Haluaisitko Jokerien pelaavan Liigassa vai KHL:ssä?

  • 139 430
  • 901

Jokerit KHL:ssä vai Liigassa, kumpi mieluisampi?


  • Äänestäjiä
    468
  • Poll closed .

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanottakoon vielä, että vaikka äänestin jatkoa KHL:ssä niin paluu kotimaan Liigaan ihan ok mutta vasta sitten kun max 12 jengiä mukana, mieluummin vaikka 10.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Laitoin liigassa, nostaisi liigan kiinnostavuutta niin pk-seudulla kuon muuallakin.

Ylihuomenna on vähän eri katsojaluvut, mutta niitä tuskin linkataan tänne;)
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Jos mä olen perheen kanssa pelissä niin jotain vastakkainasetteluako mä olen jonkun KooKoo fanin kanssa hakemassa?
Mä en tiedä mitä sä olet perheesi kanssa hakemassa peleistä, ilmeisesti sitä pelin tasoa jos olen ymmärtänyt oikein. En tiedä kuinka paljon seurasit Jokereita ennen KHL:ää, mutta melko mielenkiintoisia vastakkainasetteluja on vuosien ajan ollut mm. HIFK:n, TPS:n, Kärppien, JYP:in ja miksei Tapparankin kanssa. Siis sekä kentällä että kentän ulkopuolella.

Vastakkainasettelulla tarkoitin nimenomaan sen positiivisen elementin osalta, joka luo tunnetta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jos mä olen perheen kanssa pelissä niin jotain vastakkainasetteluako mä olen jonkun KooKoo fanin kanssa hakemassa?
Toivottavasti et. Monille se vastakkainasettelu on muutakin kuin hallilla vastustajan fanien kanssa vääntämistä...

Mitä siihen pelin tasoon tulee, niin KHL:n pelin taso on parhaimmillaankin ihan höntyilyä jos on tottunut NHL-pelaamisen yleistasoon. Tunne ei tule yksin pelin tasosta vaikka mitä väitätte.

Niin ja täyttöaste nimenomaan kertoo sen oleellisimman yleisömääristä. Seuraavaksi tarpeellisin huomio liittyy tyypillisesti maantieteellisiin ja demografisiin seikkoihin. Ei tarvitse olla kovinkaan älykäs tämän tajutakseen.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei, mutta vaikka työpaikalla ifk-fanin kanssa tai vierasreissulla (hyvähenkisesti) porilaisten kanssa. KHL:ssä ei tätä vastakkainasettelua ole, ja se on ainakin itselle todella iso elementti seuran kannattamisessa ja mukanaelämisessä.

No, mä olen joka paikassa pehmittänyt safkiksilla nämä kisulit sopivalla huumorilla ja leikkisällä vittuilulla että jossain välissä mut huolittiin safkiksille mukaan vain jos ei puhuttu kiekosta :-)
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Jos Liiga olisi tasoltaan yhtä viihdyttävä kuin 5-10v sitten, ei mulla olis mitään sinne palaamista vastaan. Mutta nykyliigan menoa katsellessa ei voi muutakun todeta KHL:n olevan huomattavasti parempaa kiekkoviihdettä.
Besides, allekirjoittaneen parisuhde mutkistuis huomattavasti jos Liigaan palattais, nyt pystytään sentään pitämään neutraalihkoa asennetta toisen joukkueeseen.
Ja se "vastajoukkueen fanien kanssa vääntäminen" mitä moni täällä kaipaa... lukaskaapa Liigan otteluseurantoja. Se vääntäminen rajoittuu tasan siihen iänikuiseen Junttilande-mukahauskuutteluun ja tuomareista itkemiseen. Jokerien otteluseuranta on huomattavasti luettavampi kun JOKAISESTA jäähystä ei tuu sivullista tuomari-itkua, rajottuvat sentään vain jokerijäähyihin.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Jos Liiga olisi tasoltaan yhtä viihdyttävä kuin 5-10v sitten, ei mulla olis mitään sinne palaamista vastaan. Mutta nykyliigan menoa katsellessa ei voi muutakun todeta KHL:n olevan huomattavasti parempaa kiekkoviihdettä.
Besides, allekirjoittaneen parisuhde mutkistuis huomattavasti jos Liigaan palattais, nyt pystytään sentään pitämään neutraalihkoa asennetta toisen joukkueeseen.
Ja se "vastajoukkueen fanien kanssa vääntäminen" mitä moni täällä kaipaa... lukaskaapa Liigan otteluseurantoja. Se vääntäminen rajoittuu tasan siihen iänikuiseen Junttilande-mukahauskuutteluun ja tuomareista itkemiseen. Jokerien otteluseuranta on huomattavasti luettavampi kun JOKAISESTA jäähystä ei tuu sivullista tuomari-itkua, rajottuvat sentään vain jokerijäähyihin.
Nyt ei välttämättä mielikuva vastaa todellisuutta. Kehoitan vuorostani sinua tutustumaan vaikkapa JYP-HIFK sarjan ketjuun. Saatat yllättyä.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Koomisia nämä sinun puheet "kaiken maailman täyttöasteista". Miten vaikeaa on ymmärtää käsite suhteellisuudesta? Täyttöasteesta puheenollen Jokerit-Tsska game 3 ja tämän päivän Kärpät-jullit pelin täyttöaste tasan sama 68%.

Unohdit kuitenkin mainita että 4 Jokerit-Tsska peliin myytiin lähes täysi halli reilussa vuorokaudessa. Luulen että liput ovat olleet myynnissä tuohon Kärpät-Hifk pikkuisen pidempään.

Ja mitä se siis kertoo nykytilanteesta? Ja kumman kannalta? Jokerit saa runkosarjassa yleisön liikkeelle massiivisilla ilmaislippukampanjoilla tai aivan polkuhintaan myydyillä lipuilla

Liigan yleisökeskiarvo on laskussa selvästi ja Jokereilla se nousi. Eiköhän noita ilmaislippukampanjoita ja polkuhintalippuja harrasteta ihan molemmissa joten aivan turhaa noilla päteä.

Huvittavaa, että ne kaikkein fanaattisimmat KHL-fanit ovat sellaisia, jotka sekä samaan aikaan väittävät fanittaneensa Jokereita useita vuosikymmeniä, mutta ovat kuitenkin rekisteröityneet Jatkoaikaan juuri KHL-aikakauden kynnyksellä tai vasta sen aikana. Tuntuu hieman erikoiselta, että monelle ei ole ollut tarvetta osallistua (vuosikymmeniä kestäneestä fanittamisesta huolimatta) lätkäkeskusteluun aikaisemmin vaan vasta sen jälkeen kun Jokerit osallistuivat Venäjän mestaruusarjaan. Ilmeisesti se Jokerikannattamisen liekki syttyi vain joillakin sen jälkeen kun stadilaisesta joukkueesta muovautui KHL:n mukana koko Suomen Jokerit.

Mikähän sinäkin olet kyseenalaistamaan toisten fanitusta. Luuletko todella että olen tilivelvollinen tuntemattomalle ihmiselle elämäni yhdestä tärkeimmistä asioista. Raportoin viestisi eteenpäin ja jatkossa löydyt ignoresta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Eiköhän noita ilmaislippukampanjoita ja polkuhintalippuja harrasteta ihan molemmissa
Ei. HIFK:n, Kärppien ja Tapparan liikevaihdot eivät olisi tuossa mittakaavassa, jos ne polkisivat tulopuoltaan samalla tavalla kuin Jokerit tekee.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Mikähän sinäkin olet kyseenalaistamaan toisten fanitusta. Luuletko todella että olen tilivelvollinen tuntemattomalle ihmiselle elämäni yhdestä tärkeimmistä asioista. Raportoin viestisi eteenpäin ja jatkossa löydyt ignoresta.
Muistithan kertoa moderaattoreille, että mitä palstan sääntöä rikoin. Kuitenkin sinä kyseenalaistat mm. Eteläpäädyn pitkäaikaisen capon kannattajuuden, ihan vain siksi kun hän ei voi sietää KHL:ää:
Ainoa harmi on se jos tämä henkilö kehtaa enää jalallakaan astua Jokereiden kotiotteluun oli sitten kyseessä KHL tai Liiga.

Minulla on käsittääkseni aivan samat oikeudet analysoida haluamallani tavalla tilastoja kuten sinullakin ja vetää niistä johtopäätöksiä. Se, kun ei ilmeisesti ole kiellettyä. Sitäpaitsi, jos tavaat viestini en ole kyseenalaistanut ketään tai kenenkään fanitusta, enkä etenkään pyytänyt sinua tekemään tilitystä kannattamisestasi. Totesin vain, että joillekin se liekki kannattamiseen on syttynyt KHL:n aikana, kun faneja on alkanut ilmaantumaan entistä enemmän muualtakin Suomesta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
James Harden, Tyson Fury, Tyler Bertuzzi
Vaikka Jokerit kohtasi juuri TsSKA:n todella upeassa sarjassa, joka sai jopa meikäläisen syttymään, vastaan silti Liiga.

KHL:ssä jaksaa kiinnostaa ainoastaan pelit isoja vastaan ja pudotuspelit, ja nekin television välityksellä. Ennen teki mieli matkustaa Hartwall Areenalle kauempaakin katsomaan pelejä, nykyisin ei oikein paikanpäälle jaksa raahautua. Samanlaista tunnetta ja paloa ei ole kun Liigan aikoina.

Haikeudella muistelen paikallispelejä, oi kumpa joskus vielä.
 

Ergie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itse en tämän kysymyksen mietiskelyyn tuhlaa aikaa kun en siihen itse voi vaikuttaa. Jokerit pelaa nyt kuitenkin joka tapauksessa sopimuksensa ajan KHL:ssä. Siihen missä sarjassa Jokerit pelaa jatkossa on vaikea sanoa vielä mitään, sillä on hankalaa tarkalleen arvioda minkälaisessa tilanteessa molemmat liigat silloin ovat (esim joukkuemäärät, palkkakatot jne....). Joka tapauksessa itselleni on selvää, että Jokereita kannatan pelasivat nämä sitten KHL:ssä, Liigassa tai vaikkapa Namibian Liigassa.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Unohdit kuitenkin mainita että 4 Jokerit-Tsska peliin myytiin lähes täysi halli reilussa vuorokaudessa. Luulen että liput ovat olleet myynnissä tuohon Kärpät-Hifk pikkuisen pidempään.

Game 1 ja mahdollinen katkaisupeli eivät ole mitenkään vertailukelpoisia. Se nähdään sitten, kun tuo sarja on jommalle kummalle katkolla. Veikkaisin ainakin Nordiksen täyttyvän ihan samaan tahtiin.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Nyt ei välttämättä mielikuva vastaa todellisuutta. Kehoitan vuorostani sinua tutustumaan vaikkapa JYP-HIFK sarjan ketjuun. Saatat yllättyä.
Mitähän pointtia tarkotit? Tuomari-itkua? Seurasin IFK-Jyp-sarjan otteluseurantoja. IFK:n toinen voitto oli jyppiläisten mielestä kotituomarien saavutus, ja viidennen pelin itku Suomelan naamaan saamasta korkeasta jatku vielä kuudennen pelin ketjussa.
Joten. Pointtisi oli?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huvittavaa, että ne kaikkein fanaattisimmat KHL-fanit ovat sellaisia, jotka sekä samaan aikaan väittävät fanittaneensa Jokereita useita vuosikymmeniä, mutta ovat kuitenkin rekisteröityneet Jatkoaikaan juuri KHL-aikakauden kynnyksellä tai vasta sen aikana. Tuntuu hieman erikoiselta, että monelle ei ole ollut tarvetta osallistua (vuosikymmeniä kestäneestä fanittamisesta huolimatta) lätkäkeskusteluun aikaisemmin vaan vasta sen jälkeen kun Jokerit osallistuivat Venäjän mestaruusarjaan

Kaikella kunnioituksella, mun mielestä on huvittavaa, että jollain jatkoajan keskustelupalstalle liittymisellä olisi mitään yhteyttä siihen, kuinka kauan on joukkuetta kannattanut. Kommentoin tähän siksi, koska oma lehmä ojassa. Pienenä poikana jo polkenut 80-luvulla matseihin maunulasta käsin ja liittynyt palstalla 2017.

ja toi hera80 on lisäravinne jota käytän, 1980 olin jo koulussa.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Mitähän pointtia tarkotit? Tuomari-itkua? Seurasin IFK-Jyp-sarjan otteluseurantoja. IFK:n toinen voitto oli jyppiläisten mielestä kotituomarien saavutus, ja viidennen pelin itku Suomelan naamaan saamasta korkeasta jatku vielä kuudennen pelin ketjussa.
Joten. Pointtisi oli?
Olisi pitäny olla tarkempi, mun paha. Pointti oli lähinnä se, että ainakaan JYP-IFK paria käsittelevä ketju ei ollut mitään stadi vs lande miekkailua. Varsin kunniottavaan sävyyn molempien kannattajat purkivat tuntojaan. Toki otteluseurannat on sitten tunnekuohuineen kenties värikkäämpiä. Tuomareista on tietty aina jossiteltavaa, niinkuin itsekin sanoit ja kai se on ihan ok jos haluat fiilistellä vain oman joukkueen kannattajien näkemyksiä sen tiimoilta. Tietty osa teistä narrikannattajista kyllä niin mulkkua väkeä, että voisi hyvinkin olla eri sävyt teitä vastaan. On teillä tietenkin paljon fiksuakin porukkaa, niin kuin tästäkin ketjusta on varsin helppo huomata.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Kaikella kunnioituksella, mun mielestä on huvittavaa, että jollain jatkoajan keskustelupalstalle liittymisellä olisi mitään yhteyttä siihen, kuinka kauan on joukkuetta kannattanut.
Ei sillä olekaan, enkä tosin sellaista väitettä suoraan esittänytkään.

Toin esiin siis sen, että eräänlaista korrelaatiota löytyy sen perusteella, että äänekkäimmät (ja usein agressiivisimmat) pro-KHL kirjoittajat ovat rekisteröityneet palstalle vasta KHL-aikakauden aikana ja osa heistä on omien sanojensa mukaan olleet kuitenkin kannattajia jo vuosikymmeniä. Itseäni siis tämä ihmetyttää, kun Liiga-aikanakin oli jo jos jonkinmoista tapahtumaa Jokereiden ympärillä. Siis Hartwall-Areenaan muuttaminen, mestaruus, HIFK:ta vastaan olleet play-off sarjat, oli case SBA:ta ja Erik Karlssonia jne jne, mutta eivät kokeneet noita tapahtumia niin kiinnostavina, että olisivat halunneet ottaa kirjoitteluun osaa. Siis ihmettelen sitä, että vasta KHL on saanut heidät aktivoitumaan. Eli kyllä taitaa se KHL olla heille sitten hyvin tärkeä asia. Ja pelin taso.
 
Viimeksi muokattu:

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämähän on hyvin yksinkertaista. En ikinä SM-liigaa seurannut pelin tason vuoksi, sillä se on paskaa. Välillä yksittäiset pelaajat väläyttelevät, mutta pääosin pelejä on todella tuskallista seurata. Muiden kuin Jokereiden pelejä Liigassa en ole ikinä katsonut, pl. kun Laine kuritti HIFKiä finaaleissa. Kun haluan laatukiekkoa, katson NHL:ää. Kun haluan elää tunteella pelissä, katson Jokereita muita suomalaisia joukkueita vastaan. KHL ei sovi tähän yhtälöön.

Aikanaan (2011) kun Kimmo Kuhta iski jatkoajalla maalin Jokereita vastaan pudotuspeleissä, loppuilta meni täydellisessä, murheellisessa sumussa. Läpi yön näin painajaisia siitä pelistä. Nyt kun Jokerit tippui vähän aikaa sitten, ainoa reaktio oli "hyvä, Eeli pääsee aikaisemmin NHL:ään."

En tiedä sytyttäisikö SM-liiga enää sitä vanhaa liekkiä, mutta ei se tämän paskemmaksi enää mene. Vitun KHL.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei nyt lainata ketään mutta täällä on monella paha tapa tuoda omia arvauksia / fiiliksiä faktoina pöytään. Kaikki muut on tietysti väärässä.

Aikalisä! Miten tämä naru eroaa esim. "tunteiden vuoristorata " ketjusta? :-)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Läpi yön näin painajaisia siitä pelistä.
Hyvä huomio. Se kyseinen game 6 tulee edelleen silloin tällöin uniin. Mikään toinen jääkiekko-ottelu ei ole koskaan aiheuttanut samaa, ei edes Torinon finaali.
En tiedä sytyttäisikö SM-liiga enää sitä vanhaa liekkiä, mutta ei se tämän paskemmaksi enää mene. Vitun KHL.
Tätäkin olen miettinyt myös minä. Kyllä siinä taatusti hetki menisi tunnustellessa. Kenties kaikkein parasta olisi nousu Mestiksen kautta...
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis ihmettelen sitä, että vasta KHL on saanut heidät aktivoitumaan.

Niin. Voin rehellisesti sanoa, että kuulin koko jatkoajasta ensimmäisen kerran omalta pojaltani about 6-7 vuotta sitten. Enkä muutenkaan ole sosiaalisesti lahjakas tai viihdy some-maailmassa (ei ole facebook-profiilia eikä twitter-tiliä). Tarkoitan tällä sitä, että me ihmiset olemme erilaisia ja erilaisissa elämäntilanteissa, eikä mielestäni liittymispäivämäärästä voi päätellä yhtään mitään kannattamiseen liittyvää. Ja olen edelleen sitä mieltä, että kaikki lähti menemään päin vittua silloin, kun tuli rakennuslupa Hartwallille. Ronaldo muuten teki hienon maalin juuri.

edit. kielioppivirheet
 
Viimeksi muokattu:

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Kun haluan laatukiekkoa, katson NHL:ää. Kun haluan elää tunteella pelissä, katson Jokereita muita suomalaisia joukkueita vastaan. KHL ei sovi tähän yhtälöön..
Täysin sama täällä.
Aikanaan (2011) kun Kimmo Kuhta iski jatkoajalla maalin Jokereita vastaan pudotuspeleissä, loppuilta meni täydellisessä, murheellisessa sumussa. Läpi yön näin painajaisia siitä pelistä. Nyt kun Jokerit tippui vähän aikaa sitten, ainoa reaktio oli "hyvä, Eeli pääsee aikaisemmin NHL:ään."
Mun broidi ja faija ovat HIFK faneja henkeen ja vereen ja kuittailua vuonna 2011 sai kuulla enemmän kuin riittävästi. Silloin vitutti. Onneksi sai sitten myöhemmin maksella kalavelkoja takaisin. Ja toivottavasti niitä kalavelkoja tulisi puolin ja toisin joskus lisää.
 

Jeffrey

Jäsen
Sen jälkeen kun lakattiin olemasta Jokerifanit, harva kausi on kiinnostanut niin paljoa kuin KHL kaudet. Työsulkukausi suurimmaksi osaksi oli varsin mielekäs samoin toki ne pleijareiden jullisarjat. En vain ikinä unohda niitä liigatuomareita jotka olivat osaltaan kääntämässä sarjan HIFK:lle.

Sinäänsä mulle yhden tekevää mikä sarja on, silti Jokereita seuraan. Liigassa todennäköisesti seuraisin paljon paljon vähemmän, joka nyt voi olla joko hyvä tai huono juttu.

Lisäksi ihan pirteällä mielellä katson, kuinka uusia vastuunkantajia nousee faneissakin. Silloin tällöin myös oikeinkannattajia ilmaantuu paikalle kertomaan ettei he ole oikeita jokerifaneja. Toisaalta Jokerifanit kuopattiin jo hyvän aikaa sitten.

KHL aikana oman seuran värejä on saanut taas ylpeydellä kantaa. Uusipolvi myös katsomossa on uusipolvi, vaikkei toki niin uutta välttämättä olekaan. Jopa itse on taas saanut sitä nuoruuden kiimaa peleissä esiin. Monella tapaa yhteisöllisyys on palannut eteläpäätyyn monen korpivaellus vuoden jälkeen.

Lopulta KHL on kaikkea muuta kuin ongelmaton yhtälö. Nykymeiniki on silti mielettömästi mielekkäämpää kuin mitä se on tällä vuosituhannella keskimäärin ollut. Vaikka aika kultaakin muistot niin silti ne muistot pysyvät.

Jos saisi valita parhaat molemmista maailmoista sen varmaan tekisin. Ei se liiga haittaisi, mutta se toisi taas riskin homman menemisestä epämielekkääksi. Tästäkin syystä valintani on ainakin nyt KHL.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös