Jani Helppolainen harjoitteli kevään ja kesän edustusjoukkueen kanssa, mutta putosi viimeisenä miehenä pois lopullisesta kokoonpanosta. Pelasi syksyn A-nuorten I divisioonaa ja tuurasi parissa pelissä edustusjoukkueen loukkaantuneita hyökkääjiä. Nyt äskettäin Helppolainen pääsi edustuksen mukaan pysyvästi, kun Mikko Lähteelä siirtyi Ruotsiin.
Tehot edustusjoukkueessa 7 ottelua, 0+1=1, junnuissa 11 ottelua, 3+3=6. Eivät mitkään hirveän hyvät tehot, kun junnuissakin parhaat pistemiehet ovat piste / ottelu -tahdissa.
Sen perusteella, mitä olen noita Helppolaisen pelejä edustuksessa itse nähnyt, voisi arvioida miehen sellaiseksi pelaajaksi, joita kuin tämän vuoden Diskos on pullollaan: ei kovin taitava eikä varma kiekollisena, ei kovin hyvä kaksinkamppailuissa, mutta kova taistelija. Luultavasti juuri siksi ei ole päässyt pelaamaan, ettei tarjoa joukkueelle mitään uutta. Sitä paitsi on vielä a-junnuikäinen toisin kuin monet muut Dise-hyökkääjät.
Mieluummin näkisin itse edustusjoukkueessa kokeiltavan vaikka A-nuorten parasta pistemiestä Timo Ruuskaa (18 pistettä 16 ottelussa). Hannu Päivärinta on ollut sen verran positiivinen yllätys, etten ihmettelisi, jos junnuista vaikka löytyisi lisää lahjakkuuksia.