Gordie Howe "hattutemppu"

  • 8 537
  • 23

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tuosta canal+ teevee ottelusta juolahti mieleen, että onko sm-liigassa kukaan tehnyt Gordie Howe "hattutemppua"? Telkkari pelissä Ben-Amorilla jäi syötöstä kiinni, jos tuo nuhjaaminen Ekin kanssa tappeluksi lasketaan. Jahka ehdin- ja jaksan alan tutkiskelemaan menneitä tilastoja tältä osin. Muistuuko muille mieleen menneiltä vuosilta? Tänne sitten tietoa ja mielellään myös päivämääriä, jos muistaa. Ainahan tilastot on mukavia.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
20.9.2005 Ässät-Pelicans 6-3 (1-1,3-1,2-1)

Nielikäinen teki yhden maalin ja olen melko varma, että syöttöpistekin tuli. Ja tietysti tappeli Heleniuksen kanssa suihkukomennuksen arvoisesti.

Luulisi, että näitä on paljon lisääkin, mutta ei tule heti mieleen.
 

rectum

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
20.9.2005 Ässät-Pelicans 6-3 (1-1,3-1,2-1)

Nielikäinen teki yhden maalin ja olen melko varma, että syöttöpistekin tuli. Ja tietysti tappeli Heleniuksen kanssa suihkukomennuksen arvoisesti.

Muuten hyvä, mutta Pasiltakin jäi syöttöpiste saavuttamatta tässä ottelussa.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muuten hyvä, mutta Pasiltakin jäi syöttöpiste saavuttamatta tässä ottelussa.

Niinpäs perkele jäikin. Mutta tuo maali sentään oli ottelun voittomaali, ja vieläpä alivoimalla tehty siistillä lämärillä, joten maininnan arvoinen tapaus kuitenkin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
teemu73 kirjoitti:
Mutta tuo maali sentään oli ottelun voittomaali

Semirin maalikin oli voittomaali. Vaikka noita tilastoja olen ikäni tuijottanut, nyt tuli uusi tilanne. En ole moista älynnyt seurata. Uskon kuitenkin, että jatkoajasta löytyy tietämystä, onko puhdasta "Howea" tehty.
 

Kapo

Jäsen
Itsellään Gordiella on näitä tilillään peräti yksi kappale. Endotankin tittelin vaihtamista Brendan Shanahan-hattutempuksi, hänellä kun on noita tilillään yhdeksän kappaletta.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Tänään HIFK:n Arttu "Slowhand" Luttinen Kalpaa vastaan voittomaali, maalisyöttö ja 2 min ryntäyksestä. Eiköhän tuota voine pitää SM-liigan tasolla Gordie Howe "hattutemppuna".
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsellään Gordiella on näitä tilillään peräti yksi kappale. Endotankin tittelin vaihtamista Brendan Shanahan-hattutempuksi, hänellä kun on noita tilillään yhdeksän kappaletta.

Gordie onnistui tekemään nimikko temppunsa itseasiassa kaksi kertaa , mutta kuitenkin erittäin harvoin.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Gordie onnistui tekemään nimikko temppunsa itseasiassa kaksi kertaa , mutta kuitenkin erittäin harvoin.

Nyt vaatii kyllä hieman tarkempaa perustelua. Itseasiassa tuohon ainoaan tuli varmistus muistaakseni vasta muutamia vuosia sitten, tätä ennen oli pitkälti puhe ettei Gordie itse koskaan hat trickiään suorittanut.

Ja tämä ainoahan on 22.12.1955 Bostonia vastaan.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Pakkomielle tuli tuosta etsimisestä, ja niinhän siinä kävi, että vastustaja lopulta vei tämänkin. Olkaa hyvät:

Roman Simicek, HPK 22.3.1999 ottelussa HPK - Ilves
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
.jarska kirjoitti:
tätä ennen oli pitkälti puhe ettei Gordie itse koskaan hat trickiään suorittanut.

Kyllähän todistettavasti löytyy Ken Drydenin dokumentista. Sarja Neuvostoliittoa vastaan 1972 ja mr. "kyynerpäät" olivat ihan elementissään. Muiden muassa ylisuojeli poikiaan. Moskovan pelissä Gordie teki Kanadan kolmannen maalin, syötettyään sitä ennen avausmaalin. Lopussa meni "hakeman" Vasilievia, joka oli ottanut Mark Howea. Tosin tappelu oli yksipuolinen, mutta kuitenkin.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olkku kerkesinkin vastaamaan ennen minua.
Eli siis NHL:ssä Howe on tasoissa erään toisen nyrkeistään tunnetun taitopelaajan Sidney Crosbyn kanssa yhdellä Gordiella , mutta toisen hän on saanut pelatessaan Kanadan paidassa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kyllähän todistettavasti löytyy Ken Drydenin dokumentista. Sarja Neuvostoliittoa vastaan 1972 ja mr. "kyynerpäät" olivat ihan elementissään. Muiden muassa ylisuojeli poikiaan. Moskovan pelissä Gordie teki Kanadan kolmannen maalin, syötettyään sitä ennen avausmaalin. Lopussa meni "hakeman" Vasilievia, joka oli ottanut Mark Howea. Tosin tappelu oli yksipuolinen, mutta kuitenkin.

Täytyy olla ottelusarja WHA:n ja Neuvostoliiton välillä v. 1974, ei Howen pojat olisi edustaneet Kanadaa v. 1972, kun ovat USA:n kansalaisia. WHA:n joukkue kävi Nordiksella pelaamassa yhden harjoituspelin matkalla Moskovaan.

Kyllä GH-hat trickiin kuluu viiden minuutin jäähy tappelemisesta, ei kakkonen riitä. Mikään "hannes hyvönen-nuorena" eli mailalla päähän ja OR, ei myös kelpaa GH-hat trickiin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täytyy olla ottelusarja WHA:n ja Neuvostoliiton välillä v. 1974, ei Howen pojat olisi edustaneet Kanadaa v. 1972, kun ovat USA:n kansalaisia.
Aijaii! Nyt tuli kyllä Johannes pojalla niin kardinaalimunaus kuin vain voi tulla. Kehtaatkin väittää Mr.Hockeya Jenkkiläiseksi. Veljensä Mark puolestaan on syntynyt Amerikoissa ja omaa kaksoiskansalaisuuden.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Aijaii! Nyt tuli kyllä Johannes pojalla niin kardinaalimunaus kuin vain voi tulla. Kehtaatkin väittää Mr.Hockeya Jenkkiläiseksi. Veljensä Mark puolestaan on syntynyt Amerikoissa ja omaa kaksoiskansalaisuuden.
Höpö höpö. Howen pojille Johannes tarkoittanee luonnollisesti Mr. Hockeyn poikia, eli Markia ja Martya, jotka pelasivat isänsä rinnalla Houston Aerosissa 70-luvun alussa. Pojat olivat kyllä -72-sarjaan hieman nuoriakin (Mark syntynyt -55 ja Marty -54). Mr. Hockeyn veli puolestaan on Vic Howe.

e:-kin
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Höpö höpö. Howen pojille Johannes tarkoittanee luonnollisesti Mr. Hockeyn poikia, eli Markia ja Martya, jotka pelasivat isänsä rinnalla Houston Aerosissa 70-luvun alussa. Pojat olivat kyllä -72-sarjaan hieman nuoriakin (Mark syntynyt -55 ja Marty -54). Mr. Hockeyn veli puolestaan on Vic Howe.

e:-kin
heh, todellakin. Luetun ymmärtäminen, missä pelaa? Mun moka, sori Johannes.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
heh, todellakin. Luetun ymmärtäminen, missä pelaa? Mun moka, sori Johannes.

No problem.

Marty ei ollut lähelläkään sitä tasoa pelimiehenä, että olisi päässyt mukaan Kanadan joukkueeseen v. 1972. Samana vuonna pelatuissa Sapporon olympiakisoissa Mark Howe edusti USA:n hopeajoukkuetta 16-vuotiaana.

70-luvun pelaajista Veli-Pekka Ketola oli sitä tyyppiä, että luulisi hänen saavutuksiinsa kuuluvan GH-hat trickin.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Eihän tuon luulisi olevan temppu eikä mikään.
Itse olen samaan pystynyt jopa jalkapallossa.

Huipputasolla toki kaikki on vaikeampaa.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
70-luvun pelaajista Veli-Pekka Ketola oli sitä tyyppiä, että luulisi hänen saavutuksiinsa kuuluvan GH-hat trickin.

Vellun kanssa valsiin lähtijöitä ei ollut jonoksi asti. Enkä suosittelisi sitä tänäkään päivänä, on herra meinaan edelleen kovassa kunnossa, vaikka kuusikymmentä tulee mittariin ensi keväänä.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Täytyy olla ottelusarja WHA:n ja Neuvostoliiton välillä v. 1974, ei Howen pojat olisi edustaneet Kanadaa v. 1972, kun ovat USA:n kansalaisia. WHA:n joukkue kävi Nordiksella pelaamassa yhden harjoituspelin matkalla Moskovaan.

Juu, eivät pelanneet Gordien pojat Summit Seriesissä 1972, eikä siellä pelannut itse Gordiekaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös