HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 953 752
  • 29 369

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Schmaltzin kanssa on hyvin saatettu tehdä jatkot jo talvella. Ja eipä siinä mitään, mulle kyllä sopii molempien yllä mainittujen kanssa jatkot. Sellainen puoli siinä tosin sitten tulee, että vaihtuvuus puolustuksessa jää aika pieneksi.

Jos kausarimyynti alkaa huomenna, niin tänään saattaisi olla jo hyvinkin jotain kerrottavaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Schmaltzin ig-tarinoissa golfailemassa Broadhurstin kanssa ja IFK tägättynä. Eihän se mitään tarkoita, mutta mutta...

Ei tarkoita nähdäkseni mitään muuta kuin HIFK-kaverukset yhdessä golfaamassa. Mun tietojeni mukaan sopimuksia kummankaan kanssa ei ole. Toisaalta tietoni eivät ole tältä päivältä ja jo vartissa tilanne voi hyvinkin muuttua.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei tarkoita nähdäkseni mitään muuta kuin HIFK-kaverukset yhdessä golfaamassa. Mun tietojeni mukaan sopimuksia kummankaan kanssa ei ole. Toisaalta tietoni eivät ole tältä päivältä ja jo vartissa tilanne voi hyvinkin muuttua.
Jos Smaltsin kans ei oo sopparia tehty ns. hyvinä aikoina, niin veikkaisin ettei kyllä nyt myöhemminkään. Taso tuppas aika paljon laskemaan kauden loppua kohti. Jo ennen poffeja siis. Ei se nyt ihan järkytys olis, jos se soppari löytyis, mutta mielummin muu vaihtoehto siihen samalla (isolla?) rahalla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Smaltsin kans ei oo sopparia tehty ns. hyvinä aikoina, niin veikkaisin ettei kyllä nyt myöhemminkään. Taso tuppas aika paljon laskemaan kauden loppua kohti. Jo ennen poffeja siis. Ei se nyt ihan järkytys olis, jos se soppari löytyis, mutta mielummin muu vaihtoehto siihen samalla (isolla?) rahalla.

Mun tietojeni mukaan sopparia ei oltu ainakaan viime viikolla tehty ja se, jos mikä indikoisi sitä, että Schmaltzin osalta on haluttu odottaa ”pidempään” tuloksia. Jos Schmaltzin väitetystä vapaa-ajan vietosta on tietoa täällä, se on varmasti ollut tiedossa myös valmennuksella. Toisaalta, uskon myös siihen, että jokaisella on mahdollisuus korjata omaa toimintaansa ja jos tässä asiassa on ollut "ongelmia", niistä on myös keskusteltu ja jonkinlainen "erityisvalvonta" seuran puolelta järjestettäisiin tarvittaessa. Tämä toki pitäisi sisällään ehkä tarpeettoman suuren riskin, eikä siihen haluta lähteä, jos ja kun tarjontaa on muutenkin. Mutta Schmaltsin rafloissa roikkuminen nyt on kuitenkin edelleen vain vahva huhu eikä sen todellisista vaikutuksista peliesityksiin tällä ainakaan ole varmaa tietoa.

Väittäisin kuitenkin, että Schmaltzin kohdalla verotus näyttelee isoa roolia ja koska HIFK maksaa ulkkareiden palkat nettona, sillä voi olla ratkaisevan suuri merkitys. Ja kun Schmaltzin kausi oli sitten kuitenkin lopulta alavireinen, HIFK etsii ensisijaisesti pakkia jostain muualta. Mutta agentin numero on varmasti muistissa edelleen.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Luhanka voi olla hyvä 8.- 9. pakki ja rotaatiossa, mutta muutamat pelit nähneenä, niin toivoisin hänen saavan jatkaa Ketterässä ja kehittyä siellä isolla peliajalla. Tarpeen mukaan tuuraamaan loukkeja HIFK:n puolustukseen. Huonompi vaihtoehto on istua katsomossa, jossa kehitys harvoin menee eteenpäin. Tulevaisuudessa hyvin potentiaalinen pakki HIFK:llekin.

Schmaltz ei jotenkin vakuuttanut ja toivon, että hänen matkansa jatkuu muualla. Käsiä on jonkin verran, mutta asenne oli löysä ja viikate vei arvostusta paljon alaspäin, ei omalle joukkueelle voi tehdä noin.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Luhanka voi olla hyvä 8.- 9. pakki ja rotaatiossa, mutta muutamat pelit nähneenä, niin toivoisin hänen saavan jatkaa Ketterässä ja kehittyä siellä isolla peliajalla. Tarpeen mukaan tuuraamaan loukkeja HIFK:n puolustukseen.
Varmaan voisi päästä K-Espoohon lainalle, jos vain huolivat. Ja miksi ei huolisi, kun Niko Seppälänkin ottivat toissakaudella lainalle HIFK:sta. Varmasti se kivempi on täällä asuakin kuin jossain Imatralla. Imatra varmaan aika ankea paikka.
Oma toive olisi Luhanka lainalle Espoohon isoon rooliin josta hyötyy jokainen osapuoli. Luhanka olisi vielä kokoajan käden ulottuvilla täällä asuessaan/pelatessaan, toisinkuin Imatralla.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
JYPin hiekkalaatikolla Auvitua "huhutaan" takaisin Jyväskylään.

Minä olen elänyt siinä uskossa, ettei Auvitun parempi puolisko halua asua/viihdy Jyväskylässä vaikka itse kiekkoilijalle rakas kaupunki ja paljon tuttuja Jyväskylässä on. Eli jos tämä tapahtuisi, niin ainakin minut se yllättäisi.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JYPin hiekkalaatikolla Auvitua "huhutaan" takaisin Jyväskylään.

Minä olen elänyt siinä uskossa, ettei Auvitun parempi puolisko halua asua/viihdy Jyväskylässä vaikka itse kiekkoilijalle rakas kaupunki ja paljon tuttuja Jyväskylässä on. Eli jos tämä tapahtuisi, niin ainakin minut se yllättäisi.
Täällä on ainakin @BOL kirjoittanut ettei Auvitulla ollut joitain viikkoja? sitten vielä sopimusta HIFK:hon ensi kaudeksi. Aivan uskottavaa että JYP on vähintäänkin keskustellut Auvitun kanssa. Toivottavasti jää kuitenkin Helsinkiin. Auvitu on fanien suosikkeja ja edustaisi sitä kovasti esiin nostettua jatkuvuutta jopa tänne palstalle kelpaavalla tavalla.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Varmaan voisi päästä K-Espoohon lainalle, jos vain huolivat. Ja miksi ei huolisi, kun Niko Seppälänkin ottivat toissakaudella lainalle HIFK:sta. Varmasti se kivempi on täällä asuakin kuin jossain Imatralla. Imatra varmaan aika ankea paikka.
Ei se Espookaan niin ihmeellinen paikka ole asua (oli pakko laittaa, espoolaiset älkää ottako tätä vakavasti). kesällä valitsisin Saimaan ympäristön aina, talvi on sitten muutenkin täynnä kiekkoa. Vakavasti ottaen Luhanka pelillisesti menee eteenpäin enemmän Ketterän pelitavalla, kuin Espoon, mikä jäi ainakin finaalien perusteella aika höttöiseksi. Tietysti ensi vuosi voi muttaa kaiken ja myös Espoolla on organisoidumpi pelitapa, mikä tukisi myös Luhankaa, joka otti monta askelta eteenpäin viime kaudella.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
JYPin hiekkalaatikolla Auvitua "huhutaan" takaisin Jyväskylään.

Minä olen elänyt siinä uskossa, ettei Auvitun parempi puolisko halua asua/viihdy Jyväskylässä vaikka itse kiekkoilijalle rakas kaupunki ja paljon tuttuja Jyväskylässä on. Eli jos tämä tapahtuisi, niin ainakin minut se yllättäisi.
No Yohann olisi todella suuri pettymys.
Menneellä kaudella paras pakki ja paras ppg. Yli 0,6 jos, laskee runkosarjan ja poffsit yhteen.
Se olisi emämunaus, jos ei hän jatkaisi meillä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
menee eteenpäin enemmän Ketterän pelitavalla, kuin Espoon, mikä jäi ainakin finaalien perusteella aika höttöiseksi. Tietysti ensi vuosi voi muttaa kaiken ja myös Espoolla on organisoidumpi pelitapa, mikä tukisi myös Luhankaa, joka otti monta askelta eteenpäin viime kaudella.

Niin kumpi sitten itseasiassa kehittää pelaajaa enemmän se että on tiukat raamit ja pelisysteemi vai se että pelataan ns. luomua.
Itse melkeinpä väittäisin että luomu vaatii pelaajalta enemmän ja kehittää myös siinä samalla. Tietty jos pelaaminen menee ihan selviytymiseksi niin se ei kehitä.
Jos taas roboottina toistaa tiettyä kuviota ei ehkäpä yksilöä kehitä kauheasti vaikka se menestystä saattaisi tuoda joukkueelle.

Ihan vaan tällaisen filosofisena pohdintana heitän tämän.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Ei se Espookaan niin ihmeellinen paikka ole asua (oli pakko laittaa, espoolaiset älkää ottako tätä vakavasti). kesällä valitsisin Saimaan ympäristön aina, talvi on sitten muutenkin täynnä kiekkoa. Vakavasti ottaen Luhanka pelillisesti menee eteenpäin enemmän Ketterän pelitavalla, kuin Espoon, mikä jäi ainakin finaalien perusteella aika höttöiseksi. Tietysti ensi vuosi voi muttaa kaiken ja myös Espoolla on organisoidumpi pelitapa, mikä tukisi myös Luhankaa, joka otti monta askelta eteenpäin viime kaudella.
Siis mä en tiedä missäpäin Luhanka majailee pkseutua. Asuuko hän nyt sitten Espoossa ei mitään hajua, mutta sillä nyt ei mitään merkitystä ole Nordikselle ja Metrolle on molemmille halleille lyhyt matka. On se kumminkin kivempi asua kotona perheen ja kavereiden lähellä, kuin Imatralla. Toki toinen juttu on, että haluaako ajatella aivan absoluuttisesti missä on parasta kehittyä itsensä kannalta. Mutta mun mielestä täällä ehdottomasti jos saisi sen pelipaikan vielö isolla vastuulla tosta K-Espoosta. Luhanka voisi Espoossa pelatessaan myös olla HIFK:n arjessa mukana. Imatralla pelatessaan olisi täysi stunttimies.
 
Viimeksi muokattu:

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos sieltä tulis vaikka joku Lindbohm paikoksi, niin sitten voi kyllä Pillivuytin laittaa kiertoon. Muuten en kyllä syty yhtään.

Heti kun Auvitu nimittäin alkoi karistella loukkaantumisia ja poissaoloja pois jaloistaan, niin oli meidän paras puolustaja playoffeissa. Loppujen lopuksi vielä melko selkeällä erolla.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos IFK on järjestelmällisesti tehnyt jatkot näiden pikkukalojen kanssa (pl. Pakarinen ja varauksin Motin) ja ison ruudun pelaajien kanssa on jätetty jatkot tekemättä, niin pakko sieltä on tulla monta kovaa uutta nimeä sisäänkin, jos meinataan edes haastajina lähteä sarjaan. Nättinen ja Melart eivät vielä lukumäärällisesti riitä korvaajiksi, jos edes ovat tulossa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jos Auvitu ”päästetään” Nykäskylään” ja Luhankaa ollaan suunnittelemassa pelaavaan kokoonpanoon niin alkaa meikäläisellä usko loppua tähän touhuun. Kaikki muut pystyvät panostamaan ja täällä himmaillaan? Ihan turha mistään koronasta piipittää.

No tämän viikon jälkeen ollaan varmasti viisaampia.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jos Auvitu ”päästetään” Nykäskylään” ja Luhankaa ollaan suunnittelemassa pelaavaan kokoonpanoon niin alkaa meikäläisellä usko loppua tähän touhuun. Kaikki muut pystyvät panostamaan ja täällä himmaillaan? Ihan turha mistään koronasta piipittää.
Jotenkin alkaa tuntua ettei tässä tulla olemaan edes kesän mestareita. Jos vertaa vaikka Kärppien menoon nyt, alkaa pieni epätoivo hiipiä puseroon.

Toivottavasti olen väärässä ja Salmelainen onnistuu kuitenkin kasaamaan mestaruudesta pelaavan jengin. Ei oikein malttaisi odottaa sitä isompaa julkistusta kellunnan aikoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös