Hallimusiikit

  • 117 530
  • 460
Suosikkijoukkue
IFK
Menee sankarihevin puolelle vahvasti, mutta esim. tällainen suomalainen bändi kuin Dreamtale toimisi hallissakin. Kuunnelkaa vaikka Tides of War (tai Island of my heart) -biisin alku, harva kykenee olemaan eri mieltä :)
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Ei kyllä helvetissä mitään rehellistä kikkeliheviäkään jaksa :D Mutta kotimaisuusastetta voisi kyllä tuoda esiin enemmän, eikös noista ralleista jotain teostomaksuja kuitenkin puliteta niin hyvä laittaa täkäläisten kukkaroon? Löytyy ihan hyvin toimivaa omaa tuotantoakin, joka voisi toimia hallissa. Hanoit, Doom unit, Kingston wall, Lost society, Stone..

Samalla tuli mieleen sankarihevistä kun Leijonilla oli Teräsbetonia maalilauluna. Kuka on ja millä valtuuksilla päättänyt sen nykyisen maalilaulun Peto on irti?! Onneks viimeisimmät pelit oli melko vähämaalisia, mut kyllä korvat itkee verta kun se soi sen 5+ kertaa pelin aikana. Sori offtopic.
 

strava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kyllä tunne näitä stygejä ollenkaan ja mulle oikeastaan sama mitä hallilla soitetaan. Kuitenkin joku vuosi sitten, kun olin katsomassa kollien matsia Kärppiä vastaan, niin putosin, kun vierasjoukkueen sisääntulostyginä oli Mikko Alatalon mä maalaipoika oon
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä IFK on tehnyt hyvää työtä tässä sukupolvenvaihdoksessa musiikin osalta ja pikkuhiljaa uudistanut soundtrackia. Vaihtoehtorock on iän myötä varmasti helpoin korvata uudemmalla vastaavalla ja varsinkin Queens of the Stone Agen ja Biffy Clyron tuotannon kuuleminen hallilla miellyttää. Hallimusiikin osalta ollaan edelleen kirkkaita ykkösiä Suomessa, vaikka toki naputtamisen aihetta löytyy aina yksilön mieltymyksien myötä.

Samaa mieltä ja just Biffy Clyron ohella Gaslight Anthem on erittäin tyylikäs lisä soitettuun musaan. Joku Hotwater Music tai Against Me sopisivat myös erittäin hyvin. Melrose It's in a Bagia on kans joskus taidettu soittaa ja sehän toimii aina.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Hyviä bändejä olette laittaneet tuohon "muutokseen". Mut itse sanoisin niin, että se hallimeininki periytyy sukupolvelta toiselle myös sen legendaarisen musiikin muodossa, kuten nyt esimerkiksi Ac/dc (Touch too much ja muutama muu), Flamethrower ja Ghost riders in the sky yms. tyyppisessä musiikissa on tapana.

Tottahan toki musiikki kehittyy kokoajan, nuoret kuuntelevat erilaista ja nykyaikaista menoa. Mutta jos me vanhat spadet viel jorataan jotain rokkia 60v takaa, ni hengähdetään nyt hetki, jooko? Tuskin kukaan teini oksentaa jos sieltä soi vielä Status Quo joskus.

Eteenpäin, mutta perinteitä kunnioittaen. Musiikki ei kuole koskaan, so they say..
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Hyviä bändejä olette laittaneet tuohon "muutokseen". Mut itse sanoisin niin, että se hallimeininki periytyy sukupolvelta toiselle myös sen legendaarisen musiikin muodossa, kuten nyt esimerkiksi Ac/dc (Touch too much ja muutama muu), Flamethrower ja Ghost riders in the sky yms. tyyppisessä musiikissa on tapana.

Tottahan toki musiikki kehittyy kokoajan, nuoret kuuntelevat erilaista ja nykyaikaista menoa. Mutta jos me vanhat spadet viel jorataan jotain rokkia 60v takaa, ni hengähdetään nyt hetki, jooko? Tuskin kukaan teini oksentaa jos sieltä soi vielä Status Quo joskus.

Eteenpäin, mutta perinteitä kunnioittaen. Musiikki ei kuole koskaan, so they say..
Musiikki tuo fiiliksen, muistot, tunteet. Sitten kun joskus uuteen halliin siirrytään, toivon että perinteitä kunnioitetaan, tämä varmaan monen muunkin toive! Uuteen himaan siirtyminen tuo kuitenkin omat haasteensa sopeutumisessa, joten mikäli kaikki alkaa nolla pisteestä musiikkia ja mahdollisesti Micken jäätyä eläkkeelle myötä, olisi itsellä ainakin harkinnan paikka kuulunko enää uuteen jengiin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kun uusi halli tulee niin uskon että IFK:n toiminnassa on perinteet keskiössä ja musiikki ei vaihdu sen enempää kuin mitä vuosien saatossa on vaihtunut. Ihmettelisin jos tietyt klassikot vaihdettaisiin. Ainakin omat ja tuttujen skidit pitää nykyisestä musasta, se edustaa tiettyä spessua tapahtumaa ja fiilistä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Iso murros hallimusiikissa taisi tulla 90-luvulla?
Kyllähän hallimusa on myös sidoksissa henkilöihin, ketkä on puikoissa. Veikkaan että painetta muutokseen tulee kun esim Micke Stenberg vaihtunee joskus lähitulevaisuudessa. Toivottavasti uudet kasvot kunnioittaa perinteitä tyylillä.

Vaikka kuinka diggaan nykymusasta niin jotain päivitystä itsekin kaipaan, en vaan tiedä mitä. Ei voida ajatella että soitetaan seuraavat 20 vuotta samoja biisejä.

Nythän on ollut alkuintrossa muutosta melkein joka vuosi, haettu ikään kuin toimiva teemaa Red White and Blue, Nickelback, tunnelmannostatus insturmentaalia. Joten kyllä siellä vaivaa nähdään että uusia juttuja tuodaan ilmoille ja hyvä niin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Musiahan pyörittää Micken pojat, jotka ovat aika nuoria joten ainakaan iän puolesta eivät olisi mihinkään lähdössä moneen kymmeneen vuoteen
Hyvä näin, ja mistäs sitä tietää vaikka mikki siirtyis vaihdossa isältä pojalle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös