Haa.

  • 1 203
  • 5
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Sellaista asiaa kysyisin, että jos täällä on aikuisia keskustelijoita linjoilla niin voisitte vastailla probleemiin, että kumpi se mielestänne parempi lomamailu muoto, huviveneily vaiko karavaanari touhu ?

Kommentteja odotellen...
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kai tässä jo aikuisten kastiin uskaltaa itsensä laskea, mutta ei ole kyllä varaa harrastaa kumpaakaan mainittua hupailumuotoa. Mutta koska vanhemmilla on kesämökki niin ei minun mielestäni viikon kahden lomailua ihan vain mökillä suomalaisen luonnon keskellä voita mikään. Kalastelua, saunomista, uimista, grillailua, patikoimista, illanviettoa myrskylyhdyn valossa... Ai jai, kun pääsis taas! Ne vähät työtkin, mitä mökillä aina on, ovat hermojen lepuutusta.

Jos kuitenkin noista kahdesta pitäisi valita, lähtisin veneilemään. Karavaanarina olo maanteiden tukkeena ei oikein jaksa kiinnostaa.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
En ole kyllä koskaan karavaanaritouhussa mukana ollut, mutta tuttavien juttujen perusteella vastaisin veneily. Itse kyllä pidänkin järvien/merien äärellä olemisesta erittäin paljon, joten sekin vaikutaa asiaan jonkin verran.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Veneily tietenkin

Merestä/järvistä ei voi oikeasti nauttia millään muulla tavalla ja tietenkin purjehdus on ainoa oikea veneilyn laji.
Karavaanaritouhu on ihan tylsää, jos maalla olevasta luonnosta haluaa tosissaan nauttia niin vaellus ainoa tapa missä on järkeä, tietenkin jos nauttii siitä että pääsee käymään jokaikisen peräkylän leirintäalueelle hikisten 50-kymppisten tukevahkojen miesten ja naisten kanssa (anteeksi yleistykseni) kuuntelemaan kovaäänistä humppaa ja paistamaan makkaraa,makkaraa,makkaraa... ja juomaan olutta niin siitä vain. Pääsääntöisesti kun nuo vaunut tarvitsevat sähköä ja sitähän ei sieltä luonnon keskeltä löydy, onneksi.

PS. pelimies lähtee lapinvaelluksellekin "rantautumisoluitten" kanssa, on helvetin hienoa korkata pullo jonkun jumalattoman tunturin laella jonne juuri on itse kiivennyt hiki hatussa, kunhan vain muistaa sitten kantaa pullon ja korkin pois mukanaan.
 

Credo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Navigare necesse est

No en nyt ole aikuinen, mutta olen ehdottomasti veneilyn kannalla. Itse olen vasta 19-vuotias, mutta olen kolunnut Saimaata viimeiset 9 vuotta huvi/sukellus -käyttöön kunnostetulla entisellä hinaajalla. Olin 6-vuotias, kun vene hankitiin meidän perheeseen ja heti ekana kesänä en malttanut pysyä poissa veneeltä. Ensimmäisen kesän jälkeen vene oli 4 vuotta telakalla kunnostuksen alla.

Olen sitä mieltä, että veneily on loistava tapa rentoutua ja unohtaa kiireet. Lisäksi veneily ei ole välttämättä sellaista "erakoitumista" kuin mökkeily pahimmillaan on, vaan jos seurasta on puute niin kääntää keulan kohti satamaa. Omaa rauhaa haluaville on sitten ns. luonnonsatamat.

Ja niinhän se on että terästähän sen veneen pitää olla...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös