Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 918 345
  • 6 141

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vähän väliä eteen tuleva väite, että kaikki lajit ovat menneet niin paljon eteenpäin ettei vanhojen aikojen lajinsa huiput enää nykyään pärjäisi. Perhana, lahjakkuus on lahjakkuus, on sitten urheillut huipulla millä aikakaudella tahansa. Pele, Maradona, Gretzky tai kuka tahansa ex-legenda dominoisi tänäkin päivänä jos treenaisi tämän päivän metodeilla.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Vähän väliä eteen tuleva väite, että kaikki lajit ovat menneet niin paljon eteenpäin ettei vanhojen aikojen lajinsa huiput enää nykyään pärjäisi. Perhana, lahjakkuus on lahjakkuus, on sitten urheillut huipulla millä aikakaudella tahansa. Pele, Maradona, Gretzky tai kuka tahansa ex-legenda dominoisi tänäkin päivänä jos treenaisi tämän päivän metodeilla.

Minä kanssa uskon, että tietyt ominaisuudet, mitkä ovat tehneet tähtipelaajista tähtiä ovat käypää valuuttaa eri aikakausilla. Gretzky oli esimerkiksi hyvin älykäs kentällä ja näki maalipaikkoja, missä muut eivät niitä nähneet. Varmasti niillä taidoilla olisi käyttöä nykyisessä taalaliigassa. Siihen en kyllä usko, että tekisi yhtä paljon pisteitä, koska laji on siinä mielessä muuttunut, mutta kyllä hän olisi kärkipelaajia eikä mikään kolmosketjun raataja niin kuin välillä näkee väitettävän.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mahan murina/voimakkaat suolistoäänet. En voi mennä tässä asunnossa minnekään etteikö vaimo kuulisi missä huoneessa olen. Oma rauha siis menetetty.
 

redpecka

Jäsen
Liian puhekielinen itsetarkoituksella kansanomaisesti suollettu puhekielinen teinitsättiteksti, Jatkoajan suurella kirjoutusfoorumilla.

Luin muutaman oman viimeaikaisen tekstini ja aiheuttaa sellaista myötähäpeää, että aion kirjoittaa jälleen kirjakieltä. Silti varaan lisenssin olla aamuyöstä armollisempi itseäni kohtaan.

Tiätsä sen ku se kun otti sen jutun siitä ja laittoi sen sit siihen pöydälle, meillä oli siinä se semmonen pointti, et se juttu olis siinä niinku itekseen siinä sen pöydän päällä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä kanssa uskon, että tietyt ominaisuudet, mitkä ovat tehneet tähtipelaajista tähtiä ovat käypää valuuttaa eri aikakausilla. Gretzky oli esimerkiksi hyvin älykäs kentällä ja näki maalipaikkoja, missä muut eivät niitä nähneet. Varmasti niillä taidoilla olisi käyttöä nykyisessä taalaliigassa. Siihen en kyllä usko, että tekisi yhtä paljon pisteitä, koska laji on siinä mielessä muuttunut, mutta kyllä hän olisi kärkipelaajia eikä mikään kolmosketjun raataja niin kuin välillä näkee väitettävän.
Jari Kurri mielestäni kommentoi hyvin sitä, kun olikohan jotain kritiikkiä saanut tai jotain juttuja ollut, kuinka hänen aikanaan niitä maaleja nyt oli aika helppo tehdä.
Sitaatti meni jotenkin luokkaa "-Oli niitä helpompi tehdä, mutta silloinkin kaikilla pelaajilla oli sama mahdollisuus tehdä niin isoja lukemia".
Tottahan tuo Kurrin heitto on. Jotenkin tämä keskustelu siitä kuinka helppohan se Gretzkyn oli silloin pisteitä tehdä. Joo varmasti se oli helpompaa silloin Gretzkyllä kuin nykypäivän supertähdillä, mutta miksi se Gretzky oli sitten niin paljon parempi kuin kaikki muut? Sama mahdollisuus niillä 80-luvun ukoillakin oli pisteitä mättää siellä yms.

Se on toki ihan fakta, että pelaajien keskimääräinen taso on parantunut valtavasti, joka tekee sen, että tähtipelaajan on vaikeampi erottua joukosta, kun se keskimääräinen kolmoskentän pörrääjäkin on aika pirun hyvä kiekkoilija.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onhan se ärsyttävää, kun Outlookissa merkkijonon tuplaklikkaaminen ottaa mukaan myös sitä seuraavan välilyönnin. Tyypillisin tapaus, missä tuota haluaa käyttää, on kopioida se merkkijono ja pastettaa se johonkin toiseen sovellukseen. Ja aina siinä on se vitun välilyönti mukana, mikä ensinnäkään ei osu esim Excelissä searchiin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Öljypolttimen epävarma toimiminen. Ei edes huomaa sen olevan poissa päältä, ennen kuin sitten menee suihkuun tai päättää pestä pari lautasta käsin. Nyt sitten odotellaan josko lämmintä vettä tulisi.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Mun lähikauppaan oli ilmestynyt sellanen käsidesiteline, mikä tietty on hieno juttu, mutta kun se oli sijoitettu sen portin viereen minkä kautta pitää kulkea kauppaan sisään. Luonnollisesti osa jengistä jää siihen tien tukkeeksi hieromaan ja lutraamaan sen käsidesin kans. Kuinka vaikee on ottaa muutama pumppaus siitä kämmenelle ja siirtyä sivuun hieroskelemaan kouriaan? Ja siis ei mulla mikään edes oo kiire mihinkään, mut ärsyttää silti.
 

Glove

Jäsen
Mun lähikauppaan oli ilmestynyt sellanen käsidesiteline, mikä tietty on hieno juttu, mutta kun se oli sijoitettu sen portin viereen minkä kautta pitää kulkea kauppaan sisään. Luonnollisesti osa jengistä jää siihen tien tukkeeksi hieromaan ja lutraamaan sen käsidesin kans. Kuinka vaikee on ottaa muutama pumppaus siitä kämmenelle ja siirtyä sivuun hieroskelemaan kouriaan? Ja siis ei mulla mikään edes oo kiire mihinkään, mut ärsyttää silti.
Kaikkiin ihmisiin ei ole ohjelmoitu moniajoa. Tällä ihmisryhmällä onnistuu vain yksi tehtävä kerrallaan. Ei voi yhtäaikaa ”kantaa” kämmenellä käsidesiä ja kävellä samalla.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kaikkiin ihmisiin ei ole ohjelmoitu moniajoa. Tällä ihmisryhmällä onnistuu vain yksi tehtävä kerrallaan. Ei voi yhtäaikaa ”kantaa” kämmenellä käsidesiä ja kävellä samalla.
No näinhän se vain on, nämä samat ihmiset jää rullaportaiden jälkeen ihmettelemään, että missä se Lidl taas olikaan. Ja ne olis auttamatta kumossa jos tarttis vielä purukumia jauhaa siinä samalla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sovittujen aikataulujen noudattamatta jättäminen.
Se kertoo minkälainen ihminen on, ja osoittaa epäkunnioitusta toista kohtaan.
Niin mutta ennemmin viittä yli kuin kymmentä vaille. Siinä kun toinen joutuu odottamaan tuplasti sitä toista. Ja vaikka se toinen olis tullut viittä vaille niin se menee omaksi mokaksi ja tasaa tilanteen kun se toinen tulee viittä yli.

Siis jos sopii että tasalta eikä viittä vaille. Silloinhan pitäis sopia se viittä vaille.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ylen aamutv:ssä vieraana on maailman politiikan professori Teivo Teivainen. Tuo honotus ja nuo lasit otsalla. Olen usein miettinyt, että mahtaako se koskaan luopua tuosta tyylistään pitää noita laseja tuolla lailla.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mun lähikauppaan oli ilmestynyt sellanen käsidesiteline, mikä tietty on hieno juttu, mutta kun se oli sijoitettu sen portin viereen minkä kautta pitää kulkea kauppaan sisään. Luonnollisesti osa jengistä jää siihen tien tukkeeksi hieromaan ja lutraamaan sen käsidesin kans. Kuinka vaikee on ottaa muutama pumppaus siitä kämmenelle ja siirtyä sivuun hieroskelemaan kouriaan? Ja siis ei mulla mikään edes oo kiire mihinkään, mut ärsyttää silti.

Tässä pätee hieman sama kuin siinä, että kassalla pitää tavarat pakata ja jäädä kärryn kanssa siihen jumiin laittamaan hanskoja käteen jne. Eikö voi niiden kärryjen kanssa hieman siirtyä tuossa vaiheessa? Tämä siis pätee muutenkin, ei vaan nyt kun pitäisi hajurakoja pitää. Rasittavinta tämä on silloin, kun koko perhe on kaupassa ja tukkii kassavälin. Olen se ilkimys ja tökin kärryillä vihjeeksi, että minunkin pitäisi ostokseni pakata.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ylen aamutv:ssä vieraana on maailman politiikan professori Teivo Teivainen. Tuo honotus ja nuo lasit otsalla. Olen usein miettinyt, että mahtaako se koskaan luopua tuosta tyylistään pitää noita laseja tuolla lailla.
Ulkopoliittisen instituutin lausuntoautomaatti Mika Aaltola on sentään vihdoin laskenut pikkutakkinsa kaulukset.
 

Glove

Jäsen
Tekisi mieli kirjoittaa erääseen ketjuun tuonne Liiga-osiolle, mutta muutaman yrityksen jälkeen huomasin, etten nyt saa mitenkään kirjoitettua ajatuksiani järkevästi.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Tekisi mieli kirjoittaa erääseen ketjuun tuonne Liiga-osiolle, mutta muutaman yrityksen jälkeen huomasin, etten nyt saa mitenkään kirjoitettua ajatuksiani järkevästi.
Kuulostaa niin tutulta. Mullakin ois aina sanottavaa, mutta en saa muotoiltua ajatuksiani järkeväksi ja selkeksi kokonaisuudeksi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ärsyttävää kun tällä palstalla valtaosa ihmisistä lyhentää Valtionvarainministeriön väärin VVM:ksi, kun se lyhenne on VM. Itse kun sorruin joskus samaan virheeseen niin heti tuli vittuilua.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kävin kaupassa hommaamassa lisää pakkaustarviketta, kun loppuu. Kaupassa kaikki OK. Mut tossa pitää ylittää yksi isompi tie missä on ne napit mistä voi painaa jos tahtoo. Olin siinä odotellessa jo painanut ja jäin siihen viereen odottelemaan (mikä on tietysti turhaa kun odotettavissa ei ollut mistään suunnasta ketään - tunnen jo noiden valojen logiikan), niin eikös siihen joku tullut painelemaan sitä nämiskää.

Varmaan parikymmentä senttiä oli ”turvaväliä”.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan parikymmentä senttiä oli ”turvaväliä”.
Riskiryhmäläisille pitäis olla jotkut huomioliivit. Ei valmiiksi sairaita tiedä, paitsi vanhukset kyllä erottaa, mutta ei niitä näkiessä monestikaan muista koko koronaa.

Duunissa videopuheluihin otetaan muodon vuoksi pieni turvaväli, mutta ei sitäkään aina kesken puhelun muista.
 
Viimeksi muokattu:

redpecka

Jäsen
Kävin kaupassa hommaamassa lisää pakkaustarviketta, kun loppuu. Kaupassa kaikki OK. Mut tossa pitää ylittää yksi isompi tie missä on ne napit mistä voi painaa jos tahtoo. Olin siinä odotellessa jo painanut ja jäin siihen viereen odottelemaan (mikä on tietysti turhaa kun odotettavissa ei ollut mistään suunnasta ketään - tunnen jo noiden valojen logiikan), niin eikös siihen joku tullut painelemaan sitä nämiskää.
Ensinnäkin, tosi ikävä että lähdet jonnekin pois. Kirjoittele silti vielä joskus.

Toisekseen, nuo liikennevalojen nämiskät. Jos niihin ei ihan tavis-influenssakausina kannata koskee niin nyt vielä vähemmän. Ja onko joku muka joskus todennut, että se vaikuttaisi valojen vaihtumistiheyteen yhtään jollain lailla?

Joku salaliittoilija voisi avata tätä scämmiä vähän tavallisillekin humanoideille. Otetaanko tuossa kenties valokuva ja sormenjälki ihmisestä? Ja jonneilta sylkitesti?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ensinnäkin, tosi ikävä että lähdet jonnekin pois. Kirjoittele silti vielä joskus.

Toisekseen, nuo liikennevalojen nämiskät. Jos niihin ei ihan tavis-influenssakausina kannata koskee niin nyt vielä vähemmän. Ja onko joku muka joskus todennut, että se vaikuttaisi valojen vaihtumistiheyteen yhtään jollain lailla?

Joku salaliittoilija voisi avata tätä scämmiä vähän tavallisillekin humanoideille. Otetaanko tuossa kenties valokuva ja sormenjälki ihmisestä? Ja jonneilta sylkitesti?
No en mä kauas lähde. Liekö 13 kilsaa välissä. Kirjoitella en lupaa.
Mä törkkäsin kyynerpäällä. Takki välissä. Take that CSI! Ja sekin takki lähti elon jälkimmäiseen vaiheeseen. Sitä ei ollut vielä pakattu roskikseen, joten pitihän hänelle antaa arvoisensa läksiäiset.

Mä lähden sinne missä elin 16 vuotta. Katsotaan kuin nyt käy.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ärsyttävää kun tällä palstalla valtaosa ihmisistä lyhentää Valtionvarainministeriön väärin VVM:ksi, kun se lyhenne on VM. Itse kun sorruin joskus samaan virheeseen niin heti tuli vittuilua.
Monet tekevät samankaltaisen virheen tutkintojen suhteen. Minä olen KM, siis kasvatustieteen maisteri. Kauppatieteen maisteri on KTM.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Se kun oot käymässä yöpuulle ja juuri silloin ruoansulatus päättää että hahaa, sinua alkaa muuten just nyt röyhtäyttämään oikein kunnolla vatsanpohjasta! Sitten sun on vaan lähes pakko jumpata pysty- ja makuuasennon välillä siihen saakka kunnes pahimmat ilmavaivat on ohi, sillä tiedättehän kuinka hyödyllistä se on yrittää vääntää röyhyjä makuulteen...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kattelet haastattelua jostain pitämästäsi näyttelijästä, artistista taikka urheilijasta ja tajuatkin että kyseinen henkilö ei olekkaan kovin mukava tyyppi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös