Viestin lähetti Everton
Joo. vaikka Myllys onkin pelannut viime pelinsä upeasti, niin oletteko Blues-fanit tosiaankin sitä mieltä että Hanneksen heitto oli realismia? Eihän siinä tietenkään mitään pahaa ole jos valmentaja kehuu, niin pitääkin tehdä, mutta c´mon. Eikö Espoon ylpeys muka vaihtaisi maalivahteja päittäin TPS:n kanssa?
Niin ja tuskinpa se Norrena NHL:n koskaan menee, MM-joukkueeseen todennäköisesti kylläkin. Niittymäen sitävastoin arvellaan yleisesti siirtyvän muutaman kauden sisällä valtameren toiselle puolelle.
Niin ja Jamohan tosiaan pelasi maineikkaan uran NHL:ssä kunnes saapui jumalaksi Kouvolaan. Tuolla "menneisyyslogiikalla " kuitenkin paras maalivahti maailmassa tällä hetkellä lienisi esmes. Terry Sawchuck :D
Kyllä olen Hanneksen kanssa samaa mieltä. Jamo kepittää sekä Niittymäen että Norrenan, Oksa jää molemmista. Joten keskiarvolla tasavahvat.
Ai että miksikö näin? Ensinnäkin on pakko muistuttaa puolustuspelaamisen ratkaisevasta vaikutuksesta! Jamolla kaksi nollapeliä peräkkäin, mutta kummassakaan pelissä kaverilla ei ole ollut mitään ratkaisevaa vaikutusta lopputulokseen. Nyt joku asiantuntija voisi kommentoida Jamon olevan hemmetin hyvässä vireessä. Väärin. Jamo on pelannut hyvin, sitä on turha kiistää, muttei todellakaan mitään parhaita pelejä. Ne jotka muistaa alkukauden Blues-HPK -pelin (4-4), silloin Jamolla oli todellakin aivan ratkaiseva rooli Bluesin saamassa taistelupisteessä. Silti torjuntaprosentein mitattuna kaksi edellistä peliä ovat olleet kuin eri planeetalta vaikkapa sen HPK-matsin kanssa. Eli maalivahtien vertailu on todella vaikeaa.
Kiekko-Antin kanssa olen Niittymäestä samaa mieltä. Kaveri oli pari vuotta sitten finaaleissa loistava, mutta sen jälkeen... jatko on mun mielestä jäänyt puuttumaan. Niittymäen pelejä en ole TPS:n ja Bluesin kohtaamisia lukuunottamatta nähnyt, mutta ainakin niissä peleissä Jamo on ollut aivan eri luokkaa nimenomaan voittavana vahtina, eli loistanut silloin kun maalivahdin panos on ollut ratkaiseva! Puolittaisena vihjauksena: jos Oksa laitettaisiin pariksi peliksi Niittymäen tilalle, niin tulokset olisivat luullakseni aika samat. Bluesin maalille on (viime päiviä lukuunottamatta) vaan vaadittu sen verran paljon enemmän, ettei nollapelejä ja huipputorjuntaprosentteja ole tarvittu.
Norrena on tasaisen varma huippuliigavahti, ja pelannut erittäin hyvin. Maajoukkueonnistumiset nostavat vielä arvostusta mun silmissä.
Lopputulos: kummallakaan joukkueella ei ole hävettävää maalivahtikalustossa, mutta en vaihtaisi! (varsinkaan näin kun vesi kielellä odottelen Jamon esityksiä PlayOffeissa, jolloin konkari vasta syttyy kunnolla...)