Henrik Borgström IFK:ssa

  • 50 076
  • 223

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Borgström ollut vaisuista vaisuin plaijareissa... Toisaalta en malta olla ajattelematta, että jos vaikka jäisi ensi kaudeksi Stadiin! Kehitys on varmasti komeaa, kunhan sille on aikaa. Tällä kaudella se ei enää tapahdu.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Borgström ollut vaisuista vaisuin plaijareissa... Toisaalta en malta olla ajattelematta, että jos vaikka jäisi ensi kaudeksi Stadiin! Kehitys on varmasti komeaa, kunhan sille on aikaa. Tällä kaudella se ei enää tapahdu.
Mun mielestä tää jätkä on nähty.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
En mä lähtisi Nikin niskaan kaatamaan mitään.

Ei ole koronan jälkeen löytänyt peliään. Johtuuko se keskenkuntoisuudesta vai siitä, että kun ”kadotti pelin” niin ei ole nyt keinoja löytää sitä, kun Leskinen ja Sallinenkin on kohtuullisen varjojen mailla.

Yksi kesä ja voi olla ihan eri pelaaja.

Huomenna sata lasiin ja ketsuppipullo auki. Tosin voi olla, ettei kehosta irtoa sitä sataa. Silloin peli on tuonnäköistä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tosin voi olla, ettei kehosta irtoa sitä sataa. Silloin peli on tuonnäköistä.

Siltähän tuo vähän näyttää myös Lundellin ja Leskisen sekä myös Lyytisen ja Sallisen osalta. 2. ketju pystyy mittaamaan potentiaaliaan ja ottaa kaiken irti mutta ykkönen ja Lundell ei. Harmillista että tässä vaiheessa kautta. Pelkkä treenaaminen ja 3 runkosarjamatsia (toki Lundell, Lyytinen ja Sallinenhan eivät edes kolmea pelanneet) ei riitä tuntuman saamiseen. Kärppä sarja ehkä vähän hämäsi ja antoi väärän kuvan IFK:n iskukyvystä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua häiritsee Nikissä eniten se, että häneltä puuttuu sellainen tappajan katse. Se, että onnistumisia ei ole tullut, voi johtua itseluottamuksen puutteesta tai koronasta. Mutta se, että häneltä puuttuu tappajan katse, kertoo jostain ihan muusta. Katseessa ja olemuksessa ei ole mitään, mikä lupaisi mitään parempaa, ja se on se, mistä olen huolestunut. Jos hän ei itsekään usko siihen, että mitään parempaa on luvassa, mitään parempaa tuskin on luvassa. Ja NHL:ää ajatellen, se ei ole hyvä asia.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua häiritsee Nikissä eniten se, että häneltä puuttuu sellainen tappajan katse. Se, että onnistumisia ei ole tullut, voi johtua itseluottamuksen puutteesta tai koronasta. Mutta se, että häneltä puuttuu tappajan katse, kertoo jostain ihan muusta. Katseessa ja olemuksessa ei ole mitään, mikä lupaisi mitään parempaa, ja se on se, mistä olen huolestunut. Jos hän ei itsekään usko siihen, että mitään parempaa on luvassa, mitään parempaa tuskin on luvassa. Ja NHL:ää ajatellen, se ei ole hyvä asia.
Samaa mieltä. Se kuuluisa urheilijaksi oppiminen jne. on vielä pahasti alullaan. Ilmeisesti lahjoilla on pärjätty toistaiseksi, mutta varsinainen työn teko ja itsensä likoon laittaminen on vielä vaiheessa. Jos Mikke G:lle tai Ville P:lle olisi annettu nuo mitat ja kädet jne....
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mua häiritsee Nikissä eniten se, että häneltä puuttuu sellainen tappajan katse.
Hyvä viesti kokonaan, lyhensin lainauksen tähän aloitukseen. Tämä sama huomio on ollut mulle koko kauden kuva Nikistä, ja huolen aihe. Voiko pärjätä isosti Änärissä tai missään, jos ei ole yhtään ilkeyttä tekemisessä? Tilanteen loppuun asti pelaamista? Isommalle vaihteelle vaihtamista?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En lähde arvostelemaan Nikin pelillisiä otteita, jokainen tietää, että ne eivät ole olleet hyviä. Sama huomio kuitenkin osunut omaan silmään kuin ilmeisesti muidenkin, jotenkin tuo tekeminen jää vajaaksi. Ei ole sitä oikean näköistä asennetta tekemisessä, että annetaan aivan kaikki itsestä irti ja tehdään mitä vain voiton eteen. Jotenkin Niki tuntuu pelaavan puolivaloilla ja voihan tuo ollakin puolikuntoinen, mutta silti ei koronan pitäisi asennetta viedä ja Nikin pelaamisesta asennetta on vaikea löytää. Taidothan Nikillä on ja parhaimmillaan tuossa olisi yksi tämän sarjan parhaista pelaajista.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Se on juurikin näin, ja lainaan itseäni vielä eiliseltä toisesta ketjusta:

"Borgström; tasaisuus puuttuu. Välillä aivan jumalainen meno, mutta liian usein totaalisen näkymätön. Mitenköhän mahtaa änärin kanssa käydä, musta tuntuu että olis Nikille itselleen hyvä jos jäisi vielä yhdeksi kaudeksi meille kehittymään. Nyt on liikaa löysää surffailua ja pikkukivaa neppailua. Luulin että Niki olisi sellainen pelaaja joka juuri näissä kovissa peleissä ottaisi jengiä kantaakseen (jopa enemmän kuin esim. Lundell tai Lese) koska on kunnianhimoinen ja nuoresta iästään huolimatta jo isompiakin kuvioita päässyt maistelemaan. Mutta onkin sekä mentaali-että fysiikkapuolella vielä monella tapaa kuitenkin raakile ja olisi ehkä hyvä jäädä Peltosen oppiin ja sitten vasta kohti Chicagoa..."

Tämä teksti itse asiassa avaa aika hyvin Nikin tilannetta musta --> Miten Henrik Borgström pystyy nousemaan uudelle tasolle Blackhawksissa? – "Hänen nykyinen pelityylinsä ei vastaa NHL:n vaatimuksia" - EP Rinkside FI
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua häiritsee Nikissä eniten se, että häneltä puuttuu sellainen tappajan katse. Se, että onnistumisia ei ole tullut, voi johtua itseluottamuksen puutteesta tai koronasta. Mutta se, että häneltä puuttuu tappajan katse, kertoo jostain ihan muusta. Katseessa ja olemuksessa ei ole mitään, mikä lupaisi mitään parempaa, ja se on se, mistä olen huolestunut. Jos hän ei itsekään usko siihen, että mitään parempaa on luvassa, mitään parempaa tuskin on luvassa. Ja NHL:ää ajatellen, se ei ole hyvä asia.
Toisaalta tästä kuvauksesta tulee mieleen vanha lipoja Hintz, joka säväytti meillä suht samalla lailla, eli aina silloin tällöin. Nyt säväyttää useammin, muualla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta tästä kuvauksesta tulee mieleen vanha lipoja Hintz, joka säväytti meillä suht samalla lailla, eli aina silloin tällöin. Nyt säväyttää useammin, muualla.

Ei lainkaan huono vertaus.

Nikihän on pääasiassa pelannut ihan hyvin ja oikein puolustussuuntaan ja selkeästi Nikin ja Sallisen puolustuspelaamisen erityisosaamista on hyödynnetty. Leskinen toki täysin väärä ukko tähän ketjuun, jos rooli on jarruttaa vastustajan parhaat pelaajat. Leskinen varastaa todella paljon puolustussuuntaan, enkä oikein ymmärrä, miten joku näkee tämän yritteliäisyytenä, kun selkeästi vaikeuttaa Sallisen ja Borgströmin duunia.

Nikin ongelmat tulee esiin nyt hyökkäyspäässä, missä ollaan ikään kuin jo toinen jalka puolustusasemissa. Ja se syö paitsi tehoja, myös mielikuvitusta. Eikä perusyötötkään onnistu nyt lainkaan. Pakko tässä on olla kuntopuolen kanssa jotain tekemistä, koska mä en usko, että Niki sulaisi oikeasti tosipeleissä. Toki kaikki eivät vain ole parhaimmillaan paineen alla, mutta en ole tätä piirrettä Nikiin yhdistänyt. Ehkä olen väärässä? Jumi on joka tapauksessa nyt niin totaalinen, etten tiedä, mitä pitäisi tehdä. Pelata omilla vahvuuksillaan nyt ainakin. Helppo neuvo.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Pakko tässä on olla kuntopuolen kanssa jotain tekemistä, koska mä en usko, että Niki sulaisi oikeasti tosipeleissä. Toki kaikki eivät vain ole parhaimmillaan paineen alla, mutta en ole tätä piirrettä Nikiin yhdistänyt.

Voisiko johtua siitä, että pitkän loukkaantumisen takia meni peruskuntokausi ohi? Sitten yritettiin laittaa mies pelaamalla kuntoon, mutta kun se ei ole sama asia, kuin jos laittaa pohjat kuntoon ihan siihen tarkoitukseen soveltuvalla harjoittelulla. Kuitenkin pääsi jonkinlaiseen iskuun, joskin silti tuntui, että sieltä se viimeinen vaihde puuttuu. Ja nyt sitten koronan jälkeen, ilman hyvää pohjaa, ei ole enää mitään, minkä päälle rakentaa, ja tulos on sitten tässä? En siis tiedä ollenkaan, onko tämä näin, mutta omalla järjellä ja kokemuksella ajateltuna, se noin saattaisi olla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Sanokaa mitä sanotte, mutta olipa todella kaunis maali Nikiltä

Eipä tuohon voi mitenkään sanoa mitään vastaan. Parhaaseen mahdolliseen aikaan Borgström heräsi.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Ensimmäinen peli missä Borgström antoi kaikkensa, oli ihan eri pelaaja tänään ja yllättäen silloin se näkyy myös malisarakkeessa. Harmi että Leskinen kusi Borgströmin voittomaalin.

Mutta miksi Niki ei ollut valmis tekemään töitä jo ekasta pelistä lähtien?
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Mutta miksi Niki ei ollut valmis tekemään töitä jo ekasta pelistä lähtien?
Hyvä kysymys. Muutenkin kausi jäi valitettavan vaisuksi. Odotettiin herttakuningasta, mutta saatiin patakasi. Ajoittaisia todella hyviä hetkiä seurasi sarja huonoja, mitä loukkaantumiset toki osaltaan selittävät.

Borgström oli erinomainen haku ja ehdottomasti kortti, joka kannatti katsoa. Jos ja kun pelit jatkuvat muualla, ei varsinaisesti tule ikävä. Kiitos kuitenkin kaudesta ja tsemppiä jatkoon. Sympaattisen tuntuinen tyyppi Borgström ehdottomasti on.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Onko se siis varmaa että pelaa ensi kauden NHL organisaatiossa, eikä esim. Euroopassa sopimuksella tai lainalla?

GM Bowman Nikin oikeuksien hankkimisen yhteydessä vaikutti todella innostuneelta saada kundi Chicagoon tulevaksi kaudeksi.

"When you look at his best game, it’s pretty impressive," Bowman said. "This year, we’ve been watching him play in Finland and his skill set is very noticeable. He's a big, tall kid, long arms, good reach. He's got the frame, athletic body, skater, hands and he can do a lot of different things with the puck. There’s tremendous upside.

"Obviously he has to turn that potential into reality. But he’s the kind of player you get excited to work with, and we certainly want to do that next season."

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös