HIFK kaudella 2021–2022

  • 572 061
  • 2 812

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Sallisen ja Åstenin voi unohtaa, ei löydy paikkaa. Saarinenkin on jo aika pitkälti korvattu, mutta hänelle löytyy sentään pienennetty rooli ja oikein mielelläni ottaisin tämän taistelijan mukaan, aivan hullun taitava sälli. Muutoin ei puutu kuin "Bracco" ja "Kousa" ja joukkue on valmis. Hemmetin hienoa, että Heljanko sattuu olemaan right. Tämän takia päässee aloituskokoonpanoon Paajasen oikeaan laitaan, mutta kesätreenien tulisi nyt onnistua nappiin ja lisäksi vielä miehistymisvuosien viimeiset lihasspurtit siihen päälle.

Innala - Koivistoinen - "Bracco"
Tallberg - Broadhurst - Dyk
Hirvonen/Saarinen - Paajanen - Heljanko
Jääskä - Väänänen - Karvinen
(Teissala)

Auvitu - Kousa
Lyytinen - Motin
Kotkansalo - Schmaltz
Winberg
(Teräväinen)

Halonen
(Garteig)
(Taponen)
Nyt on oltava eri mieltä. Sallinen pystyy pelaamaan kaikissa linjoissa ekasta neljänteen, vahvistaen jokaista. Kova on vaatimustaso, jos hänen kaltaisensa pelaaja ei mahdu enää sisään.
Åstenin puolesta puhun ainoastaan lätkäromantikkona. Haluan nähdä hänet ainoastaan HIFKssa, jos hän Suomeen jää.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Schmaltz on top-4 pakkihaku. En millään usko, että tuonne pakistoon tulee enää yhtään ketään. Ymmärrän myös, että ketju Tallberg-Broadhurst-Dyk on täällä lyöty lukkoon (ei Raumalle), mutta jos Sallinen jatkaisi niin itse näkisin hänelle paikan esim. tuossa Tallbergin kohdalla. Tallbergin voisi tällöin laittaa nelosketjuun, jossa hän pelasi toissakaudella erinomaisesti sen huonomman Tyrväisen kanssa pienen pätkän.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Schmaltz on top-4 pakkihaku. En millään usko, että tuonne pakistoon tulee enää yhtään ketään. Ymmärrän myös, että ketju Tallberg-Broadhurst-Dyk on täällä lyöty lukkoon (ei Raumalle), mutta jos Sallinen jatkaisi niin itse näkisin hänelle paikan esim. tuossa Tallbergin kohdalla. Tallbergin voisi tällöin laittaa nelosketjuun, jossa hän pelasi toissakaudella erinomaisesti sen huonomman Tyrväisen kanssa pienen pätkän.
Olen aika lailla samoilla linjoilla. Mikäli tulkitsin Salmelaisen puheita oikein, haussa oli sentteri, pakki ja 1-2 laitahyökkääjää. Sen jälkeen on julkistettu Broadhurstin jatko ja Schmaltzin sopimus. Pakkeja tuskin tulee sisään. Olisi ehkä myös vihdoin aika katsoa Winbergin ja Teräväisen taso.

Sallinen menee tosiaan vaikka ykkösen oikealta laukovana pelinrakentajana.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Sallinen voidaan vetää yli spekulaatioista. Menee Bieliin. Lähde: Bielin twitter

Perkele. Oli kyllä utopistinen ajatus, että Jere tänne olisi jäänyt. Nyt on vielä ne vuodet aikaa hakea pientä lisärahaa eläkkeelle. No eiköhän sieltä tule se laadukas Rightilta ampuva jätkä tilalle.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
No palstaveljet ja -siskot: kuka vapaana olevista pelaajista tuo johtajuutta Sallisen tilalle?
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Siis olisiko oikeasti jotain saumaa saada Björkqvist meille...?
Tämä on ihan omaa pään sisällä tapahtuvaa sekoilua, mutta luulen myös Åstenin menevän ohi suun. Tilanne tulee Pihlström ja joku Salmelaisen tuttu Pohjois-Amerikan vahvistus. Björkqvist olisi kyllä ihan jees.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Björkqvist teki ennen viime kautta kaksivuotisen tulokassopimuksen Penguinsin kanssa ja pelasi viime kauden lainalla KooKoossa. Voisi kuvitella, että pelaa tuon toisen sopimuskauden nyt Jenkeissä, oli kyseessä sitten NHL tai AHL.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Björkqvist teki ennen viime kautta kaksivuotisen tulokassopimuksen Penguinsin kanssa ja pelasi viime kauden lainalla KooKoossa. Voisi kuvitella, että pelaa tuon toisen sopimuskauden nyt Jenkeissä, oli kyseessä sitten NHL tai AHL.

Teki tuon kaksivuotisen tulokassopimuksen jo toukokuussa 2019, eli on nyt ilman sopimusta.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Auvitu - Kousa
Lyytinen - Motin
Kotkansalo - Schmaltz
Winberg
(Teräväinen)

Realismia, kiitos. Pakisto on nyt valmiina kauden alkuun. Kauden aikana voi hyvinkin tulla täydennystä, mutta ei ennen kautta.
 

Walrus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla vähän mennyt ohi Viton tilanne, että onkohan enää missään neuvotteluissa, vai lyökö hokkarit naulaan? Miehestä täällä on monen näköistä mielipidettä, mutta itse tykkäsin kovasti.

Näyttäis siis nyt siltä, että koko kapteenisto menee ensi kaudeksi uusiksi. Olisikohan palstaveljillä hyviä arvauksia tulevasta kapteenistosta? Paajanen, Motin, Jääskä??? Jos Åsten vielä sisään, niin kenties...???
 
J

Just-Ice-Hockey

Auvitu - Kousa
Lyytinen - Motin
Kotkansalo - Schmaltz
Winberg
(Teräväinen)

Samaa olen itse pyöritellyt. Ilman Kousaa tai muuta vahvistusta pelaavaan pakistoon saadaan nopeasti piirrellä Ahosen nimeä. Sitä tuskin toivoo kukaan. Samaan aikaan meidän top 7 pakistossa ei voi olla kuin kaksi pelaajaa nelikosta Ahonen, Kotkansalo, Winberg ja Teräväinen. Itse kallistuisin kahden keskimmäisen puoleen ja päivittäisin Ahosen laadukkaampaan pakkiin.

Se mikä on Schmaltzin hankinnan jälkeen onnekasta, niin nyt tuohon palettiin sopii joko kiekollinen pakki à la Kousa tai paranneltu versio Ahosesta à la Kankaanperä 10 vuotta sitten.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Jep.
Weber - Subban
Heiskanen - Hedman
Auvitu - Schmaltz
Lyytinen
(Motin)

Hieman liian hasardi ykköspari. Subbanin paikalle Josi niin saadaan kätisyydetkin kuntoon.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä näen HIFK:lta puuttuvan ykkös- ja neloskentän laiturit, eikä Kasper Brjörkqvist ole minusta kumpaakaan. Tai ainahan minä hänet neloseen toivottaisin, mutta se ei ole realistista. Voihan neloseen pudottaa esim Jääskän, mutta tähänkään en usko. Mitä Sallisen korvaamiseen samankaltaisella johtavalla pelaajalla, niin minusta Paajanen on jo hänet korvannut. Mielelläni olisin nähnyt molemmat taas samassa jengissä ja katsellut Liigan parasta maalineduspelaamista, mutta ei Sallisen korvaaminen "Sallisella" ole ensisijaisen tärkeää.

Mitä tulee tännekin toivottuun Braccoon, niin itse suhtaudun häneen suurella varauksella kiusaus- ja huumehuhujen vuoksi. Jos hän on sellainen henkilö kuin huhut väittävät, sanoisin ei, vaikka hän olisi kuinka taitava. Salmelaisen homma on tietää kuinka paikkansapitäviä nämä huhut sitten ovat, jos edes on Braccon perässä.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Hieman liian hasardi ykköspari. Subbanin paikalle Josi niin saadaan kätisyydetkin kuntoon.
Kyllä toi ykköspari olisi ihan riittävä tähän sarjaan. Toki Josi voisi olla hyvä vaihtoehto Subbanin tilalle jonka ura on ollut hieman laskusuunnassa.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä näen että Salin pelaa Kolleissa tai Mestiksessä ja IFK:lla on käytännössä 10 pakkia joista top 6 on Auvitu, JS, Lyytinen, Motin, Kotkansalo ja Winberg.

7. pakin paikasta ja kokoonpanoon noususta kilpailee Teräväinen, Ahonen, Karjalainen ja Luoto.

Luoto voi mennä jonnekin lainalle ja Teräväinen paikkaa hyökkääviä pakkeja mutta kaksikosta Karjalainen ja Ahonen varmaan toinen on osan kaudesta ajan liikaa. Oman pään luutia on Motin ja Kotkansalo ja Ahonen tai Karjalainen 7. pakkina. Jos terveystilanne on hyvä niin voi olla että Karjalainen ei yli 30 matsia pelaa jos ei paranna viime kaudesta.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Tätä olen pohtinut itse myös, koska aika laaja on puolustuspään rosteri. Enemmän Pikkaraisen näköinen pelaaja kuin Peltosen.
Itse asiassa tämä ei pidä paikkaansa. Minut yllätti täydellisesti, kuinka Karjalainen ei ollut lainkaan Pikkaraisen näköinen pelaaja. Vastuuta ei tullut koko kauden aikana ja pienikin virhe aiheutti penkityksen.

Luulen, että Peltonen antaa enemmän armoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös