HIFK kaudella 2020–2021

  • 641 580
  • 3 248

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Eli koska HIFK on vaikea paikka onnistua, niin seura käytännössä kasvattaa pelaajia etupäässä maakuntiin (ja huiput suoraan P-Amerikkaan tai Ruotsiin) ja ostaa sitten jos pystyy niitä onnistujia takaisin? Kannattaako siihen junioritoimintaan sitten niin kovasti panostaa, jos tuo riittää? Ei ole erityisen hyvin ne kotiutukset muualta kai toimineet varsinkaan silloin nybarin aikana.

Vuokraaminen tuntuisi paremmin varmistavan sen, että pelaaja saadaan takaisin, kun on käynyt vaikka mestiksessä lisäoppia saamassa (Winberg, Teräväinen, Halonen, And viimeisimpinä). Karjalainen on yksi harvoista Liiga-kotiutuksista ja sitten tulee ne “lähes-jäähdyttelijät” tyyliin R.Ahonen, joiden parasta ennen on ohitettu. Heljanko on nykyjoukkuessa kasvamassa suoraan liigatasolle ilman maakuntakierrosta - Lundell kasvoi jo, Jääskällä taas uusi yritys edessä. Nordgren myös samaa kastia , mutta hänen kohdallaan alkaa olla jo aika vaihtaa maisemaa.

Kärpillä sen sijaan on pelaajatuotanto ollut niin huikeaa, että on ymmärrettävää, ettei kaikki millään pääse edareihin näyttöjä antamaan. HIFK:n pitäisi osata nähtyä paremmin tunnistaa valiot (kuten on tehnytkin sentään MHeiskasen ja ALundellin osalta), koska paljon harvalukuisemmasta laatunuorten joukosta on kyse.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kärpillä sen sijaan on pelaajatuotanto ollut niin huikeaa, että on ymmärrettävää, ettei kaikki millään pääse edareihin näyttöjä antamaan. HIFK:n pitäisi osata nähtyä paremmin tunnistaa valiot (kuten on tehnytkin sentään MHeiskasen ja ALundellin osalta), koska paljon harvalukuisemmasta laatunuorten joukosta on kyse.
Heiskanen ja Lundell ovat maailman luokan talentteja, joiden tunnistaminen onnistuu Karavaanaria lukuunottamatta naapurin sokealta Reetaltakin eli en nyt antaisi IFKlle heistä mitään propseja, mitä tulee lahjakkuuden tunnistamiseen.

Sen sijaan se seuraava osasto, jota meillä edustaa tällä hetkellä parhaiten mielestäni Jääskä eli pelaaja, joka ei välttämättä ole NHL-tasoa, mutta potentiaalia olla kova liigapelaaja ja mahdollisesti EHTlle, on se kriittisin. Toivottavasti saamme Teräväisestä ja Heljangosta kasvatettua lisää tämän profiilin pelaajia? Näillä Junttiloilla &Niemelöillä on Kärpät tehnyt pesäeroa muihin, kun siihen on lisätty helmet mallia Aho/Puljujärvi omista junnuista niin on jäänyt rahaa tuoda kovia vahvistuksia a’la Kunyk, Lammikko jne.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Ei kyllä kiinnosta enää tippaakaan alkava kausi. Onneksi futis on tarjonnut paljon ilonaiheita.

Jo viime kaudella alkoi minulla jäämään matseja Telia TV:stä väliin milloin mistäkin syystä. Nyt alkavalla kaudella olen jo buukannut erinäisiä harrastusjuttuja IFKn matsien päälle. Menneinä kausina tein juuri toisin, muut harrastukset menivät IFKn matsien ohessa. Eli et ole ainut jolla on kiinnostus kateissa tulevasta kaudesta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Jo viime kaudella alkoi minulla jäämään matseja Telia TV:stä väliin milloin mistäkin syystä. Nyt alkavalla kaudella olen jo buukannut erinäisiä harrastusjuttuja IFKn matsien päälle. Menneinä kausina tein juuri toisin, muut harrastukset menivät IFKn matsien ohessa. Eli et ole ainut jolla on kiinnostus kateissa tulevasta kaudesta.

Ei muakaan kyllä nappaa, mutta täällä on parikin kirjoittajaa maininnut, että nyt jos koskaan pitää tukea omaa seuraa.

Totta ja kyllähän Bemström kiinnostaa. No olin jo eilen klikkailemassa flaboja, kun mamma ilmoitti, etten ole muuten kuulemma menossa...

Meillä on riskiryhmäläisiä perheessä niin kotihallitus päätti juuri, että Nordikselle pääsee vasta rokotteen kanssa.

Sekin vielä. Saatana. Paska kausi. Jos nimittäin useampi perhe ajattelee samoin, niin aikamoista turskaa tulee seura tekemään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tähän voi kyllä todeta, että kun ei meinaa oikein nappaa täälläkään tuleva lätkäkausi niin se ei todellakaan johdu pelkästään tai edes pääosin HIFK:sta vaan ihan ympärillä velloavasta epävarmuudesta kaiken suhteen. Kun koko kauden läpivieminen on yhtä suurta kysymysmerkkiä niin vaikea siitä on sen suuremmin innostua. Eletään mukana ja toivotaan, että kausi saadaan vietyä läpi ilman suurempia ongelmia.

HIFK:n joukkue on "vajaa", mutta niin se on ollut ennenkin ja silti sitä kauden avausta on aina odottanut kuin kuuta nousevaa ja toivonut parasta.
 

444

Jäsen
Ei muakaan kyllä nappaa, mutta täällä on parikin kirjoittajaa maininnut, että nyt jos koskaan pitää tukea omaa seuraa.
Voisikohan seura itse hiljalleen herätä siihen todellisuuteen, että kausi tosiaan on alkamassa? Mikäli faneilta kaivataan nyt tukea enemmän kuin koskaan, niin miten se näkyy tällä hetkellä esim. viestinnässä? Voisiko se näkyä? Musta on jotenkin absurdia, että faneilta odotetaan - enkä nyt viittaa sinuun - seuran tukemista kaikin keinoin, ja itse ollaan valmiit vetämään viestintäpuoli täysin vasurilla ja ilman mitään mielenkiintoa palvella maksavaa yleisöä.

Minä jätin tälle kaudelle kausarin hankkimatta. Tein niin jo playoff-kausarin kohdalla. Koska ei vain kiinnosta syytää rahaa seuraan, joka rypee omassa erinomaisuudessaan ja keskinkertaisuudessaan. On ollut upeita tempauksia ja mieleenpainuvia kokemuksia, mutta kokonaisuus painuu tällä hetkellä niin rumasti pakkaselle, että pääsen itse helpommalla, kun en tue seuraa rahallisesti. No joo, välillisesti kyllä Liigapassin myötä, mutta mielenkiinto saapua matseihin paikan päälle ja vielä maksaa siitä ilosta loistavat poissaolollaan. Katsotaan sitten taas joskus, kun saavat ravisteltua paskat rattailta pois. Ylimielisyys on ihan fine, jos se perustuu esim. menestykselle. Ylimielisyys ja keskinkertaisuus on puolestaan surkuhupaisa yhtälö.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Voisikohan seura itse hiljalleen herätä siihen todellisuuteen, että kausi tosiaan on alkamassa? Mikäli faneilta kaivataan nyt tukea enemmän kuin koskaan, niin miten se näkyy tällä hetkellä esim. viestinnässä? Voisiko se näkyä? Musta on jotenkin absurdia, että faneilta odotetaan - enkä nyt viittaa sinuun - seuran tukemista kaikin keinoin, ja itse ollaan valmiit vetämään viestintäpuoli täysin vasurilla ja ilman mitään mielenkiintoa palvella maksavaa yleisöä.

Minä jätin tälle kaudelle kausarin hankkimatta. Tein niin jo playoff-kausarin kohdalla. Koska ei vain kiinnosta syytää rahaa seuraan, joka rypee omassa erinomaisuudessaan ja keskinkertaisuudessaan. On ollut upeita tempauksia ja mieleenpainuvia kokemuksia, mutta kokonaisuus painuu tällä hetkellä niin rumasti pakkaselle, että pääsen itse helpommalla, kun en tue seuraa rahallisesti. No joo, välillisesti kyllä Liigapassin myötä, mutta mielenkiinto saapua matseihin paikan päälle ja vielä maksaa siitä ilosta loistavat poissaolollaan. Katsotaan sitten taas joskus, kun saavat ravisteltua paskat rattailta pois. Ylimielisyys on ihan fine, jos se perustuu esim. menestykselle. Ylimielisyys ja keskinkertaisuus on puolestaan surkuhupaisa yhtälö.

Joo IFK:lle ikäänkuin riittää että se on IFK. Aina "isoin ja kaunein". Kun faktat puhuvat kuitenkin ihan eri kieltä lopulta. Just tänään mietin että miten IFK myös aina kausiennakoissakin laitetaan sinne top 5-porukkaan (jopa top-3) kun realistisesti jengi pitäisi kuitenkin sijoittaa sinne liigan keskikastiin.

Mitä viestintäpuoleen tulee niin nöyryyttä maksavaa asiakas/fanikuntaa kohtaan toivoisin myös, ja toi on niin surullista vielä koska se olisi NIIN helposti tehtävissä ilman mitään kauhean isoja satsauksia. Kysyisivät vaikka joltain bränditoimistolta apuja jos ei talossa ole omasta takaa tuollaista osaamista.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:ssa on totuttu mälläämään rahalla jolla sitä urheilupuolen keskinkertaista tekemistä on saatu paikattua. Välillä sitä menestystä on tullut, yleensä ei. Nyt kun ei ole millä mällätä ja ollaan sen suhteen samalla viivalla muiden kanssa, meneekin sormi suuhun. Tässä tilanteessa pitäisi olla luovuutta ja keksiä uusia innovaatioita sen sijaan, että ollaan jämähdetty peloissaan paikoilleen kuin peura ajovaloihin viestinnästä alkaen. Ehkä siellä odotetaan (ja salaa toivotaan) ettei kausi käynnistyisi ollenkaan ja vältyttäisiin fiaskolta.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Pitäisiköhän jonkun bygata HIFK:n sijoitusta arvuutteleva ketju pystyyn? Tuntuu edelleen olevan ulkopuolisissa arvioissa pääkaupunkiseudun lisää mukana. Oma arvio on runkosarjan solidi yhdeksäs sija aivan järjettömän vuoristorata experimentaalin jälkeen.
 

444

Jäsen
Joo IFK:lle ikäänkuin riittää että se on IFK. Aina "isoin ja kaunein". Kun faktat puhuvat kuitenkin ihan eri kieltä lopulta. Just tänään mietin että miten IFK myös aina kausiennakoissakin laitetaan sinne top 5-porukkaan (jopa top-3) kun realistisesti jengi pitäisi kuitenkin sijoittaa sinne liigan keskikastiin.

Mitä viestintäpuoleen tulee niin nöyryyttä maksavaa asiakas/fanikuntaa kohtaan toivoisin myös, ja toi on niin surullista vielä koska se olisi NIIN helposti tehtävissä ilman mitään kauhean isoja satsauksia. Kysyisivät vaikka joltain bränditoimistolta apuja jos ei talossa ole omasta takaa tuollaista osaamista.
Boldaus oma.
Ongelmahan vain on se, että se oma inkompetenssi pitäisi tiedostaa. Tai mikä pahinta: niellä ylpeytensä ja myöntää itselleen ja muille, että nyt ei vain riitä. Mutta koska ylpeys, niin ei onnistu.
Tuo on valitettavaa arkipäivää liian monessa yrityksessä, että viestintä ja markkinointi nähdään pelkkänä pakollisena ja ikävänä menoeränä. Tai kuvitellaan, että muutama mainos sinne tänne riittää, ja samalla unohdetaan, että myynti tapahtuu myös mielikuvilla. Jos mielikuva on, että hommat vedetään vasurilla, niin on turha ihmetellä, jos asiakkaat katoavat. IFK:n tilanne on kuitenkin sikäli hyvä, että ovat ainoa kotimainen seura Helsingissä ja fanikunta on laaja. Jengiä kyllä riittää lehtereillä, kun kadunvarsilla toisinaan on letkautuksia tyyliin ”sporat sjungaa ja fönärit joraa”. Aina riittää väkeä hallissa. Ja tästä sitten syntyy se luonnollinen harhaluulo, että tuote olisi kunnossa. Tai onhan se sikäli, kun kiska tekee voittoa sijoituksesta riippumatta. Vaan miten käy sitten 2080-luvulla, kun Garden valmistuu ja jengiä pitäisi saada 1,5-kertainen määrä sisään? Takana voi hyvinkin olla jokin evakkokausi ja loppusijoitus luokkaa ynnämuut. Täyttyykö halli, kun taas on unohdettu pitää faneista huolta?

Mikäli IFK haluaa joskus oikeasti tituleerata itseään eurooppalaisena suurseurana, niin tuo viestintä pitää laittaa ihan ensimmäisenä kuntoon. Ottakaa mallia vaikka NHL:n kestovitsistä, Vancouver Canucksista. Pelasi jengi hyvin tai huonosti, niin pre- ja postgame show’t vedetään aina tyylikkäästi läpi, haastatellaan valmentajia ja pelaajia, ja lisäksi tuotetaan kevyempääkin sisältöä. Toki resurssit ovat jotain aivan muuta kuin täällä periferiassa, mutta tuollaisten tekemiseen ei ihan oikeasti vaadita mitään valtavia satsauksia, vaan intohimoa ja tahtoa. Voi olla, että pari uutta työntekijää, ehkä enemmänkin. Mutta jos meillä on varaa maksaa aleksilaaksoille ja lennartpetrelleille palkkaa siitä suoritustasosta, niin pitäisi olla pariin someviestinnän ammattilaiseenkin. Vain tahto puuttuu. Koska nykyiselläänkin väkeä on hallissa, ja jatkiksessa vain hanhinaamat kaakattaa.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mun fiilikset tän kauden suhteen on ihan nollassa jo pelkästään koronapaskan takia, saati ettei toi jengi juuri Lundellia ja Bemströmiä lukuunottamatta kiinnosta yhtään mutta syyllinenhän siihenkin korona ainakin osittain on. Ehkä se fiilis siitä nousee kun pelit alkaa.

Jotenki sellanen tunne, että tää voi mun puolesta olla todellinen välikausi, kunhan se tuottaa noista junnuista kunnollista runkoa tuleville kausille. Nyt saa ainakin peliaikaa. Ei vaan napostele tää jatkuva korona sitä ja tätä ja huoli seuroista ja niiden talouksista, menee se fokus ihan muuhun kuin itse peliin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onhan toi runko kapea, mutta Leskisen poissaollessa saa ihan ok ajan korona kentälliset mun mielestä. Toki kaikki eivät tieteenkään ole samaan aikaan tälläkään kaudella pelikunnossa mutta paperilla menee vielä ihan ok..

Sallinen - Broadhurst - Bemström
Saarinen - Lundell - Dyk
Tallberg - Jääskä - Heljanko
And - Väänänen - Keränen

+ Nordgren, Hede, Leskinen, Petrell, Åsten

Mutta joo. Helvetin kapeaa on. Kuitenkin kun on tiedossa että Petrell ja Åsten on pitkään pois, kuten myös Leskinen, ei Hede ja Nordgrenin varaan voi mitään jättää. Molemmat kukkakeppejä, toinen vähän tukevampi sellainen. En usko että kumpikaan breikkaa tällä kaudella. Nordgrenilla ei vaan riitä ja Hede tarvitsee lisää voimaa pelatakseen Liigassa. Näin ollen tuonne on pakko tulla vahvistusta, 1 sentteri 1-2 kenttään, 1 alaketjujen pelaaja 3-4 kenttään ja yksi (vaikkapa NHL) laina laiturin paikalle 1-3 kenttiin. Tai sitten mennään totaalisella välikausi materiaalilla.

Ainut positiivinen juttu on se, että Heljanko ja And saavat peliaikaa hyökkäyksen osalta. Tuosta Heljanko, Nordgren, Hede, Myllylä nelikosta valitsisin ehdottomasti Heljangon 3. laitaan. En siksi että teki pari byyriä vaan siksi että on monipuolisin ja pelinopeus ja vauhti sekä pelikäsitys hyvällä tasolla. Nyt jos saa paljon peliaikaa, voi seuraavalla kaudella olla ihan vakikokoonpanossa 3. laidalla. Heljanko voi pelata alivoimaa mutta paikata myös ylivoimalla ja työmoraali on kova sekä tekee järkeviä valintoja.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@EPK Broudharstin pelikunto on täysin kysymysmerkki. Jos osoittautuu täysin turhaksi ja jos/kun tosta yksikin kärkijätkä viellä tippuu loukkien vuoksi pois puhutaan ehkä liigan paskimmasta hyökkäyksestä, saavutus sekin.
 
J

Just-Ice-Hockey

Palaanpa vielä tähän asiaan ja vedän hommaa yhteen omalta osaltani. Pitkä ja ansiokas on viestisi kokonaisuudessaan. Paljon on asioita, joista olen kanssasi samaa mieltä, mutta on joukossa kyllä asioita mistä näkemyksemme eroavat melkolailla. Ja siirsinpä samalla keskustelun parempaan ketjuun.

@Provider onpas haastava väittely.

Lähdettiin siis minun ja arvostamani kirjoittajan @Renegade pienestä argumentoinnista. Se vielä muistutuksena itsellenikin tässä mukana.

Eli Renegade huomautti, että KooKoollakin on parempi rosteri ja väittä Salmelaisen ajaneen meidät siihen tilanteeseen. Olin eri mieltä, koska Kultanen ei ole tehnyt työtään yhtään paremmin. JOS siis kaikki pelaajat olisivat ehjinä. Ja jos ollaan rehellisiä, niin Kultanen on pelannut riskillä eikä ole sopinut tarvittavia määrää sopimuksia talven aikana. Jos Salmelainen olisi tehnyt saman virheen, olis kundi ristiinnaulittu täällä. Salmelaiselta jäi kesken Turusen "oikea paikko", joka nyt ilmeisesti Bemström on vähäksi aikaa ja ilmeisesti se 3.sentterin haaliminen. Koska tietojeni mukaan "keskusteluja käytiin", kun korona sulki kassalippaan. Eli molemmilta jäi hommat kesken. Ja ehkä molempien onneksi, niin kulut ovat nyt pienemmät.

Alun alkaen imeydyin tähän keskusteluun toteamalla, että et voi vastata kvalitatiiviseen kritiikkiin kvantitatiivisilla väitteillä. Tämä on ihan tieteellinen fakta. Käytännössä sopimusten määrä ei kerro joukkueen laadusta mitään ja siksi pidin, ja pidän yhä, sopimusmääriin pohjautuvaa perusteluasi sekä huonona että vääränä. Toki, kuten olen aikaisemmin jo todennut, olen kanssasi samaa mieltä siitä, että KooKoolla ei ole parempi taoi edes yhtä hyvä rosteri kuin IFK:lla. Ymmärrän kuitenkin Renegaden viestin enemmänkin turhautumiseksi IFK:n rosteria kohtaan kuin kirjaimellisesti otettavaksi tokaisuksi. Jos näin on, voin todella jakaa tuon turhautumisen.

Sanot, että yhdestä pelistä nyt ei voi analysoida. Mutta Renegadehan juuri viittasi siihen KooKoo-peliin, jossa heillä oli parempi rosteri. Ja väitti Salmelaisen ajaneen meidät siihen tilanteeseen. Ei ajanut. Loukkaantumiset ajoivat. Jos siis katsotaan sitä rosteria minkä Salmelainen on hankkinut.

Ei Salmelaista voida täysin ulkoistaa IFK:n loukkaantumishuolista. Miehen hankinnat, varsinkin ison veden takaa, eivät todella ole edustaneet ammattimaisuutta tai urheilullisuutta. Broadhurstin pelaamattomuuden osalta on täysin perusteltua osoittaa sormella Salmelaista. Ja näitä pelaajia on toki muitakin.

Sitä yritin viesteissäni sanoa. Jos katsoo sopimuspelaajamääriä, niin jos peliin oltaisiin lähdetty samalla määrällä loukkaantumisia, niin KooKoolla olisi todella surkuhupaisa kokoonpano. Siispä minusta väite on väärin eikä perustu faktoihin.

Jos, jos ja jos. KooKoolla ei ollut vastaavaa määrää loukkaantumisia, ei varmaan koskaan ole yltänyt IFK:n tasolle niissä. Ja toisaalta, kun jossittelun tielle on lähdetty, niin on todettava, että emme voi tietää millä pelaajilla KooKoo olisi nuo kuvitteelliset loukkaantuneet korvannut. Lisäksi on vielä todettava, että esimerkiksi Åstenin tai Laakson sopimukset eivät tee IFK:sta juurikaan parempaa joukkuetta verrattuna muihin liigajoukkueisiin. Siltikin nuo sopimukset ovat kiistatta olemassa, ja kvatintatiivisesti mitattavissa.

Se, että yksittäisessä pelissä HIFKlla on huonompi rosteri, ei ole vielä fakta, että HIFKlla olisi huonompi rosteri kauttaaltaan. Ainakin luin Renegaden väitteen siksi. Jos Renegade tarkoitti vain tuota yksittäistä peliä, niin pahoittelut. My bad. Mutta jos puhutaan yksittäisen pelin rosterista ja joukkue voittaa sen pelin. Niin HIFKn rosteri ei ole silloinkaan huonompi. Se oli voittava rosteri sinä päivänä. Salmalaiselle siis propsit, että kakkoskerroksen väki voi taistella vieraista voiton.

Tältä osin tunnumme vain ymmärtävän kirjoittajan viestin eri tavalla. Salmelaiselle ei kuitenkaan ainakaan minulta propseja heru. Helvetin kapean ja minun makuuni myös huonosti roolitetun joukkueen on rakentanut tälle kaudelle. Yksittäisen ottelun voitto ei uj:n arvioinnissa kyllä ole kestävä määre. Ainakin itseäni hirvittäisi lähteä tuolloisilla kokoonpanoilla KooKoota vastaan pudotuspelisarjaan. IFK:n kassan pitäisi kuitenkin olla siinä määrin isompi, että nimenomaan poissaolojen realisoituessa materiaalin laajuuden pitäisi pelata meidän eduksi.

Ja Salmelaista ei oikeasti voida syyttää loukkaantumisista. Ihan oikeasti. Minusta siis faktuaalisesti ei voi väittää "Salmelaisen ajaneen meitä siihen tilanteeseen."

Osasta loukkaantumisia Salmelaista voidaan hyvin syyttää. Nostan tässä esille neljä nimeä; Broadhurst, Dehner, Nordgren ja Nykopp. Varmaan muitakin nimiä olisi keksittävissä, mutta nämä nyt tulevat suoriltaan mieleen. On tehty sopimuksia jo valmiiksi rikki olleiden tai huonokuntoisten pelaajien kanssa. Tällaisessa tilanteessa ei UJ:ta voida vapauttaa vastuusta loukkaantumisten osalta. Toki Broadhurst voi osoittaa epäilykseni tältä osin vielä vääriksi, mutta alku ei todella ole lupaava. Paajasen tai Turusen viime kauden kolhut toki ovat esimerkkejä Loukkaantumisista, joiden osalta Salmelaista ei voi syyttää.

Ja viittasin tällä kaikella siihen, että Renegaden mukaan rosterin huonous johtuisi koronasta. Tai siis minä väittäisin... Siinä tein virheen. Olisi pitänyt vain vastata, että ei: vaan loukkaantumiset ovat syy.

Koska koen IFK:n, että IFK:n kassan pitäisi riittää parempaan, ei muutaman loukkaantumisen taakse voida mennä.

Toisaalta loukkaantumisethan ei ole syy tällä palstalla. HIFKlla pitäisi olla se 6 ketjua huippu-ukkoja.

Ei, IFK ei tarvitse kuutta ketjua huippupelaajia. IFK tarvitsee laadukkaan ja hyvin roolitetun rosterin joka on erinomaisesti valmennettu.

Mutta olen siis samaa mieltä varmaan kaikkien palstalaisten kanssa, että meidän Bottom-6 ei ole yhtä hyvä kuin sen pitäisi olla. Mutta sen voi korjata kauden aikana jos on yhtään järkeä. A.Tyrväisen hankinnalla sitä yritettiin viime kaudella. Tällä kaudella Andin ja Väänäsen sisäänajolla.

Kaikesta muusta olen kanssasi samaa mieltä, mutta en näe, että tuo bottom 6 on korjattavissa. Ainakaan kovin helposti. Näkisin, että tällä hetkellä meillä on vain kaksi riittävän laadukasta bottom 6 hyökkääjää: Jääskä ja Sallinen. And, Väänänen ja Heljanko tältä osin täysiä kysymysmerkkejä, mutta uskon, että mainitulta kolmikosta voidaan saada noin 60-90 laadukasta ottelua alempiin ketjuihin tulevan kauden aikana. Esimerkiksi Juho Keräsen ja Teemu Tallbergin olisin valmis henkilökohtaisesti valmis kuskaamaan vaikka Lahteen. Toki kaikkien pelatessaan jatkuvasti (milloin viimeksi IFK:ssa?) meidän bottom 6 kyllä kestää vertailun.

Muita vastauksia alla:

Tämä kausi ei musta vertaannu mihinkään. Näiden viimeaikaistan karanteenin jälkeen, väitän, että liigajoukkueet eivät päästä ketään pelaajaa Edarin koppiin ilman kahden viikon karanteenia. Siksi HIFKllakin on jäänyt antamatta näytönpaikkoja A-junnuille nyt kun hyökkääjiä poissa. Voi toki olla, että joissakin joukkueissa A-junnut ja liiga on ikäänkuin samassa kuplassa. Mutta tuskin, jos katsoo mitä nyt tapahtui myös KooKoolle.

Miksi ihmeessä pitäisi odottaa kaksi viikkoa, kun asia voidaan varmistaa negatiivisella testituloksella. Varmasti turhaa liikennettä vältetään, mutta tarvittaessa toki pelaajat liikkuvat. En siis usko, että karanteeni on syy, miksi junnuja ei IFK:ssa ole nyt nähty. Riskien karttaminen onkin sitten asia erikseen.

Neljä pelaajaa voi saada vaikka päivässä räkätaudin.

Voi kyllä. Neljä pelaajaa voi myös saada negatiivisen testituloksen päivässä.

Mutta nyt siis taisi olla väite yksittäisestä pelistä kuitenkin..

Niin, tältä osin yhä edelleen tulkitsemme Renegaden näkemyksiä eri tavalla. Oliko Jukureilla parempi rosteri kuin IFK:lla 27.11. 2019?

En ainakaan näe sitä noista linkittämistä viesteistäni. Ei puhunut Bottom-6 sakista vaan siitä, että HIFKlla on huonompi rosteri.

Jälleen tulkitsemme Renegaden sanomaa eri tavalla. Toki tässä kohtaa muistutan, että minun alkuperäinen pointti koskee edelleen kvalitatiivisten ja kvantitatiivisten perusteluiden erilaisuutta.

Mutta jätetään tähän. Olen sun kanssa samaa mieltä, että määrä ei korvaa laatua ja monista turhista jatkosoppareista. Olen sun kanssa samaa mieltä siitä, että meidän Bottom-6 on liian heikko.

Tältä osin olemme tosiaan yksimielisiä. Bottom 6 on riittämätön. Lisään tässä vielä sen, että mikäli Bemströmiä ei korvata, top 6 on liian kapea. Tai ehkä oikeammin bottom 6 ei löydy korvaajaa ylempiin ketjuihin ilman, että bottom 6 romuttuu lopullisesti.

Mutta jos kerran pelaajia liikuu vielä talvella, niin niitä voi liikkua myös ulospäin. Kuten Kangasniemi. Vapauttaa niitä "slotteja".

Tässä näkisin koronan vaikutuksen isona. Kuinka moni kiekkoilija suostuu sopimuksen purkuun aikana, kun työpaikkoja on suhteellisen vähän. Väittäisin, että niiden slottien vapauttaminen on tänä vuonna perkeleen paljon vaikeampaa kuin niiden täyttämien kesken kauden.

Musta HIFKn iso ongelma on ollut yltäkylläisyys. On ollut rahaa heitellä kaiken maailman turhakkeille. Itse olisin tosi kiinnostunut näkemään jonkun Jarno Kultasen kasaaman HIFKn. Jos vähän joutuisi katsomaan mihin sitä rahaa heittää.

Mä koen IFK:n suurimmaksi ongelmaksi ylimielisyyden. Ei haluta oppia omista virheistä puhumattakaan, että katsottaisiin mitä muut tekee oikein. Ollaan niin helvetin ylpeitä omasta tekemisestä, vaikka syytä ei kyllä olisi. Kultanen olisi yksi niistä henkilöistä, joiden IFK olisi mielenkiintoista nähdä. Jo aiemmin mainitsemani Kerttula olisi toinen ja Sahlstedt kolmas. Toki muitakin nimiä olisi.

Tämä kausi voi olla aika opettavainen Salmelaiselle. Joku Heljanko vetää paremmin kuin moni näistä turhakkeista. Ja varmaan pienemmällä liksalla.

Toivotaan, että tästä kaudesta jotain opitaan.

Ja vielä selvennykseksi. Olen siis itse pettynyt tämän kauden rosteriin ja siten Salmelaisen työhön sen osalta. Mutta hänen työnsä ei ole huonommin tehty musta kuin Kultasen. Mutta ehkä Ahokkaan parempi valmennustyö nostaa KooKoon jälleen meidän yläpuolelle sarjataulukossa. Tai sitten Pikkarainen kasvaa valmentajana, kuten Pennanen kasvoi, ja nostaa tämän musta vielä aika keskinkertaisen rosterin kärkikamppailuihin.

Eikö valmentajan valitseminen ole tärkein yksittäinen valinta minkä UJ tekee joukkuetta rakentaessaan? Absoluuttinen pelaajalista on IFK:lla parempi, mutta niin se pitää käytettävissä olevien resurssien mukaan mennäkin. Suhteutettuna kyllä uskon KooKoon tehneen parempaa työtä. Tämä on kuitenkin pelkkää arvailua, koska tarkat eurot eivät ole tiedossa.

Toivon jälkimmäistä, mutta skeptisyys ottaa musta otetta, kun katselee näitä harjoituspelejä ja meidän voittoprosenttia, jota @Bafforosso on ansiokkaasti laskenut.

Itse pidän Pikkaraista suurimpana esteenä IFK:n menestykselle. Ja tämä sen jälkeen, kun olen käyttänyt useamman tunnin IFK:n rosterin arvostelemiseen. Toivotaan toki menestystä.
 
J

Just-Ice-Hockey

@Provider

Hyviä vastauksia. Vituttaa nyt just niin paljon noi loukit, ettei riitä energia enää väittelemään.

Yksi fakta kuitenkin. Negatiivinen testitulos ei siis kata kuin sen päivän ja jos testitulos tulee myöhässä, ei se enää ole ajankohtainen.

Koska sen ajan virus on teoriassa voinut itää. Siksi myös on noi kahden viikon karanteenit pelaajilla, jotka saapuu joukkueeseen.

Muutenhan Dyk ja Bemström olis liittyneet joukkueeseen samantien.

Kyllä tässä on takki tyhjä itsellänikin. Sen verran kuitenkin kommentoin, että negatiivinen testitulos toki riittää, ja se on mahdollista saada 6 tunnissa. Toki tuo 6 tuntia pitää sitten pitää karanteenia, että minimoidaan riskit tartunnasta mainittuna aikana. Ja onhan noita tartuntoja saatu myös karanteenissa ollessa, joten ei sekään idioottivarmaa ole. Dyk ja Bemström viettivät kahden viikon karanteenin, koska siihen ole mahdollisuus. Kesken kauden tilanne olisi varmasti ollut erilainen.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kyllä tässä on takki tyhjä itsellänikin. Sen verran kuitenkin kommentoin, että negatiivinen testitulos toki riittää, ja se on mahdollista saada 6 tunnissa. Toki tuo 6 tuntia pitää sitten pitää karanteenia, että minimoidaan riskit tartunnasta mainittuna aikana. Ja onhan noita tartuntoja saatu myös karanteenissa ollessa, joten ei sekään idioottivarmaa ole. Dyk ja Bemström viettivät kahden viikon karanteenin, koska siihen ole mahdollisuus. Kesken kauden tilanne olisi varmasti ollut erilainen.

Todellakin toivon, että tuo 6 tunnin systeemi toimii. Nythän noita uusia tartuntatuloksia esim. HPKsta taisi tulla pari päivää myöhemmin?
 
J

Just-Ice-Hockey

Todellakin toivon, että tuo 6 tunnin systeemi toimii. Nythän noita uusia tartuntatuloksia esim. HPKsta taisi tulla pari päivää myöhemmin?

Paha mennä sanomaan Kerhon tartunnoista mitään, en ole tilannetta jaksanut seurata. Niin kauan kun IFK:n pelaajat eivät ole itse 24/7 karanteenissa, ei kahden viikon karanteenilla saavuteta negatiivista testitulosta parempaa lopputulosta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Eli miksi sitten KooKoo, HPK ja Jukurit on asetettu kahden viikon karanteeniin, jos kerran voidaan vaan testata päivässä?

Hyvä kysymys.

Esimerkiksi muutamaan projektiin tarvitsen asentajia ulkomailta. Tässä oli reunaehdot 6 tunnin koronatulos, kulkureitit niin, että kontaktit minimissä henkilökunnan kanssa. Näin menetellään liiketoiminnalle kriittisissä tilanteissa.

Näillä joukkueilla ei sellaista tilannetta ole ollut missä olisi perusteltua lyhentää karanteenia. Kauden aikana tilanne varmasti toinen.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tyylikäs seiska sija on jo kova suoritus tällä rosterilla ja valmennuksella.

En heittänyt sitä ilman pohdintaa.

Uskon, että saadaan, jos kausi jatkuu pidemmälle, keskikastissa etua konservatiivisesta taloudenpidosta. Siellä moni Ässä-jengi tai Kalpa on vielä pulassa. +1 sija sarjassa tulee puolestaan just tosta valmennuksesta - uskon, että Pikkarainen on altavastaajana parhaimmillaan ja kaavitaan joku piste top-6-jengeiltäkin. Ja sitten vielä tärkein: olen monesti suht pessimisti näissä katsannoissani, joten ajattelin nyt kerrankin ruuvata itseni posisiiven kanssa samoille jengoille! En mielelläni olisi väärässä tässä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mäkin veikkaan HIFKn taistelevan jälleen kuutos-seiskasijasta.

Kärpät, Tappara ja Lukko taistelevat mitaleista. Jos Ipa saa pitää NHL-talenttinsa, niin siinä on neljäs välieräjoukkue. En muista nyt mikä oli noiden talenttien diili, mutta oliko niin, että sovitaan erikseen kauden aikana?

Kaiken järjen mukaan materiaalinsa puolesta HIFK pitäisi olla sitten se viides. Mutta kun en vain luota. Ei tossa pelissä ole vielä mikään sellaista, joka antaisi luottoa, että taistellaan neljän sakkiin pääsystä. Joten eiköhän se Ahokas jotenkin piiskaa tuon kritisoimani KooKoon materiaalin meidän edelle. Sitten taas ollaan paniikissa ja selkään hengittää joku TPS.

Ongelma on myös tää onneton harjoituskausi. Ei ole onnistujia, jotka voisivat kantaa harjoitusmatsien ilon mukaan kauteen. Heljanko sai varmasti itseluottamusta Tampereelta, mutta muu jengi Dyk-Lundell-Saarinen ketjua lukuunottamatta on ollut aika tehotonta. Kertoohan sekin jotain, että Rony Ahonen on meidän harjoituskauden pistepörssin neljäs...

Tuosta kun HIFK häviää ensin JYPille vieraissa ja vielä Lambertin ensimmäisen liigamaalin ansiota (tottakai hän sen tekee heti meitä vastaan) ja sitten Ipalle tokassa matsissa, niin joukkue onkin sitten ihan takalukossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös