Halli, makkarat ja show

  • 633 834
  • 2 000

P.P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalmanPallo
Varmaan Kapanen tuonut oman osansa ja edellisten kausien sukeltamiset vaikuttanu. Kun alko homma luistaa usko palas ja samoin porukka hallille. Talous kuralla, konkurssin partaalla ja kaikki paniikissa. Sitten homma vähän rauhottu ja tulostakin tulla.
 

Mukava

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Erityisesti silmääni pisti juttu, joka käsitteli Pronssi-kautta (08-09) ja sen runkosarjan yleisökeskiarvoa, joka kuulostaa hullulta. 4598! Siis tuo hallihan on ollut ihan tukossa tuolla kaudella! Ja mitä ihmettä KalPa teki oikein noina vuosina, että se sai houkuteltua hallille tommosen määrän porukkaa!
Jo mainitun lisäksi on hyvä muistaa, että tuohon aikaan otteluita ei nähnyt maksu-tv:stä n. 1-2 kk ajan yhden ottelulipun hinnalla. Jos halusi nähdä sen pelin, niin piti/ sai mennä paikanpäälle.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Oliko Musta Verkosto väsännyt eiliselle mitään Tifoa?
 
Tarvitsisin KalPa-faneilta apua. Olen kavereiden luona käymässä perjantaina 11.10. ja seuraavana päivänä olisi tarkoitus sitten mennä katsomaan KalPa - Lukko ottelua niin osaisitteko auttaa, että mikä katsomon osista on vaihtoaition takana? Onko tuo B1-katsomon osa se vai ovatko C1 ja D1 katsomonosat ne mitkä sijaisevat vaihtopenkin takana? Kiitos avusta jo etukäteen.
 

Abugali

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
B1-aitiossa olin yhtä harkkapeliä kahtomassa suoraan KalPA:n vaihtoaihtion takana. Tarkkoja numeropaikkoja en kyllä tähän hätään muista.
 

P.P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalmanPallo
B1 ja esim 9-26 paikat(ja siitä rivit ylöspäin) . Saattaa olla näköesteitä. 103 taas aika keskiviivalla. Korjaan 110 siis.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Voisikohan tuon Tuomas Kiiskisen naamataulun saada pois tuosta alkuvideosta? Itse näkisin hänen paikallaan mieluummin esimerkiksi Sakari Salmisen, Jari Härkälän, Erik Hämäläisen, Pekka Tirkkosen tai vaikkapa kahdeksan kautta KalPassa pelanneen Kenth Vesterlundin.
 

stiffler

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olisikohan nyt hyvä hetki näyttää munat?

Alkukausi on ollut tulosten muodossa murheellista seurattavaa mikä ymmärrettävästi on vaikuttanut yleisön löytämiseen hallille. Tämä on hyvin inhimillistä.

Jätän tässä viestissä kuluvan kauden pelilliset ongelmat ja tarvittavat vahvistukset huomioimatta. Näistä voi halutessaan lukea reilustikin lisää toisaalta. Raippaa on annettu, osittain mielestäni syystäkin. Haluan kumminkin puhua yhteisöllisyydestä.

Meitä on moneen junaan. On hautakynttilän valossa toimiston edessä paremman huomisen toivojaa, on Virran koulukuntaa tai Kapasen palvojaa, on peurajahtiin osallistujaa ja on suolla kuokkamiestä, ja -naista uutta tietä etsimässä takaisin hallille.

Sinne hallille, jossa ne elämykset koetaan. Ne riemun huudot, kun liiganousu varmistui tai ne kauhun hetket kun lähes varma välieräpaikka lipuu Espooseen. Yhtä kaikki, ne tapahtumat ovat muodostaneet sen tunteen mitä sinä tunnet tuota joukkuetta ja seuraa kohtaan. Ei se, että sä katsot liigan sivuilta Tapparan vieneen viimeisimmän koitoksen 2-6. He, jotka kokivat sen kolmannen erän viimeisen kympin - jäivät janoamaan revanssia ja balsamia haavoille. Ja sen he tulevat vielä saamaan.

Siellä meillä on uudet Kiiskiset, Kapaset, Leskiset ja Riikolat kylvetty jälleen kerran -Klemetin, Aaltosen, Nousiaisen ja Riekkisen muodossa. Pojat käy joukkuueensa kanssa parhaillaan vaikeampaa vaihetta läpi ja he tarvtsevat myös ne virheet ja epäonnistumisen tunteet kasvaakseen suurempiin saappaisiin, joista he meille niitä menestyksen tunteita ja sirkushuveja tarjoavat. He tarvitsevat sen yleisön, eivätkä he ansaitse tyhjää hallia. Me kannattajat, fanit, satunnaisemmatkin katsojat tarvitsemme he. Me ansaitsemme sen joukkueen, seuran, KalPan. Jo vuodesta 1929.

Vuoteen 2019. Juhlakausi. Tappiota rökäletappion perään. Hyvistäkin otteista huolimatta. Harmaita elämyksiä pubeista pelejä seuraten? Kuulet, vaan miten Miettinen, Kapanen kuin Kilpeläinenkin on perseestä. Kuullostaako tutulta? Tämäkö me tahdotaan kuluvasta kaudesta muistettavan?

Ei, tämä ei ole syyllistämistä. Omat henkilökohtaiset hienoimmat muistot KalPasta, Kuopiosta, kuopiolaisuudesta jääkiekon parissa olen saanut juuri tappioiden parissa reilun parinkymmenen vuoden aikana, mitä seuraa on tullut fanitettua. Vieraspelimatka Hartwall-areenalle Jokereita vastaan, tappio 4-1. Ikinä en unohda sitä yli tuhannen kannattajan latausta, mikä purkautui laulujen ja kannatushuutojen muodossa kävellessä busseilta kohti areenan uumenia. Pelin tuloksella ei ollut merkitystä. Aivan huikea yhteisöllisyyden tunne vaan päällimmäisenä mielessä.

Vuonna 2017 ratkaiseva kuudes finaali Tapparaa vastaan. Kaikki muistaa. Ei voi enää sanoa, etteikö tuloksella olisi ollut väliä. Tappiosta huolimatta ehdottomasti hienoin kokemukseni KalPan kannattajana. On korkealla mailalla tehtyä Tapparan maalia ja Luostarinen vetää tolppaan aivan ottelun viimeisillä hetkillä ja Niiralan monttu huokailee. Tappara juhlii mestaruuttaan villisti ja allekirjoittaneella kyynel valuu poskea pitkin. Hallissa KalPa-huudot raikuivat kovemmin kuin koskaan. Enkä minä osannut olla oikeastaan surullinen muuta kuin siitä, että se timanttinen ottelusarja sekä koko kevät oli päättynyt.

Mestaruuteen on pitkä matka ja sitä odotellessa tahtoisin kumminkin vastaavia kokemuksia tälle juhlakaudellekin. Saa päättyä myös mestaruuteen.

Mitä se sitten voisi olla? Itse haluaisin nähdä suuren savolaisen kokoontumisen juhlakauden kunniaksi Niiralan montussa. Veljmiesten ja Verkoston väliset katsomot seisomakatsomoksi yhden ottelun ajaksi. Tupa täyteen, livemusiikkia, HooPee, huivit ja paidat kaikille, kotijoukkueen aamujäät yleisön kera, kulkue kaupungilta otteluun. Tiedän, että te olette siellä jossain. Saa toteuttaa. Te olette pystyneet siihen aiemminkin.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Voisiko kannattajaryhmä tai joku sellainen ottaa kantaa tuohon KalPan kriisiin esim lähteä pois hallilta tuntuu että siellä ollaan aika kilttejä kun on kuitenkin oikeasti sellainen vähän kriisin oloinen tilanne meneillään
Eikös Musta Verkosto jo kertaalleen tehnyt itsestään pellen kääntelemällä jossain pelissä koko porukalla selkää kaudella 2013-14? Henkilökohtaisesti en pidä sitä hetkeä minään ratkaisevana "käännekohtana parempaan", ts. hetkenä, josta lähti juhlakulkue kohti finaaleja 2017. No, ehkäpä joku pitää.

Ylempänä mainittu Suuri savolainen kokoontuminen kotipelissä kuulostaa minusta oikein hyvältä idealta. Etelä-Suomeen järjestetyt reissut ovat viime vuosina olleet hieman taantumaan päin, joten hyvin järjestettynä tämä ehdotus voisi olla oikein mukavaa vaihtelua.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Mutta eikös kannattajakulttuuriin kuulu myös se että kun menee huonosti niin pidetään ääntä ja annetaan selkeä viesti ulospäin että tämä ei ole ok
En sitten tiedä, kuinka paljon on varaa kiukutella mistään, jos on maksanut kausikortistaan 99 euroa. Jos tällainen katsoja ei käytä hallin myyntipisteitä, tuo hän järjestävälle seuralle melkeinpä enemmän kuluja kuin tuottoa (järjestyksenvalvonta, siivous, vesi- ja sähkölaskut, verot jne.).
 

Kalakukko

Jäsen
Voisiko kannattajaryhmä tai joku sellainen ottaa kantaa tuohon KalPan kriisiin esim lähteä pois hallilta tuntuu että siellä ollaan aika kilttejä kun on kuitenkin oikeasti sellainen vähän kriisin oloinen tilanne meneillään

Kaikenlaista jöötiä sitä täältäkin saa lukea, mutta tämä on aika hienosti. Mihin sitä seura enää vihollisia kaipaa, jos omat kannattajat kääntävät selkänsä ensimmäisten vaikeuksien ilmaannuttua? Se nyt on ihan sama, mitä yksittäinen henkilö kroonisessa aivosolujen puutteessaan tekee, mutta mikäli joku faniporukka alkaa kääntämään joukkueelle selkäänsä, niin hamekangasta tarjoaisin ensimmäisenä.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
MV ei varmasti tuollaista tee kun siellä on pelkästään.. No jätetään sanomatta millaisia ihmisiä. Ehkä tuo hallin toisella puolella majaileva ryhmä saattaisi jotain keksiä?
 

P.P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalmanPallo
Alkaa olla sen verran hälyttävää keskustelua täällä että mikäli kalpa organisaationa kokee että "ei ole kriisi" niin osalla kannattajista taitaa olla pahemmanlainen sellanen. Eipä siinä. Tuollasessa toiminnassa en itse halua olla mukana.
Johan tässä osaltani säästän kalpan kuluja kun en ostanut sitä satasen kausaria eli olen talkoisiin osallistunut kotona istumalla. Se lämmitti mieltä kuitenkin. Kaikkee sitä kuulee.
 

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kaikenlaista jöötiä sitä täältäkin saa lukea, mutta tämä on aika hienosti. Mihin sitä seura enää vihollisia kaipaa, jos omat kannattajat kääntävät selkänsä ensimmäisten vaikeuksien ilmaannuttua? Se nyt on ihan sama, mitä yksittäinen henkilö kroonisessa aivosolujen puutteessaan tekee, mutta mikäli joku faniporukka alkaa kääntämään joukkueelle selkäänsä, niin hamekangasta tarjoaisin ensimmäisenä.

Toisaalta mielestäni jonkun täytyy tehdä jotain, koska seura itse ei tee yhtään mitään, ei siis yhtään mitään. Niin tai kyllähän päävalmentaja kertoi haastattelussa, että emme ole kriisissä. Vuoden vitsi palkintoa varmaan hamuaa tuolla kommentillaan.

Ehkä parempi tapa on vaan suoraan jättää tulematta hallille kuin poistua sieltä hetkeksi. Kyllähän tyhjä Mustan Verkoston katsomo antaisi jotain viestiä sinne toimistolle päin.

Itse ainakin pysyn poissa kunnes isoja muutoksia tapahtuu. Lisäksi olen päätöksestäni ylpeä. En minä kaupastakaan etsimällä etsi mätiä perunoita koriin.
 

Kalikankosto

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllä siitä kannattaakin suuttua kun oma joukkue joskus häviää.

Nyt ei hävitä joskus vaan ihan koko ajan. Häviäminen on ok kunhan yritetään kaikin keinoin kääntää kurssia ja hakea niitä voittoja. Nyt ei olla yritetty ollenkaan. Kohta on ihan hienosti remontoitu halli tyhjillään ja seuran talous siinä jamassa, että päästään taas hakemaan vauhtia alemmista sarjoista. Nyt on viimeiset hetket laittaa rahaa palamaan ja hankkia esim. Muutama arpa Atlantin takaa, Maione, maalipyssy ja ykkösen sentteri. Niin maksaahan se, mutta tulojakin tullee eri tahtiin.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
En minäkään, itse käytän sen 100 euroa per peli pelkästään myyntipisteisiin. Järjestävä seura on ollut toistaiseksi tyytyväinen.
Ja hyvä niin. Itse en voi samalla tavalla kehuskella rahoittavani seuraa. Minunkin tarkoitukseni oli tosin käydä syömässä Pelimiehessä jokaisessa matsissa, koska pelimatkani ovat aika pitkiä. Toistaiseksi olen tyytynyt tänä syksynä pelkkiin euron kahvikuppeihin, koska en halua maksaa tuotteesta 14 euroa, jos seuraava ukko jonossa saa saman 12,60 eurolla, tai jos maksan hampurilaisesta 7,50 e ja vieressä oleva kaveri vinguttaa samanlaisen "pullan" hyväveli-hintaan 6,75 e. Saa sitä ruokaa onneksi muualtakin, vaikka mieluummin toki sitä kantaisi ropojaan KalPalle. Sama hinnoittelutapahan on käytössä myös KalPa Shopissa. Eri katsojille eri hinta.
 
Itse ainakin pysyn poissa kunnes isoja muutoksia tapahtuu. Lisäksi olen päätöksestäni ylpeä. En minä kaupastakaan etsimällä etsi mätiä perunoita koriin.
Mikähän tämä "iso muutos" noin käytännössä on? A) Valmentajan vaihto, B) pelien voittaminen, C) ilmastonmuutoksen pysäyttäminen, D) joku muu, mikä?

Nyt ei hävitä joskus vaan ihan koko ajan. Häviäminen on ok kunhan yritetään kaikin keinoin kääntää kurssia ja hakea niitä voittoja. Nyt ei olla yritetty ollenkaan.
Tämäkin on sen verran hurja väite, että kaipaisin tähän perusteluja. Mielestäni tässä on yritetty koko ajan, mutta vielä ne ei ole konkretisoituneet voittoina.

Kohta on ihan hienosti remontoitu halli tyhjillään ja seuran talous siinä jamassa, että päästään taas hakemaan vauhtia alemmista sarjoista. Nyt on viimeiset hetket laittaa rahaa palamaan ja hankkia esim. Muutama arpa Atlantin takaa, Maione, maalipyssy ja ykkösen sentteri. Niin maksaahan se, mutta tulojakin tullee eri tahtiin.
Tuleeko? Jos Maione ei teekään pisteitä samaan tahtiin, tai jos nuo arvat eivät voita, siinä menee äkkiä useita satoja tuhansia euroja turhaan vessasta alas. Epäilisin, ettei ihmiset sitä mahdollisesti huonossa kunnossa olevaa Maionea tule katsomaan, jos joukkue jatkaa häviämistä.
 
Joku ammattilainen UTJ tai tämmönen jostain tonne. Sitten valmennukseen joku kokenut kaveri avuksi, koodinimi Siekkinen
UTJ siellä taitaa jo epävirallisesti taustalla pyöriäkin, Laineen sopimus vissiin julkaistaan tuossa keväällä.

Valmennukseenkin tuli vahvistusta ihan alkukaudesta, kun fysiikkavalmentaja Sami Kaartinen liittyi remmiin. Näitä "Siekkisiä" ei mahda isommin olla vapaanakaan, parhaiten asiansa osaavat valmentajat on jo jonkun kirjoilla. Toivottavasti Toma saa ensi kaudelle valita mieleisensä valmennusryhmän.
 

KalPan toveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pitkästä aikaa hallilla. Pari huomiota. Niihin lätkäburgereihin ynnä muihin edes joku sipuliton versio. Pysäköintihalliin en enää aja. Pelin jälkeen sieltä on erittäin hidasta päästä pois.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Pitkästä aikaa hallilla. Pari huomiota. Niihin lätkäburgereihin ynnä muihin edes joku sipuliton versio. Pysäköintihalliin en enää aja. Pelin jälkeen sieltä on erittäin hidasta päästä pois.
Eikö edes pyytämällä poistaneet?

Minkä vuoksi oli hidasta? Olin marraskuussa katsomassa kotiottelua turkulaisia vastaan ja en itse havainnut mitään sen ihmeellisempää tökkimistä liikenteessä pysäköintihallista ulos ajaessa. Toki jos maksat pysäköinnin vasta lähtiessä etkä käydä hieman tyyriimpää mobiilisovellusta maksamiseen niin voit joutua jonottamaan maksupisteelle. Mutta tämähän on sitten vain köyhien ulinaa eikä asiallista palautetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös