Halo 3 - ketju

  • 4 230
  • 26

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Vuoden odotetuin peli on parin päivän päästä täällä. Arvosteluja on alkanut tippumaan ja tuskin kukaan on pettynyt arvosanoihin: http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/halo3?q=Halo 3

Liven Marketplacelle oli tullut uusi vidoc tuosta Forgesta ja tuntui kyllä aika huimalta. Se tuli uutena tietoja että noita itse-editoituja mappeja voi laittaa jakoon.

Voi kun Konsolinet yllättäisi taas positiivisesti ja peli tipahtaisi postiluukusta jo tiistaina. Saa nähdä sitten että jaksaako tätäkin pelat Livessä yli 10 000 peliä kuten Halo 2:a... ;)
 

Ender00

Jäsen
Vuoden odotetuin peli on parin päivän päästä täällä. Arvosteluja on alkanut tippumaan ja tuskin kukaan on pettynyt arvosanoihin: http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/halo3?q=Halo 3

Loistavaa. Halo 1 oli sellainen pelikokemus ettei toista ole ennen koettu. Se fiilis, pelattavuus....Halo 2 ei ehkä ihan vastaavaan pystynyt, vaikka ihan hyvä peli oli sekin. Toivottavasti 3:n antaa taas nimenomaan fiilispuolella paljon.

Nyt alkanut näitä todennäköisiä namipelejä tulleen kiitettävästi 360:lle. Bioshock on ilmeisesti mahti namia kaltaiselleni räiskintäpelien ystävälle ja nyt sitten Halo3:kin on täällä.

Mikä synkkä syksy? Työn ja opiskelun lisäksi varmaan vuodenaikoja huomaa ennen joulua :)
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Halo 3:n betaa tuli pelailtua pari kertaa tuossa jokunen aika sitten ja hieman olin pettynyt graafiseen ilmeeseen. HD-resoluutio kyllä, mutta muutoin ei ollut mitenkään järkyn ihmeellinen, ei Gears of Warin jälkeen. Toivottavasti lopullinen peli olisi saanut parempaa grafiikkaa, mutta mistähän ne sitä enää tähän hätään kaivaisivat. Muutoin peli oli kyllä hyvä, aseet olivat paremmat kuin aiemmissa ja miellyttäviä yllätyksiä olivat nuo kaikenmaailman raskaat pyssyt, mitä voi ottaa maasta ja kannella mukanaan, kuten noi turretit, mitkä aiemmin ovat olleet vain kiinteinä jalustoillaan siihen asti, kunnes joku on läväyttänyt ne tuusan paskaksi. Ja toinen positiivinen uutuus oli kranaatit, mitkä jäävät seiniin kiinni heiton jälkeen.
 

Teloch

Jäsen
Loistavaa. Halo 1 oli sellainen pelikokemus ettei toista ole ennen koettu. Se fiilis, pelattavuus....

Nyt ihan oikeasti ja ilman provoilua, haluaisin tietää mikä tekee Halosta monen mielestä jotain elämää suurempaa. Itse pelasin tuota ensimmäistä Haloa sen ilmestyessä kaiken hehkutuksen keskellä ja mitä siitä jäi käteen, ok-näköinen putkijuoksu perinteisillä scifi-pyssyköillä ja se siitä. PC:llä räiskintöjä pelanneelle meikäläiselle Halo oli ehkäpä tuommonen 70-80 pisteen haarukkaan asettuva keskinkertainen paukuttelu.
PC:lle kyseisen pelin hankin myöhemmin ale-korista joskus tämän vuoden alkupuolella koittaakseni josko ekalla kerralla missasin jotain, mutta eipä se auttanut. Halo 3 kyllä sinänsä kiinnostaa sikäli kun juonen saa pelata co-opina taas kerran, mutta onko arvostelijat jälleen hypen sokaisemia ja lätkivät 95 pinnaa ok-tason putkijuoksulle? Saas nähdä.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
avatar kirjoitti:
Halo 3:n betaa tuli pelailtua pari kertaa tuossa jokunen aika sitten ja hieman olin pettynyt graafiseen ilmeeseen. HD-resoluutio kyllä, mutta muutoin ei ollut mitenkään järkyn ihmeellinen, ei Gears of Warin jälkeen. Toivottavasti lopullinen peli olisi saanut parempaa grafiikkaa, mutta mistähän ne sitä enää tähän hätään kaivaisivat.

Olen ymmärtänyt että monipelissä grafiikka on huonompaa kuin yksipelissä pelin sujuvuuden takia.

Teloch kirjoitti:
Nyt ihan oikeasti ja ilman provoilua, haluaisin tietää mikä tekee Halosta monen mielestä jotain elämää suurempaa. Itse pelasin tuota ensimmäistä Haloa sen ilmestyessä kaiken hehkutuksen keskellä ja mitä siitä jäi käteen, ok-näköinen putkijuoksu perinteisillä scifi-pyssyköillä ja se siitä. PC:llä räiskintöjä pelanneelle meikäläiselle Halo oli ehkäpä tuommonen 70-80 pisteen haarukkaan asettuva keskinkertainen paukuttelu.

Pelattavuus. Itse ostin xboxin aikanaan juuri Halon takia, enkä ole katunut, vaikka paljon räiskintöjä on tullut aikaisemmin pc:llä vedettyä läpi. Kakkonen muuten parempi, mutta kiire näkyi ikävästi lopun kenttäsuunnittelussa. Tosin ykkösenkin libary oli täyttä tuskaa...

Ender00 kirjoitti:
Bioshock on ilmeisesti mahti namia kaltaiselleni räiskintäpelien ystävälle ja nyt sitten Halo3:kin on täällä.

On namia juu, ja jos Gears of War vielä kokematta, niin se kuuluu räiskijöiden top-hankintalistalle kanssa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Pelattavuus. Itse ostin xboxin aikanaan juuri Halon takia, enkä ole katunut, vaikka paljon räiskintöjä on tullut aikaisemmin pc:llä vedettyä läpi. Kakkonen muuten parempi, mutta kiire näkyi ikävästi lopun kenttäsuunnittelussa. Tosin ykkösenkin libary oli täyttä tuskaa...

Nimenomaan. Halon ykkösen tunnelma ja pelattavuus on aivan ohittamatonta luokkaa. Halo 2 oli jo raju pettymys, ja toivon mukaan Halo 3 on jotain muutakin, kuin amisviiksien ja esiteinien kiljumista Livessä. Vaikea kyllä ennakkoon uskoa, että Halo 3:sen yksinpelikampanja olisi mistään kotoisin, mutta hankittava se nyt kuitenkin on.

(Sinänsä putkijuoksu-argumentin käyttäminen on arveluttavaa, koska miltei kaikki fps:t sellaisia kuitenkin ovat...)
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Osa kyllä arvosanoista on hypeä. Halo 3 kuitenkin edustaa, ainakin osittain, valitettavaa suuntaa XBOX 360 peleissä. Eli pääasiallinen kehitys on kohdistunut moninpeliin ja tämän takia yksinpelikampanja on hyvin lineaarinen ja siinä ei uudelleen pelaamista riitä.

Varmasti hieno ja hyvä ohjauskin varmaankin, mutta itse ostan pelin vasta sitten joskus alelaarista, koska en viitsi ostaa 60eurolla(tai yli) peliä joka on pääasiallisesti suunniteltu moninpeliin.

Kuvaavaa oli kun yhdessä haastattelussa missä piti käsitellä vain yksinpeliä, niin alle puolivälin alkoi pelinkehittäjä jo puhumaan uusista moninpeliominaisuuksista, jne.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
toivon mukaan Halo 3 on jotain muutakin, kuin amisviiksien ja esiteinien kiljumista Livessä.

Siis livepelaaminen on amisviisten ja esiteinien puuhaa?

Itseäni taasen ei yksinpelikampanja jaksa kiinnostaa pätkääkään eikä kyllä kiinnosta yhtään tuttavaanikaan vaan ainoa ilo mitä pelistä saa, on livepelaaminen, koska yksinpelit ja kampanjat ovat niin yksitoikkoista puuhaa. Varsinkin kun ainoa haaste mitä niistä löytyy on se, että ruudulle tungetaan niin järjetön määrä ukkoja, että henki lähtee.

Livepelaamisessa viehätys kun tulee siitä että yksittäisen vastuksen taso on järjettömän kova ja tiimipelaaminen se asta mukavaa puuhaa onkin. Siis esim. 4 vs.4 malliin. Niissä kun ei käytännössä sooloilemalla pärjää millään vaan järkeään pitää käyttää ja ihan huolella, mutta kuten niin moni muukin juttu, on tämäkin varmasti sitten niin makuasia, että mikä viehättää ketäkin.

edit: No co-oppina kampanjan pelaamisessa nyt on jotain mieltä, mutta melko tylsiä nekin tuntuvat olevan. Tässä livepelaamisen viehätyksessä Gears of War vei kyllä taannoin voiton ihan kymmenen nolla, katsotaan nyt, miten Halo 3:n käy tällä rintamalla.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Pelaajien mielipiteet näyttävät jakautuvan melko vahvasti.

Olen oppinut olemaan luottamatta mihinkään User commentseihin. Siellä löytyy useita jotka eivät ole peliä edes pelanneet ja halauvat vain pudottaa arvosanaa koska peli ei ole omalla suosikkikoneeella. Esim. Pelaajan sivuilta tilaajien nähtävissä olevassa Bioshock-arvostelussa lukijoiden arvosanoissa oli joku antanut arvosanaksi 1/10 sanoin "paskaa paskaa paskaa". Kun muut arvosanat olivat 9-10 luokkaa niin voi arvata ettei jannu peliä ole pelannut.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Olen oppinut olemaan luottamatta mihinkään User commentseihin. Siellä löytyy useita jotka eivät ole peliä edes pelanneet ja halauvat vain pudottaa arvosanaa koska peli ei ole omalla suosikkikoneeella. Esim. Pelaajan sivuilta tilaajien nähtävissä olevassa Bioshock-arvostelussa lukijoiden arvosanoissa oli joku antanut arvosanaksi 1/10 sanoin "paskaa paskaa paskaa". Kun muut arvosanat olivat 9-10 luokkaa niin voi arvata ettei jannu peliä ole pelannut.

Toisaalta moni joka antaa niitä 9-10 voi ampua ihan samalla tavalla yli. Eri syistä toki. Olen törmännyt monen pelin kohdalla esim. sellaisiin missä ennen pelin ilmestymistä jo julistetaan se vuoden parhaaksi peliksi. Joten ei tosiaan se user-rating paljoa sano.

Toisaalta ei kyllä välttämättä yksittäiset(tai muutamat) arvostelutkaan. Kovasti mennään helposti hypeen ja kun puhutaan yksittäisten ihmisten mielipiteistä, niin ei välttämättä ole otettu laajempaa näkökantaa peleihinkään.

Tärkeintä onkin esim. koittaa saada käsiinsä demot tai muuten testiin pelejä. Jos se ei onnistu, niin hyvä tiedostaa ainakin pelin tyylilaji, koska se voi jo täysin rajoittaa sitä kuinka juuri "minä itse" suhtaudun peliin. Jne.

Itse näen että HALo 3 on saanut niin paljon hypeä ja se hype juuri keskittyy niihin asioihin mitä pelissä on sitten haettu(eli lähinnä grafiikat&näyttävyys&efektit), että niiden kautta sitten hypetetään koko peliä. Vähän käänteisesti kuin joidenkin pelien kohdalla taas tuomitaan koko peli vain grafiikan tms. takia alimpaan jorpakkoon.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tuli sitten korkattua multiplayer ennen kampanjaa vaikka toisi npiti. Yhden kaverin kanssa pelattiin Double Teamia muutama matsi. Ruudunpäivitys ei tuntunut olevan yhtä sulaavaa kuin Betassa. :(

Frendilistalla 35 online, 4 ei pelaa Halo 3:a ja yksi katsoo bonus disciä. :)
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Yksinpelin pelaa muuten 5h läpi... ei voi ymmärtää näin lyhyitä pelejä.

Ja Heroicilla tietysti?

Olettaen, että vanha vaikeustasoluokitus tästäkin löytyy...
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ihan oikeasti ja ilman provoilua, haluaisin tietää mikä tekee Halosta monen mielestä jotain elämää suurempaa.

Co-op, videotykki, pari kaljaa ja häätövaroitus taloyhtiöltä.

Tämä vinkkinä kaikille ketkä haluavat uusia elämyksiä pelaamiseen. "Sosiaalinen pelaaminen" on nyt tapetilla ja kokoajan hehkutetaan "bilepeleistä" ...jep onhan nuo kitarasankari- ja buzzerpelitkin varmasti ihan ok, mutta kunnon Co-op mättö kaverin kanssa on ihan eri luokkaa. Itse on tullut hakattua molemmat halot, GOW, Forza 1, GT3, GT4 ja muita sekalaisia nimenomaan Co-op:ina läpi. Ja voin rehellisesti sanoa että juuri näitten pelisessioden takia pelaaminen jaksaa vieläkin kiinnostaa.

Halo 1 + 2 olivat ÄÄrimmäisen hyviä co-op pelejä, ehkä parhaita mitä pelaamisen saralta löytyy.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Co-op, videotykki, pari kaljaa ja häätövaroitus taloyhtiöltä.

Tämä vinkkinä kaikille ketkä haluavat uusia elämyksiä pelaamiseen. "Sosiaalinen pelaaminen" on nyt tapetilla ja kokoajan hehkutetaan "bilepeleistä" ...jep onhan nuo kitarasankari- ja buzzerpelitkin varmasti ihan ok, mutta kunnon Co-op mättö kaverin kanssa on ihan eri luokkaa. Itse on tullut hakattua molemmat halot, GOW, Forza 1, GT3, GT4 ja muita sekalaisia nimenomaan Co-op:ina läpi. Ja voin rehellisesti sanoa että juuri näitten pelisessioden takia pelaaminen jaksaa vieläkin kiinnostaa.

Halo 1 + 2 olivat ÄÄrimmäisen hyviä co-op pelejä, ehkä parhaita mitä pelaamisen saralta löytyy.

öööh miten forzaa ja gt-pelejä voi pelata co-opina?? Kaveria vastaan voi kyllä ajaa. Co-opina voi toki juoda kolme tai neljä GT:tä. Iso hymiö tähän
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Onhan tämä perinteinen Halo.
Toimii kyllä ihan varmasti, ykkönen ja kakkonen pelattu läpi ja meininki on tuttu.

Eilen pelasin johonkin yhteen asti yksinpeliä, vielä ei tullut mitään erikoista paitsi visuaalisestihan tuo on todella hieno ajoittain ja hyvä tunnelman nostaja. Viikonloppuna frendin kanssa co-operativea sitten.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Eilen pelasin johonkin yhteen asti yksinpeliä, vielä ei tullut mitään erikoista paitsi visuaalisestihan tuo on todella hieno ajoittain ja hyvä tunnelman nostaja. Viikonloppuna frendin kanssa co-operativea sitten.

Itse pelasin kaverin kanssa Liven kautta co.oppina kolme tasoa läpi, kaverin valitti väsymystä ja meinasi lopetta, mentiin kuitenkin parin muun kaverin kanssa pelaamaan Team Slayerii ja vasta kahden aikoihin lopetettiin. Tuli taas mieleen Halo 2:n "normipäivät". "Onk sulla mitään huomenna? - Pitäis luento pitää aamulla (kello on puoli kolme yöllä). Ei mitään erikoista, ihan normipäivä."
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
öööh miten forzaa ja gt-pelejä voi pelata co-opina??

Helposti... ootinkin että joku tarttuu tähän. Hymiö. Eli varikolla vaihtuu aina kuski, siten co-oppina. Alussa helpot radat vuorotellen. Autopelienkin careermodet monipuolistuu kovasti kun niitä hakkaa kaverin kanssa läpi. Esim uusilla radoilla toinen toimii kartturina, tai molemmat erikoistuu joihinkin ratoihin, ym. ym...
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Saisi Bungie tehdä playlist-päivityksen aika pian, alkaa vituttaa Team Slayerissä jatkuvat Shotty Snipersit. Muutakin säätöä voisivat tehdä, prkl.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ja Heroicilla tietysti?

Olettaen, että vanha vaikeustasoluokitus tästäkin löytyy...

En itseasiassa tiedä, että mitä vaikeustasoja aiemmissa on ollut, kun en ole niiden kampanjoja järin paljon pelannut, mutta kolmosessa on Heroicin jälkeen vaikein vaikeustaso nimellä Legendary.

Mutta itse kampanjasta, niin tuli kaverin kanssa hakattua se co-oppina ja oli kyllä ihan mukava kokemus. Heroicilla pelattiin eikä ollut järin vaikea. Mutta loppu jäi kyllä mieleen hyvin. Ihan tyylikäs lopetusepisodi, kun piti ajaa autolla kasaan hajoavan kompleksin läpi ja sankaripopit raikasivat taustalla. Melko simppeli setti, mutta jollain tapaa siihen oli kyllä saatu tungettua tunnelmaa.

Nyt sitten vain tutustumaan vielä enemmän Liven maailmaan. Kolmosen livepelit ovat kyllä mielenkiintoisempia kuin aiempien, varsinkin aseiden ja kranaattien ja muiden pikku ominaisuuksien ansiosta. On pakko sanoa, että vetää ehkäpä miltei vertoja Gears of Warille ja se on kyllä paljon sanottu se.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös