Helsinki

  • 569 191
  • 3 512

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valkoposkihanhille on oikeasti tehtävä jotain. Ovat lähes täysin tuhonneet Kaivarin, Töölönrannan ja varmasti kaikki muutkin kaupungin nurmialueet.

Samalla asialla: meno on vain pahentunut Kaivarissa ja etenkin Ullanlinnan laiturin alue on aivan järkyttävässä kunnossa näiden jäljiltä. Äänestän missä tahansa vaaleissa henkilöä, joka rakentaa kampanjansa lupaukselle vapauttaa Helsingin valkoposkihanhista.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Lukijan mielipide: Helsinki ei voi elää valkoposkihanhien ehdoilla Lukijan mielipide: Helsinki ei voi elää valkoposkihanhien ehdoilla

Että koiria käytettäisiin valkoposkihanhien vähentämiseen? Okei.

Nerokasta, hankitaan siis jostain niin pelottavia koiria, että hanhet lentävät säikähdyksestä johonkin toiseen maahan. Sitäpaitsi, onko edes kokeiltu kysyä hanhilta kauniisti, että voisivatko he paskantaa mieluummin vaikka yleisövessoissa?
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Sama juttu on ollut lokkien kanssa jo vuosia. Enää ei viitsi mennä kauppatorille kahville, kun nämä syövät munkit ihmisten lautasilta. Eikä espalle jäätelölle, kun jäätelöt viedään käsistä. Lisäksi paskantavat joka paikkaan ja lentävät niin matalalla, että on vain ajan kysymys milloin lentävät suoraan jonkun niskaan. Eikä tämä koske enää vain em.seutua vaan ovat pikkuhiljaa vallanneet koko keskustan. Mielestäni lokit ovat vähintään yhtä suuri ongelma Stadissa kuin hanhetkin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Sekä hanhet että lokit pitäs vaa siirtää vapaan riistan kategoriaan kunnes kanta on rajusti pienennetty.

Mutta tuskimpa sitä tapahtuu. Viherpiiperöituhipit sais sellasen kohtauksen et oksat pois.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Lukematta juttua, niin sitähän jo tehdään. Meillä Espoossa. Sitä miten, en tiedä. Sitäkään juttua en lukenut.
Itsekään en toimintatavasta ole selvillä, mutta pisti oikein silmään se, että Tapiolan laajoilla nurtsialuella ei ollut hanhen hanhea. Ilmeisen tehokas keino siis kyseessä. Nämä hanhet pitävät juurikin hoidetuista nurmialuesta aivan kuten me ihmisetkin ja olenkin kuullut, että suunnittelevat johonkin vähän syrjemmälle juurikin hanhille tarkoitettua aluetta bygata.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Tytär pitäisi nyt vihdoin ja viimein käyttää ensimmäistä kertaa Linnanmäellä viikonloppuna. Miten helppo tuonne on saapua omalla autolla Turusta päin? Onko minkä verran pysäköintitilaa? Osoitteeksi navigaattoriin tuo Tivolikuja 1? Kannattaa varmaan täräyttää paikalle heti klo 13 kun portit avautuu, niin ainakin saa parkkipaikan? Ainakin itse olen siinä luulossa, että täyttä pukkaa olemaan kun lämpöä ja aurinkoakin näyttäisi riittävän.
 
Viimeksi muokattu:

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Kalliossa on nyt viime päivinä ollut tosi vaikeaa löytää iltaisin parkkipaikkaa, kun lähes joka toisella kadulla on pysäköintikielto päällä erinäisten tietöiden takia. En tiedä kuka helvetin professori tämän on suunnitellut, mutta himppasen vituttaa maksaa asukaspysäköinnistä kun autoa ei saa mihinkään.. Talvella toki meno välillä aika vastaavaa kun ne lumikasat pitää tehdä katujen varteen ihan minne sattuu. Joku voisi kaupungilta joskus selittää että minne ne autot tulisi sitten laittaa kun kieltävät pysäköimisen?

Tottakai tietöitä yms pitää kaupungissa tehdä, mutta pitääkö ne tehdä joka kadulle yhdellä alueella samaan aikaan? Kaupungin agenda on tietysti saada ihmiset luopumaan autoista ja siirtymään polkupyöriin. Pyöräilijät kun ei ikinä aiheuta mitään ongelmia.
 

lihaani

Jäsen
Kalliossa on nyt viime päivinä ollut tosi vaikeaa löytää iltaisin parkkipaikkaa, kun lähes joka toisella kadulla on pysäköintikielto päällä erinäisten tietöiden takia.



Entisenä tieduunarina voin hieman valaista tätä katujen mylläystä:


- Helsingissä pääkatujen alla kulkee monenlaisia virityksiä:
Sähkö- ja tietoliikennekaapeleita sekä vesijohto- ja viemäriputkistoja.
Ne ovat tehty joskus vuonna nollajotain ja moni niistä alkaa olla elinkaarensa päässä. Ne ovat infrastuktuurin kovinta ydintä ja pidettävä AINA kunnossa. Sori vaan että et saa autoasi sinne lempipaikalle.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tytär pitäisi nyt vihdoin ja viimein käyttää ensimmäistä kertaa Linnanmäellä viikonloppuna. Miten helppo tuonne on saapua omalla autolla Turusta päin? Onko minkä verran pysäköintitilaa? Osoitteeksi navigaattoriin tuo Tivolikuja 1? Kannattaa varmaan täräyttää paikalle heti klo 13 kun portit avautuu, niin ainakin saa parkkipaikan? Ainakin itse olen siinä luulossa, että täyttä pukkaa olemaan kun lämpöä ja aurinkoakin näyttäisi riittävän.
Auto Messukeskuksen parkkitaloon ja sieltä Lintsi-bussilla pääportille. Helppo ja edullinen tapa hoitaa pysäköinti.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Pistä naviin osoiteeksi kolmas linja 50 ja menkää ns. takaovesta sisään. Tuonne saa viikonloppuisin pistää auton kadun varteen ilmaiseksi ja vaikka olisi millaiset pysäköintiruuhkat olleet ns. oikealla puolella lintsiä (viralliset parkkipaikat) niin tuonne on aina mahtunut.

Itse laitan aina siihen Urheilutalon taakse jos menen autolla. Josafatinkatu 13 olisi hyvä osoite. Aina ollut paikka. Lähes Lintsin vieressä.

@JoMe84
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)


Entisenä tieduunarina voin hieman valaista tätä katujen mylläystä:


- Helsingissä pääkatujen alla kulkee monenlaisia virityksiä:
Sähkö- ja tietoliikennekaapeleita sekä vesijohto- ja viemäriputkistoja.
Ne ovat tehty joskus vuonna nollajotain ja moni niistä alkaa olla elinkaarensa päässä. Ne ovat infrastuktuurin kovinta ydintä ja pidettävä AINA kunnossa. Sori vaan että et saa autoasi sinne lempipaikalle.
Ja ne on parempi laittaa kerralla kuntoon, ei avata seuraavaa kulmaa kuukauden päästä. Tai samaa, kun se putki Y jäi tekemättä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tytär pitäisi nyt vihdoin ja viimein käyttää ensimmäistä kertaa Linnanmäellä viikonloppuna. Miten helppo tuonne on saapua omalla autolla Turusta päin? Onko minkä verran pysäköintitilaa? Osoitteeksi navigaattoriin tuo Tivolikuja 1? Kannattaa varmaan täräyttää paikalle heti klo 13 kun portit avautuu, niin ainakin saa parkkipaikan? Ainakin itse olen siinä luulossa, että täyttä pukkaa olemaan kun lämpöä ja aurinkoakin näyttäisi riittävän.

Ajat Nordenskiöldinkadulle ja siitä käännyt ennen siltaa oikealle Vauhtitielle. Siinä on iso parkkipaikka, aina tilaa ja pari sataa metriä Linnanmäen portille.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ajat Nordenskiöldinkadulle ja siitä käännyt ennen siltaa oikealle Vauhtitielle. Siinä on iso parkkipaikka, aina tilaa ja pari sataa metriä Linnanmäen portille.

Onko aina tilaa? Usein siellä pyörii aika monta yrittäjää etsimässä mestaa. Ja jossain kohtaa se oli jonkun vuokrapaku-firman tukikohta, ja niitä oli paljon siinä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Onko aina tilaa? Usein siellä pyörii aika monta yrittäjää etsimässä mestaa. Ja jossain kohtaa se oli jonkun vuokrapaku-firman tukikohta, ja niitä oli paljon siinä.
No ei ole. Tuo lienee niitä hankalimpia paikkoja löytää vapaa paikka, läheltä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
No ei ole. Tuo lienee niitä hankalimpia paikkoja löytää vapaa paikka, läheltä.

Samaa mieltä olen. Ehkä jos heti aamusta menee niin löytyy, mutta myöhemmin on hankalaa.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heinäkuun puolessa välissä kun käytiin (arkena) oltiin Linnanmäen omalla parkkipaikalla tasan avaamisaikaan klo 11:00 parkkipaikka oli täynnä 11:08 eli kyllä sinne pääsee kunhan ajoissa tulee... Jos itse ajaisin tuonne Turusta tulsin Nordikselta Viipurinkadulle, jos sen varsi näyttää täydeltä niin heti parkkiin sen varteen jos löytyy paikka, jos taas on tyhjää ajaisin suoraan Linnanmäen omille parkkipaikoille. Jos kaikki paikat ovat täynnä niin kyllä tuolta Alppilan pikkukaduilta aina joku paikka löytyy kunhan hetken etsii.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko aina tilaa? Usein siellä pyörii aika monta yrittäjää etsimässä mestaa. Ja jossain kohtaa se oli jonkun vuokrapaku-firman tukikohta, ja niitä oli paljon siinä.

No joo, ehkei, itse käynyt viimeksi su-alkuillasta, kun mentiin Linnanmäelle ja su-aamulla, kun mentiin uimastadionille.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦


Entisenä tieduunarina voin hieman valaista tätä katujen mylläystä:


- Helsingissä pääkatujen alla kulkee monenlaisia virityksiä:
Sähkö- ja tietoliikennekaapeleita sekä vesijohto- ja viemäriputkistoja.
Ne ovat tehty joskus vuonna nollajotain ja moni niistä alkaa olla elinkaarensa päässä. Ne ovat infrastuktuurin kovinta ydintä ja pidettävä AINA kunnossa. Sori vaan että et saa autoasi sinne lempipaikalle.

Kiitos kun loukkaannuit. Jos kuitenkin luit mun viestin kokonaan niin mä sanoin että mä ymmärrän että näitä töitä pitää tehdä, mutta kyseenalaistin sitä että miksi niitä pitää tehdä samalla alueella niin monella kadulla samaan aikaan. Oliko kohtuuton kysymys?

Mun lempiparkkipaikka on samassa kaupunginosassa kun mun kämppä. Joo, mä oon aikamoinen kermaperse..
 
Tytär pitäisi nyt vihdoin ja viimein käyttää ensimmäistä kertaa Linnanmäellä viikonloppuna. Miten helppo tuonne on saapua omalla autolla Turusta päin? Onko minkä verran pysäköintitilaa? Osoitteeksi navigaattoriin tuo Tivolikuja 1? Kannattaa varmaan täräyttää paikalle heti klo 13 kun portit avautuu, niin ainakin saa parkkipaikan? Ainakin itse olen siinä luulossa, että täyttä pukkaa olemaan kun lämpöä ja aurinkoakin näyttäisi riittävän.
Linnanmäellä on kesäviikonloppuisin yksityistilaisuuksia aamulla ja tästä johtuen parkkipaikat voivat olla täynnä jo tunteja ennen virallista avautumista. Näin myös nyt tulevana lauantaina ja sunnuntaina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös