HIFK kaudella 2021–2022

  • 573 111
  • 2 812

Ukko16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs
Sellanen kausi sitten... vittu. Rahaa lapioitiin saatanan perkeleesti hyökkäykseen ja sitten kun ukot ei saa ees maaleja perkele tehtyä niin vaikeahan sitten on voittaa kun pakit ja veskat nyt on mitä on. Syksyyn, palstaveljet!

out
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tarvitaan voittava maalivahti, maksaa mitä maksaa. Tämän kauden kaltaisella kaksikolla ei mitään jakoa.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Paska kausi. Palattiin taas normiin. Valmennus floppasi ja koko joukkue.
 

Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä peli pelattiin, mutta ei vain saatu paikoista sisään. Viimeisimpänä jäi takaraivoon jyskyttämään tuo Pakarisen tolppa, mikä ei vain mennyt maaliin... Olisi voinut muuttaa peliä selvästi toiseen suuntaan.

Toki ensi kautta ajatellen maalivahtipeli pitää saada ehdottomasti kuntoon, mikäli halutaan taistella tosissaan välieräpaikasta ja mestaruudesta. Siihen annettiin tällä kaudella liikaa tasoitusta muille jengeille.
Tästä voikin sitten jatkaa kevättä muihin asioihin ja siirtää katseet tuleviin jääkiekon mm kisoihin ja siitä sitten kohti seuraavaa kautta.

Onpahan keväällä aikaa kaikkeen muuhun, kun ei tarvitse seurata pudotuspelejä tämän pidemmälle. Kiitos tästä kaudesta ja kohti tulevia pettymyksiä.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Homma oli hyvällä mallilla vielä jouluna. Sitten korona-aalto ja kolmella ketjulla sätkittiin jotain pelejä. Eikä se siitä enää oikein lähtenyt kulkemaan. Toinen korona-aalto tuli sopivasti vielä sekaan.

Silti IFK taisteli ja pelasi loppuun saakka. Joskus toiste tämänpäiväisessä pelissä reppu olisi soinut avopaikoista ja ääni kellossa toinen.

Maalivahtiosastolle pitää tehdä ensi kaudelle jotain. En haluaisi enää katsoa pudotuspelejä, joissa IFK:ssa pelaa aivan umpisurkea veskari.

Halonenhan on hyvä. Ainakin ollut, mutta ei tällaisten esitysten jälkeen hänen varaansa kannata laskea mitään. Tarvitaan huippuluokan perusvarma maalivahti. En ole aivan varma onko Garteigkaan sellainen. On hyvänä päivänä hyvä ja huonona aivan sukka.

Sen maalivahtivalinnan jälkeen voi alkaa miettimään muita palasia. Peltoselle työrauha, kyllä se saa nuo ukot pelaamaan kunhan tuo turbulenssi loppuu.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pettymys on valtaisa. Jos kysymyksessä olisi ns. normikausi, sanoisin, että tämä oli farssi. Mutta, koska tämäkään kausi ei ollut normi, ei edes lähellä sitä, tyydyn toteamaan, että lopputulos on valtava pettymys. Syyllisiä en halua etsiä, koska mitä se hyödyttäisi? Virheistä on opittava.

Ehkä tässä tuli selväksi sekin, että kukaan tai mikään ei kestä määräänsä enempää pettymyksiä ja jatkuvia muutoksia. Joskus olisi kiva, kun menisi vaikka viikkokin ilman huonoja uutisia tai muutoksia.

Olen pettynyt. Mutta en ole pettynyt ihmisiin, vaan lopputulokseen. Olen nähnyt aika monta HIFK:n edarijengiä ja voin kokemuksen syvällä rintaäänellä todeta, että kyllä siellä kaikki antoivat kaikkensa logolle ja toisilleen. Kyllä sieltä sielu löytyy. Mun mielestä toi joukkue olisi ansainnut enemmän, mutta toisaalta taas saatiin se, mitä ansaittiin, koska ei pystytty kentällä parempaan. Urheilu on raakaa. Vittumaisen raakaa. Liikaa jouduttiin antamaan tasoitusta sillä, että korona vei monesta pelaajasta mehut just silloin, kun olisi pitänyt hinkata asiat kuntoon.

Pettymyksestä huolimatta: saappaat jalassa kaaduttiin. Kiitos jokaiselle pelaajalle, minä koen, että annoitte kaikkenne.

Ja jos joku nyt kuvittelee, että puolivälieristä ulos on mulle ihan ok ja tyydyn tähän ja mulle on pääasia, että on kivaa, tiedoksi, että näin ei ole. Mutta mulla on myös silmät päässä ja tiedostan tosiasiat. Enkä myöskään koskaan lyö lyötyä. Mä vaadin, että jokainen antaa kaikkensa ja mä koen, että näin myös kävi.

Onko kaikki täydellistä? Ei todellakaan. Jäikö parannettavaa? Jäi, ihan helvetisti. Sekä tuloksellisesti että pelillisesti. Mutta hävetä ei tarvitse. Mä koen, että kaikki annettiin kentälle, enkä mä henkilökohtaisesti voi vaatia enempää. Mä luulen, että meidän pettymykset häviää kyllä pelaajien pettymyksille. Kun illalla ei meinaa uni tulla, ajattelen sitä.

Muokattu kirjoitusvirheitä.
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä seiskapeli oli HIFK:n kausi pienoiskoossa. Huono avauspelaaminen, ajoitukset pielessä ja luokattomat laukaukset ohi ja logoon yhdistettynä huonoon ylivoimapeliin sekä tehottomuuteen maalipaikoissa. Vastustaja saa muutaman momentumin pelin sisällä ja tekee siinä ne muutamat voittoon riittävät maalit jotka lähtee yleensä yksilövirheistä liikkeelle, kuten kapteeni-kiikari tänään. Maalivahdit ei pysty ottamaan gamesavereitä näiden momentumien aikana.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Se on mitä se on.

Hieno kirjoitus edellä @BOL ! Jaan ajatukset täysin.

Se miten IFK:ssa vastoinkäymiset kohdattiin oli mielestäni hienoa. Eniten harmittaa itseäni se, että IFK ei päässyt mielestäni kunnolla mittaamaan omaa tasoaan vaan pudotuspelit olivat tietynlaista palojen sammuttelua. Joukkue ja pelitapa oli kasattu hyökkäys edellä ja selvästi korona ja tauot treenaamisesta ja pelin kehittämisestä verottivat eikä sille tasolle päästy mille keväällä olisi todennäköisesti ollut mahdollista päästä.

Tänäänkin oli saumat voittaa ja paikkoja oli useita mutta lopulta TPS oli tämän hetkistä IFK:ta parempi ja teki vaadittavat maalit ja puolusti ja ansaitsi varmaan onnen mitä sai.

Koen myös että virheet pitää tutkia ja mennä eteenpäin mutta ketään syyttelemällä ei edistystä tapahdu.

IFK meni Salmelaisen ja Pikkaraisen aikana eteenpäin ja uskon että se tulee menemään eteenpäin entisestään Salmelaisen ja Peltosen kanssa.

Ja vaikka IFK:lla olisi ollut parempi tuuri Garteigin kanssa ja puolustus olisi paremmin kasattu ja Lyytinen olisi kestänyt kunnossa ja edelliskauden vireessä jne. niin marginaalit on silti pienet. Jos ei olla täysin kondiksessa niin mahdollisuudet mennä jatkoon kasvavat.

Nyt valmennus ja joukkue teki sen mikä oli tehtävissä kaikista vastoinkäymisistä huolimatta ja se riittä tähän.

Harmittaa että tämäkään ei ollut se kausi, mutta sitten kun se osuu kohdalle, niin sitten se tuntuu käsittämättömän hyvältä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Sekä @BOL että @Metukka puki omat ajatukset hienosti.

Maalivahtipeli ei riittänyt. Ei myöskään avauspeli. Joskin tämäkin avauspeli tuotti riittävästi paikkoja voittaa tämä sarja. Mutta jos ammut logoon ja vastustaja ei, niin tulos on tämä.

Moni muu asia riitti ja niilläkin olisi menty jatkoon. Jääkiekon historiassa on voitettu mestaruuksia keskinkertaisella maalivahtipelillä ja keskinkertaisella avauspelillä.

Monenlaisella jutulla voi päästä finaaliin. IFKlla oli kaikki avaimet käsissään hoitaa tää homma jopa loppuun asti. Ilves olisi ollut voitettavissa ja sitä kautta väylä finaaliin olisi ollut auki. Silloin olisi saatu lisäaikaa yhtenäistää joukkuetta ja olla valmiita Tapparaa vastaan.

Itse sössittiin. Siksikin pettymys ja vitutus on niin suuri, että just nyt tekisi mieli huutaa kaikille kenkää.

Mutta Peltonen tulee antamaan kaikkensa, että jengin heikkoudet analysoidaan ja korjataan. Uskon vakaasti, että ensi syksyllä nähdään uusi IFK.

Täytyy vain toivoa, ettei tämän kauden katastrofista tule liikaa turskaa, että Salmelainen pystyy tuottamaan sen tarvittavan materiaalin. Mutta ei se jäänyt materiaalista kiinni tällä kaudella. Tuollakin materiaalilla olisi pitänyt mennä neljän sakkiin. Siten kyllä se on Peltosen ja valmennuksen homma tehdä niitä korjausaskeleita kesän aikana.

Ja näin sanottuna. Nyt alkaa oma jääkiekkokesäloma. Ei kiinnosta tämä lepakkokeittokuume -kausi enää tippaakaan.

Kiitos kanssakirjoittajille ja väittelijöille.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mutta Peltonen tulee antamaan kaikkensa, että jengin heikkoudet analysoidaan ja korjataan. Uskon vakaasti, että ensi syksyllä nähdään uusi IFK.

Täytyy vain toivoa, ettei tämän kauden katastrofista tule liikaa turskaa, että Salmelainen pystyy tuottamaan sen tarvittavan materiaalin. Mutta ei se jäänyt materiaalista kiinni tällä kaudella. Tuollakin materiaalilla olisi pitänyt mennä neljän sakkiin. Siten kyllä se on Peltosen ja valmennuksen homma tehdä niitä korjausaskeleita kesän aikana.

Juuri näin.

Salmelaiselle ainoa toive on optimointi rahankäytön suhteen. Ei tarvita seitsemää ketjua EHT-tason hyökkääjiä, vaan tasapainoinen kokonaisuus.

Luottoa Tobiakseen minulla löytyy kuitenkin hirveästi. Ja Villeen, jos on niin täsmällinen kuin puhutaan, niin ei saletisti jätä kiveäkään kääntämättä.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Iso pettymys oli kausi. Virheistä on pakko oppia ensi kaudelle. Maalivahdit pitää olla kunnossa, Halonen hyvä toinen pyörä mutta esim Taponen ei riitä kakkoseksi, vaan tarvitaan joku oikeesti iso nimi.
Puolustuksen pitää olla myös kiekollisesti taitavampi.

Mutta valmennustiimi ja Peltonen. Puolivälierät tolla joukkueella ja ulos, ei riitä. Ei vain riitä. Itse antaisin potkut ehdottomasti Peltoselle ja kumppaneille. Tilalle joku kokenut ja menestynyt valmentaja tiimeineen. Enkä nyt tarkota Risto Dufvaa. Ylipäätään oli iso virhe palkata kokematon Peltonen. Meidän resursseilla ei pitäisi olla mitään ”työhön tutustumis” valmentajia. Tämä ei voi olla HIFK:n tasoisessa organisaatiossa hyväksyttävä lopputulos tolla rosterilla. Samanlaista pannukakkua en halua enää ikinä nähdä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki yrittivät kyllä upeasti. Menestys ei siitä jäänyt kiinni.

Jotenkin tuntuu, että meillä oli liikaa kokemattomuutta menestyksen avainpaikoilla. Ja tähän ei isoa muutosta ole näköpiirissä. Joskus kokemattomuus osoittautuu pitkässä juoksussa kyvyttömyydeksi. Kovalla yrittämisellä ei poisteta kyvyttömyyttä, mutta kokemattomuuden kestoa sillä voi lyhentää.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Ihan käsittämättömän tyhjä olo ollut tänään. Aivan hirveä pettymys eilisen jäljiltä edelleen.

Joku kirjoitti ylempänä hyvin että toi seiskapeli oli kuin koko IFK:n kausi pienoiskoossa. Todellakin, ja oikeastaan tuo koko TPS-sarja oli sitä. Taistelua, tunnetta, parhaimmillaan dominoivaa peliä mutta sitten liian paljon ailahtelevaisuutta, epävarmuutta, kurittomuutta, haluttomuutta, sekavuutta. Loukkaantumisia, sairastumisia. Alisuorittamista joka rintamalla. Turbulenssia if you will. Tämä kausi oli ihan järkyttävää vuoristorataa alusta loppuun nyt kun miettii taaksepäin. Onneksi ei sentään Peltosta potkittu pois kesken kauden, se olisi jotenkin kruunannut tämän sekoilun.

Nyt kävi näin, ja naivisti toivon että seura ottaa tästä isosti oppia. Salmelaiselle iso opetus joukkueen rakentamisen aakkosissa ja Peltoselle valmennuksen tiimoilta. Isoja askelia tarvitaan jotta mestaruus vaikkapa ensi kaudella olisi mahdollista. Tällä kaudella taidettiin tyytyä ajattelemaan että riittää kun Ville valmentaa ja on paperilla kova rosteri niin mestaruus tulee kuin itsestään. No ei se tule, vaikka kuinka me kaikki halutaan että se pytty "palaa Nordikselle".

Ensi kausi on tekojen kausi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös