Tuota meidän hyökkäyskalustoa kun katselee, niin mä epäilen että sieltä ei tule laituriosastolle enää kuin yksi mies ja se on Ville. Eihän tuolla ole yksinkertaisesti enää paikkoja jäljellä millekään Salmelaiselle tai kumppaneille? Puustinen, Luttinen, Somervuori, Pakarinen, Talaja, Leinonen, Partanen, Hari. Siinä on kahdeksan nimeä ja tuohon jos lyötäisiin vielä Tony ja Ville, niin silloin siellä on Talajaa jo nelosketjussa ja Partanen + Leinonen vuorottelemassa.
Ville Peltonen - Kurtis McLean - Juuso Puustinen
Arttu Luttinen - xxxxx - Eero Somervuori
Roope Talaja - xxxxx - Iiro Pakarinen
Mika Partanen - xxxxx - Janos Hari
Reservissä Toni Leinonen, Thomas Nykopp, Niko Piiparinen
Mä en itse hirveästi enää pidä ajatuksesta, jossa Ville Peltonen on meidän ykkösen laiturina, mutta vahvasti huhuilevat miehen jatkavan vielä yhden kauden ja onhan se hieno asia, mutta mielestäni Villen pitäisi olla jo 2-3 ketjussa ja ykkösessä vähän tuoreempaa jalkaa. Esimerkiksi se Tony. Senttereitä tuosta puuttuu se kolme. Toivottavasti IFK yrittää NHL:stä Petteri Nokelaista. Olisi täydellinen pala tuohon 2-3 ketjun keskelle. Miehen NHL-ura on nousemassa pystyyn. Neloseen mä kiinnittäisin edelleen sen Töykkälän Jonin. Hyökkäyksessä on mielestäni jo nyt ihan mukavasti luisteluvoimaa, joten tuosta pitää antaa plussaa joukkueen kokoajille.
Toni Söderholm - Braden Birch (jos saa sopimuksen)
Oscar Eklund - Mikko Jokela
xxxxx - Mikko Kurvinen
Reservissä Julius Nyqvist, Juuso Salmi, Miihkali Teppo
Yhtä kiekollista pakkia tuohon haetaan. Eniten olen tällä hetkellä huolestunut juuri tästä joukkueen puolustuksesta, koska siellä on lihaosasto sanalla sanoen huono. Kukaan ei tiedä millainen tämä Birch on, Jokela on ollut IFK-aikansa suurimmalta osin todella huono ja Kurvinen oli käytännössä koko viime kauden ajan klesana. Lähtökohdat siis ei niin hyvät.
Antti Raanta
Antti Ore
Ville Husso
Jos Raanta jatkaa, asiat ovat hyvin, mutta jos ei jatka, niin sitten näyttääpi vähän huonolta ja joudutaan todennäköisesti taas tyytymään ulkomaalaiseen veskariin, Ari Ahosen ollessa käytännössä ainoa suomalainen huippumaalivahti vapailla markkinoilla.
Summarum: Neljä pelaajaa tuosta jengistä puuttuu ja jos Birch ei vakuuta, niin viisi.
E: Niin joo, puuttuhan sieltä kuusi jos Raantakin lähtee.
Ps. On muuten harvinaisen perseestä, että IFK:n puolelta ei tiedoteta edes näiden uusien miesten sopimusten pituuksia.