Golfin harrastajat

  • 487 609
  • 2 925

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajattelin tilata tuon melko hintavan Arccos sensorisetin auttamaan pituushallinnassa ja vähän muussakin. Kuten yllä kirjoiteltiin, niin olen minäkin kyllä täysin kyllästynyt tuohon Golfgamebookiin, joten tuo Arccos saa tyydyttää tilastoniiloiluhimot jatkossa. Onkos muilla kokemuksia vastaavista systeemeistä?
Mulla on sensorit vakiona Cobran mailoissa, mutta en ole käyttänyt niitä kertaakaan. Vie kuulemma puhelimen akun tyhjäksi ennen kuin saa 18 väylää pelattua loppuun. Mikä tahansa GPS puhelin-appi tai älykello näyttää lyöntien pituudet, kun jokatapauksessa pallolle pitää kävellä.
Omaan pituuden hallintaan auttoi merkittävästi talvikausi uudessa Vantaankosken hallissa pelatuilla simulaattoreilla. Nyt tiedän onnistuneiden lyöntien pituudet 5-10 metrin tarkkudella eri mailoille, poislukien draiveri jossa hajonta on suurta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: F#21

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nexgolf taas sinänsä toimii (nettisivujen kautta), mutta esim 9r kierroksen täyttäminen on vähän hämäävää kun vaikka valitsee 9:n reiän kentän niin silti pitää jättää 10-18 tyhjäksi.
Onko muuten suosituksia hyvästä ja luotettavasta tuloskortti-kännykkäsovelluksesta?

Tästä on pitänytkin kysyä eli onko tämä siis nykyisellään oikea tapa kirjata 9-reikäisen (tasoitus)kierroksen tulos Nexgolfiin? Meillä Takkulassa kun on tällä hetkellä vain 9-reikäinen kenttä auki, niin olen yrittänyt tuloksetta saada aikaan vain 9-reijän kierroksen, mutta tuo 18 tulee väkisin..

Lisäksi ainakaan mulla Nexgolf ei suostu näyttämään harjoituskierrosten kortteja ollenkaan, tallentaa sen kortin sitten selaimella tai appilla(meidän seurassa kaikki saa sen appin ilmaiseksi).

GameBookissa taas ärsyttää nuo mainokset, liekö lähtisivät maksullisella versiolla pois, jos kyllä niin sen voisi sitten hankkiakin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Tästä on pitänytkin kysyä eli onko tämä siis nykyisellään oikea tapa kirjata 9-reikäisen (tasoitus)kierroksen tulos Nexgolfiin? Meillä Takkulassa kun on tällä hetkellä vain 9-reikäinen kenttä auki, niin olen yrittänyt tuloksetta saada aikaan vain 9-reijän kierroksen, mutta tuo 18 tulee väkisin..
En mä varmaksi tiedä, mutta minusta ihan oikea tasoitus sieltä tuli tällä keinolla. Sanoikohan joku myös, että viivaa niihin 10-18 ei saa laittaa, sitten ei toimi. En tiedä. Surkuhupaisalla tasolla nää systeemit kyllä on.
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En mä varmaksi tiedä, mutta minusta ihan oikea tasoitus sieltä tuli tällä keinolla. Sanoikohan joku myös, että viivaa niihin 10-18 ei saa laittaa, sitten ei toimi. En tiedä. Surkuhupaisalla tasolla nää systeemit kyllä on.

Kysyinpä asiasta ihan Nexgolfin tuesta ja vastaus tosiaan on, että merkataan ne pelatut(tässä tapauksessa 9) ja loput jätetään tyhjäksi. Viivaa tai muutakaan ei laiteta, koska sitten se menee vituiksi. Syy tähän on, että tasoituskierros voi nykyisellään olla periaatteessa mitä vain välillä 9-18. Systeemi sitten osaa laskea lopputuloksen oikein

Tallennettujen mutta johonkin kadonneiden korttien ongelmakin selvisi, meidän 9-reijän kentän(Kisälli) tuloskortti on järjestelmässä jotenkin rikki ja siksi ei kortit näy. Asiaa korjataan. No, eipä tuo nyt niin justiin ole vielä tässä vaiheessa kautta, mutta hiukan on sellainen fiilis että tällä kaudella saattaa olla enempikin säätöä vielä.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tarkoituksena olisi joku viikonloppu lähteä pelailemaan Lappeenrannasta 200-250km päähän, ollaan mietitty Hyvinkää golffia ja sitten jotain toista. Vinkkejä ja ehdotuksia otetaan vastaan.

Edit:kirjotusvirhe
 
Viimeksi muokattu:

F#21

Jäsen
Tarkoituksena olisi joku viikonloppu lähteä pelailemaan Lappeenrannasta 200-250km päähän, ollaan mietitty Hyvinkää golffia ja sitten jotain toista. Vinkkejä ja ehdotuksia otetaan vastaan.

Edit:kirjotusvirhe
Jos tuolle alueelle haluaa miettiä muita kenttiä, niin Kytäjä, Linna, Tawast sekä Nurmijärvi Golf ovat vielä suht lyhyen ajomatkan päässä Hyvinkäästä.

250km kilometrin sisään yltää kyllä melko monta kenttää. Valinnanvaraa on ihan riittämiin.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos tuolle alueelle haluaa miettiä muita kenttiä, niin Kytäjä, Linna, Tawast sekä Nurmijärvi Golf ovat vielä suht lyhyen ajomatkan päässä Hyvinkäästä.

250km kilometrin sisään yltää kyllä melko monta kenttää. Valinnanvaraa on ihan riittämiin.
Mihin itse menisit? Millä kentällä greenit parhaassa kunnossa ollut?
 

F#21

Jäsen
Mihin itse menisit? Millä kentällä greenit parhaassa kunnossa ollut?
Tällä kaudella olen ehtinyt kiertää EGSn, Gumbölen, Porvoon, Hill Siden Valleyn, Vuosaaren sekä Hiekkaharjun. Näistä Vuosaari oli eniten omaan mieleen, sitten Hill Side sekä EGS.

Noista aiemmin mainitusta en siis ole vielä tällä kaudella ehtinyt vierailla yhdessäkään. Linna Golf olisi oma valintani, mutta olen myös kuullut hyvää Nurmijärvestä, kuten @Fat Cat myös mainitsi.

Edit. Täällä pk-seudulla ovat kentät olleet tämän kevään aivan täynnä. Hankala näin vieraspelaajana löytää tiiaikoja.
 

Fordél

Jäsen
Itsellä on vasta pari kierrosta takana, joten tässä vasta haetaan tuntumaa pelaamiseen. Kentät olleet yllättävän hyvässä kunnossa, joten sikäli on ollut mukava pelailla. Tarkoituksena on tänä kesänä pelata paljon, saada peliä eteen päin sekä kokeilla uusia kenttiä. Viime kausi taisi alkaa kunnolla vasta heinäkuussa, joten nyt ollaan jo hyvässä vauhdissa.
 

Fordél

Jäsen
Edit. Täällä pk-seudulla ovat kentät olleet tämän kevään aivan täynnä. Hankala näin vieraspelaajana löytää tiiaikoja.

Pääkaupunkiseudulla tosiaan tainnut olla tuota ongelmaa, mutta jos @Artyukhin kavereineen tosiaan lähtee ajelemaan Lappeenrannasta kohti pääkaupunkiseutua niin mites Iitti golf tai Koskigolf, jotka sattuisivat ensimmäisinä matkan varrelle? Eivät ole kenttinä huikeimmasta päästä vaan vähän ns. maalaiskenttiä, mutta tilaa löytyy pelailla.
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Myöskin matkan varrella yksi Suomen parhaista kentistä, Kymen Golf Kotkassa. Suosittelen vahvasti. Aina aivan huippukunnossa ja kenttänä todella haastava. Varmasti yhdet Suomen parhaimmista griineistä tuolla kentällä.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Onko kaikilla kentillä voimassa nyt se sääntö, että vuokrakärryjä ei ole käytössä?
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Onko kaikilla kentillä voimassa nyt se sääntö, että vuokrakärryjä ei ole käytössä?

Ei ainakaan Nokian River Golfissa. Kävin eilen vetämässä kauden ensimmäisen kierroksen (ja sen kyllä huomasi. +11 omaan händäriin) ja kyllä siellä ainakin noita klubikärryjä oli saatavilla. Oli myös kenttä erinomaisessa kunnossa muuten siellä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Onko kaikilla kentillä voimassa nyt se sääntö, että vuokrakärryjä ei ole käytössä?

Itse tullut kaikki vuodet vedettyä vuokrakärryillä, mutta nyt kun keväällä ei ollut noita käytössä ja sattumalta oli vielä talvella tullut ostettua kunnon kantobägi ulkomaanreissun takia niin koko kevään kantanut bägiä. Ja tällä tiellä kyllä tulee pysyttyäkin eikä paljon kärryn käyttäminen enää ole mielessä. Niin paljon helpompi liikkua kentällä ilman kärryä ja kantamalla huomaa kyllä, että edes vähän lähempänä urheilua ollaan golfissa sen myötä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse tullut kaikki vuodet vedettyä vuokrakärryillä, mutta nyt kun keväällä ei ollut noita käytössä ja sattumalta oli vielä talvella tullut ostettua kunnon kantobägi ulkomaanreissun takia niin koko kevään kantanut bägiä. Ja tällä tiellä kyllä tulee pysyttyäkin eikä paljon kärryn käyttäminen enää ole mielessä. Niin paljon helpompi liikkua kentällä ilman kärryä ja kantamalla huomaa kyllä, että edes vähän lähempänä urheilua ollaan golfissa sen myötä.
Minua fiksummat ovat ohjeistaneet, että bägin kantaminen on pidemmän päälle aika kehnoa kropalle ja ilmeisesti ainakaan kilokaloreissa mitattuna ei kuluta kuitenkaan juurikaan enempää kuin kärryä käyttäen.

Itse kun olen mukavuudenhaluinen ja materialisti, niin koronapeloissani tilasin oman kärryn, Clicgear 4.0:n. Erinomainen investointi, olisi pitänyt hankkia jo vuosia sitten. Pysyy myös tavarat hyvin saatavilla lisäsäilytystilan vuoksi.
 

Fordél

Jäsen
Hieno laji, jossa todellakin hyvän suorituksen jälkeen lähtee menemään kaikki päin persettä.

Ketjun ekoja viestejä lueskellessani törmäsin tällaiseen ajatukseen, joka tuntuu pitävän harvinaisen hyvin paikkansa. Tänäänkin ensin hienosti pelattu par ja sitten seuraavalla par4:lla homma katosi täysin ja meni kahdeksan lyöntiä.

Ymmärrettävää toki, että taso heittelee vielä paljon, mutta olisihan se kiva saada tasaisuutta peliin, mikä lisäisi nautinnollisuutta. No onneksi kierros sujui pääosin omaan tasoon nähden hyvin ja suht tasaisesti.

Edelleen peli kulkee parhaiten silloin, kun kroppa on rento ja mieli tyyni. Sitten kun tulee jäykkyyksiä kroppaan tai jotain asentovirheitä ja vielä alkaa ajattelemaan epäonnistumisia niin lyöminen vaikeutuu merkittävästi. On tää vaan kaikin puolin hienon haastava laji!
 

F#21

Jäsen
Edelleen peli kulkee parhaiten silloin, kun kroppa on rento ja mieli tyyni. Sitten kun tulee jäykkyyksiä kroppaan tai jotain asentovirheitä ja vielä alkaa ajattelemaan epäonnistumisia niin lyöminen vaikeutuu merkittävästi. On tää vaan kaikin puolin hienon haastava laji!
Tämä on juuri näin myös itselläni. Tärkeimpänä juuri tuo, että ajatukset ovat golfissa. Yksikin työpuhelu kesken kierroksen ja voin heittää hyvästit hyvälle kierrokselle. Nykyisin yritän pitää puhelinta äänettömällä bägissä, jos en itse merkkaa tuloksia Gamebookiin.

Hienon haastava laji tosiaan!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Hienointa golfissa on, että vaikka huonon lyönnin jälkeen vituttaa, niin hyvän lyönnin jälkeen vituttaa ihan yhtä paljon (miksen aina lyö noin).
 

Kyylä

Jäsen
Eka kierros tänä kesänä, mutta mitä ihmettä; pallopesurit ja haravat poistettu kentältä ja lippuihin ei saa koskea. Siis mitä v€@@&a?

Siis oikeastiko korona-tartuntojen ehkäisemiseksi? Nyt nauraa kyllä variksetkin. Airosolitartuntana leviävän taudin tarttuvuus on ulkoilmassa minimaalinen ja todennäköisyys, että se tarttuisi esineistä on olematon. Enemmän vaarallinen on klubitalon ovenkahva ja maksupäätteen näppäimet.

Nyt joku järki päähän ja ne kamat takaisin kentälle. Pelleily sais riittää
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Eka kierros tänä kesänä, mutta mitä ihmettä; pallopesurit ja haravat poistettu kentältä ja lippuihin ei saa koskea. Siis mitä v€@@&a?

Siis oikeastiko korona-tartuntojen ehkäisemiseksi? Nyt nauraa kyllä variksetkin. Airosolitartuntana leviävän taudin tarttuvuus on ulkoilmassa minimaalinen ja todennäköisyys, että se tarttuisi esineistä on olematon. Enemmän vaarallinen on klubitalon ovenkahva ja maksupäätteen näppäimet.

Nyt joku järki päähän ja ne kamat takaisin kentälle. Pelleily sais riittää

Nauroin tälle asialle kanssa Nokialla. Samoin sille, että penkit oli poistettu siitä tiiboksien vierestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös