Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 921 963
  • 6 153

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Twitter kansan liiallinen lyhenteiden käyttö. Tai kai sen siellä vielä ymmärtää, mutta eikö tosiaan jaksa kirjoittaa vaikka keskustelupalstalle kokonaisia sanoja?

Joo tästäpä tuleekin mieleen tuo Tamin ketju. Aluksi luulin että nuo päivitykset ovat jonkun kirjoittamaa parodiaa, mutta saatana oikeastihan tuo kirjoittaa noin kuin kirjoittaa. Aivan älytöntä paskaa nuo Tamin FB-päivitykset. Ei tuolla ole mitään hajua mitä viljelemänsä "englanninkieliset" sanonnat tarkoittavat ja lyhentelee milloin mitäkin sanoja aivan miten sattuu. Kai tuo yrittää olla jotenkin nuorekas ja trendikäs, mutta lyön vetoa että 10-vuotias siskontyttöni kirjoittaa selkeämpää ja järkevämpää kieltä kuin tuo läski narsisti.
 

SgtMarkov

Jäsen
Ihmiset jotka eivät osaa kaivaa matkalippujaan esiin ajoissa. Miten perkeleen vaikeeta se voi olla ottaa sitä lippua esiin jo ennen kuin astutaan bussin ovesta sisään. Pahimmassa tapauksessa ratin takana istuu vielä joku laupias samarialainen joka jää odottelemaan yhtä onnetonta, vaikka luultavasti seuraava vuorokin ehtisi pysäkille sillä välin kun tämä spede yrittää saada oikeaa sovellusta auki.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kielii varmaan jostain itsetunto-ongelmasta mutta ärsyttää jos ihan lähellä minua jotkut naureskelevat. Eivät välttämättä naureskele minulle mutta tulee sellainen ajatus heti että minulleko ne nauravat ja tarkistaa läpi suun pielen onko likaa ja vaatteetkin ovatko hyvin päällä.

Tarkastaa läpi suunnilleen kaiken minkä voisi kuvitella aiheuttavan nauruakin mahdollisesti. Ja pelkää että nuo nauravat minulle! Eli ärsyttää tosiaan ihmiset jotka nauravat minun lähietäisyydellä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Minulla on aamusta asti ollut kädessä elohiiri. Hauiksen kohdalla nykii vähän väliä. Ei ole koskaan aiemmin ollut kädessä tämmöistä ja en muista milloin minulla oli elohiiri viimeksi silmäkulmassa. Ärsyttävää enkä tiedä, miten saan loppumaan. Neuvoja otetaan vastaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mukavat kesän merkit on ilmassa kun naapuri on alkanut luukuttaa taas teknoa jatkuvalla syötöllä niin että meidänkin pihassa jumputtaa. Tätä saa taas vissiin viikonloput kuunnella koko kesän. Tai siis välillä voi tulla suomi-iskekmääkin...
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Intternetti nykyään vaikea asia joillekin. Pitää pitää yllä somekanavia ja sovelluksia. Tällainen tavis haluaisi tarkistaa kebulan listan ja hakea nopsaan evästä matkan vartelta, niin systeemit haluaakin minun olevan Foodora-asiakas.

Kyllä minä niin mieleni pahoitin.

muoks: kannatti itkeä tähän, sain sittenkin Foodoran sivuilta eteeni menun. Miksiköhän ei totellut aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Intternetti nykyään vaikea asia joillekin. Pitää pitää yllä somekanavia ja sovelluksia. Tällainen tavis haluaisi tarkistaa kebulan listan ja hakea nopsaan evästä matkan vartelta, niin systeemit haluaakin minun olevan Foodora-asiakas.

Kyllä minä niin mieleni pahoitin.

muoks: kannatti itkeä tähän, sain sittenkin Foodoran sivuilta eteeni menun. Miksiköhän ei totellut aiemmin.
Villi veikkaus, että upottavat liikaa erilaisia syötteitä sivuilleen ja sitten jos Google Maps, Facebook, instagram ja joku muu syöte eivät lataudukaan kunnolla niin mikään ei toimi koko sivulla.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Villi veikkaus, että upottavat liikaa erilaisia syötteitä sivuilleen ja sitten jos Google Maps, Facebook, instagram ja joku muu syöte eivät lataudukaan kunnolla niin mikään ei toimi koko sivulla.

Joo jotain tällaista arvioin itsekin. En Foodoraa ja Woltia itse suostu käyttämään ja näitä menuja kun tarvitsen, vaanii nuo somessani mainoksillaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Se kun oot auton ratissa ja radiosta tulee mainos jossa auto huudattaa räikkää. Keskittyminen herpaantuu ja vaistomaisesti vilkasee että kuka saatana siä soittaa torvee. Samoin kun ainakin joskus pyäri radiossa joku mainos missä hälytysauton pillit soi. Heti vilkuileen että tartteeko antaa tiätä.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Tilasin Stockmannilta pitkästä aikaa, kun Hulluilla Päivillä oli muutama mukava tuote. No nyt on kohta kuukausi mennyt ostosta eikä tilaustani näy missään. Toissa viikolla sain viestin, että tilaukseni olisi lähtenyt, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Kysyin viikko sitten asiasta ja kuulema tilaukseni on lähtenyt varastolta. Miten voi kestää näin kauan, jos varasto on Tuusulassa ja asun Helsingissä? Vai lähtikö ne jakamaan tilauksia ensiksi jonnekin Lappiin? Onneksi en tilannut mitään, mitä olisi hirveä kiire saada.

Ottaa kuitenkin jo vähän päähän ja jos homma jatkuu, niin menee vitutusketjun puolelle. En minä mitään hyväntekeväisyyttä tässä harjoita, että annan vaan rahaa eikä tarvitse antaa mitään takaisin vastineeksi. Ei ihme, että tuo lafka on konkurssin partaalla, kun ei toimitus pelaa. Viikko sitten kysyessäni asiasta toimituksen venymistä ei edes pahoiteltu, mikä olisi mielestäni ollut paikallaan. Olen itse ollut Stockmannilla kausityöntekijänä useampaan kertaan ja siellä aina painotettiin tuota, että jos jokin menee vikaan, niin miten tilanne hoidetaan, että asiakkaalle jää mahdollisimman hyvä mieli. Ennen oli asiat paremmin perkele.
 

444

Jäsen
Tilasin Stockmannilta pitkästä aikaa, kun Hulluilla Päivillä oli muutama mukava tuote. No nyt on kohta kuukausi mennyt ostosta eikä tilaustani näy missään. Toissa viikolla sain viestin, että tilaukseni olisi lähtenyt, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Kysyin viikko sitten asiasta ja kuulema tilaukseni on lähtenyt varastolta. Miten voi kestää näin kauan, jos varasto on Tuusulassa ja asun Helsingissä? Vai lähtikö ne jakamaan tilauksia ensiksi jonnekin Lappiin? Onneksi en tilannut mitään, mitä olisi hirveä kiire saada.

Ottaa kuitenkin jo vähän päähän ja jos homma jatkuu, niin menee vitutusketjun puolelle. En minä mitään hyväntekeväisyyttä tässä harjoita, että annan vaan rahaa eikä tarvitse antaa mitään takaisin vastineeksi. Ei ihme, että tuo lafka on konkurssin partaalla, kun ei toimitus pelaa. Viikko sitten kysyessäni asiasta toimituksen venymistä ei edes pahoiteltu, mikä olisi mielestäni ollut paikallaan. Olen itse ollut Stockmannilla kausityöntekijänä useampaan kertaan ja siellä aina painotettiin tuota, että jos jokin menee vikaan, niin miten tilanne hoidetaan, että asiakkaalle jää mahdollisimman hyvä mieli. Ennen oli asiat paremmin perkele.
Kokeilin viime syksynä samaa, ja toimitus tosiaan kesti n. kuukauden. Duunipaikka on arviolta 3 min kävelymatkan päässä Helsingin keskustan Stockmannista, mutta eihän siellä myymälässä mitään tuotteita kannata pitää, kun netistä ostaminen on niin kätevää. Onneksi sillä hupparilla ei tosiaan ollut kiire.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Kokeilin viime syksynä samaa, ja toimitus tosiaan kesti n. kuukauden. Duunipaikka on arviolta 3 min kävelymatkan päässä Helsingin keskustan Stockmannista, mutta eihän siellä myymälässä mitään tuotteita kannata pitää, kun netistä ostaminen on niin kätevää. Onneksi sillä hupparilla ei tosiaan ollut kiire.

Kiva, että löytyy kohtalontoveri. Olen tätä asiaa selvittänyt Stockan ja kuljetusfirman kanssa ja ilmeisesti lähetykseni palautui jostain syystä Stockmannin varastolle ja on kai siellä. Todella omituista. Varmaan joku kausityöläinen perseillyt lähetyksen kanssa. No joko saan sen tilaukseni tai rahat takaisin. Sain jopa pahoittelut tällä kertaa. Ehkä tämä tästä.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
No niin tämä minun Stockmann-episodi päättyi siten, että tavaratalo palautti rahani, koska lähetys oli mennyt mönkään. Katsoin nettikaupasta ja kaikki Hulluilta Päiviltä tilaamani tuotteet löytyvät edelleen tavaratalon valikoimista ja kysyin, että eivätkö he vaan voisi tehdä uuden lähetyksen, kun tavaraa kerta löytyy. Vastaus oli, että ei kun oli jo palautus tehty. Neropäät, olisitte miettineet asiaa vähän aiemmin ja tehneet uuden lähetyksen, niin ei tarvitsisi antaa rahoja takaisin. Ei ihme, että lafka on vaikeuksissa.

Ottaa päähän, miten Stockmann hoiti tämän asian kaikkinensa. Aluksi ei edes pahoiteltu myöhästynyttä lähetystä, sitten jouduin itse selvittämään kuljetusfirman kanssa lähetykseni tilannetta, vaikka Stokka olisi hyvin voinut tehdä edes sen. Sitten sain pari kertaa laittaa viestiä ennen kuin sain vastausta, että rahat on vaan palautettu eikä kenellekään tullut mieleen tehdä uutta lähetystä tosiaankaan. Ihmettelen kanssa, kun eivät laittaneet jotain pientä esimerkiksi lahjakorttia pahoitellakseen asiaa. Kuukausi sitten aloitin asian selvittelyn ja puolitoista kuukautta odotin lähetystä tuloksetta kuitenkin. Olisivat laittaneet vaikka alennuskoodia, jolla olisin saanut tilattua ne tuotteet Hullujen Päivien hintaan verkkokaupasta. Tämän olisi voinut hoitaa niin paljon paremmin ja nyt minua ketuttaa ja etsin, että mistä muualta saan tilattua haluamani tuotteet.

Vertailun vuoksi, kun olin tuolla töissä ja jouduin vastaamaan omasta tai jonkun toisen tekemästä virheestä, niin annoin pieniä lahjakortteja tavaratalon kahvilaan hyvityksenä. Sillä lahjakortilla oli muistaakseni viisi euroa arvoa eli Stokkan hinnoilla sillä sai kahvin ja pullan, mutta se ei kertaakaan epäonnistunut olemaan kääntämättä pettyneen asiakkaan suupieliä ylöspäin. Hyvillä mielin lähtivät kassalta, vaikka oli esimerkiksi myöhästynyt tilaus tai jokin muu kyseessä.
 
Hitaat ihmiset.
Kuin myös täällä. Eilen viimeksi TAYS:n kanttiinin jonossa meinasin alkaa puhaltelemaan pitkiä, kun edellä menevällä pariskunnalla kesti valkata sämpyläkasasta ne alimmaiset sämpylät. Hitaasti. Olivat vanhempia ihmisiä, joten olin toki kuin en olisikaan, ja hymyilin kun vilkaisivat.

Joskus reissussa meinasin voidella lankomiehen leivän, kun se vei häneltä niin kauan.

En ole itsekään mikään sähikäinen, vaan pikemminkin rauhallinen ainakin ulospäin. Kai sitä sitten vaan on jollakin tavalla tehokas. Ainakaan en halua olla hidasteena muiden tiellä, vaan otan oman aikani jotenkin muuten.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ole itsekään mikään sähikäinen, vaan pikemminkin rauhallinen ainakin ulospäin. Kai sitä sitten vaan on jollakin tavalla tehokas. Ainakaan en halua olla hidasteena muiden tiellä, vaan otan oman aikani jotenkin muuten.
Tämä kuvaa hyvin myös itseäni. Hitaasti syöminen on muuten myös skene, mitä en täysin ymmärrä. Siis oikeasti verkkaisesti etenevä herne kerrallaan napostelu. En nyt väitä, että itse tosiaan heittäisin ruokaa naamaan kuten Karvinen lasagnea, mutta hyvin monesti saa oman ruokailun jälkeen katsoa, kun toinen miettii, että jokohan sitä kuorisi potut. Kai sen syömisen pitäisi olla joku sosiaalinen spektaakkeli, mutta ruoka suussa ei puhuta ja vaikka rakastan hyvää safkaa, niin en koskaan kauheasti jaksaisi tuhlata aikaa sen syömiseen. Jossain tärkätyissä ja kuivissa juhlissa tuo tilanne vain korostuu, joka oikeastaan vain huvittaa.

Seurustelisin missä muualla tahansa kuin ruoan ääressä. Tosin porukkaruokailut on lähes aina yhtä perseestä. En ala.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen luonut YouTubeen itselleni soittolistan jossa on musavideoita. Aina välillä sinne sitten ilmestyy näitä ärsyttäviä [video poistettu] , [yksityinen video] tai [video estetty maassasi] bokseja niiden videoiden tilalle. Kun tolla listalla on noin 170 videota niin ei sitä aina muista mikä video sieltä nyt sitten katosi, ja sekös ärsyttää myös.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Käytin veljen lastani koronatestissä kun veli pyysi. Ja sillä aikaa kun oltiin yhdessä autossa niin hän tartutti nuhansa minuun. Nyt olen tukossa ja se on ärsyttävää. Nenää kutittaa hitosteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös