Hienoa säätä pidellyt?

  • 954 781
  • 8 213

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Muistuipa noista viime kesän helvettihelteistä (jotka omalta osaltani kestivät neljä viikkoa, reilut kaksi Suomessa ja loput Prahassa), että onnistuin hankkimaan vihdoin sen tuulettimen. Osuin tuurilla paikalliseen tavarataloon samana päivänä, kun lasti oli tullut kauppaan. Illalla sitä tuskin enää oli jäljellä. Nyt on pienen empiirisen tutkimuksen perusteella kaikissa kaupoissa oikein hyvä valikoima noita "ihailijoita". Suosittelen ostamaan nyt, kun niitä vielä on. Helteiden alettua niitä on turha enää etsiä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Eihän tämä kesä ole, toistaiseksi ainakaan, ollut mikään varsinainen kauniin sään riemujuhla. Joitakin hyviä päiviä on ollut, mutta enimmäkseen ihan perseestä. Alle 15 celsiusta plussaa ja vesisade, mikä kesäkeli se sellainen on? Nyt aamu näyttää hienolta. Taivaalla vähän harsopilveä ja aivan tyyntä. Työhuoneeni ikkunasta näkyvä kaunis järvimaisema pääsee oikeuksiinsa tällaisella kelillä.

Minulle ihanteellinen lomasää on sellainen, että on 25-30 astetta lämmintä ja aurinko paistaa. Välillä saa olla viileämpiä ja sateisempia päiviä, jotta luonto pysyy vehreänä ja kukkeana, mutta sitten taas helteitä, kiitos. Sadepäivät ovat ok silloin kun olen töissä, mutta tällainen sadepäiväin paraati alkaa jo muistuttaa huonoa vitsiä.

Lauantaina oltiin poikien kanssa saunomassa savusaunassa. Se oli kivaa, paitsi että ensin poltin sormeni, ja sitten olin polttaa koko saunan. Pitkin iltapäivää tuli lyhyitä sadekuuroja, joten ajattelin, että ei tämä sää nyt sentään huonoin mahdollinen ole. Neljältä tuli sitten kunnon ukkoskuuro, joka muutti jokaisen polun joeksi ja ruohokentän suoksi. Sen jälkeen satoi tasaisen taukoamatta pitkälle yöhön. Kiitti vaan. Hauskaa oli silti.

Eilen päätin poistaa suolaisen syötävän ja runsaan juotavan yhteisvaikutuksena kehooni kertynyttä ylimääräistä nestettä reippaalla rullaluistelulenkillä. Muuten meni hyvin. mutta ollessani noin kilometrin päässä kotoa taivas repesi. Vettä tuli kuin suihkusta. Jos näitte eilen Hervannassa nuoren komean miehen kävelevän sateessa rullaluistimia kantaen, kasvoillaan lievää hitusen voimakkaampaa harmistumista kuvastava ilme, niin se olin minä. Prekele.

Mutta ei hätää, perjantaina alkaa hienot säät. Silloin minulla alkaa loma.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ihan kiva

Niin, oikeastaan ei ota näin lomalla yhtään närpiöön, että joka päivä sataa.

Eilenkin oli kiva päivä potea keskivahvaa krapulaa, kun ei ollut liian kuuma. Suhteellinen kosteus oli tosin varmaan aika korkea, koska hiki valui vuolaana kymenä koko päivän.

Täältä tähän
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
No niin

Olipa hyvä fiilis herätä tuossa hetki sitten. Ulkona paistaa aurinko, eikä pilviä näy missään. Lämpömittari kertoo ulkona olevan 17,5c lämmintä, joten ehkä tästä päivästä saadaan paras päivä vähään aikaan. (Sään osalta)
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kysynpähän vaan taas, että missä vitussa se helle nyt on? Kyllä sitä täksi päiväksi taas naamat näkkärillä lupailtiin joka saatanan kanavalla pitkin viikkoa ja tässä ollaan.

No, vielä ei ole tänään satanut joten sen puolesta ollaan vielä voiton puolella. Tosin päiväkin on vielä vasta aluillaan ja olenkin lähes varma että kohta roikaa vettä olan takaa.

Viikonloppu ja ensi viikon alkuun onkin sitten luvattu vaihtelun välttämiseksi sadetta ja siinä ennusteessa ei nekään ikinä erehdy, perkeleet.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Designer


Mutta ei hätää, perjantaina alkaa hienot säät. Silloin minulla alkaa loma.

No eipäs alkaneet helteet. Ei pitäisi mennä tuolaisia lupailemaan vasten parempaa tietoa - ei Mettekään mene.

Muuten minä olen myös varsin tyytyväinen tämän kesän säihin.
Tämähän on aivan normaalia kesäsäätä Suomen leveysasteikolla - ne kaksi edellistä kesää vasta olivatkin epänormaaleja suomalaisen mittapuun mukaan. Tämä sarvikuonojen maa nyt ei vaan kertakaikkiaan sijaitse Karibialla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Eihän tämä maa todellakaan sijaitse Karibialla, ikävä kyllä.

Kaiholla tässä viime kesää muistelee, ensin kuukausi Euroopan helteissä, sitten Suomeen juuri parahiksi helteille.

Ei siinä montaa kertaa lämpötila laskenut alle +25:n, vajaaseen kahteen kuukauteen. Juuri noin sen pitäisikin olla.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Vettä kansalle!

Meillä päin on tänään ollut niin hassu sää, että tuppaa oikein naurattamaan. Nimittäin ensimmäisen kerran meikäläinen näkee omin silmin kun sadekuurojen välillä sataa aivan saatanasti vettä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Itseäni ei juurikaan ole harmittanut viimeaikojen säät. Tosin olen kovasti ihmetellyt ihmisä, jotka valittavat että on kylmää. Lähes joka päivä on ollut ainakin oman mittarini mukaan melkein 20 celssiusta. Töissäkin on paljon mukavampaa, kun ei tarvi viime kesän tapaan hikoilla kuin sika. Lomani alkaa n. parin viikon päästä, mutta sama mulle on, onko ilmat tällaiset vai läkähdyttävän helteiset. Loma se on silti ja sää ei vaikuta suunnitelmiini.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti vetti
Ei siinä montaa kertaa lämpötila laskenut alle +25:n, vajaaseen kahteen kuukauteen. Juuri noin sen pitäisikin olla.

Kirjoitit vetti vähän, mutta joka sana pelkkää asiaa.

Itse olen viime Syyskuun lopusta lähtien odottanut kesää, no kohta ollaan taas Syyskuun lopussa ja edelleen minä odotan kesää.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Olkku
Itse olen viime Syyskuun lopusta lähtien odottanut kesää, no kohta ollaan taas Syyskuun lopussa ja edelleen minä odotan kesää.

Näin.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Asennekymysys, oikeasti. Ainakin meikäpojalla on kulunut aika oikeinkin rattoisasti mökillä jo reilun kuukauden verran - sateesta huolimatta. Kurapuku päälle ja menoksi. Siinä se salaisuus! Eli mitä sitä suotta jäisi tupaan ihmettelemään ja manailemaan, kun ulkosallakin olisi oikke mukavata reippailla. Siis oikeasti. Juu. Viimeksi tänään sain kuulla kommentin rusketuksestani: "sitä ollaan oltu jossain muualla kuin täällä"- ja näinhän se onkin: hämeenlinnalainen on kerännyt väriä Punkaharjun maisemissa, jossa arska on ollut yhtä oikukas kuin Hämeessäkin. Mutta pihamaalle on kirmattava säällä kuin säällä; jo tarttuu väri poskille! Heh.
 

Turambar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Vettä kansalle!

Viestin lähetti Rontti
...ensimmäisen kerran meikäläinen näkee omin silmin kun sadekuurojen välillä sataa aivan saatanasti vettä.

Sama kummallinen ilmiö on valloillaan täällä Itä-Suomen perukoilla. Säätiedotus lupaa paikallisia sadekuuroja, mutta kummasti tuo vettä ropistelee niiden välilläkin. Perrkkele! Ilosaarirock olisi tarkoitus käydä rokkailemassa taas tänä viikonloppuna. Seitsemällä edellisellä kerralla on ollut hiton hyvä keli pieniä sadekuuroja lukuunottamatta. Taitaa se tilastotappio tulla tänä vuonna.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Laulurinteelle on luvattu huomiseksi ja sunnuntaiksi hyvää säätä. Tarkoittanee kuurojen välissä esiintyvää jatkuvaa sadetta.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Vituttaa tämä Pohjois-Arjalassa vallitseva säätyyppi. Viikkoon on mahtunut yksi (1) sateeton päivä. Samaa paskaa on jatkunut toukokuusta lähtien... Vituttaa, vaikka en ole Ilosaarirokkiin menossa. Eilen ilmatieteenlaitoksen nettisivut lupasivat aurinkoista säätä! Ilmatieteenlaitoksen virallinen sääennuste lupasi tälle päivälle sadekuuroja. Jos nyt jotain positiivista hakemalla haetaan, niin itikoista ei ainakaan tarvitse kärsiä. Vettä on jo tullut tänään lähes 40 mm!
 
Viimeksi muokattu:

Malone#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wolverhampton Wolves
Merkki paremmasta?

Nyt ei oikein usko silmiään. Aurinko on ollut näkyvillä koko illan vaikka on Tammerfest käynnissä. Luulisi, että edes festien aikana ripottelisi edes pari kuuroa illassa...

Toivottavasti jatkuu huomenna samanlainen keli, kun ei tänään kerinnyt vielä terasseille.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Jess! Vihdoinkin sataa.
Tämän viikon on ollut ihan liian kuuma ja hikinen ilma, eikä ole satanut kertaakaan.
Nyt oli sitten kolmen tunnin ukkonen (taisi tulla rakeitakin) ja vesisade jatkuu.
Ilma puhdistuu ja on helpompi hengittää.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No eikös se ole niin, että Suomen kesä on parhaimmillaan elokuussa. Ihana sitten palata kesälomalta kesään vai miten se menee(?)
 

ACME

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
älkää leikistä suutuko

Hei Suomen kesä on lyhyt joten nautitaan niistä sekunneista jolloin se aurinko paistaa!!!!!

T: enään 5 viikoo lomoo ja 5 lusittuu
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Re: älkää leikistä suutuko

Viestin lähetti ACME
Hei Suomen kesä on lyhyt joten nautitaan niistä sekunneista jolloin se aurinko paistaa!!!!!

Nimenomaan näin - onhan sitä tällä viikolla voinut jopa nauttia, vaikka lomalla en ole ollutkaan... mutta siitä huolimatta:
 

Liitteet

  • viivi ja wagner.gif
    viivi ja wagner.gif
    20,7 KB · kertaa luettu: 959

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Oloneuvos
Rantaloma on mennyt saaristossa mukavasti varjon alla tai terassilla karhunkaadossa.

Näin meni minullakin, tosin varjon sijasta enimmäkseen merellä. Karhunkaatoa kun harrastin terassilla, minua huiputettiin oikein kunnolla. En olisi ikinä kuvitellut astuvani Olavin Krouviin, mutta näin pääsi tietämättäni käymään, Norrskatassa. Oli muuten shokki kun loman jälkeen tyhjensin lompakostani korttitositteita ja ihmettelin että olinko ollut niin humalassa että olin tietämättäni käynyt Turussakin...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Porissa helle! Ensimmäistä kertaa tämän kesän aikana shortsit jalassa töihin, harvinaista herkkua siis. Kesäkuun puolessavälissäkin joutui pitämään aamuvuoroon tultaessa hanskoja (!) käsissä, ja takki luonnollisesti oli päällä.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Rontti
Kysynpähän vaan taas, että missä vitussa se helle nyt on? Kyllä sitä täksi päiväksi taas naamat näkkärillä lupailtiin joka saatanan kanavalla pitkin viikkoa ja tässä ollaan.

Tämä on tullut huomattua monta kertaa. Ennusteet eivät ole olleet sinne päinkään mitä on höpötetty. Juhannuksenakin piti olla 20-25 jonkun nahkahousun ennustuksen mukaan, mutta meidän mökillä ainakin oli 13 ja kaatosade.

Teksti-tv onkin ennustellut jo jonkun aikaa "varman päälle -tyyliin": Puolipilvistä tai pilvistä, enimmäkseen poutaa, mahdollisesti paikallisia sadekuuroja sekä ukkosta, lämpötila enimmäkseen 15-20 asteen välillä, aurinkoisilla alueilla korkeampi, sateisilla alempi..

Kesäloma meni tällä kertaa niin, etten kaivanut kertaakaan esiin hellevaatteita ja kyllä nyt vituttaa kun saa sisätiloissa tuijottaa tietokoneruutua samaan aikaan kun ulkona on lämpimämpää kuin kertaakaan loman aikana. Tosin ei tuotakaan nyt voi vielä helteeksi kutsua.

Kai se sitten on niin, että tämä on ollut vain NORMAALI kesä, viime ja edelliskesä olivat poikkeuksellisen lämpimiä. Ja silloin kaikki valittivat että on liian kuuma.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti teemu73
Teksti-tv onkin ennustellut jo jonkun aikaa "varman päälle -tyyliin": Puolipilvistä tai pilvistä, enimmäkseen poutaa, mahdollisesti paikallisia sadekuuroja sekä ukkosta, lämpötila enimmäkseen 15-20 asteen välillä, aurinkoisilla alueilla korkeampi, sateisilla alempi..
Mun mielestä tämä on suoranaista katsojan/kuulijan aliarvioimista laatia tällaisia ennustuksia. Aluksi se nauratti, että eihän tuo sano mitään, mutta nyt alkaa jo vituttamaan. Täysin turhaa laatia tuollaista ilmoitusta tai sääkarttaa, jossa on aurinkoa, pilviä ja sadekuuroja. Tähän samaan sarjaan menee radion sääennustukset, joissa maa jaetaan joko itä- ja länsi-Suomeen tai etelään ja pohjoiseen, ei se sää koko pohjois- tai etelä-Suomessa samanlainen ole.

Muutoin jaan teemun fiilikset. Vitutusketjuun olisi asiaa, loma meni huonoista säistä kärsiessä ja nyt töiden alettua lämpöä ja aurinkoa riittää. Kun en kiroilla saa niin sanonpa että voi hunaja.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kotimeteorologi

Itsestäni on tänä kesänä kasvanut varsin asiantunteva pikku kotimeteorologi. En ole luottanut enää hetkeen aikaan kaikenmaailman metteihin ja poudan pekseihin, vaan olen itse ennustanut tulevien päivien sateet, paisteet ja pilvet. Ja äkkiseltään veikattuna olen jopa osunut arvioissani paremmin kohdalle, kuin nämä em. sammakkomiehet ja miehettäret.

Tämähän on nykyään loppujen lopuksi melko helppo suoritus, kun on saatavilla hienoja sateliittikuvia pilvien liikkeistä ja tuulensuunnat yms. säähän vaikuttavat pikkutekijätkin ovat helposti haisteltavissa.

Nytkin vituttaa tämä paikallaan oleva pilvimassa, joka nököttää juuri sopivasti peittäen auringonsäteiden tulemisen meikäläisen hipiälle. Kyllähän ilma on ihan kivan lämpöinen, mutta ei vaan paista aurinko, ei sitten millään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös