HBO Max

  • 318 946
  • 1 553

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
On aikaa, kun olen HBO:ta viimeksi käyttänyt ja pakkohan se on nyt tämän Chernobylin takia hankkia.

Muistelin, että toi sovellus oli suht perseestä.

Nyt en enää muistanut salasanaani ja tilailin jo eilen sähköpostiini ohjeet sen vaihtamista varten. No eipä ole ohjeita kuulunut.
Onneksi uuden tilin luominen on helppoa, joten ei tässä sinänsä ole ongelmaa.

Tätä ketjua lukiessa on saanut todeta, että HBOn sovellus on edelleen aika perseestä?
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Pakkohan se on myöntää, että Chernobylin katsomisen jälkeen on itsellenikin tullut mieleen, että vielä tuon Prypjatin haluaa omin silmin nähdä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pakkohan se on myöntää, että Chernobylin katsomisen jälkeen on itsellenikin tullut mieleen, että vielä tuon Prypjatin haluaa omin silmin nähdä.

Tuli tosiaan käytyä ja onhan tuo aivan uskomaton paikka mitä ei kuvista edes tajua. Helposti vuoristo on vain samanlainen kuin se toinenkin vuori ja biitsi on biitsi riippumatta minkä meren rannalla se on.

Tuo on vain jotain ainutlaatuista ja traagista. Tunnelma pienellä porukalla on vielä parempi, toivottavasti ei mene täysin hulinaksi niin kuin turistirysille usein käy.

Mikään vaikea tai kallistahan tuonne ei ole koskaan ollut mennä, mutta ei sitä niin hirveästi mainostetakaan. Nyt voi kaikki muuttua. Käsittääkseni aika moniin taloihin ei ole sortumisvaaran vuoksi muutenkaan enää päässyt sisään, niin mitähän nyt sitten tapahtuu dollarinkiilto silmissä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tuli tosiaan käytyä ja onhan tuo aivan uskomaton paikka mitä ei kuvista edes tajua. Helposti vuoristo on vain samanlainen kuin se toinenkin vuori ja biitsi on biitsi riippumatta minkä meren rannalla se on.

Tuo on vain jotain ainutlaatuista ja traagista. Tunnelma pienellä porukalla on vielä parempi, toivottavasti ei mene täysin hulinaksi niin kuin turistirysille usein käy.

Mikään vaikea tai kallistahan tuonne ei ole koskaan ollut mennä, mutta ei sitä niin hirveästi mainostetakaan. Nyt voi kaikki muuttua. Käsittääkseni aika moniin taloihin ei ole sortumisvaaran vuoksi muutenkaan enää päässyt sisään, niin mitähän nyt sitten tapahtuu dollarinkiilto silmissä.
Milloinkohan gunnarit vetäisevät keikan Kiovassa. Viimeeksi Puolan reissulla tuli samalla reissulla nähtyä Stutthoffissa traagisten ihmiskohtaloiden tapahtumapaikka, ja suurin ja kaunein sitten Gdanskissa.

Vaimon kanssa jo tuosta Ukrainasta keskusteltiin, ja sieltä suunnalta näytettiin vihreää valoa.

Jottei offtopikiksi mene, niin rouva vaihtoi netflixin hetkeksi HBOhon. Deadwoodia aloittelin nyt katsomaan, mutta näin kesällä varmaan hitaasti tulee etenemään, kun kala ja pihahommat kiinnostelevat sohvaa enemmin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jottei offtopikiksi mene, niin rouva vaihtoi netflixin hetkeksi HBOhon. Deadwoodia aloittelin nyt katsomaan, mutta näin kesällä varmaan hitaasti tulee etenemään, kun kala ja pihahommat kiinnostelevat sohvaa enemmin.

Jos koitetaan asiassa pysyä, niin miten Deadwood meni. Olen onnistunut säästymään spoilereilta ja mielenkiintoinen aihe, mutta se on jäänyt senkin takia, kun se loppu kuulema jäi tekemättä. Mitä järkeä katsoa sarjaa, jos se jätetään kesken, vaikka on loistava.

Muistanko kuulleeni jotain huhuja vai oliko ne vain toiveita, että tehtäisiin loppuun.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Muistanko kuulleeni jotain huhuja vai oliko ne vain toiveita, että tehtäisiin loppuun.

Tänä vuonna ilmestyi ainakin "leffa" joka sijoittuu ilmeisesti 10 vuotta sarjan tapahtumien jälkeiseen aikaan. En ole kyseistä tuotosta nähnyt, mutta olisikohan se sitten ns. virallinen lopetus.

Edit: Pikainen googlettelu kertoi että ilmestyi viime viikolla, joten ilmankos ei ole tullut tsiigailtua.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tänä vuonna ilmestyi ainakin "leffa" joka sijoittuu ilmeisesti 10 vuotta sarjan tapahtumien jälkeiseen aikaan. En ole kyseistä tuotosta nähnyt, mutta olisikohan se sitten ns. virallinen lopetus.
Kyllä se varmasti oli ja hyvä olikin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Jos koitetaan asiassa pysyä, niin miten Deadwood meni. Olen onnistunut säästymään spoilereilta ja mielenkiintoinen aihe, mutta se on jäänyt senkin takia, kun se loppu kuulema jäi tekemättä. Mitä järkeä katsoa sarjaa, jos se jätetään kesken, vaikka on loistava.


Muistanko kuulleeni jotain huhuja vai oliko ne vain toiveita, että tehtäisiin loppuun.
Vaikea sanoa, kun olen kymmenisen jaksoa vasta katsonut. Ihan ok ollut mielestäni tähän mennessä, muttei ole kohdallani samanlaista riippuvuutta saavuttanut, kuten esin Breaking bad, jota oli viellä pakko katsoa se yksi jakso lisää.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vaikea sanoa, kun olen kymmenisen jaksoa vasta katsonut. Ihan ok ollut mielestäni tähän mennessä, muttei ole kohdallani samanlaista riippuvuutta saavuttanut, kuten esin Breaking bad, jota oli viellä pakko katsoa se yksi jakso lisää.
Bb on omassa kategoriassaan eräs parhaista. Mutta Dw taas omassaan. Mä en kykene laittamaan näitä yleisesti järjestykseen mutta tässä auttaa juurikin se, mihin ryhmään sarjat kuuluvat. Historialliset, nyky päivän rikokeset, SciFi, yliluonnolliset jne. Jokin Six million man 70-luvulla oli kovin koskaan mutta ei kestä tätä päivää. You know. Mä luokittelen sarjat ja jopa leffat, riippuen aiheesta ja siitä, milloin ne on tehty. Leffaviihde on on mulle erittäin monimuotoinen asia, jossa ei ole ainoastaan yhtä nimittäjää.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ai niin. Miten tämä on unohtunut kehua. Justified. Loistava sarja, dialogi, näyttelijät ym ja osattiin vielä lopettaakin kunnialla.
Vahva suositus tälle.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Bb on omassa kategoriassaan eräs parhaista. Mutta Dw taas omassaan. Mä en kykene laittamaan näitä yleisesti järjestykseen mutta tässä auttaa juurikin se, mihin ryhmään sarjat kuuluvat. Historialliset, nyky päivän rikokeset, SciFi, yliluonnolliset jne. Jokin Six million man 70-luvulla oli kovin koskaan mutta ei kestä tätä päivää. You know. Mä luokittelen sarjat ja jopa leffat, riippuen aiheesta ja siitä, milloin ne on tehty. Leffaviihde on on mulle erittäin monimuotoinen asia, jossa ei ole ainoastaan yhtä nimittäjää.

Deadwood on monella tapaa tosi erilainen sarja kuin muut. Jo pelkästään dialogin rakenne ja sanailu erottaa sen kaikesta muusta mitä vastaan on tullut. En osaa itsekään sanoa kumpi on parempi sarja Breaking Bad vai Deadwood, molemmat ovat omalla tavallaan loistavia sarjoja.
Deadwoodissa tuohon dialogiin tottuminen voi tosin vaatia vähän. Länkkäreistä / historiallisista sarjoista pitäville varmaan juuri siinä omassa genressään niitä parhaimpia sarjoja ikinä.

Itseäni vituttaa vieläkin semisti, että HBO aikoinaan antoi Deadwoodille kirveestä. Cocksuckers.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Meinasin katsoa tuon Deadwood leffan kun huomasin, että se oli ilmestynyt. Itselläni ei ollut edes tietoa, että tuollainen olisi ollut tekeillä. Sitten kuitenkin tuli fiilis, että perhana... taidan kuitenkin katsoa sarjan ensin, kun sen katsomisesta on jo useampi vuosi vierähtänyt. Aika suhinalla olen taas edennyt sarjassa ja olen jo toisen tuotantokauden lopussa. Täytyy todeta, että onhan tää kyllä ihan törkeän hyvä tekele! Äärimmäisen mielenkiintoisia, erilaisia hahmoja ja hahmojen välisiä suhteita höystettynä täydellisyyttä hivelevällä kerronnalla ja ohjaustyöskentelyllä.

Loistavan tunnelman sarja kertakaikkiaan.

Vähän ennen kuin starttasin tämän Deadwood maratoonini, meinasin alkaa katsomaan Handmaid's talea, mutta en jaksanutkaan lähteä siihen leikkiin mukaan, vaan jätin jo ensimmäisen jakson kesken. Olen huomannut, että en tykkää sarjoista joissa aika monotonisesti kikkaillaan ahdistus fiiliksellä(tai sitten se vain tuntuu itsestäni siltä). Ensimmäinen sarja, joka jäi näisä syistä itselläni kesken oli Penny Dreadful... joskin sitä katsoin varmaan kolme tuotantokautta. West World sarja vaikuti alkuun äärimmäisen kiehtovalta, mutta sen taisin lopettaa jo ensimmäisen kauden jälkeen, kun siinäkin tuo tunne skaala vaikutti hyvin samalle, enkä usko sen tuosta muuttuvan. Olen aika sata varma, että tuo Handmaids tale on tunnelmaltaan hyvin saman kaltinen...alusta loppuun.

Niin joo, ja myös The Americans menee tunnelmaltaan omissa kirjoissa aika lähelle samaan kategoriaan, mutta sen katsoin jostain syystä alusta loppuu... Enpä sitten tiedä, miksi nämä sarjat eivät itseäni säväytä... monotonisuus ja ahdistus olisi ehkä ne hashtagit, millä tämän aiheen merkkaisin. Ehkä nämä ovat enempikin sellaisia, että niitä pitäisi katsoa joku 1-2 jaksoa viikossa, mutta itse olen tottunut tykittämään sarjat aika nopeasti läpi...

E: Ja vielä siis sellainen lisäys, että huonoja sarjojahan riittää ja kaikesta ei voi tykätä. Mutta se mikä näistä tekee erikoisia on, että ne ovat mielestäni hyviä tekeleitä... mutta itseäni ei vain niitä huvita katsoa ainakaan ihan älyttömän paljoa.
 

Nick Neim

Jäsen
Deadwood on itselleni siitä jännä sarja että se ei aiheuttanut missään kohtaan pakonomaista tarvetta katsoa lisää, ei siis tavallaan koukuttanut. Silti pidän sitä yhtenä parhaista sarjoista kautta aikain.
Tähän täysin sama, mikä on jopa aika poikkeuksellista omassa katselukulttuurissa. Sen verran helposti koukutun sarjoista, että poikkeuksetta näissä kärkipään sarjoissa on ollut tunne, että pakko katsoa se yksi jakso vielä. Deadwoodissa näin ei käynyt, vaikka todella hyvä sarja onkin.

Leffa on vielä katsomatta, täytynee se viikonlopun aikana vilkuilla pois.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Onko kellään muulla tekstitys yhtäkkiä siirtynyt telkkarin ylälaitaan kun katsoo CC:n kautta? Tietokoneella tekstitys on edelleen oikeassa paikassa, ja CC:n kautta oli vielä eilen, mutta tänään tosiaankin heittää ylälaitaan. Netflix, Viaplay, YLE Areena toimii edelleen niinkuin pitää, eli ongelma ilmenee vain HBO:lla.
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Onko kellään muulla tekstitys yhtäkkiä siirtynyt telkkarin ylälaitaan kun katsoo CC:n kautta? Tietokoneella tekstitys on edelleen oikeassa paikassa, ja CC:n kautta oli vielä eilen, mutta tänään tosiaankin heittää ylälaitaan. Netflix, Viaplay, YLE Areena toimii edelleen niinkuin pitää, eli ongelma ilmenee vain HBO:lla.

On. Muuttui yllättäen muutama päivä sitten ja itselläni on vielä sen verran ärsyttävästi ylhäällä, että tekstityksen ylempi rivi jää osittain näkemättä. Ei pysty tv:n kuva-asetuksilla tai muillakaan säätämään, että teksti näkyisi.
 

Bustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Varmaan aiemminkin hehkuttanut tänne Showtimen The Chi -sarjaa, joka löytyy HBO Nordicista, mutta hehkutanpa lisää.

Tavallaan hieman The Wiren tapainen sarja, Baltimoren sijaan kuvataan Chicagon Southsidea ja sen asukkaita sekä muutamaa poliisia. Hahmoja on huomattavasti vähemmän kuin The Wiressa, eikä käsikirjoitus samalle tasolle yllä. Mutta olen kyllä tykästänyt osaan hahmoista.
Samalla tapaa kuin The Wiressa, myös tässä tuo kaupunki on yksi "päähenkilöistä". Mukana on niin poliiseja, jengiläisiä, jengiläisten kanssa kasvaneita, kouluikäisiä ja muita tuossa köyhyydessä eläviä. Samalla tapaa kuin The Wiressa valtaosa näyttelijöistä on mustia.

Vaikka sarja ei ainakaan vielä ole The Wiren tasolle yltänyt, on sarja kuitenkin laadukas ja tämän hetken draamasarjoista selvästi siellä kärkipäässä.
 

Pete27

Jäsen
Suosikkijoukkue
TAPPARA
Varmaan aiemminkin hehkuttanut tänne Showtimen The Chi -sarjaa, joka löytyy HBO Nordicista, mutta hehkutanpa lisää.

Tavallaan hieman The Wiren tapainen sarja, Baltimoren sijaan kuvataan Chicagon Southsidea ja sen asukkaita sekä muutamaa poliisia. Hahmoja on huomattavasti vähemmän kuin The Wiressa, eikä käsikirjoitus samalle tasolle yllä. Mutta olen kyllä tykästänyt osaan hahmoista.
Samalla tapaa kuin The Wiressa, myös tässä tuo kaupunki on yksi "päähenkilöistä". Mukana on niin poliiseja, jengiläisiä, jengiläisten kanssa kasvaneita, kouluikäisiä ja muita tuossa köyhyydessä eläviä. Samalla tapaa kuin The Wiressa valtaosa näyttelijöistä on mustia.

Vaikka sarja ei ainakaan vielä ole The Wiren tasolle yltänyt, on sarja kuitenkin laadukas ja tämän hetken draamasarjoista selvästi siellä kärkipäässä.
Jaahans... The Wire on meikäläisellä Top-5 sarjoissa, niin pakko ottaa tämäkin katseluun jossain kohtaa. Tänx informaatiosta, kun mulla menny ihan ohi tämä...
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rasittava palvelu, minulla on tapana jättää läppärillä Chromella ohjelman katselu kesken ja jättää soitin pysäytettynä välilehdelle. HBO Nordicin kohdalla soitin pistää välilehdellä keskeytetyn ohjelman rullaamaan itsestään minulle tuntemattomasta syystä, muiden vastaavien palveluiden kanssa ei ole tällaista ongelmaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös