Harrastekiekkoa

  • 164 802
  • 747

Niksuli_

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Dallas Stars.
Tosiaan, ei tuollaiseen harrastekiekkojoukkueeseen ole niin helppo liittyä kun usein se porukka on jo pidemmän aikaa pelaillut samoilla naamoilla jne. Itseäni on kiinnostanut jo pidemmän aikaa päästä pelailemaan johonkin Lappeenrannan harrastekiekkojoukkueeseen. Jatkoajasta ei taida ihan niin paljoa löytyä halukkaita kirjoittajia että ihan Lappeenrannan (lähiseudun) Jatkoaika-tiimi saataisiin perustettua?

Joka tapauksessa, jos jonkun joukkue kaipaa yhtä puskutraktorin varmuudella etenevää peluria niin täältä löytyy. :D
 

Pikherz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse olisin todella kiinnostunut, mutta kun ei ole vielä ikää ajella autoa, niin homma jää siihen. Kangasalle olisi matkaa kuitenkin "vain" 60km, joten semmoisen ajaisi vaikka parikin kertaa viikossa.

Katsellaan vuoden päästä uudelleen..
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Harrastekiekko se minuakin kiinnostaa paljon. En ole juniorina pelannut jääkiekkoa mitenkään virallisesti. Toki junnuna painettiin lähikaukalolla kavereitten kanssa kaukalopallo-tyyppistä peliä tennarin kanssa aamusta iltaan. Ehkä juuri siksi luistelu on jonkinnäköisessä kuosissa, mutta valitettavasti kiekon laukaisutaito puuttuu lähes kokonaan.

Työpaikan vaihdon yhteydessä tuli mahdollisuus pelata kerran viikossa ns.pipolätkää ilman varusteita. Siellä olenkin ahkerasti joka viikko käynyt. Nyt tuli aiheelliseksi kuitenkin hommata varusteet, kun pelaamme työporukan kanssa ystävyysotteluita muita yrityksiä/joukkueita vastaan. Tänään pelasin ensimmäisen pelini varusteet päällä, joka oli kaikenkaikkiaan toinen kerta yleensäkään jäällä varusteet päällä. Aivan mahtavaa menoa on jääkiekko verrattuna esim. harrastamaani salibandyyn. Peli meni hyvin tehdessäni yhden maalin, joukkueemme voittaessa 6-1. Minut palkittiin myös parhaana pelaajana joukkueemme sisäisessä lappuäänestyksessä, siitä palkkona 0,7l viskileka.

Nyt olisikin mielenkiintoista tietää, voisiko joku harrastelätkäjengi Turun seudulla kaivata riveihinsä tälläistä 27-vuotiasta jääkiekon aloittelijaa. Joukkue saisi minusta ahkeran treenaajan, jonka fyysinen koko (173cm, 74kg) ei päätä huimaa. Lisäksi miinuksena tulisi salibandyn peluusta aiheutuvat yhden käden kiekon tavoittelut ja kuljetukset.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Itse olen valmis edustamaan Itää ja Lappeenrantaa mutta varusteita en suostu pukemaan. Olen liukas ja taitava, maaliahne snaipperi.
 

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Moi! Tavotteenain on taas pelata ensi kaudella harrastelätkää porissa... ja kunhan ässät tippuvat 4-divisioonaan siellä .... pelain b2- junnuksi lätkää ja sen jälkeen vain kasvatin mahaa ja pipolätkää... en osaa lämätä , joten harrastekiekko olisi hauskaa :P
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Eli varusteita et suostu laittamaan, no sun paikka on maalissa. Paskaakos niillä varusteilla sielläkään tekisi. Mietippä nyt uusiksi osallistumisesi. En halua lannistaa ketään, mutta kyllä ne varusteet lopulta on ihan jees juttu. Jos et usko, niin voit tulla kesällä Kangasalan halliin ja päästän sinut ilman varusteita maaliin, tosi jees?

Kuka tässä on maaliin menemisestä puhunut? Ok, no kyllä tietysti polkkarit ja kypärän voi heittää päähän muutta se saa kyllä riittää, ainankin omasta takaa. Eikös?
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Käsittääkseni aika selvästi ilmaisin vaatimukset tuolla ekassa viestissä . "Osallistuminen on avointa, mutta varusteet ovat pakolliset". Jos haluaa pelailla ilman varusteita, niin Nappaako ulkojäät on ennemminkin oikea paikka. Harrastekiekossa vedetään aina varusteet päälle. Ihan oman turvallisuudenkin takia. Itselläni löytyy kenttäpelaajan varusteet ylimääräisenä, että jos joku ei halua ostaa omia, mutta haluaa kokeilla pelailua, niin siihen löytyy tarvittavat kamppeet. Nakkikastike? :)

Peace Nokkis! :)

Luin avausviestin huolimattomasti, toisinsanoen en tainnut lukea sitä ollenkaan.. Sori, sä voitit, mun moka ;(. Joo ja ilman muuta olen kiinnostunut asiasta mutta maantieteellinen sijainti on kyllä aika perseestä, siin mun kannalta :(

Jos joku lähtee lappeenranasta mukaan niin olen valmis, ei ongelmaa. Itse en satu omistamaan ajokorttia mikä rajoittaa aika vitusti mutta olen valmis lähtemään rasittamaan jonkun Etelä-Karjalaisen kusipääkiekon ystävän hermoja useastikin jos koulu/duuni yms. antaa myöten.

Varustepuoli on todella heikko tällä hetkellä sillä olen vetänyt kaukistakin harrastesarjassa pelkän kypärän voimin. Hulluksi haukkuvat mutta toisaalta en tee kaukalossa muuta kuin kyttään läpiajoja joista laitan sisään 8/10 veskasta riippumatta. Lisäksi provosoin vastustjia, pelaan likaisesti, olen hyvä filmaamaan, sekä olen loistava joukkuepelaaja. Joten jos joku voi lainata Nakkisoosille varusteet/tarvittavia varusteita (Nokkis?) niin homma skulaa. Niin ja tietysti haluan kuulla Spice Girlsin move overin jossain vaiheessa peliä, ainankin silloin kun teen maalin.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Voin toki lainata jos paikalle tulet, totta kai. Mutta nythän teitä on jo kaksi kiekkohemmoa Lappeenrannassa. Niksuli ja Nakkikastike. Muutama lisää, ja teillä on siellä kohta oma höntsäporukka!

P.S. Ikinä et kuule spaissareita missään olosuhteessa, ikinä, et, ei.

Kuules Belfour, kai tuonne kuitenkin järjestyy toimitsijat (include. kaiken) eli toisinsaoen seksikäs nainen kuuluttamaan, hyväänäköiset cheerleaderit mitkä muuten lähtee session jälkeen aina lappeenrantaan (eikö niin Niksuli?)
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Nyt olisikin mielenkiintoista tietää, voisiko joku harrastelätkäjengi Turun seudulla kaivata riveihinsä tälläistä 27-vuotiasta jääkiekon aloittelijaa. Joukkue saisi minusta ahkeran treenaajan, jonka fyysinen koko (173cm, 74kg) ei päätä huimaa. Lisäksi miinuksena tulisi salibandyn peluusta aiheutuvat yhden käden kiekon tavoittelut ja kuljetukset.

Kupittaalla pelataan harrastekiekkoa 29 joukkueen voimin. Luulisi, että jossain joukkueessa on tilaa sinullekin.
 

Niksuli_

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Dallas Stars.
Kuules Belfour, kai tuonne kuitenkin järjestyy toimitsijat (include. kaiken) eli toisinsaoen seksikäs nainen kuuluttamaan, hyväänäköiset cheerleaderit mitkä muuten lähtee session jälkeen aina lappeenrantaan (eikö niin Niksuli?)

Jep.

Nythän meitä on jo kaksi, vielä vaan lisää lappeen Rantalaisia kehiin ja mielellään joku jota kiinnostaa organisoida hommaa niin jahuu. :)
 

Mig428

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pelasin joskus junnuna kauden joukkueessa, mutta muut harrastukset menivät silloin lätkän edelle enkä päättänyt jatkaa kiekkouraani sen enempää. Nyt toisinaan harmittaa kun lopetin tämän lajin silloin. Onneksi olen pitänyt 'taitojani' yllä höntsäilemällä ulkojäillä sekä silloin tällöin kaukalopalloa pelannut. Tämä kuluva talvi on tullut vedettyä pari kertaa viikossa ihan hyvällä ilmeellä harrastepelejä hyvällä porukalla. Mikä hienointa varusteet päällä ja melko kovatempoisestikin. Nyt ollaan aloittamassa Porin seudulla pellattavassa kevätsarjassa, jotka pelataan Luvian jäähallissa. Minulla ei tarkempaa tietoa tästä sarjasta ole kun olen ensimmäistä kertaa mukana, mutta ilmesesti höntsäkiekoksi melko kovatasoisiakin nippuja on kasassa. Voitosta tietysti lähdetään pelaamaan ja tosissaan kun on reenattu koko talvi :) Onko muita osallistujia tähän ja tietoa sarjasta enemmän? Ensiviikolla ilmeisesti ensimmäisiä pelejä pelattaisiin, innolla odotan tulevaa!

Kangasalan suuntaan voisin lähteä myös mielelläni sillointällöin. Toivotaan, että jatkoajan porukkaa saadaan liikkumaan ja kaukaloon taistelemaan kiekosta.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllä mä kuitenkin odotan JWC2010:tä tai jotain säälipaikkaa jostain Kuopion retaleista. Se JWC2010 on kyllä selvästi mun paikka, kunhan muutaman oluen tästä vielä otan.

JWC2010 ennen vielä täytyy sitten laittaa kuvat jakoon niistä kun Pokaali kiertää maan.
 
Viimeksi muokattu:

RajatOn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kangasala on sopivan matkan päässä. Harrastesarjaa on tullut pelattua, eli kenttäpelaajan varusteet löytyy. Ongelma onkin siinä, että mua kiinnostas niin pirusti mennä maaliin, siihen ei varusteita sitten löydykkään ja tällä hetkellä talous ei anna liekaa sellasia hommata. Strategiset mitat on sellanen 191/85

Eli maaliin olis kiinnostusta, mutta varusteita ei siihen touhuun oo.
 

Zago

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisi hienoa, jos eri puolelta Suomea saisi koottua jengejä jatkoaikalaisista. Sitten nämä joukkueet voisivat pelailla erilaisia harrastesarjoja oman alueensa tarjoamin mahdollisuuksin. Vuosittain voisi järjestää jopa ihan turnauksia sitten näiden jatkoaikalais-jengien kesken vaikka parikin vuodessa. Taitaa vaan melko suppea kuitenkin olla tämä piiri täällä, ja saattaisi olla vaikeaa saada joukkueita kasaan. Rahaakin tuohon varmaan jonkun verran palaisi, koska jäävuoroihin sun muihin tuota aika äkkiä saa menemään. Porukassa kun maksaa niin ei summat kasva liian isoiksi henkilöä kohden.

Itse en ole koskaan jääkiekkoa minkäänlaisessa joukkueessa pelannut, mutta jo pienestä pitäen on tullut oman kylän jäillä pyörittyä talvisin. Pientä intoa olisi ehkä jossain harrasteporukassa pelata.
 

Colin Hunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joskus junnuna (15-vuotta sitten) tuli muutama kausi pelailtua kiekkoa ja sen jälkeen on tullut lähinnä lämittyä itsekseen ulkojäillä. Muutama vuosi sitten pääsin kaverin kautta pelailemaan yhteen tiimiin. Kävin yhdet treenit kattelemassa ja siitä innostuin koko hommaan, hommasin kamat sun muut systeemit ja ei muuta kuin ekalle jäävuorolle.
Se oikeeastaan loppui yhtä nopeasti, kun oli alkanutkin. Ekalla jäävuorolla yks sälli, jota en ikinä ollut tavannut, alkoi ensin takomaan mailalla pohkeille, aukoi päätään koko ajan, ja tietysti veti meikäläisen kylmäksi täysin puun takaa, kun kiekko oli jo kaukana mun lavasta. En tiedä mikä siinä oli, ehkäpä naama ei vaan miellyttänyt, mutta jos kaveriporukalla pitäis pelata, niin eipä noin vissiin yleensä tehdä? V****taa tollanen ihmeellinen urostelu.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tänä vuonna se on lähtenyt taas pyörimään, kiekkoharrastus nimittäin. Tai no onhan se taustalla pyörinyt pitkän aikaa mutta nyt ollaan taas oikein lisenssipelaajia. Ennen tätä vuotta tuli pidettyä muutava vuosi taukoa, sitä ennen kaksi kautta Jyväskylän harrastetta. Välillä työporukalla jäävuoroja kunnes JWC kaiken muutti.

Pre-JWC höntsyt täällä on jo monesti mainittu ja ne sai aikaan meikänläisenkin tapauksessa jonkinlaisen eteenpäin menon. JWC:n jälkeen Nokkiksen innosta tuli itsellekkin halu kokeilla sitä alkuperäistä hommaa, maalivahdin tonttia. Vasuri kun olen, hommasin itselleni kilven ja räpylän, muut sain lainailtua. Pari jäätä meni yllättävän hyvin ja nyt sitten höntsäillään yhdellä aamuvuorolla tunti viikossa maalissa. Kenttähommatkin jatkuu Tampereen alueen kevätsarjassa.

Kesää odotellessa. Summer Breeze ja kesäjäät. Hauskaahan tämä on, kunhan vain tuo polvi pystyisi edes jonkinlaisessa kuosissa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
JWC:stä jäi myös itselleni intoa päälle jääkiekon suhteen. Jopa niin paljon, että JWC:n jälkeen olen käynyt KKK:n aamuharkoissa aina kun se on töiden puolesta ollut mahdollista(Jirille isot kiitokset tästä mahdollisuudesta). Ja kerta harrastaminen meni jo noinkin vakavaksi, piti ostaa myös uudet varusteet hommaa varten. JWC:ssä olikin semmoiset varusteet, joita ei paljon kaukalopalloa kummempiin peleihin kannata päälle laittaa, etenkin jos haluaisi niistä olevan jotain suojaakin.
Näin kevään korvilla kerkeää käymään harkoissa vielä muutaman kerran, ja sitten tuleekin jo Summer Breeze vastaan. Sen jälkeen voi hyvinkin olla, että jääkiekot jää syksyyn asti (kesäjäistä ei varmuutta, enkä ole varma viitsinkö ajella kertaakaan noille Nokkiksen järjestämille jäille, sen verran on kuitenkin matkaa).
Syksyllä olisi kuitenkin tarkoitus lähteä pelaamaan ihan harrastesarjan pelejä, ja jatkaa tietenkin myös harjoituksissa käymistä. Ennen syksyä tosin olisi tarkoitus parantaa vähän kuntoa lenkkeilyllä, ja käydä hakemassa punttisalilta voimaa jalkoihin ja ehkä vähän yläkroppaankin. Ei nyt sillä, että hommaa tulee mitenkään kuoleman vakavasti otettua, mutta olisihan se nyt kiva olla edes vähän avuksi peleissä (muutenkin kuin pysymällä poissa niistä).
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Onhan se into herännyt. Omaa pelikokemusta jääkiekosta joukkueessa ei ole, pipolätkää ja kaukalopalloa oikein varusteilla on tullut pelattua, sitäkin tosin vain treeneissä ja parempiaan vastaan. Nuo Sorsapuiston höntsyt oli oikein mielekkäitä, Nokkiksen avuliaasti lainaamilla kamppeilla tuli oltua mukana. Muuta en aikaan saanut kuin omia maaleja ja vastustajat sai mahdollisuuden kokeilla kummalta puolelta mennään helpommin ohi, molemmat puolet oli yhtä helppoja. Nythän olisi syytä hommata omat luistimet ja osin omat varusteet. Nokkiksen lainakamat taitaa vaihtua siskon miehen lainavälineisiin, samaa kokoa kun ollaan ja hän on joskus kiekkoa pelannut. Kesäjäät polttelee jo mielessä, jos sitä jonkinlaista sarjatoimintaa saadaan aikaan ja yhdelle surkealle pelaajalle paikka olisi niin innolla mukana.

JWC 2010, here I come!
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Tuo on kynnys joka on hankala ylittää. Itse menin aikoinaan yhteen harrasteporukkaan jossa oli jo aivan omat juttunsa kuumakalleineen jne. Ei napannut. Jos joku tulee huutamaan jäällä leikillisen tuuppaisun jälkeen, että "tee vittu kerran vielä tuo ja saat turpaas", niin totesin, että en todellakaan ole oikeassa porukassa. Kuka hitto uhkailee turpaanvedolla harrastekiekon jäävuorolla varsinkin kun kyse oli vain pelkästä tuuppaisusta :D
Haha! Siellä on otettu aloittelijalta luulot pois ihan oikein ja myös tutuin metodein. Tuohan kuuluu ihan asiaan, että joka porukassa on muutama - yleensä vanhempi herrasmies - jotka hieman pelottelevat junnuja. Ei muuta kuin poikkaria takaisin parin kirosanan kera ja homma yleensä jää siihen.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
kaveri:"Sä oot kuulemma hommannu veskarinkamat pitkästä aikaa"
obi-wan:"Joo niin tuli tehtyä"
kaveri:"No tuuppa kuule perjantaisin seisomaan maalille kun oot nurkilla"
obi-wan:"Käy"

Huomatkaa kaverin käyttämä "seisomaan maalille". Tiesi heti totuuden. Ilmeisesti maalivahdit kelpaa kaikille, paskatkin :D. Nyt on ohjelmaa pe-illaksi niin ei tartte juopotella ku jäät loppuu vasta joskus 23.00
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
tänään oltiin jäillä tuuramassa veskaria ja pelaajat omasi ihan liikaa taitoa. Veteraanivuoro mutta kun pelaajat on kaikki ainakin divaritasoa niin tuntee itsensä aika pieneksi.

Hyvä reality check
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
tänään oltiin jäillä tuuramassa veskaria ja pelaajat omasi ihan liikaa taitoa. Veteraanivuoro mutta kun pelaajat on kaikki ainakin divaritasoa niin tuntee itsensä aika pieneksi.

Hyvä reality check

Obi on kyllä ottanu aika hyvällä asenteella nää lätkimiset. Hieno niin, kun kerran joukkuekavereita taas viimeistään ens keväänä ollaan. Ittekin vois jossain joskus sohia, mutta ei taida olla sopivaa paikkaa. Ehkä meen vaan sit yleisöluisteluvuorolle rätkimään sitä kiekkoa ilman varusteita. Kangasalaa ja ens kevättä odotellessa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Obi on kyllä ottanu aika hyvällä asenteella nää lätkimiset. Hieno niin, kun kerran joukkuekavereita taas viimeistään ens keväänä ollaan. Ittekin vois jossain joskus sohia, mutta ei taida olla sopivaa paikkaa. Ehkä meen vaan sit yleisöluisteluvuorolle rätkimään sitä kiekkoa ilman varusteita. Kangasalaa ja ens kevättä odotellessa.

Joo, olihan toi treeninä aika vekkulia. ensi kerralla sitten taas bonen vetojen tielle
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös