Tuntuupas se kivalta katsoa voittavaa kiekkoa pitkästä aikaa :)
Juuri nyt kaikki tuntuu yllättävän valmiilta. Maalivahdeista Rubin vaikuttaa olevan juuri niin kova ammattimies kuin odotettiin. Ja Korhonenkin pelasi tänään ihan kelpo pelin. Siinä oli HPK:lla omat paikkansa ja mylläkkänsä Ässämaalilla, mutta puolustus piti ihan hyvin ja Korhonen hoiteli oman osansa mallikkaasti.
Puolustuspäässä on edelleen minun silmissäni ne isoimmat kysymysmerkit, mutta en minä niistäkään vielä huolisi. Lisäksi kun tiedetään, että kassassa on rahaa reagoida tiettyjen riskien realisoitumiseen, on olo asian suhteen huoleton.
Hyökkäyspäähän niin minä kuin moni muukin odotteli yhtä kovaa maalintekijää. Parin viime pelin perusteella sellaista ei tarvita. On totta, että kokoonpanossa ei ole yhtäkään varsinaista "snaipperia", mutta toisaalta nyt meillä on jopa neljä hyökkäysketjua, joissa on kiekollista osaamista ja fyysisyyttä niin paljon, että hyökkääjät tekevät paikkoja toisilleen riittävän määrän tuloksen tekoa ajatellen. Ja vaikkei snaipperia olekaan, löytyy kuitenkin monta miestä, jotka osaavat laittaa kiekkoa maaliin varsin mallikkaasti.
Pelitapa hyökkäyspäässä näyttää olevan mukavan aggressiivinen ja päällekäyvä. Kiekko halutaan ottaa vastustajan pakilta pois jo hyökkäysalueella, eikä vetäytyä pelokkaasti oman siniviivan tuntumaan, kuten männä kausilla. Lisäksi, jos kiekko menetetään hyökkäysalueella, silloinkin pelaajat iskevät ahnaasti kiinni vastustajan kiekolliseen pelaajaan ja ottavan yllättävän usein tältä pelivälineen takaisin Ässille. Näitä kahta asiaa tapahtui tänään monta kertaa. Jotenkin vaikuttaa, että nyt pelaajat ovat riittävän kovassa tikissä tuollaista pelitapaa ja sen vaativuutta ajatellen.
Harjoituspelit on harjoituspelejä, jne. Joo, tiedetään. Mutta näin kannattajana otan mielelläni tämän toiveikkaan ja hyvän olon vastaan viime kausien taaperruksen jälkeen. Taidan ottaa yhden oluenkin voiton kunniaksi. Vaikkei pistettäkään ole vielä jaettu, olen varma siitä, että alkava kausi tulee olemaan melko erinäköinen kuin viime kausi.