Galluppi: Viimeksi ostamasi levy

  • 4 129
  • 81

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun kaikki tekevät galluppeja niin miksi en sitten minäkin.

Eli minkä levyn ostit viimeksi?

Aloitan itse: Viime perjantaina <b>Nightwishin</b> EP <i>Over The Hills And Far Away</i>.

Tosin olen jo ehkäpä nyt Manic Street Preacherisin Ocean Spray - CD- ja kasettisinglejen omistaja. Pakettia Enklannista odotellaan ja ellei se tänään tule, epäilen, että joku pitkäkyntinen Suomen postissa on pöllinyt paketin. Se kun on lähetetty jo viime keskiviikkona ja yleensä paketit on tulleet Englannista parissa päivässä.
 

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Iron Maidenin <i>Fear of the Dark</i>in remasteroitu versio.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Leningrad cowboys ja puna-armeijan kuoro: Happy together. Sai halvalla...
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaa,että viimeksi ostamani levy! Kylhän täällä tietysti on kysyttykkin jo aikas monta asiaa mut menkööt nyt kuitenkin.

Muistaakseni Rammstein Mutter on viimeisin levy minkä olen ostanut. Sen takia muistaakseni koska levyjä on tullut ostettua melko paljon ja aina ei voi muistaa jotain heräteostosta tähänhätään. Tuosta Rammsteinin levystä sen verran,että itselleni se oli pienoinen pettymys sillä aikaisemmat levyt oli minusta paljon parempia (lue rankempia).
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Levyn ostamisesta on jo aikaa, kun ei opiskelijalla pahemmin rahaa ole. Viimeisin ostamani levy on Roxetten loistava Room Service. Toiseksi viimeisin oli The Clashin London Calling.
Muuten, osaisiko joku sanoa että miksi Forumin Free Record Shoppiin jotkut levyt tulevat myyntiin jopa viikon ennen julkaisua. Eipä silti, mukavaahan se on kun saa Roxetten levyn käsiinsä aikaisemmin kuin ruotsalaiset, njäh, njäh.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Viestin lähetti yellow
Viimeksi tuli hommattua Lita Fordin livelevy.

Onko hyvä?Mulla oli 2 ekaa vinyylinä 80-luvulla.Sittenhän Lita siirtyi poppiin.

Itse ostin juuri AC/DC liven,26. 6 odotellessa ja Anssi Kelan Nummelan,nimibiisi loistava muut ihan puuroa.
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
jaa levyjä..

Viimeisin ostamani levy taitaa olla parin viikon takainen <i>The Avalanches: Since I Left You</i>.

Jahka palkka tulee tuossa torstaina, ostan varmasti pari kolme jo pitempään harkinnassa ollutta albumia.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ekille

Mun mielestä levy on täysin hintansa väärti. Sääli vain, ettei Out for blood ja dancing on the edge-levyiltä ole biisejä. Uudempia biisejä on kuitenkin rankennettu aika hyvin. Ostin levyn Bol:ista eikä sitä suomesta muualta ílmeisesti saakaan.
 

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Minä ostin aika ison läjän levyjä viime viikolla eli uusista levyistä ainakin Flaming Sideburns: Hallelujah Rock´n´Rollah, Radiohead: Amnesiac ja Air: 10000hz Legend. Ostin myös kokoelman täydennykseksi joitakin vanhoja levyjä. Muutenkin viimeisen kuukauden aikana on mennyt aivan tuhottomasti rahaa levyihin, pitäisi hillitä itseään.. Noista edellisistä The Flaming Sideburns oli todella hyvä rokkilevy, mielestäni aivan genrensä kärkikaartia. Radiohead jatkoi seikkailuaan Kid A:n tunnelmissa eli sisällepääsy on edelleen vaativaa. Levyllä on myös paljon hyviä biisejä, joten olen aivan tyytyväinen ostokseen. Airin uutukainen oli myös hyvä ostos, hienoja biisejä ja loistava tunnelma läpi levyn. Täytyy vielä hehkuttaa tässäkin vaiheessa Toolin Lateralus-levyä, jonka ostin tosin jo kuukausi sitten. T O D E L L A loistava levy, aivan uskomattoman hienoja biisejä.

Niin, ostin myös Moton tapaan Manicsin Ocean Sprayn cd-singlen, ihan Suomesta tosin.. Odotan innolla jo Provinssikeikkaa.

Käsittääkseni perjantaina ilmestyy Musen Origin of Symmetry sekä Faithlessin Outrospective. Kummatkin aion ostaa heti niiden ilmestyttyä. Harmi vain kun Muse perui Provinssikeikkansa ja Faithlessin esiintymishuhu jäi ankaksi. Juhannuksen tienoilla pitäisi tulla myös Basement Jaxxin Rooty, jonka aion myös ostaa heti.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Flaming Sideburnsin "Hallelujah Rock 'n' Rollah"
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Xtrmntr
Täytyy vielä hehkuttaa tässäkin vaiheessa Toolin Lateralus-levyä, jonka ostin tosin jo kuukausi sitten. T O D E L L A loistava levy, aivan uskomattoman hienoja biisejä.

Niin, ostin myös Moton tapaan Manicsin Ocean Sprayn cd-singlen, ihan Suomesta tosin.. Odotan innolla jo Provinssikeikkaa.


Osoitan ehkä (jälleen kerran) moukkamaisuuteni, mutta minkä tyylinen bändi tuo Tool oikein on? Siitä kohutaan joka paikassa, mutta itse olen onnistunut missaamaan bändin täysin. Tekevätkö ne jotain ylipitkää kitaratiluliluttelua vai minkälaista? Lateralus on kuulemma lähes 80 minuuttia pitkä, mikä vähän arveluttaa.

Ja Ocean Spraysta. Siihen on syynsä, miksi tilasin sen Englannista. Euroopan singlejen b-puolet tulevat nimittäin "jäljessä" ja niinpä tällä eurooppalaisella Ocean Spraylla on sama b-puolet kuin brittiläisellä Found That Soulilla (Locust Valley/Ballad Of Bangok Novotel), jonka jo omistan. Britti-OS:llä on taas biisit Just A Kid ja Groundhog Days. Kasettisinglen tilasin taas siksi, että sillä on mukana biisi Little Trolls, jota ei ainakaan toistaiseksi ole CD-muodossa. Nykytekniikalla sen onnenksi pystyy helposti siirtämään itse CD:lle. Manics-kokoelmani on sen verran täydellinen, että en viitsi noitakaan väliin jättää.

Kävi muuten aika hupaisa/ikävä tilanne Tunnelin Levyssä, kun kävin tuota Ocean Sprayta sieltä kysymässä. Myyjä näki koneelta, että niitä pitäisi olla yksi jäljellä ja hän joutui suunnilleen koko kaupan kääntämään ympäri sen löytääkseen. No, sitten kun se vihdoin löytyi (yllättävää, hyllystä kohdasta 'Manic Street Preachers'), vilkaisin levyn kantta ja totesin, että sillä on ne b-puolet, jotka omistan jo. Jouduin ilmoittamaan, että "sori, en otakaan sitä'. Hävetti. Pahoitteluni myyjälle, jos lukee tämän...
 
Viimeksi muokattu:

odgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
ostin ison nipun kerralla, Bonecrusherin Singles-kokoelman, Five Minute Majorin When It comes End:in , Scene Report-kokoelman, Cipherin Recognizen ja pari kympin maxanutta hc ep:tä joita en tähän hätään muista.
 

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Viestin lähetti Moto


...mutta minkä tyylinen bändi tuo Tool oikein on? Siitä kohutaan joka paikassa, mutta itse olen onnistunut missaamaan bändin täysin. Tekevätkö ne jotain ylipitkää kitaratiluliluttelua vai minkälaista? Lateralus on kuulemma lähes 80 minuuttia pitkä, mikä vähän arveluttaa.


Aijai, nyt pistit pahan.. Mitenkähän tuota alkaisi kuvailemaan. Kyseessä ei ole missään nimessä mitään ylipitkää kitaratiluliluttelua, sillä minähän en semmoista kuuntele.. Lateralus on tosiaankin melkein 80 minuuttia pitkä ja biisejä siihen on merkitty 13, mutta käytännössä niitä on ainoastaan seitsemän. Eli kappaleiden pituudet vaihtelevat seitsemästä minuutistä ylöspäin. Levyllä ei ole silti mielestäni yhtään turhaa kappaletta tai liikaa pituutta, sillä niin loistavaa kamaa se on. Hienoa sävellyksiä ja loistava tuotanto. Toolia voisi kuvailla hyvin synkkää ja raskasta rock-musiikkia sekä genreä uudistavaksi bändiksi. Lateraluksen kaltaista musiikkia ei ole ennen tehty. Albumi on bändin kolmas albumi - ensimmäinen eli Undertow ilmestyi 1993 ja toinen eli Aenima 1996. Bändi ei ole siis pitänyt kiirettä levyjen teossa, mutta tässäkin tapauksessa laatu korvaa määrän. Bändin laulaja ja nokkahahmo Maynard James Keenan kirjoittaa lyriikoita, jotka ovat täynnä nihilismiä ja synkkiä aihepiirejä. Maynard julkaisi viime vuonna sivuprojektinsa A Perfect Circlen kanssa Mer de Noms -levyn. Levy nousi Suomessakin listoille, joten jotkut ovat saattaneet pongata miehen laulua jo siitä. Lyriikat ja paljon muutakin infoa löytyy netin suosituimmaksi valitulta fanisivulta:

http://toolshed.down.net/0000.html

Bändin virallinen kotisivu on puolestaan seuraavassa osoitteessa:

http://www.toolband.com/

Lateralus ja edellinen levy Aenima vaativat paljon kuuntelua, sillä joka kerralla on ainakin itselleni paljastanut jotakin uutta. Toolin livekunnon voi testata lauantai-iltana Provinssirockissa, jonne itse aion ainakin suunnistaa.
 
Viimeksi muokattu:

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Lullacry - Be My God
Finntroll - Jaktens Tid
Dream Theater - Change of Seasons
Dream Theater - When Dream and Day Unite

Ei ole enää rahaonkelmia tämän jälkeen.
 

farsan

Jäsen
Suosikkijoukkue
LEIJONAT,Ässät, Djurgårdens .I.F. Teemu Selänne
oli muistaakseni genesis -kokoelma..,

santanan "uusin",

scorpions;eye for a eye,

vikingarna;kramgoa låtar 2000

joo NYT muistu se viimex ostettu;john fogerty,blue moon swamp!

..muuten nää ruattalaiskriitikot "sahas" sen roxetin uusimman,se muka oli vanhan toistoa..

-ei ikävä kyllä oikein mun makuun käy...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
edellisin ostamani cd-äänite lienee coldplayn parachutes jonka ostin syntymäpäivälahjaksi tytsylleni, sitä edeltävästä levystä on niin pitkä aika, etten ole varma, onko se mobyn play, apulannan plastik vaiko smashing pumkinsien machina jne...

ollessani äärimmäisen varaton opiskelija, harrastin äärettömän nopealla kymppimegasella yhteydelläni laittomuuksia ja keräsin sellaisen kirjaston kappaleita, että ei tarvitse valittaa musiikin puutetta. tosin, kuten täällä on jo mainittu, faithlessin outrospective ilmestyy ilmeisesti perjantaina joten sen kyllä hankin ja luukutan Liontamerilla porukoilta tärykalvot pihalle :)

tuolta levyltä jo toukokuun puolessavälissä julkaistut 6(?) kappaletta onkin jo kokoelmissani, mutta hyviä musiikintekijöitä tulee tukea.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kaibritille

Jep, ei saanu kovin hyviä arvostelua Room Service Ruotsissa, mutta eihän ruotsalaiskriitikot koskaan kehu Roxettea, joten ei mitään uutta siltä suunnalta. En kutsuisi levyä toistoksi, vaan se on pikemminkin "paluu juurille". Hyvä niin, koska edellinen levy oli kehnohko kaiken maailman koneineen ja kitaroiden vähäisyyden vuoksi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Singlejä ostin eilen kolme kappaletta: <b>Sonata Arctica: Wolf & Raven, Avain feat. Jurassikki: Roihuvuori</b> ja <b>Pulkkinen: Nimenomaan</b>. Eli tuostakin näkee, että kaikennäköinen hömppä kelpaa itselleni :).

Viimeisin CD jonka ostin oli <b>Apulanta: Heinola 10</b>, mutta siitä olikin jo vierähtänyt hieman aikaa siis.
 

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meikit ketjut ja vyöt...

Eli maijan uusin jäi toissapäivänä kaupasta mukaan. Samalla otin emmin Crashing downin ja Timo Rautiaisen saksankielisen levyn...
 

Sundance

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Twin Peaks soundtrack
Twin Peaks: Fire Walk With Me soundtrack
Julee Cruise: Floating Into The Night


:cool:

Nuo on viimeisimmät uutena ostetut, ja niidenkin ostosta on aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös