Törmäsin tuolla toisen ketjun puolella tänä vuonna perustettuun uuteen kannattajaryhmään kamraatteihin. Mikäs tämän ryhmän tarina on? Ovatko siis lähtökohtaisesti fudiksen vai lätkän puolella, vai peräti molempien? Onko Stadin Kingeillä jotain tekemistä tämän ryhmän kanssa?
Eli,
Kamraatit on tänä kesänä rekisteröity kannattajayhdistys, jonka focuksena on tuoda oma panoksensa Stadin ainoan joukkueen kannattamiseen ja touhuta kaikenlaista tämän aiheen ympärillä. Kyseessä on ryhmä ihmisiä jotka "kokoontuivat" jos näin voi sanoa, viime keväänä suunnitellun mielenilmauksen tiimoilta. Mielenilmausta itsessään ei koskaan tapahtunut, mutta päätettiin jatkaa yhteistä taivalta ja tästä tämä on nyt hiljalleen kasvanut aluksi facebook ryhmästä, rekisteröityneeksi yhdistykseksi, joka mahdollistaa erilaisten tapahtumien ja hauskanpidon järjestämisen. Yhdistys kokoontuu ensimmäistä kertaa syksyllä sopimaan tarkemmin tulevista tekemisistään ja samalla kartoittaa jäsenrekisterinsä. Kaikki on siis vielä aluillaan ja asiasta kiinnostuneita suositellaankin olemaan yhteyksissä. Yhdistyksellä ei ole suoranaisia liitoksia Stadin Kingeihin tai Fan Clubiin, mutta samoja ihmisiä toiminnassamme on mukana väkisinkin, sillä ei nämä piirit nyt niin valtavia ole. Itse seuraan jääkiekkoa, mutta osa porukasta on myös kovin innokkaita jalkapallon ystäviä. IFK taitaa olla se yksittäinen tekijä joka yhdistää koko porukan
Itse olen käynnistämässä viikottaisen podcastin RY:n puolesta kauden alkaessa. HIFK toimisto on antanut podcastille luvan haastatella pelaajia kauden aikana ja yritämmekin saada uudenlaisia haastatteluja heiltä jakoon viikottain.
Lisätietoja minulta sekä yhdistyksestä, kuin podcastista täällä privana, tai sosiaalisen median puolelta oikealla nimelläni, Christer Kasurinen.
p.s : Lisää sakkia ensi viikon Krefeld otteluun kaivataan. 50 on jo saapumassa ja olisikin tärkeää saada ainakin tuplat lisää, niin saadaan äänemme kuulumaan, eikä eurooppalaiset pääse morkkaamaan suomalaista fanikulttuuria. Kaikki ovat tervetulleita! FB:ssä lisää infoa aiheesta otsikolla Kamraatit goes Nordis (HIFK - Krefeld)