Hannes Hyvöselle 8 ottelun pelikielto

  • 1 934
  • 17

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Hannes oli saanut 8 ottelun pelikiellon vastustajan vahingoittamisesta korkealla mailalla. Onko kenelläkään tietoa minkälainen tilanne oli kyseessä? Verta on varmaan ainakin ollut jäällä pelikiellon pituudesta päätellen. 8 ottelun kielto AHL:ssa kuullostaa aika kovalta.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
N. 30 tikkiä ja murtunut nenä

Aika nahkeasti löytyy tietoa tästä tapauksesta mistään ns. viralliselta taholta, mutta Hyvösen mailan heilautus Juri Butsajevia kohti tuotti ilmeisesti otsikon mukaista jälkeä.
inthecrease.com:in AHL-foorumissa tuota luonnehdittiin karuin sanoin:"Hyvonen took a baseball swing of his stick and hit Butsayev in the face. The replay was really gruesome. I think eight games was an appropriate punishment."
Lisää asiasta on luonnollisesti puitu niin Baronsien (otsikolla "Anyone listen to Saturday's game?" ainakin) kuin Ducksienkin erinäisillä palstoilla.

Taitaa muuten olla yksi pisimmistä, ellei pisin, suomalaispelaajan P-Amerikassa saamista pelikielloista?

EDIT: Nakit ja sormet erilleen
 
Viimeksi muokattu:

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Tuntuu AHL olevan Hannekselle paljon parempi sarja muutenkin kuin kotoinen SM-Liiga. Siellä mies saa rähjätä (ja samalla vastata teoistaan) ja laittaa kiekkoa maaliin. Mitäköhän eräs palstamme kirjoittajista meinaa nyt, kun Hannes laittoi venäläiseltä naamataulun uusiksi? Taitaa Hyvösen poika olla käännytetty kanadalaisen sikakiekkoilun pelaajaksi...

Sori mutta oli pakko.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
liittykää kokoomukseen...haha

hmm..jos tuo oli minulle niin..

... tappelut ja huitomiset ovat "hieman" eri asia, vaikka suomalainen media ne tahtoo sekoittaa.

Kirjoitan pelaajista jotka tappelevat, kirjoitan myös joskus jos joku tekee jotain älytöntä...

Tappelut saavat ns.hyväksyntäni, mailallahuitomiset ja muut eivät. Esim. itse en lähde omissa peleissä "kostamaan" tapahtumia huitomalla tms. missä voi oikeasti satuttaa jotakuta, vaan jos tahdon tilit tasan niin "do u wanna go?" riittää yleensä. Eri asia on sitten se kun ajeltiin selästä aivotärähdyksen arvoisesti, siitä vaan heti kimppuun.

Oli ihan pakko... :D
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Se oli varmaan tarkoitettu mr antikanadalle, herra Jagsille...
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
WTF?

jaaha....on näköjään jääny koululla meikäläisen jatkoaika rekisteröinti päälle, kun joku sitten on mennyt kirjoittamaan meikäläisen nimellä jotain läppää...oletan että se oli vahinko. En yhdy tämän kaverin mielipiteisiin ketä sitten olikaan ketä kirjoitti tämän jutun.... Pahoittelen jos se tuotti jollekin haavoja ....tai oikeastaan aivan sama. ei...jaksa...kirjoittaa.......heikottaa...aaaaaahh......kylmä olut...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"jaaha....on näköjään jääny koululla meikäläisen jatkoaika rekisteröinti päälle, kun joku sitten on mennyt kirjoittamaan meikäläisen nimellä jotain läppää...oletan että se oli vahinko. En yhdy tämän kaverin mielipiteisiin ketä sitten olikaan ketä kirjoitti tämän jutun.... Pahoittelen jos se tuotti jollekin haavoja ....tai oikeastaan aivan sama. ei...jaksa...kirjoittaa.......heikottaa...aaaaaahh......kylmä olut"

Kuuluko tämä sarjaan: Tekniikoita luistaa "huonojen vastausten" seuraamuksista.

Sivu yksi:

"akku loppuu, puhutaan myöhemmin...piip piip...."

:)
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Viestin lähetti varjo
"jaaha....on näköjään jääny koululla meikäläisen jatkoaika rekisteröinti päälle, kun joku sitten on mennyt kirjoittamaan meikäläisen nimellä jotain läppää...oletan että se oli vahinko. En yhdy tämän kaverin mielipiteisiin ketä sitten olikaan ketä kirjoitti tämän jutun.... Pahoittelen jos se tuotti jollekin haavoja ....tai oikeastaan aivan sama. ei...jaksa...kirjoittaa.......heikottaa...aaaaaahh......kylmä olut"

Kuuluko tämä sarjaan: Tekniikoita luistaa "huonojen vastausten" seuraamuksista.

Sivu yksi:

"akku loppuu, puhutaan myöhemmin...piip piip...."

:)
Ei varjo, ei se kuulu siihen. Ja vaikka kuinka paskan kommentin sitten laittaisikin, niin en minä rupeaisi sanojani syömään.. sehän vasta säälittävää olisikin..ei tämmönen yks pahanen "wannabe a hockeyplayer-palsta" saisi minua "tärinässä perumaan sanojani", ei millään. En vain käsitä miten joku on voinut kirjoittaa aliakseni avulla täällä, kunnes huomasin asetusten kohdalta, että "cookiet "oli ns. kyllä-kohdassa. ts. kuka tahansa pääsi siitä koneesta missä viimeksi olin, käyttämään nimeäni....no enouhg said ma man..
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Juuh kyllähän minä sinua uskon.
Mielenkiintoista on se että itsellänikin on cookiet päällä HY:llä ja olen muutamaan otteeseen surffaillut sieltä tänne. Tosin en tiedä miten voisi tarkistaa ovatko ne cookiet vain minun käyttäessäni konetta vai ovatko ne pohjimmiltaan siinä koneessa joten jokainen joka omalla tunnuksellaan kirjautuu sisään tulee tänne palstalle minun nimimerkilläni. Tapauksesi pisti ajattelemaan, onneksi tosin oma opiskelupaikkani on sellainen että en usko että siellä jollain olisi jonkinlaisia häiriköintitaipumuksia.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: WTF?

Viestin lähetti beerhunter
jaaha....on näköjään jääny koululla meikäläisen jatkoaika rekisteröinti päälle, kun joku sitten on mennyt kirjoittamaan meikäläisen nimellä jotain läppää...oletan että se oli vahinko. En yhdy tämän kaverin mielipiteisiin ketä sitten olikaan ketä kirjoitti tämän jutun.... Pahoittelen jos se tuotti jollekin haavoja ....tai oikeastaan aivan sama. ei...jaksa...kirjoittaa.......heikottaa...aaaaaahh......kylmä olut...

Itsellekin on sattunut samoin, toki huomasin asian ajoissa, mutta sellaista sattuu;)
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Viestin lähetti McBean

Taitaa muuten olla yksi pisimmistä, ellei pisin, suomalaispelaajan P-Amerikassa saamista pelikielloista?

Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Heleniuksen farmissa "black boy"-tason nimittelystä saama pelikielto. Jos en väärin muista, niin pituus oli ainakin samaa luokkaa. Tarkistakoon, joka jaksaa.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
"High sticks, broken teeth and foul mouths"

Viestin lähetti jiimo
Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Heleniuksen farmissa "black boy"-tason nimittelystä saama pelikielto. Jos en väärin muista, niin pituus oli ainakin samaa luokkaa. Tarkistakoon, joka jaksaa.

Itse olinkin kokonaan unohtanut tuon Heleniuksen ja ruotsalaisen Fredrik Oduyan välisen selkkauksen. AHL antoi tuosta silloin kolmen ottelun pannan netistä kaivettujen artikkelien mukaan.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Ei se sit ollukaan niin pitkä pelikielto kuin muistelin. Muistivirheeseen taisi vaikuttaa pienehkö kohu, mikä "rasistisesta" lausahduksesta nousi.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
OFFTOPIC: Muistaakseni Helenius sanoi pelkästään, että käy päälle jos uskallat, boy. Ei siis black-sanaa lainkaan. Boy taas (silloin selitettiin) on mustalle miehelle varsin rumasti sanottu juontaen aina puuvillaplantaaseille asti, ja siksi Heleniusta rangaistiin. Sinällään tämä nimenomainen tapaus on viittä vaille huvittava - vaikka siis muiden pukareiden tapauksessa aivan asiallinen rangaistus - suomalainen ja ruotsalainen nahistelevat jossain kaukana ja paikalliset sitten rankaisevat kavereita yhdestä sanasta. Ruotsin mies taisi jälkeenpäin todeta, että yhtä ja toista (periaatteessa rasistista) oli tullut suomalaisista siinä hässäkässä sanottua, ja kun Heleniuksella ei ollut aavistustakaan boy-sanan piilomerkityksestä siinä yhteydessä, niin Helenius taisi saada kakkunsa suunnilleen ainoasta asiasta, minkä takana ei mitään ollut. "Käy poika päälle, jos uskallat."

Hyvösestä pitää kyllä mainita sen verran, että Hannes on pelannut aika hyvin. Harmi että tuli pitkä pelikielto, mutta yleensä nuo tapaavat tulla aiheesta, vaikkei minulla(kaan) mitään muuta tietoa tapauksesta ole kuin minkä olen lukenut. Hyvönen ei kyllä ole niin hyvä tappelija, että kovin kummoisesti kannattaisi ruveta mainetta keräämään. SM-Liigassahan Hyvönen oli järjestään ottavana osapuolena - miten sitten farmissa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ainakin mies on laukonut suhteellisen hanakasti. Mutta ei kannata silti haihatella miehen NHL-komennuksen perään, sillä Sharkseilla on pressiboksissakin vielä muutama pelaaja jotka loukkaantumisten sattuessa ajavat ohi, puhumattakaan sitten Clevelandissa esim. Jonathan Cheechoo, joka on "hieman" suurempi lupaus kuin Hannes. Mutta pelaa nyt äijä kauden farmissa ja sitten ensi kesäleirillä pyrkii nelosketjuun. Mahdollista, mutta ei pakosti hirveän todennäköistä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti beerhunter
Tuntuu AHL olevan Hannekselle paljon parempi sarja muutenkin kuin kotoinen SM-Liiga. Siellä mies saa rähjätä (ja samalla vastata teoistaan) ja laittaa kiekkoa maaliin. Mitäköhän eräs palstamme kirjoittajista meinaa nyt, kun Hannes laittoi venäläiseltä naamataulun uusiksi? Taitaa Hyvösen poika olla käännytetty kanadalaisen sikakiekkoilun pelaajaksi...

Sori mutta oli pakko.

Turkulainen on puhunut.Se kertoo jo kaiken
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös