausi. Vuonna 2013 mut olis otetttu takaisin parin Minskin kauden jälkeen, mutta valitsin kuitenkin Jokerit. Tänä keväänä kävi selväksi, että en pääse lopettamaan uraani sinne mistä kaikki alkoi. Olis ollut hienoa."

Jere blogissaan 3. kesäkuuta:

"Ihan mikä tahansa juttu ei enää motivoi jatkamaan, joten haluan löytää jonkun todella haastavan ja motivoivan kuvion. Jos sellaista ei löydy, ni sit voin tehdä jotain muuta. Sekin on ihan hyvä vaihtoehto. Aiemmin jo tässä blogissa kerroin, että mua kiehtoi ajatus pelata kasvattajaseurassani HIFK:ssa. Saa nähdä, mitä tapahtuu."

Eli olisiko Nybarin "ei" sittenkin jopa "ehkä", liittyen esim. Järvisen ja/tai Aulien ratkaisuihin? Laskeskelin vaan tuon blogin sävyn muutoksen, IFK:n pakkitarveen ja Jeren (+Stögön?) halun/toiveiden summaa.

Tähän loppuun haluan vielä korostaa, että itse en missään nimessä toivo Jereä takaisin Nordikselle. Kunhan funtsin.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Ehkä tuo on enemmän sitten Jeren omaa toiveajattelua. Vaikka Järvinen tai Aulie ei jatkaisikaan niin tuollaisia NHL/AHL:n väliinputoajatason peruspakkeja varmaan löytää helpommin vrt. kiekollinen 1. sentteri. Jere on kussut HIFK:n muroihin sen verran monta kertaa, ettei hänellä pitäisi olla mitään asiaa HIFK:hon

Tässä kun on ollut puhetta myös Tuomo Ruudusta niin voisiko tässä olla sitten se mahdollinen kärkiketjujen sentteri-laituri? Pelasi aikoinaan nuorena sentterin paikkaa HIFK:ssa ja muistaakseni omasi silloin ihan hyvät kiekollisetkin taidot. NHL:ssä on tosin profiloitunut enemmän 2.-3.ketjun powerforwardiksi.
Mahtaisiko Tuomosta olla kaivettavissa sitä kiekollisuutta enemmän ja onnistuisiko sentteripelaaminen enää? Törmäsen pelisapluunassa jos jossain tuo voisikin jopa onnistua, ehkä Tuomo voisi saada HIFK-visiitin myötä peli-ilonsa takaisin ja ponnistettua takaisin muutaman vuoden takaiselle tasolleen.
Tuomo on kyllä niitä pelaajia kenet mieluusti näkisin HIFK-paidassa, toisi sitä kokemusta ja johtajuutta muuten suhtkoht nuoreen HIFK-joukkueeseen, on todistetusti jopa voittanutkin mestaruuksia.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
OJ ja pikku-Rudin kalastamisessa ymmärrän pointin, sitten ei enää tarvita keskelle käsiä. Toinenkin olisi aika kova signaus nykypäivän Liigaan, mutta IFK saa olla ylpeä että meillä on näitä "omia poikia" jotka haluavat tulla takaisin, ei ole itsestään selvyys että Liigaan palaa sellaisia suomi-legendoja kuin Peltonen, Bäckström jne. Miksi ei OJ ja Ruutukin.

Eikä nämä mielestäni ole edes utopiaa, kaksi edellä mainittuahan on jo realisoitunut.

_
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Jerestä nopeasti:

Jere itse valitsi että ei kiitos vuonna 2013 kun meni Jokereihin. Olisi ollut mahdollista nousta takaisin ikoniksi ja puhdistaa pöytä ja lopettaa kunnialla HIFK:ssä

Nyt on turha tulla itkemään että haluaa lopettaa rakkaassa kasvattajaseurassa. Pah, itse mokasit, juna meni jo.

Eteenpäin.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Jere ei todellakaan riitä ykköspariin, eikä sovi siihen kätisyytensäkään puolesta, joten hän kilpailisi paikasta kolmosparissa Genen kanssa. Vaikka pelillisesti Jerestä ehkä olisi enemmän hyötyä kuin Anteliaasta Matista, on jälkimmäinen uskoakseni huomattavasti varmempi puolustussuuntaan ja vähintään Jeren veroinen pelote kukkoileville, maalivahdin alueelle tunkeutuville vastustajille.

Ilman muuta valitsisin Genematin näistä kahdesta. Ehkä, jos Matin kuntoutuminen ei etene toivontunlaisesti, eikä ketään parempaakaan saada siihen hommattua, voisi kenties miettiä Jeren palkkaamisen mahdollisuutta. Mutta en minä suoranaisesti tälle ajatukselle lämpene, joskaan en kyseistä henkilöä kohtaan kanna kaunaa.

Maxime Macenauer, Derek Roy, Geoff Platt, Pascal Pelletier tai Ryan Vesce hyökkäykseen. Joonas Järvinen ja Matt Generous puolustukseen. Antti Törmäselle vuoden jatkosopimus. Ei kai sen tuon vaikeampaa tarvitse olla?
 

Ralph

Jäsen
Oikeastiko täällä mietitään Olli Jokista? Eikös se lopettanut jo? Elitessä ainakin lukee retired.
Onko heittää jotain lähdettä, jossa Jokinen itse kertoo lopettaneensa? Mitään ei ole hänen suunnaltaan kuulunut, vaikka yhden vuoden ollut jo pelaamatta.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Jukurit taitaa olla jerelle ainoa vaihtoehto. Perseessä majaileva jokerit -tatuointi on helposti muutettavissa Jukureiksi. HIFKiä siitä ei saa millään.
Tarkoittako se, että Toimisto on lomalla, sitä ettei pakkisopimuksia ole tulossa ennen syksyä?
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tarkoittako se, että Toimisto on lomalla, sitä ettei pakkisopimuksia ole tulossa ennen syksyä?
Uusia sopimusjulkaisuja tuskin ainakaan tulee ennen kuin joukkueharjoitukset alkavat (8 viikon päästä). Ehkä korkeintaan GeneMatin jatko voidaan julkaista. Loput spotit ovat sitten niitä kärkijätkiä, joiden kanssa joudutaan venaamaan miten NHL:n vapaiden agenttien markkinoilla käy heinäkuun alusta lähtien. Tällä hetkellä siirtomarkkinoilla on jonkin sortin pattitilanne kun KHL-seurojen heikentyneen maksukyvyn takia monet pelaajat tähyilevät takaisin NHL:n suuntaan. Sen jälkeen kun tuo tilanne lähtee purkautumaan heinäkuun alusta niin heinäkuun puolen välin tienoilla varmaan moni alkaa tähyilemään Euroopan sarjoihin Voisi veikata, että noihin ollaan paljon viisaampia kuinka hyvät mahdollisuudet esim. Järvinen ja Aulie omaavat pelata ensi kaudella NHL:ssä.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Onko heittää jotain lähdettä, jossa Jokinen itse kertoo lopettaneensa? Mitään ei ole hänen suunnaltaan kuulunut, vaikka yhden vuoden ollut jo pelaamatta.
Niin, eihän se Litmanenkaan ole vielä sanonut lopettavansa...

Ei vaan, eikös jossain ollut jotain jossain Floridassa olevasta Jokisen kiekkokoulusta tai vastaavasta ja siinä haastattelussa muistaakseni vähän viittasi lopettaneensa.

Toki tietysti toivon Jokisen vielä palaavan kentille.
 
Niin, eihän se Litmanenkaan ole vielä sanonut lopettavansa...

Ei vaan, eikös jossain ollut jotain jossain Floridassa olevasta Jokisen kiekkokoulusta tai vastaavasta ja siinä haastattelussa muistaakseni vähän viittasi lopettaneensa.

Toki tietysti toivon Jokisen vielä palaavan kentille.
Muistelen että aikajana meni jotakuinkin näin:

Jokisella leikkaus edessä, uran jatko (ja seura) epävarmaa mutta pelihaluja on vielä -> Jokista odoteltiin jo viime keväänä mahdolliseksi vahvistukseksi -> Jokinen aloittaa kiekkokoulun P-Amerikassa -> huhut tyrehtyvät
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Moro veljet, uus näky täällä.
Matt Generous jäämässä stadiin vuoden mittaisella lapulla.

Sopimus nyt todella lähellä.

Low risk, high reward. Fanien suosikki luutimaan, tiputtamaan hanskat ja pari hienoa byyriakin tuli heti kun puki punanuttuun. Tervetuloa. Mahtuu kevyesti mun IFK:hon.

_
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Onko kuulunut mitään uutta Auliesta? Eikös herran ja seuran välillä käyty jotain neuvotteluja jatkostakin? Jos Aulie ja Generous jäisi Stadiin, niin Järvinen voisi mun puolesta lähteä ruplaliigaan iha hyvin!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Auliessa ei taida ihan kohdata hintalaatu, vai mitä mieltä muut?
Oli vakaa iso pakki, mutta olen ymmärtänyt ettei halpa. Mieluummin Järvinen ja Generous pelkästään tuohon nykyiseen rosteriin. Ja jos Järvinen ei natsaa niin sitten joku Aulieta kiekollisempi iso pakki euroopan kaukaloista.

_
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Arvioidakseen hinta-laatusuhdetta pitäisi tietää hinta.

Aulien hintaan varmasti vaikuttaa se, että käsitykseni mukaan jos jäisi Suomeen tulevaksi kaudeksi joutuisi maksamaan verot myös viime kauden tienisteiltä joilta ilmeisesti ei nyt joudu ainakaan täytenä maksamaan kun on ollut sen verran vähän päiviä maassa?
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli mieleen, että pistikö muilla silmään nuo Jeren blogipäivitykset IFK:ta koskien? Tai lähinnä se jälkimmäinen.
Tuo Jeren blogi 3.6. vaikuttaa enemmänkin myyntipuheelta:

- "...haluan löytää jonkun todella haastavan ja motivoivan kuvion..."
- "...kun olin isossa roolissa viemässä Bluesia liigan finaaleihin...",
- "Oon saanut yhden mielenkiintoisen tarjouksen Suomesta ja sit mulla on ulkomailta huomattavasti rahakkaampi tarjous, joka ei kuitenkaan tarjoa samanlaista haastetta."
- "Aiemmin jo tässä blogissa kerroin, että mua kiehtoi ajatus pelata kasvattajaseurassani HIFK:ssa. Saa nähdä, mitä tapahtuu".

Rahaa Jere on hakemassa, ja osoite mistä sitä haetaan, on mainittu. Ulkomailta saa varmaan ihan simona rahaa ilman haasteita, just. Tämä kortti on jo nähty.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Arvioidakseen hinta-laatusuhdetta pitäisi tietää hinta.

Aulien hintaan varmasti vaikuttaa se, että käsitykseni mukaan jos jäisi Suomeen tulevaksi kaudeksi joutuisi maksamaan verot myös viime kauden tienisteiltä joilta ilmeisesti ei nyt joudu ainakaan täytenä maksamaan kun on ollut sen verran vähän päiviä maassa?

Ei välttämättä. Riippuu siitä kuinka pitkän pätkän on pois Suomesta. Yleisesti ottaen voi sanoa, että noin kahden kuukauden poissaolo katkaisee "maassaolon".
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Ei varmaan tarvi pelätä että kaikki kolme jatkaisi kuitenkaan. Kuulostaa jo utopistiselta pakistolta.

Mutta meillähän pelasi juuri tuo "utopistinen" pakisto ja hopealle päästiin. Jos meinataan kultaa vuolla, niin ehkä ei ainakaan kannata keventää pakistoakin. Sentteriosastoa on jo kavennettu tuntuvasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös