Kun Xbox lanseerattiin ja kai ainoa peli oli silloin Halo, niin käytiin siten kamulla sitä jollain lainaboksilla vääntämässä. Ja voi jeesus sentään kun oli kankeaa. Olen FPS:iä PC:llä vedellyt, joten siirtyminen hiirinäppiksestä kahteen tattiin oli kamalaa. Vielä kun pojuilla oli säädöt niin, että ukko tuntui kääntyvän akselinsa ympäri yhtä nopeasti kuin kuu (?), ajattelin että ei prkl seuraavaa joulua tämä konsepti näe. Tuomitsin koko helvetin Xboxin silloin.
Meni muutama vuosi ja kas kummaa: vannon toki Boksin nimeen. Haloa en tietenkään ole pelannut, vaan kaikki muita näitä uudempia ja parempia... No, Xlink-systeemiä testailin tuossa, ja yllätyksekseni huomasin, että siellä 95% pelaajista vetelee edelleen Haloa. Siis mitä helvettiä, se hirveä FPS jota ei pystynyt pelaamaan? Xlink on siis se tunnelointisysteemi, jolla voi pelata boksin system link -pelejä netin yli. Piraatit kun ei LIVE:ssä juuri juhli.
No, tossa nyt sen Halo 2:n heitin boksille (enkkuversio), ja pienen session jälkeen huomasin osaavani paremmin kahden tatin tekniikkaa jo! \o/ Tosin olen silti läpipaska niiden kanssa: kun tulee actionia, niin alkaa vilkkumaan niin vtusti ja sitten katsellaan jotain kokoruudun kokoista mutteria. Olen siis törmännyt seinään innoissani.
Grafiikka on oiken näyttävää, eikä minkäänlaista pykimistä kyllä ainakaan tullut havaittua. Lisäksi suurena plussana se, ettei tarvitse niitä vtun esteratoja vetää väkisin siihen alkajaisiksi, vaan alussa on joku 3 sekunnin opastus hommaan, ja sitten pitääkin ihmetellä että mitä tehdään kun mörköä alkaa tulemaan joka tuutista.
Demovideo näytti kyllä niin huikealta, että pitänee alkaa reenaamaan "tattingia" vaan enemmän, ei kai tässä muukaan auta. System Link kun on mukana, niin ilman liveäkin voi peliä verkossa lätkiä. Tällä hetkellä tosin reenikämpältä pitää pois Outlaw Golf 2. Kerrassaan mainio golfpeli huumorilla ja bikineillä ja catfighteilla höystettynä! Lisäksi pitäisi Fifaa myös potkia. Ja Flatout tulee kohta myös.
PS. Chief, kerrassaan huikea allekirjoitus! Mulkkuja ovat, perkeleet. :)