Helminen ja Viitakoski

  • 826
  • 11

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lähinnä kysyisin palstan ilvesläisiltä, mutta myös muut saavat vastata, jos ovat Ilveksen pelejä viime aikoina nähneet. Kysyisin muiden näkemystä Helmisen luisteluvauhdista. Lähes koko kauden ajan olen tyytyväisenä pannut merkille sen,
<BR>että Raipen luistin kulkee huomattavasti paremmin kuin esim. viime kaudella, jolloin maestroa vaivasi ajoittain aikamoinen kankeus. Tällä kaudella käännökset ja luistelu muutenkin on ollut huomattavasti terävämpää. Nyt kuitenkin viimeisissä peleissä ainakin oman näkemykseni mukaan Helmisen hitaus ja kankeus on palannut. Onko joku muu huomannut saman asian ? En sitten tiedä tuntuuko jatkuva hurja peliaika väliaikaisesti kintereissä vai mikä on homman nimi. Toinen vaihtoehto on jokin pieni loukkaantuminen. Raipehan ei pikkuloukkaantumisista ikinä puhu sanaakaan, vaan puree vaan hammasta yhteen ja hyppää kaukaloon.
<BR>Oli miten oli, toivottavasti kysessä on vain ohimenevä vaihe, sillä kyllähän tuo kankeus on heti Helmisen peliesityksissä näkynyt. Tai saattaahan tämä näkemys olla vain omien silmieni luomaa harhakuvaa. Jos HN olet palstalla niin kuulisin mielelläni etenkin sinun kommenttisi.
<BR>Saa nyt näkeä kuinka Papan vauhti riittää Sweden Hockey Gamesissa.
<BR>
<BR>Jos on Helminen pienessä suvantovaiheessa niin sitä ei ole Vesa Viitakoski. Mies on todella huimassa vireessä ja näyttäviä taistelumaaleja tulee lähes joka ottelussa. Minä olisin valmis jo tarjoamaan lähes varmaa MM-kisapaikkaa Veskulle mikäli otteet jatkuvat edes jokseenkin samanlaisina. Viitakosken jatkosopimus olisi kyllä lottovoitto Ilvekselle. Avainpelaajista saa vaikka Miettinen ja Hautamaa vaihtaa maisemia kunhan Vesku pysyisi joukkueessa.
 

Sokos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin aika ihmeellisen jutun heitit.
<BR>
<BR>Ihan alkuun Faktaa Raipesta,
<BR>Raipe pelaa ottelussa paljon. Tottakai ikä painaa jaloissa, mutta ajattelisit asiaa toisin !
<BR>
<BR>Miksiköhän Raipen laidoilla sirklaavat Viitakoski ja Dahlman ? Oletko huomannut, että Raipe syöttelee paljon ? Ei Raipen tarvitse olla mikään snaipperi !
<BR>Sellaiset on erikseen. Ota huomioon, että Raipe myös puolustaa paljon, mikä syö paukkuja.
 

Sokos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin aika ihmeellisen jutun heitit.
<BR>
<BR>Ihan alkuun Faktaa Raipesta,
<BR>Raipe pelaa ottelussa paljon. Tottakai ikä painaa jaloissa, mutta ajattelisit asiaa toisin !
<BR>
<BR>Miksiköhän Raipen laidoilla sirklaavat Viitakoski ja Dahlman ? Oletko huomannut, että Raipe syöttelee paljon ? Ei Raipen tarvitse olla mikään snaipperi !
<BR>Sellaiset on erikseen. Ota huomioon, että Raipe myös puolustaa paljon, mikä syö paukkuja.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
No niin. Kaksi kommenttia jotka nyt vain \"törkeästi\" aion toistaa koska särähtävät korvaani.
<BR>
<BR>\"Helminen on liigan selvästi paras sentteri\"
<BR>
<BR>\"Olisin valmis tarjoamaan Viitakoskelle varmaa MM-paikkaa\".
<BR>
<BR>
<BR>Eivätkös suomalaiset ole vaatimatonta kansaa.
<BR>Varsinkin Nääshvillestä tulevat. Ei millään pahalla mutta minua alkaa kohta vituttaa tuollainen jatkuva hehkutus. Eikös äijän pitäisi antaa ensin kovat näytöt itse maajoukkueessa ennenkuin voidaan alkaa spekuloimaan sillä kisapaikalla? Kuten tunnettua, SM-liigamenestys ei ole paskankaan arvoinen maajoukkueessa. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka kaikkien tuntema sympaattinen Petri Varis.
<BR>
<BR>Niin, ja tuo Helminen on paras sentteri ei tullut tästä viestistä vaan Hervannan näkijän aiemmasta. Kunhan provosoidakseni liitin sen tähän.
<BR>
<BR>Älkää kiehahtako liikaa kuten tavallista.
<BR>
<BR>[addsig]
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sokos: Tä ? En ymmärtänyt alkuunkaan pointtiasi. Luitkohan ajatuksella viestini ja ennen kaikkea ymmärsitkö mitä siinä kysyin ?
<BR>\"Raipe pelaa ottelussa paljon. Tottakai ikä painaa jaloissa, mutta ajattelisit asiaa toisin ! Miksiköhän Raipen laidoilla sirklaavat Viitakoski ja Dahlman ? Oletko huomannut, että Raipe syöttelee paljon ? Ei Raipen tarvitse olla mikään snaipperi ! Sellaiset on erikseen. Ota huomioon, että Raipe myös puolustaa paljon, mikä syö paukkuja.\"
<BR>Miten nämä kommenttisi liittyy minun kirjoitukseeni ?
<BR>
<BR>Cannibal: Väitit minun kirjoittaneeni \"Olisin valmis tarjoamaan Viitakoskelle varmaa MM-paikkaa\" Tämä ei pidä paikkaansa, vaan kirjoitin \"Minä olisin valmis jo tarjoamaan lähes varmaa MM-kisapaikkaa Veskulle mikäli otteet jatkuvat edes jokseenkin samanlaisina.\" Tämä tarkoittaa siis sitä, että myös Sweden Hockey Gamesissa Viitakoski antaa kohtuuhyvät näytöt. Ja kyllähän Viitakoskella jo maajoukkuenäyttöjä tältä kaudelta löytyykin.
<BR>Ai, että jatkuva hehkutus. Jos MM-kisapaikan tarjoaminen Viitakoskelle ja Helmisen väittäminen SM-liigan parhaaksi sentteriksi on jatkuvaa, vituttavaa hehkutusta niin aika herkkä pinna sinulla on. Minä en Helmistä SM-liigan parhaaksi sentteriksi ole väittänyt, mutten ymmärrä mikä tuossa kommentissa nyt niin ärsyttävää on ? Itse väitit Johan Davidssonia SM-liigan parhaaksi sentteriksi. Eikö se ole sitten myös ärsyttävää ? SM-liigan ehdottomasti parasta sentteriä on mahdotonta nimetä, mutta tuskinpa Helminen kauden tämänhetkisillä näytöillään kaukana tuosta tittelistä on.
<BR>
<BR>\"Älkää kiehahtako liikaa kuten tavallista.\"
<BR>No enpä minä kirjoituksiasi niin vakavasti viitsi ottaa, että Raipemaisia kuumentumiskohtauksia saisin. Sinulla on aina ollut jotain hampaankolossa Ilvestä vastaan ja se paistaa kirjoituksistasi läpi, mutta ei minulla silti mitään isoja antipatioita sinun suuntaasi ole. Kärkevät kommenttisi tuovat väriä palstalle. Täytyy vain pitää huolta siitä, että suurimmat sammakkosi tulee oikaistua.
<BR>
<BR>
<BR><font size=-1>[ tätä viestiä on muokannut: Saarinen 2001-02-05 18:30 ]</font>
<BR><BR><font size=-1>[ tätä viestiä on muokannut: Saarinen 2001-02-05 18:32 ]</font>
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
En minä ole jumaliste Davidssonia KOSKAAN parhaaksi väittänyt. Osoita minun olevan väärässä jos olen. HN:lle vastasin että ei Davidsson ainakaan kovin kauaksi Helmisestä jää, ja tuonne pelaajakuvauksiin kirjoitin että Johan on yksi liigan parhaista senttereistä.
<BR>
<BR>No niin, eli itsekin sorruit kärjistämiseen ja sanojen laittamiseen suuhuni, joskin osittain niin tein minäkin. Et maininnut edellisessä viestissäsi tuota Swedugeimiä, joten oletin sinun unohtaneen sen ja tarkoittaneen SM-liigamenestystä. Nyt sen sitten korjasit.
<BR>
<BR>Mitä jatkuvaan Helmisen hehkuttamiseen tulee, niin ainakin HN:n lause jossa Helminen on liigan selvästi paras sentteri on täyttä potaskaa, enkä myönnä sitä ikinä. Se selvästi-sana on liian paksua. Jos hän olisi tyytynyt kirjoittamaan pelkästään paras, olisi sitä voinut olla jo kommentoimatta. Tosin on niitä muitakin ehdokkaita.
<BR>
<BR>Itse asiassa, olen itsekin ihmetellyt miksi jatkuvasti menen vastaamaan näihin viesteihin vaikkei niitten pitäisi juuri minua liikuttaa. No, tietyllä tavalla olet kyllä oikeassa siinä että kai minulla sitten jotain Ilvestä vastaan on. Mieti sitä, mitä.
<BR>
<BR>[addsig]
 

Sokos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Cannibal viisastelija ?
<BR>Saarinen Herkistelijä ?
<BR>
<BR>Saarinen, minun pointtini oli se, että Raipella on ikää. Mitä oikein odotat Helmiseltä ? Odotatko, että hän pakkaa laukut ja menee toistamiseen Nhl:ään ?
<BR>
<BR>Arvaa kuule paljon mies yrittää Ilveksen eteen ?Puhut jostain kankeudesta ?
<BR>Voisitko hieman täsmentää ? Käsittämätöntä potaskaa kyllä heität. I dont get it !
<BR>
<BR>Ja Cannibal perkeles. Ihan vaan muillekin tiedoksi, että tunnen tämän kyseisen herran.
<BR>Katso poika sarjataulukkoa ! Sen jälkeen soita Petskulle ja kysy \" Miksi bluesilla menee huonosti\" ? Hädin tuskin koko paska pääsee edes plaijareihin !
<BR>
<BR>
 

Hade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Itse olen huomannut saman, että Raimo liikkuu tällä kaudella paremmin kuin viime kaudella. Siitä en osaa sanoa mitään, onko hänen vauhtinsa hiipunut viime peleissä. Raipe on liigan ainoita pelaajia, jotka pystyvät korvaamaan huippunopeuden ylivertaisella pelinlukutaidollaan. Olen seurannut jääkiekkoa hyvin paljon, eikä kukaan muu kiekkoilija ole tehnyt minuun niin suurta vaikutusta kuin Raimo. Kaikkihan sen tietävät, että meiär Raimo on SM-liigan paras sentteri ikuisesti. Viitakosken Veskun onnistumiset ovat hyvin pitkälti Raipesta kiinni. Enkä nyt tarkoittanut, että Vesa olisi täysin olematon ilman hyvää sentteriä. Mutta parhaan sentterin vierellä Vesku on SM-liigan kuumin laituri tällä hetkellä. Olisin valmis valitsemaan hänet kuukauden pelaajaksi, mutta kaksi kertaa peräkkäin on vaikeaa saman joukkueen pelaajan saada tuo tunnustus.
<BR>
<BR>Turha teidän on alkaa kertoa muita mielipiteitä tästä asiasta. Minä olen oikeassa, kuten te tiedätte vallan hyvin. Raimo on ylivertainen aina. Viitakoski melkein samanlainen ajoittain. Ja Ilves on paras.
<BR>
<BR>Kiitos ja kumarrus™.
<BR>
<BR>Hade
 

Matti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font size=-1>Quote:</font><HR></TD></TR><TR><TD><FONT SIZE=-1><BLOCKQUOTE>
<BR>2001-02-05 18:07, Cannibal kirjoitti:
<BR>Älkää kiehahtako liikaa kuten tavallista.
<BR></BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->
<BR>Ei minkäänlaista tarvetta kiehahtaa liikaa tai edes lainkaan. Kyllä me olemme tottuneet lukemaan näitä viestejänne, eivätkä ne juuri suuria intohimoja nostata. Me tiedämme meidän Raimomme. Ei siinä mitään ylimääräisiä hehkutuksia tarvita.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Cannibal: OK taisi tuo Davidsson kommenttini mennä aavistuksen pieleen. Muistelin vaan sinun vastanneesi Näkijän viestiin toteamalla Davidssonin olevan paras sentteri, mutta todennäköisesti se meni noin niin kuin itse sanoit.
<BR>Helminen ei varmaankaan ole SELVÄSTI SM-liigan paras sentteri. Ihmettelen kyllä silti kuinka poltat nahkasi selvästi sanasta, kun pelkkä paras olisi kuitenkin sinulle muka kelvannut.
<BR>Mutta siirrytään tulitauolle. Epäilemättä sanailumme kuitenkin jatkuu vielä tulevaisuudessa. :)
<BR>Ja kyllä minä tiedän mikä on syy Ilves-vastaisuuteesi. Saa näkeä muuttuuko mielipiteesi mikäli Mälkiä vaihtaa maisemaa vai onko negatiiviset vibrasi syvemmällä.
<BR>
<BR>Sokos: Viesteistäsi päätellen taidat olla aika nuori kloppi vielä. Muuten en ainakaan ymmärrä miten voit kääntää viestini noin Helmis-vastaiseksi.
 

Marian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keravan Shakers
Saarinen:Saatat olla aivan oikeassa. Raipesta huomaa heti mikäli hän ei ole terävimmillään. Se näkyy mielestäni parhaiten ajassa, jona hän pitää kiekkoa hallussaan. Raipehan on ketjunsa moottori ja aina,kun Raipe on parhaassa iskussa peli pyörii pitkiäkin aikoja vastustajan päädyssä. Raipe ja Vesku ovat erittäin vahvoja kulmapelissä ja sitä kautta syntyy monia maalipaikkoja, yleensä Veskun nousun kautta tai Raipen tarjotessa pakille vetopaikan. Jos taas Helmisen peli on tahmeaa, peli ei tahdo kääntyä vastustajan maalille ja kiekkoa pyöritellään hitaalla tempolla keskialueella.
<BR>
<BR>En ole Ilveksen paria viimeistä peliä nähnyt, mutta Tappara-peli ei ollut häneltä paras mahdollinen. Jos otteet ovat jatkuneet samanlaisina niin ymmärrän Saarinen hyvin huolesi.Voi olla, että runsas peliaika on vienyt Raipelta parhaan terän tai, kuten mainitsit, syynä saattaa olla lievä loukkaantuminen.
<BR>
<BR>Raipe on kuitenkin niin kovassa fyysisessä kunnossa, että mahdollinen lamakausi jäänee hyvinkin lyhyeksi ja mies on toivottavasti terävässä vireessä jo maajoukkuepeleissä.
<BR><BR><font size=-1>[ tätä viestiä on muokannut: Marian 2001-02-06 00:12 ]</font>
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Raipea ei missään nimessä saa enää ottaa maajoukkueeseen. Kiitos Raipe menneistä vuosista, mutta nopeutesi ei enää riitä kansainvälisiin peleihin. Ojasen Jannen kelpuuttaisin vieläkin maajoukkueeseen. Parempi vaihtoehto kun Raipe. Jannella vielä luistinkin kulkee.[addsig]
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös