Onko jollain vinkkejä, miten peli menisi tehokkaimmin eteenpäin? Kerta viikkoon tunti pron kanssa rangella, pelkästään pelaaminen ilman kummempaa harjoittelua vaiko jotain omatoimista hinkkaamista rangella?
Olen 5-6 vuotta harrastanut aktiivisesti ja ensimmäiset 3-4 meni aika paljon treenatessa. Minulle oli iso apu käydä nuo alkuvuodet joka kesä treeniryhmissä ja pari kertaa prolla. Näin sai kesään opastusta peräti 6-9 viikkona (kuuden viikon treeni ryhmä ja siihen päälle yksittäiset prot). Joka viikko prolla on aika paljon, toki jos rahaa riittää niin miksipäs ei. Tuossa tulee opittua myös tarvittava tietotaito (miten eri makuusta lyödään jne), joten ei tarvitse myöskään arvailla kentällä - tämä lienee iso ongelma valtaosalle harrastajista. Talvitreenaamiseen en ole lähtenyt, oman kokemukseni mukaan swingini ei ole tästä kärsinyt - oikeastaan päin vastoin.
Golfissa on paha tapa kehittää erilaisia taipumuksia ja virheitä swingiin itsekseen, siksi on hyvä, että joku ammattilainen katsoo potilasta hieman säännöllisemmin. Yksin ei kannata rangella tuhlata aikaa jos tuntuu että lyönti on hukassa, silloin tulee helposti vain vahvistettua omia virheitään. Suosittelen myös kokeilemaan paria eri prota, kaikilla on omat hyvät osa-alueensa.
Nyt pari vuotta olen mennyt käytännössä omin voimin ja jättänyt treenaamisen kokonaan pois aikataulusyistä + kiinnostusta treenaamiseen ei ihan hirveästi ole. Händäri on vakiintunut 7-8 maastoon tästä huolimatta ja itse pelaamiseen voi keskittyä ehkä enemmän nauttien. Jos muutan jossain vaiheessa lähemmäksi golfkenttää tai edes treenialuetta, niin mielelläni yrittäisin nousta vielä seuraavalle tasolle.
Noin muuten olen tässä pohtinut, että vaihtaisiko tuon 19° 3H:n tilalle 3I:n. Ei haittaisi, vaikka mittaa lähtisi metrin tai pari pois, jos tarkkuutta saisi lisää. Mitä palstatoverit sanoo, 3H vai 3I?
Minulla on 19 asteen hybridi bägissä, mielestäni todella paljon monikäyttöisempi kuin sama rauta. Itse käytän hysseä paljon erilaisiin pelastautumislyönteihin (puun alta, ahtaasta jorpakosta jne). Lisäksi karheikosta lähtee lyönti aivan erilailla kuin raudalla.