Ensi kaudesta sen verran, että kyllä harmittaa ettei voisi vähempää kiinnostaa tämä seura just nyt. Aikaisempina vuosina ollut kuitenkin aina sitä lapsenuskoa yllätysmahdollisuuteen, varsinkin viime kaudella, mutta nyt kun tuokin on viety pois niin hiljaiseksi vetää. Ns. ”Joulupukkia ei oikeasti ole, osa 2” -fiilis.
Olenko nyt sitten feikkiheikki? En haluaisi olla, mutta ehkäpä pieni muu puuhastelu on suotavaa ja sallittua kannattajallekin, kun seura tuntuu harrastavan sitä vuositolkulla.
Pohdin myös, että jos käykin jokin ihme, että IFK klaaraa runkosarjan näytöstyyliin, olenko sitten keväällä joku glory hunter, joka ratsastaa paikalle vasta kun homma toimii, ikäänkuin se Telian mieshuora niissä mainoksissa?
Noh, eipä voisi itseasiassa vähempää kiinnostaa loppupeleissä. Olen antanut IFK:lle pikkupojasta lähtien arjen illat jo lukuisia vuosia (vittu että aika muuten rientää) ja hengitän tätä seuraa kuolemaan asti, mutta ensi kausi tuntuu tällä hetkellä jollain tapaa jopa rangaistukselta saapua hallille. Mun mielestä seuralla on myös vastuuta siitä, että ajattelen ensimmäistä kertaa näin moniin vuosiin.
Tämä on valtavan pohdinnan paikka IFK:lle ja kausikorttien myynti tulee varmasti romahtamaan viime kaudesta, mutta ihan täysin syystäkin. Itselläni on aika muutenkin kortilla ja jos tuote - tai no ei mikään tuote vaan kuitenkin rakas IFK - on tällä hetkellä siinä kunnossa, ettei meillä ole Mika Nurmelan sanoin käytännössä mitään mahdollisuuksia edes lähtökohtaisesti niin kallistun itsekin olemaan nappaamatta kausaria ensi kaudelle.
IFK:n pitäisi olla mulle arjen piristys, hetken pakokeino hälinästä ja stressistä, nautinto ja ylpeydenaihe mutta tällä hetkellä aiheuttaa täysin päinvastaisia fiiliksiä.
Feikkiheikki it is then if it is, valitettavasti joudun ainakin yrittämään katsomaan saunassa kohti kattoa kun joku käy lisäämässä puita.