HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 918 976
  • 29 226

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Koska meillä on jo Karvinen, Lyytinen, Åsten, Tallberg ja kohta myös Del Grosso, Jeremy Dehner, Austin Block ja Sebastian Centomo
Ai helvetti, taas kahvit nenästä.
On se joskus ollu kyl karmeeta, se pelaajarekrytointi nimittäin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä sieltä tulee vielä jokunen oikeasti iso nimi. Minä luotan vaikka paljon ollaan jäljessä tässä vaiheessa.

Tässä pari oikeasti isoa nimeä:

 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä pari oikeasti isoa nimeä:


 
Viimeksi muokattu:

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palstalla näyttää olevan edelleen puhetta Joona Luodon saapumisesta HIFK:hon. Itse jatkosopimusten julkaisun jälkeen en ole pitänyt Joona Luotoa enää mahdollisuutena ja vaikka hän hyvä pelaaja onkin, en häntä enää ensi kauden joukkueeseen toivo.

X - Koivistoinen - Pakarinen
Jääskä - Y - Dyk
Hirvonen - Paajanen - Palola
Tallberg - Väänänen - Karvinen
Åsten, Kaskimäki, Halttunen?, jne.

Yllä olevasta tuntuu olevan vahva konsensus palstalla ja minusta enempää pelaajia ei ole edes järkevää toivoa, ellei sitten rotaatioon. Luodon kanssa saman profiilin pelaajia löytyy joukkueesta jo vaikka kuinka, eikä hyvistä pudotuspeleistä huolimatta Luoto täyttäisi ykkösen laiturin roolia, kun siihen odotellaan Innalan paikkoa. Luodon saapuminen tarkoittaisi minulle joko resurssien haaskaamista, jonkun hyökkääjän pitkäaikaista loukkaantumista tai sitä että hyökkäys jää vajaaksi ja on roolitettu kyseenalaisesti.

Saa nähdä mitä tulevan pitää, mutta itse olen melko vakuuttunut siitä, ettei Joona Luotoa nähdä ensi kauden HIFK:ssa ja tämä on yksi syy sille, miksi Dykin ja Palolan jatkosopimukset aiheuttivat hieman happamia fiiliksiä.
Ainoa tulokulma Luodon saapumiselle mitä itse keksin olisi se, että HIFK kalastaisi parhaillaan oikeasti peliätekevää sentteriä, joka voisi tiputtaa Koivistoisen nimellisesti kakkossentteriksi. Täten Innalan pelintekoa korvattaisiin ja Luoto veisi sen yhden laiturin paikan.

En tähän usko, ja itsekin pidin Luotoa Pakarisen korvaajana, jota ei luonnollisesti nyt tarvitakaan.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainoa tulokulma Luodon saapumiselle mitä itse keksin olisi se, että HIFK kalastaisi parhaillaan oikeasti peliätekevää sentteriä, joka voisi tiputtaa Koivistoisen nimellisesti kakkossentteriksi. Täten Innalan pelintekoa korvattaisiin ja Luoto veisi sen yhden laiturin paikan.

En tähän usko, ja itsekin pidin Luotoa Pakarisen korvaajana, jota ei luonnollisesti nyt tarvitakaan.
Tämän lisäksi toinen mahdollisuus voisi olla Hirvosen siirtyminen keskelle ja ykkösen laituri olisi kiekollinen myös sentteripeliin kykenevä pelaaja. Tuolloinkin joukkue olisi minusta turhan homogeeninen.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Huhupuolella luki, että Julius Nättinen tulee.
Se riittää ygös-senaksi oikeen hyvin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä sieltä tulee vielä jokunen oikeasti iso nimi. Minä luotan vaikka paljon ollaan jäljessä tässä vaiheessa.

Ollaan jäljessä mistä? Uusien soppareiden julkistamisesta? Mitään varsinaista aikarajaa ei edes ole olemassa. Varmaan siellä joku syy on, miksi niitä soppareita ei ole julkaistu ja moni kokee sen panttaamiseksi. Sieltähän on vielä jatkosoppareitakin tietääkseni tulossa. Enkä usko, että se syy on faneille vittuilu. Ehkä siellä julkaistavia pelaajia on lomalla vielä ja saattavat haluta esitellä heidät ensin livenä jengille? Mikä olisikin mielestäni erinomainen asia.

Ei tämä nyt oikeasti tässä vaiheessa vuotta ole päivistä kiinni. Toki voidaan miettiä, onko tämä seuran puolelta oikea tapa toimia fanejaan kohtaan? Jos tämä aiheuttaa enemmän massoissa ärsytystä, sanoisin, ettei jatkossa kannata toimia näin, vaan tuutata jatkot aiemmin eetteriin. Mutta Jatkoaika ei ole kaikki fanit ja jos esim. nykyinen tyyli hyödyttää seuraa enemmän vaikkapa some-liikenteen osalta, joka taas on oiva myyntivaltti yhteistyökuvioissa, kannattaa pitää valittu linja.
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Kaivaiskohan Doug Weight luistimet komerosta ja tulis.
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ollaan jäljessä mistä? Uusien soppareiden julkistamisesta? Mitään varsinaista aikarajaa ei edes ole olemassa. Varmaan siellä joku syy on, miksi niitä soppareita ei ole julkaistu ja moni kokee sen panttaamiseksi. Sieltähän on vielä jatkosoppareitakin tietääkseni tulossa. Enkä usko, että se syy on faneille vittuilu. Ehkä siellä julkaistavia pelaajia on lomalla vielä ja saattavat haluta esitellä heidät ensin livenä jengille? Mikä olisikin mielestäni erinomainen asia.
Eiks nää sopparit oo aina tullut ennen sitä risteilyä?
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
@BOL

Lähinnä otin kantaa että kumman negatiivinen asenne joukkueen rakentamista kohtaan. Ilmaisin asian huonosti. Pelaajamarkkina on täysin poikkeuksellinen ja huippupelaajia on todella paljon ilman sopimusta.

Kyllä Hifk sieltä omansa ottaa. Itsellä täysi luotto. Lyytisen sopimus on sellainen josta en itse tykännyt, mutta tuotakaan ei tiedä missä vaiheessa se oli jo tehty.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kausikorttien myynti alkaa 10.5 joten oletan että silloin julkistettaisiin sopimustilanne, ihan vauhdittaakseen myyntiä.
Riippuu ihan nimistä vauhdittaako se vai käykö päinvastoin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itse en ole kovin huolissani siitä saadaanko me hyökkäykseen nimimiehiä ennen kauden alkua, IFKN lähihistoria on osoittanut että hyökkäykseen on panostettu ja panostetaan luokkaa hemmetisti. Nyt vain pelottaa että tulevalle kaudelle ei saada taaskaan tasapainoista jengiä kasaan. No annetaan taas aikaa Tobiakselle kasata jengi kasaan ja haukutaan sitten vasta joukkue.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Itse en ole kovin huolissani siitä saadaanko me hyökkäykseen nimimiehiä ennen kauden alkua, IFKN lähihistoria on osoittanut että hyökkäykseen on panostettu ja panostetaan luokkaa hemmetisti. Nyt vain pelottaa että tulevalle kaudelle ei saada taaskaan tasapainoista jengiä kasaan. No annetaan taas aikaa Tobiakselle kasata jengi kasaan ja haukutaan sitten vasta joukkue.

Turha odottaa. Haukkumisen voi jo aloittaa niin kuin onkin. Hyvä aloittaa ajoissa, kun joukkue nyt haukutaan joka tapauksessa. Haukuttiin se joukkue kaudella 2010-11 pitkin syksyä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Julius Nättinen on purkanut sopimuksensa. Joten nyt on tuossa asiassa tapahtunut jotain ihan konkreettistakin myös. Jos 33 maalia edellisellä Liiga-kaudella mättänyt kaveri ei riitä ykkössentteriksi, niin ehkä sitten kannattaa pieni realitycheck painaa itse kunkin.

(linkki vie Sportti.com-sivustolle)
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Julius Nättinen on purkanut sopimuksensa. Joten nyt on tuossa asiassa tapahtunut jotain ihan konkreettistakin myös. Jos 33 maalia edellisellä Liiga-kaudella mättänyt kaveri ei riitä ykkössentteriksi, niin ehkä sitten kannattaa pieni realitycheck painaa itse kunkin.

(linkki vie Sportti.com-sivustolle)
Niin mutta tämä ”ykkössentteri” pelasi tuolloin laidassa, kuten on pelannut myös Sveitsissä ja Ruotsissa. Sen takia ei riitä IFKn ykkössentteriksi. Ykköskenttään kyllä.

Pelintekotaitoa mallia ”O’Neill” tuo IFKn hyökkäys kirkuu ja sitä Salmelainen toivottavasti myös hankkii.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Julius Nättinen on purkanut sopimuksensa. Joten nyt on tuossa asiassa tapahtunut jotain ihan konkreettistakin myös. Jos 33 maalia edellisellä Liiga-kaudella mättänyt kaveri ei riitä ykkössentteriksi, niin ehkä sitten kannattaa pieni realitycheck painaa itse kunkin.

(linkki vie Sportti.com-sivustolle)

Nättinen taitaa kyllä tulla tosiaan laitaan.

Sentteriosasto on kyllä ihan kova vaikka Broadhurst ei jäisikään.

Koivistoinen (potentiaali 40-50 pistettä)
Paajanen (potentiaali 30-40 pistettä)
Hirvonen (tehnee 30-40 pistettä)
 

Number#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Julius Nättinen on tosiaan tulossa niin eiköhän oteta samalla oven avauksella Joonaskin sisään ;) olisihan se ihan nättiä nähdä molemmat Nättiset samaan aikaan punaisissa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulisikohan tänään uusia jatkosopimuksia, jotta voidaan viikonloppuna vetää rotsit auki pitkin Stadia?
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Oliskohan Nättisen varmistuminen vauhdittanut myös Turusen siirtymistä Ouluun, kun aika nopeasti tuntui tapahtuvan asiat siinä siirrossa?
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin mutta tämä ”ykkössentteri” pelasi tuolloin laidassa, kuten on pelannut myös Sveitsissä ja Ruotsissa. Sen takia ei riitä IFKn ykkössentteriksi. Ykköskenttään kyllä.

Seison korjattuna. Kyselen eilen jypiläiseltä tutulta tuossa ja sanoi tosiaan, että Nättinen pelasi tuolla tykkikaudellaan pääosin laidassa. Eiköhän sitä sitten meillekin ole laituriksi kaavailtu. Kova haku kyllä, jos tulee.

Edit: lisätään vielä sen verran, että aika outo kevät siinä mielessä, että mitään ns. virallisia huhuja ei ole tainnut HIFK:hon liittyä, siis sellaisia, jotka olisi joku suomalainen media uutisoinut. Viime keväänä suurin osa julkaistuista oli tiedossa jo etukäteen, Otto Paajanen taisi olla ainoa ihan aito yllätys? Btw, helvetin hienoa muuten, että Patti jatkaa meillä, on pirun laadukas sentteri tähän sarjaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös