HIFK kaudella 2022–2023

  • 684 560
  • 3 969

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@BOL jo ansiokkaasti vastasi tekosyyn ja todellisten syiden erosta ja ajattelin jättää siihen, mutta koska olen yksi, jolla on levy jäänyt päälle rikkinäiseen biisiin, niin nopeasti oma korteni mukaan tähän ikuiseen juupas eipäs keskusteluun, jota kaikki nämä viestit oikeastaan käsittelevät. Pahoittelut, että kasaan pitkän viestin. Ei vain jaksa nyt pilkkoa.

Itseäni kiinnostaisi tietää, että milloin tulee viimein se kausi, jolloin joukkueenrakentamiseen voi kohdistaa kritiikkiä ilman, että sitä täytyy lähteä erinäisin tekosyin puolustelemaan.

Ensimmäinen Tobiaksen kausihan oli vielä "Nybarin joukkue", sen jälkeen tekemisen tasoa piti voida arvioida objektiivisesti tuloksen kautta.

Seuraavana kautena rasitteena olikin pari Nybarin solmimaa jatkosopimusta, jonka vuoksi joukkue ei ollut balanssissa eikä menestynyt.

Tämän jälkeen on tullut kaikki mahdolliset flunssa- ja loukkaantumisaallot + koronat, joista IFK on tietysti aina kärsinyt enemmän kuin muut joukkueet. Yhteensä.

Jos ensi kaudellakaan ei tule menestystä, niin syykin on jo ennen budjetin julkaistua päätetty; nimittäin koronan vuoksi pienentynyt budjetti.

Mun mielestä minäkään en ole väittänyt, että HIFK olis voittanut mestaruuden, JOS "asiaa x" ei olisi tapahtunut. Olen kohtuullisen varma, että viime kaudella Lundell -ilman koronaa- ja muutenkin joukkue, jonka Pike oli saanut hyvään lentoon, olisi painellut finaaleihin. Asiaa puoltaa mm. runkosarjan 2.sija.

Mutta eihän me tietenkään tiedetä.

Parhaimpia kirjoituksia pitkään aikaan! Kyllä tämä pro-osasto pystyy suggeroimaan kaiken aina parhain päin. Toisaalta itsehän me kaikki hiljaisesti hyväksytään tämä mukasuorittaminen kaudesta toisen ostamalla kausareita, lippuja, kaljaa, ruokaa ja fanituotteita. Kuvaa mielestäni keskiverto IFK-fanin mielenmaisemaa hyvin se, että väittäisin syntyvän paljon isompi poru jättämällä jatkosopimukset tekemättä Muulin ja Tallbergin kanssa kuin nyt nähdyllä himmailulla ja välikauden valmistelulla.

Mun mielestä "negaosasto" pystyy myös yhtälailla aina suggeroimaan kaiken oman ajatuksen mukaan. Sehän on tämän keskustelupalstan väittelyiden juttu. Negaosasto on myös sopivasti unohtanut viime kauden runkosarjan 2.sijan, kun jatkuvasti ryöpyttää, että vuodesta toiseen HIFK on väärin kasattu. Siis väärin kasatulla jengillä pääsee runkkarin tokaksi??

Tuskaista on muuten menestyksen kannalta ja se on syy miksei monet fanit lähenny. Se on ymmärrettävää.

Edelleen muuten. Olisin todella ihmeissäni, jos IFK ei olisi tehnyt Tallbergin kanssa diiliä. Yksi fanien aliarvostetuimmista pelaajista, joka kelpasi Jaloselle maajoukkueeseen. Sen lisäksi kannattaa käydä kysymässä muiden huippujoukkueiden Urheilujohtajilta Tallbergista. Yksi tosiammattilaisten eniten arvostamista pelaajista. Tämä on tullut vastaan useasti.

Mun mielestä on ihan viisaasti kritisoitu, että joukkueessa on liikaa "keskinkertaisuutta" ja siinä osastolla nimenomaan DYK ja Karvinen on ne jatkot, jotka olisi jättänyt tekemättä. Kumpikaan ei ole kunnolla oma poika, jolle logo olisi yhtä iso asia kuin Muulille tai Talelle. Lisäksi Tale on huomattavasti arvokkaampi pelaaja kuin Dyk. Ja Åsten musta ansaitsee enemmän jatkosopimuksen kuin Karvinen.

Toki aion toivoa, että Dyk ja Karvinen pelaavat parhaan kautensa ja johdattavat meidät hyvään sijoitukseen.

@Postinjakaja
Tämä suurella kunnioituksella, mutta ehkä sulla on nyt lähtenyt vähän liian suuresti laukalle tuon koronan kanssa. Kukaan tällä palstalla ei kiellä, etteikö sillä olisi ollut vaikutusta HIFK:n esityksiin ja vaikkapa tulevaan budjettiin. Sitä ei vain voi mitata tai eritellä kaikesta muusta. Ei voida mitenkään osoittaa, että IFK olisi pärjännyt pudotuspeleissä tällä ja tällä tavalla ilman tautia. Ei voida eritellä mikä osa on huonosti rakennettua joukkuetta, mikä valmennuksen osuutta, mikä loukkaantumisia ja mikä koronaa. Tai miten taudin vaikutukset vertautuvat muihin joukkueisiin. Korona on kiistatta yksi syy muiden joukossa, mutta ei todellakaan mikään vapaudut vastuusta -kortti. Ei viimeisen kolmen kauden osalta, eikä tulevien kolmen.

Ja kuten sanottu, olen aiemmin pitänyt sua ehkä koko IFK-osion puolueettomimpana ja realistisinpana kirjoittajana, mutta tämä korona on nyt selvästi sellainen musta piste, joka on vienyt sua vähän sivuraiteille. Haluan sen vanhan kunnon Krykov-fanin tänne takaisin, joka pistää tällaisen negailijankin tarkastelemaan asioita uudestaan. Tuntuu että otat asiat nyt vähän henkilökohtaisesti. Ei tällaisella palstalla kannata edes odottaa, että saisi muiden mielipiteitä isommin muutettua. Jokainen huutaa sormet korvissa omaa agendaansa, ja näin se menee jatkossakin.

@Topmachine
Olen visusti varonut sanomasta tätä ennen, kun on tullut jo muutenkin viskottua kuvainnollisesti kiviä HIFK:n toimiston ikkunoihin. Mutta; mulla on myös erittäin iso pelko, että Honka ei ole yhtään se pelaaja jota HIFK ensi kaudella kaipaa. Olen erittäin mielelläni väärässä.

Kiitos @Luke arvostan tätä kirjoitusta. Selkeä ja argumentoitu ja otan kehut vastaan.

Tähän liittyy juuri se, että aika monella on nyt jäänyt rikkinäinen levy soimaan. Vain eri biisi. Minullakin. Ja siksi tämä toistaa. On syntynyt sellainen juupas eipäs leikki, johon kenelläkään ei ole oikeastaan mitään kunnon sisältöä. Tai harvemmassa viestissä on.

Mun pointti on edelleen selvä ja en mäkään sitä muuta: Mun mielestä HIFKn pelaamisessa oli merkittävä ero ennen ja jälkeen tuon ikävän kahden korona-aallon putken. Ehkei asia johtunut yksittäisten pelaajien koronasta, mutta ero oli merkittävä. Mikä muu syy siinä oli? Halusin vain tuoda esiin, että se ohitetaan. Sanotaan, että Schmaltz oli playoffeissa heikko ja "epäonnistunut hankinta". Mun mielestä olisi hyvä huomata, että hänenkin pelinsä kärsi aivan valtavasti joko koronasta tai sitten tuosta @HJL alla mainitsemasta kuukauden treenitauosta. Joka tapauksessa asian täysin ohittaminen on musta kummallista.

Olen edelleen monessa viestissä sanonut, että oli muitakin syitä, joista mainitsin myös sen kiekollisen pakin puutteen.

Pro-osastosta terve!

Ville Peltonen sanoi, että tammikuussa(vai helmikuussa) jengillä oli kolme joukkueharjoitusta. Kuukaudessa. Siihen päälle Peltosen oma korona pudotuspelien alkuun. Väitän, että vaikuttaa, mutta ehkä Salmelaisen ja dinojen valloittavat hymyt sekä koiranpentuilmeet saivat minut vakuuttuneeksi, että vaikeaa on.

Silti suggeroin itseni nauttimaan kesästä enkä kiukuttelemaan täällä päivästä toiseen paskimmasta jengistä ikinä.

Terveisin: Aigars Cipruss, IFK:n ykkössentteri

Kuplan ulkopuolelta terve!

Toissa kaudella Pekka Virta oli lähellä kuolla koronaan, 48pv meni sairaalassa ja oli kuukausia pois valmennuksesta.
Lukko voitti mestaruuden.

Ja uskallan edelleen väittää, että HIFK:ssa oli maakuntajoukkueita tiukemmat standardit korona altistumisten ja karanteenien suhteen eli osin ihan itse aiheutettua.

Tästähän on väännnetty. Lukollahan muistaakseni homma lähti hieman luisuun silloin ja HIFK tavoitti Lukon etumatkaa? Muistanko ihan väärin? Sitten vain se tapahtui niin ajoissa, että kerkesivät korjata asian. Niin eikö siis pienikään pelillinen alamäki ole sallittu koronan jälkeen? Jos se tapahtuu juuri ennen plejareita ja vastustajalle ei? Ei ole sallittua se Lukon kaltainen pieni luisu?

No, sun kanssa meillähän on jo pientä biiffiä. Mutta olet ihan oikeassa, että HIFKn standardit taitavat olla kohtuu tiukat ja siinä mielessä mahdollisesti "itse tehty".

Aiheeseen:
Mä en pidä tämän vuoden joukkuetta lähellekkään täydellisenä. Näen siinä puutteita. Olen aika vittuuntunut asiasta ja myöskin ihmeissäni Salmelaiselle ja valmennukselle tietyistä valinnoista. Joku myös kirjoitti Peltosen jääräpäisyydestä hyvin. Sekin voi olla ongelma ja syy esim. miksei sille Taposelle annettu mahdollisuutta keväällä vaan peluutettiin veskaria, joka selvästikään ei ollut kunnossa. Nyt kun Halonen joutui pelaamaan puolikuntoisena, on hänen maineensa myös veskana mennyt. Itsekin pidän nykyveskareita sen takia riskinä.

Mutta koska minussa asuu pieni optimisti, niin toivon, että molemmat junnut onnistuvat ja näyttävät minulle ja epäilijöille närhen kivet.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta sissus sentään, jos taas kerran olemme siinä tilanteessa, että keväällä joukkueesta puuttuu sairastumisen tai loukkaantumisten takia parhaita pelaajia, saatan tirauttaa itkut.
Joukkue on vain ainakin puolustuksen osalta kasattu vähän sellaisella riskillä, että nuo loukkaantumisista johtuvat itkut saattavat tulla vielä ajankohtaisiksi.

Kiitos @Luke arvostan tätä kirjoitusta. Selkeä ja argumentoitu ja otan kehut vastaan.
Hienoa että otit asian noin! Viestiäni ei todellakaan ollut tarkoitettu vittuiluksi.

Olen huomannut myös oman levyni jääneen sen verran junnaamaan, että pidän kuukauden vaihtumisen kunniaksi heinäkuun mittaisen loman kiekosta ja kiekkokeskusteluista. Nyt on mun aika keskittyä muihin asioihin.

Katsellaan taas elokuun alkupuolella. Siihen asti; hyvää keskikesää BOL, Postinjakaja ja koko IFK-klaani!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mun mielestä "negaosasto" pystyy myös yhtälailla aina suggeroimaan kaiken oman ajatuksen mukaan. Sehän on tämän keskustelupalstan väittelyiden juttu. Negaosasto on myös sopivasti unohtanut viime kauden runkosarjan 2.sijan, kun jatkuvasti ryöpyttää, että vuodesta toiseen HIFK on väärin kasattu. Siis väärin kasatulla jengillä pääsee runkkarin tokaksi??

Tuskaista on muuten menestyksen kannalta ja se on syy miksei monet fanit lähenny. Se on ymmärrettävää.

Edelleen muuten. Olisin todella ihmeissäni, jos IFK ei olisi tehnyt Tallbergin kanssa diiliä. Yksi fanien aliarvostetuimmista pelaajista, joka kelpasi Jaloselle maajoukkueeseen. Sen lisäksi kannattaa käydä kysymässä muiden huippujoukkueiden Urheilujohtajilta Tallbergista. Yksi tosiammattilaisten eniten arvostamista pelaajista. Tämä on tullut vastaan useasti.

Mun mielestä on ihan viisaasti kritisoitu, että joukkueessa on liikaa "keskinkertaisuutta" ja siinä osastolla nimenomaan DYK ja Karvinen on ne jatkot, jotka olisi jättänyt tekemättä. Kumpikaan ei ole kunnolla oma poika, jolle logo olisi yhtä iso asia kuin Muulille tai Talelle. Lisäksi Tale on huomattavasti arvokkaampi pelaaja kuin Dyk. Ja Åsten musta ansaitsee enemmän jatkosopimuksen kuin Karvinen.

Toki aion toivoa, että Dyk ja Karvinen pelaavat parhaan kautensa ja johdattavat meidät hyvään sijoitukseen.
Annat hyvän esimerkin jo tästä suggeroinnista (hymiö ja tämä huumoria), sillä me emme olleet viime kaudella runkosarjan toisia vaan hinasimme itsemme nipinnapin aivan loppumetreillä viidenneksi ja vältimme säälit. Vain IFK kykenee tuollaisella materiaalilla tällaiseen limboon. Maailma on erilainen posipetterin silmin.

Tuo mainitsemasi lähentyminen alkaa tapahtumaan sillä hetkellä, kun krooninen alisuorittaminen loppuu. Nykyistä touhua katsoessa en pidättäisi hengitystä, että ihan hetkeen on näin tapahtumassa, sillä organisaatio on hiljaisesti vetämässä välikauden. Jos nykyinen jengi ylisuorittaa niin maksimi on välierät, jossa Tapparan/Kärppien materiaaliylivoima viimeistään päättää lennon. Sitten taas suggeroidaan, että hieno tsemppi, ei voitu paremmalla materiaalille mitään ja ensi kaudella ollaan taas kokemusta rikkaampia jne. Tämä on pikkuseuran puhetta ei IFKn. Oli ajat kuinka kurjat tahansa niin näin karseata materiaaliylivoimaa ei voi olla kontra päävastustajiin tai jossain on ryssitty ja isosti. Kaikkein karmein skenaario on totaalinen limbo, joka ei yllättäisi tuolla materiaalilla ja hiukan arpa valmennuksella. IFKn ollessa kyseessä toiseen välikauteen ei ole varaa, joten se lompakko löytyy taas viimeistään vuoden kuluttua ja kovat piipussa puheet alkavat. Kysymys kuuluu tässä skenaariossa miksi ylipäätään ei vedetty kovat piipussa jo tätä kautta, miten voi olla varaa välikausiin? Kuten itse sanoit niin tämä on loppumaton oravanpyörä, mutta itse en edelleenkään pysty ymmärtämään ja hyväksymään tällaista välikautta ja himmailua kontra kilpailijat.

Sama Jalonen valitsi Karvisen vuotta aiemmin Leijoniin, kun nyt käytät sitä Tallbergin puolustuksena. Minä en tiedä mikä on Karvisen palkka, mutta kyllä hän mielestäni nelosketjussa menee. Sen sijaan Tallberg ei mielestäni kuulu mestaruutta tavoittelevan jengin kahteen ensimmäiseen ketjuun, sillä on siihen rooliin mielestäni aivan liian tehoton. En epäile, etteikö nauttisi arvostusta Liigassa, muttei varmasti hankittaisi huippujengien kärkiketjuihin ja ylivoimalle. Omissa papereissani hän on ihan samaa osastoa kuin Karvinen eli todennäköisesti tasoonsa nähden ylihintainen. Kummankaan jatko ei tosin meidän venettä keikuta suuntaan tai toiseen. Sama pätee Åsteniin. Minä en myöskään tiedä mitä Tallberg ja Åsten pystyvät opettamaan nuoremmille esimerkiksi voittamisesta, sillä he eivät ole ikinä mitään voittaneet. VP on puhunut, että pystyvät kertomaan IFKlaisuudesta, mutta mitä se on ollut näille kahdelle? Alisuorittamista ja poukkoilua kaudesta toiseen. Molemmat varmasti pystyvät opettamaan mitä vaatii olla liigapelaaja tätä en epäile hetkeäkään. Minun papereissani enemmän liidereitä ovat Paajanen, Koivistoinen ja Motin, jotka myös ovat olleet osa mestaruuden voittaneita jengejä. Paajanen olisi edelleen minun valinta 10/10 tuon jengin kapteeniksi. Kun katson esimerkiksi Tallbergin loppukautta ja Åsten on aina ollut on/off-pelaajia niin enemmän katsomoon välittyy, että Paajanen pelaa logolle vaikkei yhtä pitkäaikainen oma kasvatti olekaan. Tähän toki vaikuttaa sekin jo useasti läpi käyty asia, ettei meillä ole samalla tavalla näitä Pyörälöitä, Kukkosia ja Kuuseloita, jotka palaavat maailmalta opettamaan voittavaa kulttuuria kotiin. Nyt tosin saatin Melart.

Katsellaan. Odotukset ja fiilikset ei ole olleet näin matalalla vuosiin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mä aidosti uskon, että Honka ei ole ratkaisu IFK:n puolustuksen ongelmiin, mutta voi olla iso osa ratkaisua. Kahta pakkia tuo mielestäni huutaa, ja toinen näistä saisi mielellään imo olla Honka. Jos tuonne enää vain yksi puolustaja on tulossa, niin sen pitäisi kyllä sellaista tasoa, mihin IFK:lla ei ilman lock outia ole mahdollisuutta.
Tässä kohtaa on syytä muistaa että Honka on signattu hyvissä ajoin ja se olisi tullut ottaa huomioon muun pakiston rakentelussa. Eikö tämä alkanut leviämään jo joskus joulu-/tammikuussa? Omiinhan tuo todennäköisesti vuotaa, jos tänne tulee, kuin Kousa viimeisellä HIFK-kaudellaan.

Nuori ja kehittyvä pakki toki kyseessä niin tiedä vaikka kehittyisi itse puolustamisessakin.
 
J

Just-Ice-Hockey

Tässä kohtaa on syytä muistaa että Honka on signattu hyvissä ajoin ja se olisi tullut ottaa huomioon muun pakiston rakentelussa. Eikö tämä alkanut leviämään jo joskus joulu-/tammikuussa? Omiinhan tuo todennäköisesti vuotaa, jos tänne tulee, kuin Kousa viimeisellä HIFK-kaudellaan.

Nuori ja kehittyvä pakki toki kyseessä niin tiedä vaikka kehittyisi itse puolustamisessakin.

No siis jos jotain, niin potentiaalisesti loistavia pakkipareja Hongalle tuosta pakistosta löytyy. Minusta on paremmin kuin hyvin valmistauduttu siihen, että Honka tulee. Se mitä sitten tapahtuu, jos Honka ei tulekaan onkin ihan eri juttu. Pakiston rakenteen perusteella sanoisin, että aikalailla kaikki on rakennettu Hongan varaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mun mielestä minäkään en ole väittänyt, että HIFK olis voittanut mestaruuden, JOS "asiaa x" ei olisi tapahtunut. Olen kohtuullisen varma, että viime kaudella Lundell -ilman koronaa- ja muutenkin joukkue, jonka Pike oli saanut hyvään lentoon, olisi painellut finaaleihin. Asiaa puoltaa mm. runkosarjan 2.sija.

Mutta eihän me tietenkään tiedetä.

Annat hyvän esimerkin jo tästä suggeroinnista (hymiö ja tämä huumoria), sillä me emme olleet viime kaudella runkosarjan toisia vaan hinasimme itsemme nipinnapin aivan loppumetreillä viidenneksi ja vältimme säälit. Vain IFK kykenee tuollaisella materiaalilla tällaiseen limboon. Maailma on erilainen posipetterin silmin.

Puhun tuossa viestissäni kyllä selvästi viime kaudesta Piken kautena, johon viittaan, kun puhun, kun oltiin runkkarin 2.

Tällä kaudella oltiin 5 ja tiedän sen vallan mainiosti. Ja tosiaan ennen kuin korona iski, oltiin runkosarjan 1. tai 2.. Eli hyvässä jatkumossa edelliskauden hyvän suorituksen mallilla.

Eli jos haluaisin, niin voisin mennä täysin tuon koronan taakse. Oltiin Piken vikalla kaudella runkosarjan 2. ja pronssimitalisti. Sama runko oli hilaamassa joukkuetta taas runkosarjan 2. parhaan joukkoon, kunnes tuli kaksi korona-aaltoa ja kuukauden treenitauko tärkeään saumaan. Sitten loppukausi päätyi limboon sen koronan takia. Salmelainen kyllä teki kaikkensa, koska hankki EHT- ja Olympiatason laatua mielin määrin hyökkäykseen, mutta tuon treenitauon aikana menetetty pelituntuma ei oikein löytynyt enää. Sitä ei helpottanut, kun päävalmentajakin sai koronan ja myös pari vahvistustakin, joka esti joukkueen yhteenhitsaantumisen. Jälleen korona esti meidän menestyksen.

Oltiin sitten myös ainoa joukkue, jonka 1.maalivahti loukkaantui siirtorajan jälkeen.

Tuo on suggerointia. Te ette ole edes vielä nähneet, kun suggeroin. Toisaalta voi tuo kaikki ihan tottakin olla.

Mistäs vitusta me se tiedetään? Tuo voi olla sataprosenttinen totuus ja syy sille miksi HIFK ei ollut tänä vuonna finaaleissa. Yhtälailla kuin se, että teidän esittämät syyt olisivat ne.

Mutta koko tämä 2. runkosarjassa pointti oli, että on väitetty joukkueen olevan "aina väärin" kasattu Salmelaisen aikana. Ne on ne kuuluisat väärät syöttöpisteet. Kyllä, jos runkosarjan 2. pääsee ja voittaa pronssia, niin joukkue on aika hyvin kasattu.

Viestin jatkosta. Kyllähän siis kaikilla näillä: Dyk, Palola, Tallberg, Karvinen, Åsten olisi eri syistä oikeus olla HIFKssa. Ovat vakaita liigapelaajia. Palola kaksinkertainen maalikuningas ja terveenä pysyessään 20 maalin mies. Montako sellaistakaan varmaa maalintekijätyyppiä meilläkään on? Ja kyllä maalintekijäkin voi vetää tiukassa paikassa ohi.

Mutta mun mielestä se oli hyvä kirjoitus, että joukkuetta voisi rakentaa myös ajatuksella: Huippukärki, lupaava nuoriso taustalla ja kolmannessa joukossa vakaita liigapelaajia, joita monet kutsuvat keskinkertaisuudeksi. Sinänsä hauskaa, että liigan kaksinkertaista maalikuningasta ja aika varmaa 20 maalin miestä kutsutaan keskinkertaisuudeksi. No olihan täällä muistaakseni moni fani sitä mieltä, ettei Petrus Palmu ole tarpeeksi hyvä HIFKn...

Mun pointti oli, että ihan hyvä ajatus, että rahaa ehkä liikaa menee tuohon kolmanteen joukkoon eli vakaisiin liigapelaajiin. Sieltä itse poistaisin Dykin ja Karvisen saadakseni rahaa muihin hankintoihin. Sinä sen sijaan Tallbergin. Siihenkin eriävään mielipiteeseen meillä on oikeus.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
@Postinjakaja tuohon ylläolevaan sen verran että mun henkilökohtainen ongelma Palolan kanssa on tämä: Palola ei koko kaudella kyennyt 1vs1 tilanteissa haastamaan jalalla ketään. Marraskuun jälkeen ei enää edes yrittänyt. Ei perkele meillä voi kärkipelaajana tai edes lähellä sellaista olla hyökkääjää joka ei kykene, ei edes yritä, luistellen haastamaan yhtäkään pakkia jos ei lado kiekkoa maaliin kuin Putlerin veli Ovie. Tai jaa lättyjä lapaan kuin Rantanen. Jopa Åsten yrittää haastaa yksykkösissä pakkia ennen kulmaan luisteluaan. HIFK:n ja Palolan liittoa ei olisi pitänyt jatkaa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Postinjakaja tuohon ylläolevaan sen verran että mun henkilökohtainen ongelma Palolan kanssa on tämä: Palola ei koko kaudella kyennyt 1vs1 tilanteissa haastamaan jalalla ketään.

Ylipäätään on HIFK:n ongelma, että kyllä ensi kauden joukkueessa luisteluvoiman ja taidon yhdistelmä on niin sanotusti kortilla. Puolustuksesta se puuttuu lähes täysin tällä hetkellä, mutta kyllä hyökkäyskin on tällä sektorilla vajaa.


Joni Lehto kertoo tässä haastattelussa hyvin sen eron millä Colorado nousi häntäpään jengistä Stanley Cupiin:

Kaudella 2013–14 Roy aloitti Avalanchen päävalmentajana, ja hänellä oli valtuuksia myös joukkueen rakentamisen puolella. Roy suosi isoja ja vahvoja pelaajia, mikä näkyi myös pelaajavarauksissa. Voimaa luistelutaidon kustannuksella huokunut pelaajatyyppi voisi kyllä painia sallivamman tuomarilinjan myötä pudotuspeleissä, mutta Royn ensimmäisen kauden jälkeen joukkue jäi kolmesti putkeen niiden ulkopuolelle.

Jo muutaman vuoden Coloradon johtoportaassa vaikuttanut Sakic valittiin Royn saapumista seuraavalla kaudella joukkueen GM:ksi. Sittemmin neron maineen monilla onnistuneilla pelaajakaupoillaan ansainnut Sakic alkoi reivata varauspolitiikkaa siihen suuntaan, joka nykyään tunnetaan Avalanchen pelillisenä identiteettinä.

– Joe haluaa nopeita ja taitavia jätkiä, Lehto kertoo Sakicin filosofiasta.

– Jos tarvitaan isoja jätkiä, niin hänen on helpompi löytää niitä pelaajakauppojen kautta tai free agent -markkinoilta.

Hirveästi HIFK haalii näitä tunnollisia kahden suunnan pelaajia, joiden suurimmat avut ovat työmoraalissa, mutta luistelu ei kuulu vahvuusalueeseen. Moni voi miettiä, että jokainen osaa varata MacKinnonin tai Makarin, mutta siellä on myös esim. Hjelm, Cogliano nelosketjun pelaajina, jotka nimenomaan ovat hyviä luistelijoita ja yleisesti se on monen pelaajan vahvuus. Kärkipelaajilla sitten vielä käsillä höystettynä.

HIFK ensin hankkii näitä työmyyriä jengin täyteen ja sitten katsotaan niitä käsiä, kun asian pitäisi olla täysin päinvastoin. Puhtaasti tuollaisen duunariosaston pelaajan pitäisi olla Tallbergin tai Paajasen tasoa. Heillä on kykyä kuitenkin tuottaa pisteitä ja pelata alivoimaa. Esim. Karvinen ja Åsten eivä pelanneet viime kaudella alivoimaa lainkaan ja tuottivat hyvin vähän mitään muutakaan positiivista. Ymmärtäisin Åstenin ja Karvisen roolin, jos 1-3 ketjut olisivat täynnä taitoa, mutta siellä on lähinnä saman roolin pelaajia, mutta parempia ja pistepontentiaalilla sekä AV/YV- osaamisella: Paajanen, Tallberg, Pakarinen, Jääskä.

Ihan varmasti nuoremmista paremmin luistelevista pelaajista koulisi pitkän runkosarjan aikana paremmat nelosketjun pelaajat ja euroja säästyisi. Mikäli sitten ei riitä runkosarajan loppua kohden, niin siirtomarkkinoilta löytyy aina joku Ainalin tasoinen pelaaja nelosketjuun. Salmelaiselle voin vinkin antaa, että sitä Hongan korvaajan metsästämisestä siirtorajalle asti tulee työläs ja kivulias.

Palola esim. on sellainen hidas vanhan liiton sniper vähän samalla tavalla, kuin Tampan Perry. Tehot hiipumaan päin, mutta molemmat voivat olla hyödyllisiä, kun roolitus vain menee kohdilleen. Perryhän on pistepotentiaalin lisäksi erittäin ilkeä pelaaja ja pelaa 5vs5 pelissä alemmissa ketjuissa + ylivoimaa. HIFK:n ongelma Palolan roolittamisessa on se, että on liian paljon ennestään jo samoissa ketjuissa pyöriviä pelaajia, joiden ongelmat ovat vähän samat, kuten senttereistä Hirvonen ja Paajanen eikä hän oikein taivu duunarin rooliin.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Tässä muutama esimerkki valaisemaan, miksi mielestäni on tehty virheitä joukkueen rakentamisessa.
Kuluneen kauden runkosarjassa kaksi pelaajaa saalisti yhteensä 14 pistettä 91:ssä ottelussa. Siis vähän runsas 0,15 ppg.
Samassa runkosarjassa kaksi pelaajaa pelasi yhteensä 14 ottelua ja keräsi 4 pistettä. Siis lähes 0,29 ppg.
Jälkimmäisten pelimäärään on varmasti syynsä, mutta ensiksi mainittujen peluutusta en ymmärrä.
Playoffseissa meillä pisteitä sai lähes yhtä moni kuin oli kiikarijengiä.
Muissa joukkueissa, jotka olivat mukana sääläreiden jälkeen oli selkeästi enemmän pisteitä tehneitä kuin kiikariporukkaa. Parhaiten taisi olla KooKoolla.
Meillä mm. "vakaat" sarjapelaajat, joilta odottaisi poffseissa suorittamista, ts. Dyk, Karvinen, Tallberg, Åsten ja Väänänen olivat kiikareilla. Mutta sehän on selvä sillä näitä puolustavia tarvitaan pudotuspeleissä, joissa pelataan yleensä yhdestä maalista.
Ja selittäähän tauti-/loukkaantumishistoria toki nuo kiikarit. Kun runkosarjassakin on täytynyt pelata niin paljon.
Vaan miksi ei muissa jengeissä ole samalla tavoin?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
@Postinjakaja tuohon ylläolevaan sen verran että mun henkilökohtainen ongelma Palolan kanssa on tämä: Palola ei koko kaudella kyennyt 1vs1 tilanteissa haastamaan jalalla ketään. Marraskuun jälkeen ei enää edes yrittänyt. Ei perkele meillä voi kärkipelaajana tai edes lähellä sellaista olla hyökkääjää joka ei kykene, ei edes yritä, luistellen haastamaan yhtäkään pakkia jos ei lado kiekkoa maaliin kuin Putlerin veli Ovie. Tai jaa lättyjä lapaan kuin Rantanen. Jopa Åsten yrittää haastaa yksykkösissä pakkia ennen kulmaan luisteluaan. HIFK:n ja Palolan liittoa ei olisi pitänyt jatkaa.
Minua rupesi ärsyttämään kun Palola veteli läpiajon selkä suorana ja ratkaisupelissä latasi läpiajossa maagisen vetonsa logoon. Ymmärrän toki, että nämä olivat todennäköisyyksien silmukalla virheellinen otos. Silti piirtyneet pöhöttyneille verkkokalvoilleni.
 

kingstonwall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeksi muokattu:

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
London Knigths varasi Kasper Halttusen ensimmäisellä kierroksella CHL Import Draftissa. Saattanee siis tulla kausi OHL-liigaa tähän väliin? Suomalaisia varattiin vain kolme. Lisäksi Liigasta varattiin Tapparan tsekkipakki Tomas Hamara.

Linkki: Eliteprospects 2022 CHL Import Draft
Olisi kehityksen kannalta jopa luultavasti paras vaihtoehto. Todella tasokas junnusarja ja OHL:n pelityylikin on ihan hyvin Liigaan valmistava. Ikää kuitenkin on vasta 17 vuotta ja ensi kaudella tuskin vielä Liigatasoa, mutta uskon, että kausi 23-24 on jo Halttusen läpimurtokausi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Annat hyvän esimerkin jo tästä suggeroinnista (hymiö ja tämä huumoria), sillä me emme olleet viime kaudella runkosarjan toisia vaan hinasimme itsemme nipinnapin aivan loppumetreillä viidenneksi ja vältimme säälit. Vain IFK kykenee tuollaisella materiaalilla tällaiseen limboon. Maailma on erilainen posipetterin silmin.

Tuo mainitsemasi lähentyminen alkaa tapahtumaan sillä hetkellä, kun krooninen alisuorittaminen loppuu. Nykyistä touhua katsoessa en pidättäisi hengitystä, että ihan hetkeen on näin tapahtumassa, sillä organisaatio on hiljaisesti vetämässä välikauden. Jos nykyinen jengi ylisuorittaa niin maksimi on välierät, jossa Tapparan/Kärppien materiaaliylivoima viimeistään päättää lennon. Sitten taas suggeroidaan, että hieno tsemppi, ei voitu paremmalla materiaalille mitään ja ensi kaudella ollaan taas kokemusta rikkaampia jne. Tämä on pikkuseuran puhetta ei IFKn. Oli ajat kuinka kurjat tahansa niin näin karseata materiaaliylivoimaa ei voi olla kontra päävastustajiin tai jossain on ryssitty ja isosti. Kaikkein karmein skenaario on totaalinen limbo, joka ei yllättäisi tuolla materiaalilla ja hiukan arpa valmennuksella. IFKn ollessa kyseessä toiseen välikauteen ei ole varaa, joten se lompakko löytyy taas viimeistään vuoden kuluttua ja kovat piipussa puheet alkavat. Kysymys kuuluu tässä skenaariossa miksi ylipäätään ei vedetty kovat piipussa jo tätä kautta, miten voi olla varaa välikausiin? Kuten itse sanoit niin tämä on loppumaton oravanpyörä, mutta itse en edelleenkään pysty ymmärtämään ja hyväksymään tällaista välikautta ja himmailua kontra kilpailijat.

Sama Jalonen valitsi Karvisen vuotta aiemmin Leijoniin, kun nyt käytät sitä Tallbergin puolustuksena. Minä en tiedä mikä on Karvisen palkka, mutta kyllä hän mielestäni nelosketjussa menee. Sen sijaan Tallberg ei mielestäni kuulu mestaruutta tavoittelevan jengin kahteen ensimmäiseen ketjuun, sillä on siihen rooliin mielestäni aivan liian tehoton. En epäile, etteikö nauttisi arvostusta Liigassa, muttei varmasti hankittaisi huippujengien kärkiketjuihin ja ylivoimalle. Omissa papereissani hän on ihan samaa osastoa kuin Karvinen eli todennäköisesti tasoonsa nähden ylihintainen. Kummankaan jatko ei tosin meidän venettä keikuta suuntaan tai toiseen. Sama pätee Åsteniin. Minä en myöskään tiedä mitä Tallberg ja Åsten pystyvät opettamaan nuoremmille esimerkiksi voittamisesta, sillä he eivät ole ikinä mitään voittaneet. VP on puhunut, että pystyvät kertomaan IFKlaisuudesta, mutta mitä se on ollut näille kahdelle? Alisuorittamista ja poukkoilua kaudesta toiseen. Molemmat varmasti pystyvät opettamaan mitä vaatii olla liigapelaaja tätä en epäile hetkeäkään. Minun papereissani enemmän liidereitä ovat Paajanen, Koivistoinen ja Motin, jotka myös ovat olleet osa mestaruuden voittaneita jengejä. Paajanen olisi edelleen minun valinta 10/10 tuon jengin kapteeniksi. Kun katson esimerkiksi Tallbergin loppukautta ja Åsten on aina ollut on/off-pelaajia niin enemmän katsomoon välittyy, että Paajanen pelaa logolle vaikkei yhtä pitkäaikainen oma kasvatti olekaan. Tähän toki vaikuttaa sekin jo useasti läpi käyty asia, ettei meillä ole samalla tavalla näitä Pyörälöitä, Kukkosia ja Kuuseloita, jotka palaavat maailmalta opettamaan voittavaa kulttuuria kotiin. Nyt tosin saatin Melart.

Katsellaan. Odotukset ja fiilikset ei ole olleet näin matalalla vuosiin.

Tulihan sitä itsekin kausaria uusiessa mainittua monen muun tavoin "sellaset terveiset verkkokauppa.comiin", ettei oikeen nyt olla ensi kaudelle kärkijoukkueiden tasolla jengin kasaamisessa ainakaan pakiston ja veskarien suhteen, ja siltä osin hieman ahdistaa tämä kortin uusiminen. Palautetta ovat saaneet kiitettävästi. Isot paineet jää ainakin tuohon seuraavaan pakkihankintaan. Täytyy olla aikas A-luokan seppä, vois sanoa.

Mutta joo, harmi ettei saatu isompaa paluumuuttajaa rosteriin Melartin lisäks. Kovia nimiä virtaa Ouluun ja Tampereelle jatkuvasti.

Ja narrit kun vyöryy enskauden jälkeen ryminällä takas, niin on IFK-office aina vaan lujemmalla tekemisen tason kans, kun kaupunkiin palaa kilpailija jolla isompi halli ennen Gardenia. Pitäis saada menestystä ja hypeä nostettua jo ennen uutta hallia, ettei melankolia jatku.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Puhtaasti tuollaisen duunariosaston pelaajan pitäisi olla Tallbergin tai Paajasen tasoa. Heillä on kykyä kuitenkin tuottaa pisteitä ja pelata alivoimaa. Esim. Karvinen ja Åsten eivä pelanneet viime kaudella alivoimaa lainkaan ja tuottivat hyvin vähän mitään muutakaan positiivista. Ymmärtäisin Åstenin ja Karvisen roolin, jos 1-3 ketjut olisivat täynnä taitoa, mutta siellä on lähinnä saman roolin pelaajia, mutta parempia ja pistepontentiaalilla sekä AV/YV- osaamisella: Paajanen, Tallberg, Pakarinen, Jääskä.

Eli siis alempien ketjujen pelaajien pitäisi olla pudotuspelien MVP-tasoa? No joo, tiedän kyllä mitä tarkoitat, mutta jotenkin tuntuu monelta unohtuvan, miten tasokas jääkiekkoilija Otto Paajanen on.

Yleisesti ottaen voi sanoa, että IFK:n joukkueenrakentelu ensi kaudelle on ollut kuitenkin vaisua. Jos nyt verrataan vaikka Kärppiin ja Tapparaan. Ei sieltä ole tullut kuin yksi veretseisauttava sainaus ja se on Julius Nättinen, mistä on kyllä pakko antaa sulka Tobbarin hattuun ja etenkin siitä, että sopimus oli kaksivuotinen (?).

HIFK ei missään nimessä ole tässä kohtaa mikään suuri suosikki, mutta tarjoan sellaisen posinäkökulman tähän, että onko se välttämättä huono asia? Jos kävisi kerrankin niin, ettei IFK:lta odotettaisi mitään, niin se voisi olla henkisesti parempi tilanne Villen toiseen kauteen. Potentiaalia tuossakin ryhmässä kuitenkin on, vaikka nyt kieltämättä vaikuttaa siltä ainakin toistaiseksi, että liikaa luotetaan nyt siihen, että se potentiaali realisoituu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Missä ne putlerin aisankannattajat meinaa pelaa?
Niin se tietysti jos eivät saa kikkailtua hallia itselleen. Tai ei ole röyhkeyttä ottaa. Asetelmat toisinpäin ja halli pietarissa niin venäläiset olisivat jo vääreentäneet omistuspaperit ja kamat siirretty sinne.

Mutta kuitenkin, tulee kilpailija "uutuuden viehätyksellä". Klaaraako IFK tilanteen kun ei tehnyt sitä siitäkään eteenpäin kun narrit siirtyi putler-liigaan. Oli aikaa ja mahdollisuuksia ottaa ja omia pk seudun kiekko ja koko bisnes ihan uuteen kuosiin. Aivan käsiin kosahti kun ei osaaminen ja ymmärrys riittäneet (pl.ehkä Valtanen, Everin kovuus Garden proggiksen ulkopuolella vielä aika mysteeri).
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
London Knigths varasi Kasper Halttusen ensimmäisellä kierroksella CHL Import Draftissa. Saattanee siis tulla kausi OHL-liigaa tähän väliin? Suomalaisia varattiin vain kolme. Lisäksi Liigasta varattiin Tapparan tsekkipakki Tomas Hamara.

Linkki: Eliteprospects 2022 CHL Import Draft

Lisäys: The London Free Pressin uutinen
Eikös näiden varausten suhteen ole se meininki, että ei nuo varaile pelaajia jotka ei ole tulossa sinne. Eli lienee aika varmaa että Halttunen lähtee OHL:ään ensi kaudeksi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Eikös näiden varausten suhteen ole se meininki, että ei nuo varaile pelaajia jotka ei ole tulossa sinne. Eli lienee aika varmaa että Halttunen lähtee OHL:ään ensi kaudeksi.
Sehän tästä vielä puuttuikin, että se ainoa junnu, jonka otteita odotti näkevänsä, lähtee junnusarjoihin. Kovaa duunia Salmelaiselta, jos näin käy. Onneksi meillä on Hede… No, katsellaan eka.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli siis alempien ketjujen pelaajien pitäisi olla pudotuspelien MVP-tasoa? No joo, tiedän kyllä mitä tarkoitat, mutta jotenkin tuntuu monelta unohtuvan, miten tasokas jääkiekkoilija Otto Paajanen on.

Ymmärsit väärin tai muotoilin asian huonosti. Kirjoitin kyllä samaan viestiin, että varmasti nuoremmista paremmin luistelevista pelaajista koulisi pitkän runkosarjan aikana paremmat nelosketjun pelaajat ja euroja säästyisi.

Nelosketjun pelaajat eivät viime kaudella pelanneet vakiokokoonpanossa alivoimaa. Tästä syystä näen Karvisen ja Åstenin roolit nykyisellään aika hyödyttömiksi, koska ylemmissä ketjuissa on jo pelaajia, jotka hoitavat sen tontin eivätkä he myöskään 5vs5 pelissä tuoneet tiskiin, kuin ne tutut +/- pakkaset ja alle 10-tehopistettä. Åstenin plussaksi lasken sen, että hankkii kyllä vastustajalle jäähyjä. Karvista en olisi hankkinut alun perinkään. Aika vähän tältä kaksikolta nähtiin sellaista tutinaa ja tötinää. HIFK on tähän jämähtänyt vähän samalla tavalla, kuin myös isokokoiseen ja kädettömään pakistoon.

Salmelainen puhuu paljon modernin pelaajan ominaisuuksista, kuten luistelu ja pelikäsitys. Loppujen lopuksi kuitenkin aika usein pelaajaa määrittelevä tekijä on se, että on työmoraaliltaan ja puolustusvelvoitteiltaan tunnollinen. Lisäksi HIFK-taustasta saa turhan ison plussan. Tässä saattaa tosin olla Peltosella myös sormensa pelissä. En voisi kuvitella nyky HIFK:n hankkivan esim. Jan Calounia, vaikka sen profiilin pelaaja olisi juuri se mitä HIFK-kaipaisi, vaikka ottaisi lähes 1/2 tehopisteistä pois. (silti jäisi +40)

Paajanen-Tallbeg oli syyskauden IFK:n paras AV-kaksikko. En todella vähättele Paajasen tasoa. Paajanen hoitaa duunarin tonttinsa ja tekee sen +30 pistettä tehtaan takuulla. Luopuisin vain siitä ajattelusta, että nelosketjun pelaajien pitäisi olla kädettömiä puurtajia, jotka vain taklaavat, "pyrkivät" pelaamaan nolla-nollaa +30 vuotiaina. Mielestäni tuo rooli olisi nälkäisten nuorten miesten tontti ja loppukaudesta sinne voi hankkia kokemusta, jos taso ei valmentajan mielestä riitä kevään peleihin. Odottaisin sitä, että tuohon rooliin haettavilla nuorilla pelaajilla olisi enemmän jalkoja, aavistus enemmän käsiä ja kova työmoraali grindata läpi. 23-vuotiaassa Väänäsessä näen tarpeeksi potentiaalia kehittymään pelaajana, vaikka tuskin koskaan Liigassa nousee suureen kiekolliseen rooliin.

Se on kaunis ajatus, että junnuista nouseva pelaaja halutaan samaan rooliin, kuin mitä pelaa junioreissa. Siinä vain sitten aika helposti käy niin, kuten on nyt käynyt, että eivät ne nuoret sieltä kokoonpanoon nouse, ellei ole NHL-lupaus ja väkisin Lundellin tai Heiskasen tyyliin ota sitä paikkaa. Kyllä etenkin noiden NHL:ään haluavien pelajien pitää pystyä pelaamaan rouheammassakin roolissa.
 
Viimeksi muokattu:

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Sehän tästä vielä puuttuikin, että se ainoa junnu, jonka otteita odotti näkevänsä, lähtee junnusarjoihin. Kovaa duunia Salmelaiselta, jos näin käy. Onneksi meillä on Hede… No, katsellaan eka.

Olis kyllä farssien farssi, jos Halttunen painaisi OHL:ssä hirmukauden ja pelaisikin jo seuraavalla kaudella AHL/NHL
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Postinjakaja tuohon ylläolevaan sen verran että mun henkilökohtainen ongelma Palolan kanssa on tämä: Palola ei koko kaudella kyennyt 1vs1 tilanteissa haastamaan jalalla ketään. Marraskuun jälkeen ei enää edes yrittänyt. Ei perkele meillä voi kärkipelaajana tai edes lähellä sellaista olla hyökkääjää joka ei kykene, ei edes yritä, luistellen haastamaan yhtäkään pakkia jos ei lado kiekkoa maaliin kuin Putlerin veli Ovie. Tai jaa lättyjä lapaan kuin Rantanen. Jopa Åsten yrittää haastaa yksykkösissä pakkia ennen kulmaan luisteluaan. HIFK:n ja Palolan liittoa ei olisi pitänyt jatkaa.

Ihan validi ajatus. Jokaisen hyökkääjän ei tietenkään tarvitse olla mikään Hedemäinen häkkärä. Kunhan tekee sen 20 maalia ensi kaudella niin ihan sama mulle, tuleeko ne haastoista vai maalinedestä.

Mutta se mikä on ongelma ja siinä ollaan keskustelemassa samassa hengessä on tuo @Apassi mainitsema nopeus. Mä olen havainnoinnut saman ja olen siitä kyllä huolissani. Meidän vakaat liigapelaajat, joille tehtiin jatkot: Dyk, Palola, Tallberg, Karvinen, Åsten on kaikki taas vuoden vanhempia ja ehkä hitaampia.

Siinäkin mielessä olisi kyllä ollut järkevää jättää vaikka kaksi näistä ilman jatkosopparia ja antaa nopeille junnuille mahdollisuus näyttää.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Ihan validi ajatus. Jokaisen hyökkääjän ei tietenkään tarvitse olla mikään Hedemäinen häkkärä. Kunhan tekee sen 20 maalia ensi kaudella niin ihan sama mulle, tuleeko ne haastoista vai maalinedestä.

Mutta se mikä on ongelma ja siinä ollaan keskustelemassa samassa hengessä on tuo @Apassi mainitsema nopeus. Mä olen havainnoinnut saman ja olen siitä kyllä huolissani. Meidän vakaat liigapelaajat, joille tehtiin jatkot: Dyk, Palola, Tallberg, Karvinen, Åsten on kaikki taas vuoden vanhempia ja ehkä hitaampia.

Siinäkin mielessä olisi kyllä ollut järkevää jättää vaikka kaksi näistä ilman jatkosopparia ja antaa nopeille junnuille mahdollisuus näyttää.
Ei noilla pelaajilla vielä tossa iässä ala jalka painaa, no ehkä Palolalla vois mut ei ton hitaammaksi voi enää taantua, ja se korvataan sijoittumisesta;)
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ei noilla pelaajilla vielä tossa iässä ala jalka painaa, no ehkä Palolalla vois mut ei ton hitaammaksi voi enää taantua, ja se korvataan sijoittumisesta;)
Kokonaisvaltaisuus on nykyajan trendi, toivottavasti taas kesän aikana tapahtuisi kehitystä sen suhteen.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs KalPa
  • 2.32
  • 4.00
  • 2.64
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös