Gloryhuntereita stadionilla

• 1 453
  • 20

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Osasin kyllä odottaa Liverpoolille vankkaa suomalaista kannattajakuntaa maamme runsaslukuisesta gloryhunter- joukosta eilisessä Haka-Liverpool koitoksessa, mutta sen paljous pääsi kuitenkin yllättämään. Pääsipä muutama aito brittikin Carlsberg-paitojen runsauden huomatessaan toteamaan, kuinka stadionilla oli taatusti liikkeellä Liverpoolin fanipaitoja enemmän, kuin Anfieldillä yhdessäkään ottelussa koskaan. Briteissä kun tosifanit eivät moista riepua suostu lunastamaan, saatika päälleen kiskomaan. Ne on tarkoitettu naisille, lapsille ja thaimaalaisille.

Itse en lukeudu Hakan kannattajiin sen kummemmin, mutta ei minulla ainakaan käynyt hetkeäkään mielessä ryhtyä sympatisoimaan umpihomehtuneelta Länsi-Euroopan saarelta peräisin olevaa muukalaislegioonaakaan. Suomalainen jalkapalloilu painii niin kevyessä sarjassa, että mielestäni sitä pitää tukea niin maajoukkue- kuin seuratasollakin, huolimatta siitä minkä seuran värejä paikallisessa amatöörisarjassamme kantaa. En pidä sitä ollenkaan kaksinaamaisena.

Tokihan joukossa oli muutamia todellisiakin Liverpool-faneja Suomesta, Ruotsista, Norjasta, Tanskasta ja tietysti Briteistä. Nämä ovat fan clubin jäseniä, ovat olleet jo pitkään joukkueen kannattajia, ja tuntevat joukkueensa taustat. Monet suomalaiset esim. käyvät useammankin kerran kaudessa seuraamassa suosikkinsa otteita Anfieldillä, joten on ymmärrettävää, että joukkueen Suomen visiittiä tullaan seuraamaan, ja omia värejä kannattamaan. Tämä joukkio oli kuitenkin häviävän pieni vähemmistö wannabe-fanien massassa.

Nyt päästäkin sitten jo itse asiaan, eli yököttävien gloryhunterien pariin. Näitä kun riitti silmänkantamattomiin. Suomalaisen "jalkapallokulttuurin" syvin olemus astui estradille toden teolla näiden jalkapallon ystävien myötä. Torremolinokselta ostetut feikkipaidat vain hytkyivät, kun gh:t meuhkasivat "Hyvä Liwerbool!", "Hyvä pojat!", "Hyvä Ouvveni!". Myös legendaariset letkautukset "Potkaise!" ja "Sukille!" kaikuivat tuon tuostakin stadionin hornankattilassa. Ja siitäkös vasta riemu syntyi, jos Hakan nuori laitapakki vähän sattui pallon kanssa sähläämään: "Hähää! Hyvä Haka!".

Ja mikä pahinta, suurin osa wannabe-faneista tuntui tunnustavan Liverpoolin värejä vain sen vuoksi, että kyseisessä joukkueessa sattuu pelaamaan pari suomalaista. Tämä jos mikä on puhdasta joukkueurheiluun sopimatonta henkilöpalvontaa, ja osoittaa, että Suomi ei edelleenkään ole pohjimmiltaan mitään muuta, kuin pelkkä hiihtomaa. Suomalaiset tarvitsevat sen Martti Vainion juoksemassa yksin ympyrää, ja Hartsan hiihtämässä kylmässä metsässä räkä poskella. Ei sille mitään voi, näin se vain on. Konkreettisin esimerkki eilisessä ottelussa oli, kun Jari Litmanen vaihdettiin kentältä. Tilalle tullut Gary McAllister sai "faneilta" tervetuliaisiksi muhkeat buuaukset. "Kuka vitun McAllister?", kysyttiin. Vaikka eihän sitä tiedä, josko Anfieldilläkin olisi Hakan riepuun sonnustautuneita brittejä. Pelaahan Hakassa umpibritti David Wilson ja valmentajanakin on pekoninpurija nimeltä Keith Armstrong, joka varmasti houkuttelee Newcastlen seudulta bussilasteittain Haka-faneja Anfieldille.

Ja tokihan mukana oli niitä aivan puhtaita gloryhuntereitakin, jotka vain halusivat olla voittajan puolella. Ainahan on hieno olla voittajan puolella.

Itse olin seuraamassa ottelua lähinnä, koska odotettavissa oli mielenkiintoinen kamppailu lukuisten ensiluokan pelaajien tähdittämänä. Ja mielenkiintoinen ottelu olikin. Kiitokset Hakalle hienon tapahtuman järjestämisestä tiukalla aikataululla. Anfieldillä sitten piiskataan taululle 1-6. Se riittää.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Minun mielestä suomi olisi hiihtomaa, jos nuo paikalle vaivautuneet olisivat pukeneet ne vanhat suomi -verkkarinsa päälle ja suu vaahdossa mylvineet Hakan voiton puolesta -olkoonkin, että eivät Hakaa kannata muuten.

Ymmärrän, että suomalaiset valitsevat Poolin. Englannin liiga on helvetin suosittu sarja täällä ja Pool on varmaankin jo paljon ennen Litmasta ja Hyypiää ollut kannustetuin seurajoukkue siellä suomalaisten keskuudessa. Mitä väliä sillä on mistä maasta se suosikkijoukkueesi tulee. Nyky-yhteiskunnassa voit helposti seurata esityksiään vaikket kausikorttilainen olisikaan.
Minä esimerkiksi kallistuisin Jokereiden ja Newcastlen ottelussa eittämättä enemmän jälkimmäisen suuntaan, koska olen kannattanut heitä paljon kauemmin ja siellä pelaavissa on ollut huomattavasti enemmän pelaajia, jotka ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen vuosien varrella. Suomen maajoukkue ja suomalaiset pelaajat ovat itselleni se asia, jossa pidän oman maan puolta. Sen sijaan joku seurajoukkueen eurotaival ei kiinnosta hevon persettä. Mahdollistaa ainoastaan huippujoukkueiden näkemisen näillä leveysasteilla aina silloin tällöin. Gloryhunter pahimmillaan on torpedo, joka Veikkausliigassa kannattaa vaikkapa Vaasaa, vihaa Hakaa tottakai, mutta Euro -otteluissa pukee ne suomi -verkkarinsa päälle ja huutaa hakkaa päälle Haka.

Siinä on koko junttimaisuuden syvin olemus mielestäni. Tuon pahemmaksi se ei voi mennä.

Edit: Tuosta henkilöpalvonnasta olen samaa mieltä. Nuo Litmas -Hyypiän kannattajat ovat yhtä pahoja kun suomi -verkkarit. Junttiuden ruummilistumia molemmat. Tulee mieleen tämä tv -sarja jossa Eija Vilpas ja Titta Jokinen? olivat niissä tuulitakeissaan. Yök.

Viimeksi muokattu:

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti domy
Briteissä kun tosifanit eivät moista riepua suostu lunastamaan, saatika päälleen kiskomaan. Ne on tarkoitettu naisille, lapsille ja thaimaalaisille.

Aijaa, tämä kannataisi varmaankin kirjoittaa sillä tavalla, että sinun mielestäsi näin on. Ainakin Manchester Cityn matsissa oli suurella joukolla pelipaidat päälle, varsinkin "Til I die"-painatus nimen tilalla oli hieno. Joten kyllä Briteissäkin tosifanit niitä riepuja pitävät. Minun seurassanikin oli eilisessä ottelussa Liverpoolilainen kundi, jolla oli Liverpool-paita päällä. Samoin jos katsoit Liverpoolin pientä noin 20 ihmisen fanijoukkoa, niin kyllä sielläkin paitoja oli päällä. Mitä ovat Suomeen Englannista asti Liverpool-Haka ottelua katsomaan tulleen fanit, elleivät tosifaneja?

Mä en koe mitään Gloryhunterismia siinä, että kannattaa ulkomaista seuraa, vaikka se pelaakin suomalaista jengiä vastaan. Englannin liigaa on näytetty Suomessa usean kymmenen vuoden ajan, joten monella Englantilaisella joukkueella on suuri määrä kannattajia Suomessa.

Jos todelliseksi gloryhunteriksi haluaa ruveta, niin mikäs siinäkään, eikai se sinulta ole pois. Kukin kannattaa sitä jengiä mikä hyvältä tuntuu, et kai sinäkään syytä muita paskan musiikin kuuntelusta vain siksi, että siitä pitävät useammat ihmiset, kuin sinun mielestäsi hyvästä musiikista?

Minä kannatan HJK:ta ja Liverpoolia, tunnen useita West Hamin, Newcastlen ja Arsenalin kannattajia, enkä heitä syytä gloryhunterismista, jos vastassa oleva suomalainen joukkue olisi HJK ja he omaa suosikkiaan kannustaisivat.

Luulen, että koko gloryhunterismista valittaminen on suurimmaksi osaksi suomalaista kateutta, sillä osaa harmittaa, ettei esim. Hakalla ole tarpeeksi kannattaja pohjaa verrattuna Liverpooliin. Se harmittaa, että Liverpool-fanit pääsevät juhlimaan oman joukkueensa voittoa, eivätkä kannata toisen kannattamaa häviäjä joukkuetta.

Mielestäni tämän topicin avaaminen on aivan turhaa, sillä fudispiireissä asiasta valitetaan ihan tarpeeksi, hyvänä osoituksena soccernetin forum.

http://www.soccernet.fi/forum/

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kai minäkin sitten juntti olen, kun Hakaa menin sympatiseeraamaan, vaikka kotimaisessa jalkapallossa Jazzin puolia mieluummin pidänkin. Mutta mikäs tässä, vaikken niitä suomi-verkkareita vielä omistakaan. Kyllähän tämä juntinkin elämä maistuu. Ja voinhan aina lohduttautua maailmaasyleilevästi sillä, että kaikkihan me tavalla tai toisella juntteja olemme.

En kuitenkaan sen kummemmin eilen ryhtynyt Hakan puolesta mesoamaan. Mitä nyt lapparihengessä Evertonia tuli välillä naapuri-gloryhuntereiden kiusaksi huudettua.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti domy
En kuitenkaan sen kummemmin eilen ryhtynyt Hakan puolesta mesoamaan. Mitä nyt lapparihengessä Evertonia tuli välillä naapuri-gloryhuntereiden kiusaksi huudettua.

Kyllä pikku "Everton,Everton, alkaa tarttua, alkaa tarttua"-huuto aina kannattaa, huvittavaahan se on. Kyllähän siellä joku rupesi huutamaan "Everse ulos, Everse ulos!"-huutoa, joka ei liittynyt matsiin mitenkään.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Everse ulos huutoa pitää huutaa jokaisessa fudismatsissa. Parasta se on tietysti silloin kun Everse itse on paikalla. Everse on jopa pahempi kun Virmanen.

ROT OP EVERSE!!

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Mike
Everse ulos huutoa pitää huutaa jokaisessa fudismatsissa. Parasta se on tietysti silloin kun Everse itse on paikalla. Everse on jopa pahempi kun Virmanen.

ROT OP EVERSE!!

Voitte alkaa harjoitella jo tässä vaiheessa "Summanen ulos!" -huutoa.

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän nopeammin Espoofanit huuda tuomi ulos. Onko Myllyksen ja Calounin tulo tehnyt Espoosta sen kaikista kovimman joukkueen kautta aikoihin?

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikelle kyssäri

Huomasin tuossa toisessa ketjussa maininneesi seuraavaa:
"Jännä huomata muuten miten ihmiset olivat duunissa kummissaan, jopa näreissään kun avoimesti liputin Liverpoolin puolesta. Onko se joku synti?
Minä kannatan Jokereita, en Hakaa. Minkä helvetin takia olisi pitänyt sympatiseerata heitä. "

Mielestäsi siis Newcastlen kannattajana ei ole synti avoimesti liputtaa Liverpoolin puolesta, mutta esim. Vaasan kannattajana olisi junttimaista sympatiseerata Hakaa. Mistä moinen logiikka?

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Gloryhunter kotikatsomosta

Minä aloitin Liverpoolin kannattamisen osapuilleen 30 vuotta sitten ja vain siksi, että se oli niin hyvä -olen siis gloryhunter. HJK on suosikkijoukkueeni, koska olen syntynyt kannattamaan sitä. Jokereiden futistouhuun en osaa suhtautua lainkaan, mutta toivon sille sijoitusta heti legendaarisen Klubin jälkeen. Jokereiden lätkäjengin kannattaminen alkoi samoihin aikoihin kuin Jokereiden juniorijoukkueet valtasivat ulkokaukalot ja jos Klubi tekisi paluun kiekkokartalle, niin suhtautuisin siihen, kuin Jokereiden futisjengiin. Kun kannatti Jokereita läpi 70- ja 80-luvun piti olla tosi kärsivällinen gloryhunter.

Kun en jostain kumman syystä ollut eilen paikalla, toivoin television ääressä Liverpoolin voittoa. Hakaa kunnioitan kovana vastustajana, mutta en siinä määrin kuin divarissa majailevaa tepsiä tai arkkivihollista hifkiä. Yhden hienon hetken Haka kuitenkin tarjosi, kun pelin loppuvaiheessa kentälle kirmasi Jaakko Pasanen, joka on Hakan oma kasvatti.

Suosikkijoukkue
TPS, LFC, FCB, Sens
Viestin lähetti domy
Pääsipä muutama aito brittikin Carlsberg-paitojen runsauden huomatessaan toteamaan, kuinka stadionilla oli taatusti liikkeellä Liverpoolin fanipaitoja enemmän, kuin Anfieldillä yhdessäkään ottelussa koskaan. Briteissä kun tosifanit eivät moista riepua suostu lunastamaan, saatika päälleen kiskomaan. Ne on tarkoitettu naisille, lapsille ja thaimaalaisille.

Oma muistikuvani Anfieldiltä on, että fanipaitoja oli liikkeellä aivan v-tusti ja niitä käyttivät kaiken oloiset kaverit. Ja fanishopissa 50 metrin jono nimien ja numeroitten kiinnityspisteeseen... Kaipa tuo oli huumoria tai jotain. Kenenköhän peliä olet Anfieldillä seurannut?

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tulipahan huomattua

...Maailman vittumaisin duuni on paljastunut. Se on järjestysmiehen tehtävä vastaavanlaisissa tapahtumissa.
Tällä tarkoitan niitä jätkiä jotka istuivat siinä juoksuradalla katse kokoajan katsomoon päin samalla kun selän takana pelattiin huippumatsia. Joko ne henkilöt olivat jotain futisvihaajia mutta jos eivät olleet niin kyllä pitää sääliä, ainakin se E-katsomon edessä ollut vanhempi herra näytti välillä niin alakuloiselta kun koko stadion kohahteli hienoista tilanteista.

Zame

Jäsen
Suosikkijoukkue
kalpa, ottawa
Ei siinä liverpoolin kannattamisessa ole mitään väärin jos olisikin oikea fani eikä sellainen joka vaihtaa suosikkiseuraa litmasen mukana tai jonkun toisen pelaajan (ja tälläisiä faneja oli stadionin yleisöstä valta osa). Itse kannatin Hakaa. Onhan se toiseksi paras suomalais seura Kupsin jälkeen. Mutta jos vastassa olisi ollut jompi kumpi manchesterin joukkueista olisin kannattanut sitä. Ottelun lopussa rupesi ärsyttämään kuuluttaja joka sanoi ottelua huippu jalkapalloksi eihän ottelu sitä ollut huippu jalkapalloon kun vaaditaan 2 hyvin pelaavaa joukkuetta ja haka pelasi hyvin vain ensimmäisen puoliajan. Niin ja joku selkäni takana istunut ihmetteli kun ei hakassa ollut yhtään tämän hetken maajoukkue pelaajaa, mutta mietitäänpä montako pelaajaa liigasta on maajoukkueessa? Aivan 1!!!

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Zame
Ottelun lopussa rupesi ärsyttämään kuuluttaja joka sanoi ottelua huippu jalkapalloksi eihän ottelu sitä ollut huippu jalkapalloon kun vaaditaan 2 hyvin pelaavaa joukkuetta ja haka pelasi hyvin vain ensimmäisen puoliajan.

Kuuluttaja sai kuitenkin aallot käynnistymään vähäksi aikaa joten ei se nyt ihan huono ollut. Olikohan peräti Hakan kotimatsien kuuluttaja? Haka-fanit voivat vastata kysymykseeni. :D

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Minä taidan kuulua siihen kamalaan joukkoon, jolle tärkeintä ulkomailla tapahtuvassa jalkapallossa on se, että suomalaiset menestyvät. Jalkapalloa seuraan kyllä runsaasti kaikista Euroopan sarjoista, mutta ainakaan vielä ei ole suosikkia muodostunut. Maajoukkue on kuitenkin suuri suosikki ja tämän vuoksi kaikille suomalaisille toivon hyvää menestystä. Myös heidän joukkueilleen. Suomessa tilanne on selvä: Tampere United on ykkönen niin kauan kuin Ilvestä ei liigassa ole.

Mutta sanottakoon vielä, että minä en eilen stadionilla ollut, koska aikataulu ei sitä sallinut.

PJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Glory-hunter'ismi

Tämä on aivan varmasti jonkun kateellisen pikku-seuran kannatajan keksimä sana.
Tämä on myös yleisesti käytetty synonyymi kaikista Man Utd-faneista.
Syitä miksi joku valitsee jonkun joukkueen suosikikseen (tai joukkue valitseen hänet) on monia, ja menestys, heti paikallisuuden jälkeen, on yksi suurimmista.
Todellista 'glory-hunterismia' on vaihtaa suosikkia, kun edellinen ei enää pärjää. Itse en moisesta tempusta ole kuullut kuin kerran.

Minuakin on syytetty 'glory-hunteriksi', koska liputan Lazio'n värejä julkisesti. Toista se oli vuonna '95.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti domy
Pääsipä muutama aito brittikin Carlsberg-paitojen runsauden huomatessaan toteamaan, kuinka stadionilla oli taatusti liikkeellä Liverpoolin fanipaitoja enemmän, kuin Anfieldillä yhdessäkään ottelussa koskaan. Briteissä kun tosifanit eivät moista riepua suostu lunastamaan, saatika päälleen kiskomaan. Ne on tarkoitettu naisille, lapsille ja thaimaalaisille.

Eli sukupuoli määrää voiko olla tosifani? Mielenkiintoista. Päteekö tämä myös muihin lajeihin. Kerro Domy, kun sinä kerran tunnut tietävän.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Harmi et matsi oli loppuunmyyty (miten Kent voikaan olla hidas?), mutta katsoin sen tv:stä. En ollut kummankaan puolella, vaan nautin hienoista suorituksista, joita Liverpoolin ja esim. PSG:n tasoinen joukkue esittää. Esimerkiksi puolenvaihdot jotka tulevat suoraan oman pelaajan jalkaan ovat eräitä niistä upeista suorituksista joita nämä huippujoukkueet esittävät. Everton ja FC Jazz -kannattajana en todellakaan hurraa MaksaPalleroiden tai Hakan puolesta, mutta olisin ollut tyytyväinen jos Haka olisi pystynyt hieman tasaisempaan matsiin. Tälläiset otteet eivät kehitä kotoisen liigan tasoa tulevaisuusdessa.

En ymmärrä miksi suomalaiset kannattaa jotain Ajaxia tai Poolia, vain sen takia kun siellä pelaa Litmaanen ja Huupia. Se on sama kun joku kannattaa Montrealia Dallasia ja San Josea vain sen takia kun niissä pelaa Koivu, Lehtinen ja Selänne. Onhan se hyvä, että suomalaisia pelaa huippujoukkueissa, mutta eihän joukkuetta vaihdeta sen takia, että niissä pelaa joku suomalainen? Ei se varmaan tekisi minustakaan Hifkin kannattajaa jos vaikka Korpisalo sattuisi sinne siirtymään... Pointtini oli, että Suomesta löytyy näitä käsittämättömiä takinkääntäjiä.

Ja toivottavasti Korppi pysyy Ässissä uransa loppuun asti.

Edit: Miten hitossa jollain Anaheimilla on voinut olla Suomalaisia kannattajia, kyseessähän on niin teollinen rahantekolaajennusjoukkue että...

Viimeksi muokattu:

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta pointtihan onkin se, että luultavasti suurin osa näistä Litmasen ja Hyypiän kannattajista kannattavat vain äijiä itseään, eikä seuralla ole niinkään merkitystä. Ei se mielestäni ole mitään takinkääntöä jos kannattaa sitä seuraa, jossa vaikkapa Litmanen kulloinkin pelaa. Se tulee ikäänkuin sivutuotteena.

Kuinkahan moni Mclaren Mercedes- takissa kulkeva suomalainen F1-fani pysyisi uskollisena Mclarenille jos Häkkinen vaihtaisi tallia? Ainakin itse toivoisin "siinä sivussa" menestystä myös esim. Ferrarille jos Häkkinen siellä ajaisi. Ei siinä ole mielestäni mitään junttimaista tai outoa. Se on luonnollista. Eri asia olisi, jos olisi ollut Mclaren mies jo ennen Mikan ilmestymistä kuvioihin.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti Johnny99
Mutta pointtihan onkin se, että luultavasti suurin osa näistä Litmasen ja Hyypiän kannattajista kannattavat vain äijiä itseään, eikä seuralla ole niinkään merkitystä. Ei se mielestäni ole mitään takinkääntöä jos kannattaa sitä seuraa, jossa vaikkapa Litmanen kulloinkin pelaa. Se tulee ikäänkuin sivutuotteena.

Kuinkahan moni Mclaren Mercedes- takissa kulkeva suomalainen F1-fani pysyisi uskollisena Mclarenille jos Häkkinen vaihtaisi tallia? Ainakin itse toivoisin "siinä sivussa" menestystä myös esim. Ferrarille jos Häkkinen siellä ajaisi. Ei siinä ole mielestäni mitään junttimaista tai outoa. Se on luonnollista. Eri asia olisi, jos olisi ollut Mclaren mies jo ennen Mikan ilmestymistä kuvioihin.

Mä olen Ferrarin mies. Säästetään noi Mersut eläkeläisille. Eikä kuski sitä talliakaan meikäläisellä vaihda. Punaisessa ja siinä Hepassa on jotain outoa...

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Mikelle kyssäri

Viestin lähetti domy
Mielestäsi siis Newcastlen kannattajana ei ole synti avoimesti liputtaa Liverpoolin puolesta, mutta esim. Vaasan kannattajana olisi junttimaista sympatiseerata Hakaa. Mistä moinen logiikka?

Minulla on sympatioita Liverpoolia kohtaan. Kun Newcastle rämpi divarin syövereissä lähes kuoleman kielissä, eikä siihen aikaan suomesta käsin heidän esityksiään juuri voinut seurata, niin Pool oli suosikkini silloisessa ykkösdivisioonassa.
On sitä jollain lailla edelleen. Etenkin kun oma joukkueeni on harmaassa keskikastissa eikä pysty lyömään ManUlle ja Arsenalille kapuloita rattaisiin. Sanotaan, että niin kauan kuin NUFC on (kiitos Dalglish ja Gullit!) pihalla kärkikahinoista ja jälleenrakennuksen kourissa, niin toivon Liverpoolin ottavan valtikan näiltä kahdelta perkeleeltä.

Jos nyt voi sanoa, että kakkossuosikki, niin Liverpool on juuri sitä. Suomessa moinen ei olisi omalla kohdallani kylläkään edes mahdollista, mutta kenties se on tuo välimatka mikä viilentää nuo fanaattisimmat tunteet. Ihailen edelleen Poolia kuten varmaan moni muukin liigaa 70-80 -luvulla seurannut. Kukapa ei olisi ihastunut Grobbelaariin, Rushiin, Dalglishiin, Barnesiin, Mölbyyn jne. Seuran perinteet kaikkineen ovat niin loistavat, ettei voi olla ihailematta.
Kevin suuri nosti NUFC:n takaisin loistoon, mutta pala minusta jäi silti punaisten haltuun.

Joskus on tullut leikittyä ajatuksella, jos FC Jokerit kohtaisi jommankumman. En todellakaan tiedä kenen puolella olisin. Kaikkien häviö tuntuu pahalta ja olo olisi pomminvarmasti joltensakin skitso. Toisaalla painaa suomalaisuus ja se että seuraat joukkuetta päivittäin. Toisaalla taas ne pikkujannusta asti velloneet ihailun tunteet NUFC:tä ja myöskin Redsiä kohtaan. Toivon mukaan ei tarvitse koskaan moista matsia nähdä. Unitedin ja Poolin välillä homma on selvä. United on vuosien poissaolosta huolimatta United ja hyvä niin. FC Jokerit, Liverpool ja KonTu tulevat sitten siellä perässä. Toivottavasti eivät osu ikinä samoihin sarjoihin.

Se tuosta kohdasta.

Et huomoinut muuten siitä viestistäni kohtaa jossa sanoin; "kannattaa Vaasaa -vihaa Hakaa, tottakai." Siinä on se pointti. Mikä saa sen vihan kohteen muuttumaan kannattamiseksi. Sekö, että vastassa on ulkomaalainen? ja miksi se vaikuttaisi mitään?
Minä vihaan Manua, FC Hollywoodia, Juventusta, molempia Milaneita, Arsenalia, HIFK:ta jne.jne. eikä mikään saisi minua kannattamaan niitä, jos ottelusta ei sitten ole täysin suoraa ja todella isoa hyötyä omalle joukkueelleni.

En ymmärrä miksi jalkapallon seurajoukkueiden cuppeihin pitää sekoittaa kansallisuuskysymystä edes mukaan. Siellä pelaavat seurat. Niitä taas ei ole olemassa kuin kolmenlaisia. Seurat, joita rakastat, tai symppaat. Seurat jotka ovat herttaisen yhdentekeviä ja seurat joita inhoat.
Suomiverkkari -ihmiset ovat yksinkertaisia. He eivät välttämättä seuraa mitään, eivät tiedä mistään mitään, tai tajua mitään. Luulevat tietävänsä kylläkin kaikesta kaiken ja lisäksi heillä on tämä ah-niin ihana tapa vetää tämä vanha kunnon Hakkaa -päälle mentaliteetti, hyväveli -henki ja isänmaallisuus kehiin heti kättelyssä, kun joku pikkuisen näillä leveysasteilla menestyy. Olkoonkin, että normaalisti he kadehtivat porukalla jokaista menestyjää joka solullaan -minua ärsyttää se. He ovat niitä Gloryhuntereita. Kun ei ennen ole kiinnostanut, niin pysykööt poissa vastedeskin.

Minua ärsyttävät kaikki nk. "tuulitakit" ihan ylipäätään.
Minua ärsyttävät kaljamahaiset herrasmiehet jotka pukeutuvat Tallinasta ostettuihin KimiRäikkönenSauberpetronas tai McLarenMikaHäkkinenMercedes paitoihin. Minua ärsyttää intohimoisesti Karjala -turnauksessa juhliva älykääpiö, joka elää vieläkin 80-lukua suhtautumisessaan näihin tapahtumiin ja niiden painoarvoon. Minua ärsyttää ihmiset jotka puhuvat paskaa eivätkä edes vaivaudu selvittämään puhuvatko paskaa, puhumattakaan että uskoisivat jos joku niin kertoo. Minua ärsyttää jne.jne.
Tuo kaikki on mielestäni juntteutta. Ja kyllä. Minua ärsyttää suunnattomasti se juntteus. Johtuneeko siitä, että itse suhtaudun asioihin joista kiinnostun kovalla intohimolla, enkä kestä kun asioista mitään tietämättömät ääliöt ja juntit "Gloryhunterit" tulevat sitten hyvänä hetkenä kuoroon mukaan, vaikka normaalisti joka suuntaan lentelee vain puukkoja tuttuun ja turvalliseen tapaan. Mihinkään ei oteta mitään kantaa, mistään ei oteta selvää. Mikään ei herätä intohomoja, tai mikään muu kuin oman perseen ympärillä tapahtuva elämä ei ylipäätään normaalisti kiinnosta. Mennään jonossa kuin ääliö hirvilauma ja kivaa tuntuu olevan. Aina ollaan hengessä mukana ja silleen.
Juntit ovat ihan oma ihmisrotunsa. Heille saa nauraa, välillä heitä saa hävetä ja välillä he vituttavat suunnattomasti. Meitä on moneen junaan eikä tästä voi vakavasti väitelläkkään.
Jokaisella on oma mielipiteensä ja sillä hyvä.

Tulipas pitkä vuodatus näinkin syvällisestä aiheesta ;)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy