Hieno uudistus Rinkelinmäen halliin?

  • 10 087
  • 46

peltoju1

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: KARSINAA PELIIN

Viestin lähetti qski68
Eikös nyt voisi samantien rakentaa sikakatsomolle oman karsinan, johon voisi kausikortin ostaa halvemmalla, jos lupaa pitää kunnon älämölöä joka pelissä. Ja kunnon neonmainokset yläpuolelle: Sikakatsomo. Logot ja brändit kuntoon, tämä on markkinataloutta. Ja lentäviä ilmapallopossuja ja...

Uskoisin noiden mainospaikkojen olevan vapailla markkinoilla...
eikun brändäämään possuja.

"Ja sitten on ziken. Ziken on kanaa. Kana on hyvää. Sy..."
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Mainittakoon, että itse kannatan vilpittömästi Hämeenlinnan kaupungin rahojen syytämistä jäähallin kunnostamiseen ja muutenkin jääkiekkoilua edistäviin toimiin. Esimerkiksi veroprosentin nostaminen olisi napakka keino lisärahoituksen saamiseksi.

Olen pitkään jo odotellut raumalaistyyppisen anniskeluravintolan perustamista eteläpäädyn piippuhyllylle. Olisihan se mukavaa peliä parhailta paikoilta katsellessaan maistella silloin tällöin virvokkeita ilman jatkuvaa järjestysmiespelkoa. Tosin moinen anniskelupiste saattaisi varsinkin viikonloppuisin tuoda paikalle gloryhunttereita ja muitakin humpuukijannuja.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Jos sinne mestaruusviirin saisi?

Aijaa, tulossa on. Mitäs sitten? Maailmanpyörän?

Niin, sain juuri kuulla radiosta, että Helsingin herrat ovat nimenneet Linnanmäen uuden maailmanpyörän Rinkeliksi. Mahassani kiertää. Linna - rinkeli. Seuraavana ne veisivät varmaan Sibeliuksen, jos ei Lahti olisi vienyt jo!


edit: Tässä hetken tuumailtuani tulin siihen tulokseen, voisin hyväksyä tuon Linnanmäen nimitysepisodin, jos huvipuiston nimi samalla muutettaisiin "Lintumäeksi".
 
Viimeksi muokattu:

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Master God kirjoitti:
Olen pitkään jo odotellut raumalaistyyppisen anniskeluravintolan perustamista eteläpäädyn piippuhyllylle. Olisihan se mukavaa peliä parhailta paikoilta katsellessaan maistella silloin tällöin virvokkeita ilman jatkuvaa järjestysmiespelkoa. Tosin moinen anniskelupiste saattaisi varsinkin viikonloppuisin tuoda paikalle gloryhunttereita ja muitakin humpuukijannuja.
Mä olen aina ollut sitä mieltä, että lätkämatseihin saadaan kyllä tunnelmaa, kun on tarpeeksi anniskelupisteitä ja oluen hinta jossain 2€ kieppeillä.

Tosin Suomen halleissa siirrytään koko ajan enemmän siihen, että on tärkeintä, jos pelin aikana saa lasin punaviiniä ja wienerschnitzelin...
 

vanhapak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen istunut vuosia kausikortilla A2:ssa ja huutanut niin maan p-leesti. Kaverit molemmin puolin ovat myös huutaneet ja taputtaneet samoin.

Myönnän, että vaisua on paljossa ollut huolimatta muutamien äijien etuoikealla kovasta meiningistä. Mutta niin se vain on, että ellei saada suuren katsojaryhmän yhteishuutoa aikaan, yksittäiset huudot ja melskaus tahtovat hukkua yleiseen hälinään. Muistan kyllä sellaisenkin tilanteen, jossa huusin juuri ennen P-pistealoitusta, että "Usvaa putkeen, Kerho", niin aloittajien päät kääntyivät katsomonosani suuntaan, heh!

Nyt, kun Kerho on Suomen mestari, hei! Niin saattaisi olla korkea aika alkaa kehittää meidän katsomokulttuuria kovempaan suuntaan. Voitaisko ajatella, että sikakatsomoa vastapäiset istujat alkaisivat tosissaan ottaa osaa sen kannustuksiin, ja vaikka aloittaa joskus spontaanisti?
Ei kai se seisojan erikoisoikeus ole antaa palaa!

Aloittaminen on vaikeinta, mutta sen olen huomannut, että kun joku aloittaa kannustuksen, niin äkkiä siihen ympäriltä muu porukka yhtyy, istumakatsomossakin.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Tuohan se ongelma juuri onkin. Nimittäin se, että juuri kukaan ei kehtaa alottaa mitään huutamista. Jos sikakatsomo joskus harvoin keskittyy omien kannustamiseen, harvoin siihenkään istumakatsomossa moni lähtee mukaan. Varmin tapa metelin aikaasaamiseen myös istumakatsomossa olisi se, että kerää porukan joka ostaa kausikortit mahdollisimman läheltä toisiaan. Näin ollen yhden aloittaessa huudon muut tietävät heti mistä on kyse ja yhtyvät huutoon. Nyt kun huutajia olisi useampia niin ehkä keskiverto tuppisuukin kehtaisi tuulettaa äänihuuliaan.

En kyllä ymmärrä miksi oman joukkueen kannustamisen pitää olla näin vaikeata. En myöskään ymmärrä mistä tuo ujous kumpuaa. Tosin en ymmärrä montaa muutakaan asiaa, joten olkoot.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Hieno uudistus olisi uusia ne kylmäkoneet, ettei jää ole syksyllä sohjoa ja rakennella a-katsomoiden alle myyntitiloja.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Yksi tervetullut ja suhteellisen pieni uudistus olisi lisäillä pari ämyriä A-katsomoon. Melkeinpä aina tulee seistyä siellä lipan alla ja kuulutukset on melkoista sohjoa lähes poikkeuksetta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Bliz kirjoitti:
Tuohan se ongelma juuri onkin. Nimittäin se, että juuri kukaan ei kehtaa alottaa mitään huutamista. Jos sikakatsomo joskus harvoin keskittyy omien kannustamiseen, harvoin siihenkään istumakatsomossa moni lähtee mukaan. Varmin tapa metelin aikaasaamiseen myös istumakatsomossa olisi se, että kerää porukan joka ostaa kausikortit mahdollisimman läheltä toisiaan. Näin ollen yhden aloittaessa huudon muut tietävät heti mistä on kyse ja yhtyvät huutoon. Nyt kun huutajia olisi useampia niin ehkä keskiverto tuppisuukin kehtaisi tuulettaa äänihuuliaan.

En kyllä ymmärrä miksi oman joukkueen kannustamisen pitää olla näin vaikeata. En myöskään ymmärrä mistä tuo ujous kumpuaa. Tosin en ymmärrä montaa muutakaan asiaa, joten olkoot.

Tähän on pakko kommentoida, koska itse olen ujo.

Totta on, että harvoin lähden ensimmäisenä huutamaan Kerhoa, mutta jos kuulen Kerho-huutoa, niin yhtä varmaa on se, että minä yhdyn tähän huutoon mukaan.

Ei kaikkia ujoja kannattakaan haukkua, sillä minullakin edellisen pelimatkan jäljiltä oli kolmen päivän ajan ääni käheänä. Vaikka muuten olenkin ujo, niin kyllä kannustan hallissa.

Totta myös tuo, että istumapaikkalaiset istuvat hiljaa. Ehkä tunnelmaa saataisiin eniten sillä, että otettaisiin penkit kokonaan pois :D...
Mutta yleensä, kun menen peleihin, niin menen kyllä seisomaan. Seisomakatsomossa on paras tunnelma ja siellä pääsee parhaiten itsekin henkeen mukaan.

Mutta olisiko aika muuten keksiä jotain muutakin väliaikashow:ta kuin nämä iänikuiset junnut vetelemässä rankkareita?
 

M10

Jäsen
vilperi kirjoitti:
Mutta olisiko aika muuten keksiä jotain muutakin väliaikashow:ta kuin nämä iänikuiset junnut vetelemässä rankkareita?

Samaa olen toivonut. Ovathan nuo pikkujunnut melko hellyyttäviä, mutta jotain mielenkiintoisempaa voisi sinne erätauolle keksiä. Mitä jos laitettaisiin jotain 80-95 -vuotiaita laukomaan toisilleen rankkareita?

Se oli ihan ok aikanaan, kun arvottu henkilö meni laukomaan siniviivalta kiekkoja niihin pahviseinän aukkoihin. Olisko ollut Viking Linen sponssaama juttu? Laukojille täräytettiin aina ne naurettavat kypärät päähän : D
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
vilperi kirjoitti:
Mutta olisiko aika muuten keksiä jotain muutakin väliaikashow:ta kuin nämä iänikuiset junnut vetelemässä rankkareita?
Minun mielestäni tämä on ihan hieno tapahtuma ja vierasfanitkin näyttävät siitä tykkäävän. Ainakin taputtavat.

Jos tämä johonkin muutetaan, niin sitten ilman muuta arvonta, johon voi ostaa kuka tahansa hallista lippuja. Ensimmäisellä erätauolla kuulutetaan kolme voittajaa, jotka sitten toisella erätauolla hakeutuvat paikkaan x, jossa on jokuset luikkarit ja mailat. Siitä sitten asiantuntijat laukomaan. Maaliin vaikka joku a-c -junnumolari.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
tuuski kirjoitti:
Minun mielestäni tämä on ihan hieno tapahtuma ja vierasfanitkin näyttävät siitä tykkäävän. Ainakin taputtavat.

Oletko varma, että taputtavat siksi, että he tykkäävät siitä, vai siksi, että se nyt sattuu kuulumaan hyviin tapoihin?
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
vilperi kirjoitti:
Oletko varma, että taputtavat siksi, että he tykkäävät siitä, vai siksi, että se nyt sattuu kuulumaan hyviin tapoihin?
Mistäs minä tiedän ja jos nyt ihan rehellisiä ollaan ei oikeastaan kiinnostakaan. Pääasia, että junnut kuulevat, että heidät on huomattu.
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
vilperi kirjoitti:
Oletko varma, että taputtavat siksi, että he tykkäävät siitä, vai siksi, että se nyt sattuu kuulumaan hyviin tapoihin?
Olet asian ytimessä. Tuon ikäisille kuuluu antaa aplodit. Ainakin itse olen aina heille antanut jos olen ehtinyt hallinne tankkauspisteeltä takaisin katsomoon.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Jos väliaikashow:ta uudistetaan niin mielestäni olisi hyvä kuitenkin pitää kiinni siitä, että mahdolliset arpajaistulot tai muut vastaavat menisivät jatkossakin junnuille. Oli siellä sitten vetämässä junnut itse tai joku arvonnan voittanut Pertti perusjanari.

Runkosarjassa olen itse aina seisomakatsomossa, mutta finaaleissa olin istumakatsomossa, koska en muita lippuja onnistunut saamaan. Ihmettelin kyllä suuresti, että kauden tärkeimmissä matseissa ei koko yleisö ollut mukana kuin maaleissa. Jos finaalit eivät sytytä istumakatsomoita niin mikä sitten?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Bliz kirjoitti:
Jos finaalit eivät sytytä istumakatsomoita niin mikä sitten?

Korotus eläkkeisiin aiheuttaisi varmaa pulssin kohoamisen näissä muumioissa. Onhan se fakta että keski-iältään aika kokenutta kaartia istumassa on. Aina silloin tällöin kun joutuu turvautumaan istumapaikkoihin, niin se hakametsämäisyys iskee aina yhtä pahasti.

Ratkaisu. Olut katsomoihin.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Jeah, pari kybää ensin istumapaikasta ja siihen vaikka kolme 4,5 euron tuopposta päälle. Eipä tartte ihmetellä minkä takia istumakatsomon väki on sellaista kun on. :)
Noh, joku kun tuon Hakametsän mainitsi niin tulevilla kausilla seurailen kerhon pelejä siellä. Saa nähä kuinka hyvältä Rinkula maistuu sen jälkeen.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
tuuski kirjoitti:
Jos tämä johonkin muutetaan, niin sitten ilman muuta arvonta, johon voi ostaa kuka tahansa hallista lippuja. Ensimmäisellä erätauolla kuulutetaan kolme voittajaa, jotka sitten toisella erätauolla hakeutuvat paikkaan x, jossa on jokuset luikkarit ja mailat. Siitä sitten asiantuntijat laukomaan. Maaliin vaikka joku a-c -junnumolari.

Voisi olla ihan mielenkiintoinen/hauska juttu. Rankkareita, maalintekijöille lahjakorttia tjsp.
 

vanhapak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rattlehead kirjoitti:
Yksi tervetullut ja suhteellisen pieni uudistus olisi lisäillä pari ämyriä A-katsomoon. Melkeinpä aina tulee seistyä siellä lipan alla ja kuulutukset on melkoista sohjoa lähes poikkeuksetta.

Tämä on totta, niin totta!
Kiitos "Rattlehead"!
Esimerkiksi A2:ssa lipan alla ylemmillä riveillä ei tahdo kuulla yhtään mitään, niin puuroksi menee kuulutukset. Tässä olisi todella helppo tehdä noin tuhat kaupunkilaista tyytyväisiksi asentamalla lisäkaiuttimet A-katsomoiden yläpuolella olevan lipan alapintaan. Nykytilanne on se, ettei juuri mitään saa kuulutuksista selvää, menee pelkälsi mölinäksi kaikki se, mitä tuutista tulee.

Muuten olen sitä mieltä, että kyllä hämäläisestäkin ääntä lähtee, kunhan vain kehdataan.
Perkeleen porilaiset, kun veitte median mukananne. Ja missä syy: Juuri siinä, ettei Isomäessä oltu enimmäkseen vain seisomakatsomon varassa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
vanhapak kirjoitti:
Ja missä syy: Juuri siinä, ettei Isomäessä oltu enimmäkseen vain seisomakatsomon varassa.
No... kyllä oltiin. Enimmäkseen. Tosin ison ja helvetin hyvällä paikalla olevan seisomakatsomon varassa. 'Taloudellisesti järjetön, mutta kyllä siitä ääntä tulee'. -Harri Lintumäki (lainaus ulkomuistista)

Otos vain 2 ottelua, eli virhemahdollisuus on olemassa. Tosin epätodennäköinen.

Isomäki. Suomen ainoa halli jossa halvimmalla lipulla näkee pelin parhaiten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös