Galluppi!Huonoin iskelmä biisi kautta aikojen

• 16 352
  • 105

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Onko siitä jo niin kauan,

ettei kukaan enää muista biisiä nimeltä Huopikkaat. Esittäjästä tosin ei minullakaan ole enää mielikuvaa.

Tämä Monica Aspelundin Lapponia oli kyllä kaikkien euroviisukliseiden huipentuma kolmine valelopetuksineen jne. paljon hirveämpään ei tosissaan yrittäen pysty kuin T. Kansa. Siis en oikeasti usko, että M&T voivat olla tosissaan vaikka ovatkin turkulaisia.

Niin T. Kansa pystyi Stingin huonoimmasta biisistä tekemään vieläkin huonomman, Kultaniityt saa radioaseman autossa vaihtumaan välittömästi, muutoin en yleensä edes kuule mitä sieltä tulee.

Ja sitten se hienon biisin todellinen raiskaus, aiemminkin ketjussa mainittu Koivu ja Tähti (Hotel California), oliko Närhi vai Freeman se esittäjä, ettäs kehtaskin.

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Onko siitä jo niin kauan,

Viestin lähetti hanu
ettei kukaan enää muista biisiä nimeltä Huopikkaat. Esittäjästä tosin ei minullakaan ole enää mielikuvaa.

Muistan kyseisen biisin mutta en esittäjää. Biisi menee esim. näin: Huopikkaat, huopikkaat äiti koittaa piilottaa, sama se, löydän ne... :)

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli "Huopikkaista" mieleen, että eräs nykyään ison lätäkön takana taaloja vuoleva kiekkoilija lauleskeli tuota biisiä aikoinaan koulun pihalla hieman eri sanoilla. Meneeköhän moderoinniksi, mutta laitetaan kuitenkin...

"Pierettää, pierettää, äiti koittaa tuulettaa, sama se, haisee se, pieraistaan vaan uudestaan..."

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaa että huonoin? Mahdotonta kai sanoa mitään yksittäistä, mutta mielestäni yleensä viime vuosina enemmän nuorehkoille ihmisille suunnattu iskelmätyyppinen musiiki nikoahvosineen yms. on kauheata, niin pateettista ja keinotekoisen kuulosta. Järkyttävin ehkä sittenkin on tämän Kalle Aholan "Leijat Helsingin yllä", en mene kuitenkaan aamenen kanssa sanomaan, jospa muistuu joku vielä huonompi mieleen.

Sen sijaan toista on etenkin 70-luvun ja miksei vielä 80-luvun alunkin Finnhitsit, siinä on sitä aitoa luomisvoimaa, jota nämä nikoahvoset kai yrittävät jäljitellä heikoin tuloksin. Yhtenä suurimmista helmistä tietenkin Tapani Kansan "Veikko Nieminen".

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Euroviisuista vielä

Tuohon euroviisu-linkkiin tarkemmin perehdyttyään huomaa muuten yhä selvemmin, kuinka surkuhupaisaa Suomen euroviisuilu on kaikenkaikkiaan ollut.

1960-luvun alkupuolellakin yritettiin ties mitä konsteja aina saman laulun eri esittäjistä alkaen, ja valintasysteemejä on vuosien saatossa ollut jos jonkinlaisia. Silti tulokset ovat olleet lähinnä säälittäviä.

Oikeastaan suomalaisten pitää kai olla tyytyväisiä, kun ei enää joka vuosi päästä osallistumaan tuohon ylipäätäänkin varsin huvittavaan kilpailuun. Sikäli ikävää, että nyt moni suomalainen klassikko jää syntymättä.

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
heikkoa

Jospa minäkin sitten ehdottaisin kaikkien aikojen ultimaattista paskalistaa. Terveiset Anssille.

Tero Moilanen: Fränti ja Vahanen sekä Hemohes
P-P Petelius: Armas Elaine
Vicky Rosti: Kun Chicago kuoli
Bat & Ryyd: koko "tuotanto"
Sekä
"Kari Rydman": koko tuotanto

Paskin kiekkotunnaribiisivedätys on ehdottomasti Taas Hassuttelee vastustajaa HPK, jonka "lauloi" kaiketi Kuju Hyttinen.
Toisaalta Kivikova kivikova Kiekko-Espoo oli myös kertakaikkisen huonoa mainosta joukkueelle.

Lisäksi erikoismaininnan ansaitsee biisi Kundi meikkaa, jonka eri versioiden esittäjiä en juuri nyt muista.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti entti7
Juhannuksen aiheuttamasta "pienestä" univelasta huolimatta muistuu yksi "biisi" mieleen, joka iski kuin märkä sukka aikanaan, esittäjä tais olla 2.maanantai, viritelmän nimeä en muista tai halua muistaa. Se oli jotain niin totaalista p...aa ettei sanat riitä kertomaan!

Olisikohan biisi ollut tämä legendaarinen Mikset tahdo olla mun kaa? (jos mä rakastan sun bemarii...)
On muuten loistotsipale...;)

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aivan ehdottomasti huonoin on Matti Nykäsen järkyttävä ja päänhajottava "balladi" pidä varas
Matin kauheaa laulunääntä ei ole tässä tekeleessä edes pystytty peittämään taka-alalle vaan se täyttää karmaisevalla tavalla kuuntelijan tajunnan.......
"Pidä varas,hän on varas" - Matti Nykänen

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Viikate

Alkuperäinen esittäjä on muuten Bolland -niminen yhden hitin ihme 80-luvun alusta. Status Quo teki biisistä varsin turhan version (eli liki samanlaisen kuin alkuperäinen).

No perskele niinhän se taitaa ollakkin. No yhtä kaikki se Meijun versio on kyllä suorastaan huumaava.

Yks herkkupala on vielä joka menee täysin iskelmästä on Don Huonojen biisi piikkilankaa joka on ko. bändin surkein kipale jonka ne koskaan on tehneet ja on muuten huonoin biisi mikä vuonna 1998 julkaistu. No tuo kipale jo tuollaisenaan pääsee kevyesti huonolle listalle mutta ei perkele pitikö siitä samaisesta biisistä tehdä vielä Kari Tapion laulamana oma versio siinä se on sellanen ralli,että oksat pois.

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh heh!

Pientä listaa huonoista kipaleista!

Mikko Alatalo: Ihmisen ikävä toisen luo
Mikko Alatalo: Kiinan tyttäret
Markku Aro: Oma kultasein
Bamberos: Tule kanssani kylpyyn
Carola: Herrojen kanssa pellon laidassa
Danny: Kuusamo
Danny & Armi: Kaiken sulle antaisin
Frederik: Jeesus Kristus
Frederik: Tsingis Khan
Irwin Goodman: Vanha juoppo
Hanne: Hän on mun
Kristiina Hautala: En koskaan
Jonna: Hyvännäköinen
Tapani Kansa: Kesän lapsi
Tapani Kansa: R-A-K-A-S
Tapani Kansa: Äidin pikkupoika
Katri Helena: Katson autiota hiekkarantaa
Kivikasvot: Tankeros love
Marion: Jokainen päivä on liikaa
Mona Carita: Rasputin
Matti & Teppo: Kaiken takana on nainen
Matti & Teppo: Mä näitä polkuja tallaan
Matti Esko: Rekkamies
Esa Pakarinen: Lentävä kalakukko
Pirkka-Pekka Petelius: Muistan sua Elaine
Pirkka-Pekka Petelius: Tra-la-la
Jukka Raitanen: Viikonloppuisä
Ressu Redford: Jos vielä oot vapaa
Ressu Redford: Kuka on se oikea
Ressu Redford: Laskeutumisvalo
Ressu Redford: Älä mee
Vicky Rosti: Kun Chicago kuoli
Vicky Rosti: Näinkö aina meille täällä käy
Solistiyhtye Suomi: Mahtava peräsin ja pulleat purjeet
Taiska: Mombasa
Juha Vainio: Vanha salakuljettaja Laitinen
Juha Vainio: Vanhojapoikia viiksekkäitä
Juha Vainio: Albatrossi
Janos Valmunen: Bussipysäkillä
Tarja Ylitalo: Kerrasta poikki

Noh näistä voi tietenkin jokainen olla omaa mieltä! Ei muuta,kun lisää paska ralleja kehiin!

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Tähän voisi vielä lisätä toissapäivänä sattumalta radiossa soinut Scorpionsien "Still loving you" kappaleesta tehty suomenkielinen kyhäelmä. Esittäjä ei tullut selville, mutta kappaleen nimi oli suomalaiseen tapaan "Mä kaipaan sua niin". Tuota kuunnellessa tulee jopa Mikkoa ikävä....

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei,kun kultakurkkua äänestämään!

Eli http://www.iltalehti.fi/ olisi äänestys jossa etsitään vuoden kultakurkkua joten ei muuta,kun kaikki antamaan äänensä Alatalon Mikolle ja Hirvosen Anitalle olisi se meinaan hauskaa jos niistä tosiaan valittaisiin vuoden kultakurkut! Siinä se olisi jatkoajassa naurussa pitelemistä:D

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Iskelmää tavallaan...

Tenavatähtikilpailu on myös semmoinen, että sieltä on monta todella suurta tulkintaa tullut. Vaikka itse en kyseistä ohjelmaa seurannutkaan muuta kuin vahingossa ohimennen, on mieleen jäänyt erityisesti se kerta, kun heleä-ääninen pikkupoika lauloi: "Elo tää juoksuhaudoissa on...":D :p :cool:
Että siihen malliin!

entti7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Team Harrier
Viestin lähetti Jii

Olisikohan biisi ollut tämä legendaarinen Mikset tahdo olla mun kaa? (jos mä rakastan sun bemarii...)
On muuten loistotsipale...;)

AAAARGHHH, se se oli... ja nyt se palailee pätkittäin mieleen ja mieleen tunkee toinenkin saman orkesterin tuotos, luojan kiitos en muista mikä se oli. Tähän käy Mato Valtosen sanat Levyraadissa, kun piti arvostella Jamppa "RIP" Tuomisen biisi: "Täyttä p..kaa, päästäkää mut ulos täältä!"

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti kerpo
Janos Valmusen Bussipysäkillä on myös erittäin kiduttavaa sontaa.

Täytyy myöntää, että sontaisempaa biisiä ei varmaan löydy tästä maasta. Muuten pienenä pointtina että kyseinen biisi on tehty tuottajan mukaan aivan järkyttävässä krapulassa.:D

DP

YSI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siis tää viestiketju on aivan ehdoton, mää nauran täällä vedet silmissä ja poskilihakset kipeenä...

Suomessa on paljon biisejä, jotka olisi voinut jättää sinne omaan päähän (pöytälaatikosta joku hyväkäs voi ne löytää ja levyttää).

Mun inhokit on:

Vicky Rosti: Kun Chigago kuoli (karmeeta...)
Hanna Ekola: Villihevoset (kuinka paljon vibraa voi ääneensä saada)
Danny: Kuusamo (masentavaa, toivottavasti oikeesti Kuusamossa on pirteempää meininkiä)
Janus: Bussipysäkillä (vrt. Villihevoset)
Ressu Redfordin koko tuotanto Bogartin jälkeen, tää uusin ihan kärkipäässä
J. Karjalaisen uudet, Marjaniemestä tulee oksennus ja mikäihmeen Paskahousussa on jotteensakkin liian taiteelliset sanat (Jeesus Kristus tulee pelaamaan paskahousua... My God!)
Tapsa Kansan käännös biisit, raiskata nyt Bryanin ja Stingin hyvät biisit.

Muitakin löytyy, mutta tässä ensimmäisenä mieleen tulevat.

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
No tänne sitten lisää:

Kerran huusin vaimolleni TV:n äärestä,että äkkiä tänne,kaikenlaista sitä onkaan.

Vaimo :´mitä,mitä´, ja juoksee paikalle

Minä´kato,nyt ne on keksineet laulamista yrittävän kääpiön!´

Arvaako kukaan ,kuka oli kyseessä?Vihje:vaimolla on k.o kotimaisen määkyjän levy.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tuossa muutamakin kirjoittaja on kertonut ärsyyntyvänsä Virve Rostin iskelmästä "Kun Chicago kuoli". Ko. biisi nyt ei tietysti olekaan kummoinen, mutta väitänpä silti, että alkuperäinen Paper Lace -nimisen yhtyeen "The Night Chicago Died" on todella aneeminen renkutus, ja Vickyn versio pesee ainakin sen 6-0. Ja olen kuitenkin sitä mieltä, että käännöskappaleet ovat yleensä aivan p...eestä. No, paskasta ei saa konvehtia kuten sanonta kuuluu.

Päätän makuasioista kiistelemisen tähän.

Paitsi että minusta Virve Rosti osaa kuitenkin ihan oikeasti laulaa.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Filmirulla

Olen pitkälti samaa mieltä pitkästä listastasi, mutta ihmettelen, mitä ne Junnu Vainiot siellä tekivät. Äijähän osasi ihan oikeasti tehdä sanoituksia. Niissä on sanomaa. Lauluääntä nyt ei Junnulla ollut, mutta esim. Albatrossi on yksi parhaita Suomessa koskaan tehtyjä iskelmiä.

Tämähän oli siis minun mielipiteeni. Saat toki pitää omasi ;).

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
Viestin lähetti SaiPa2000
Viestin lähetti kerpo
Janos Valmusen Bussipysäkillä on myös erittäin kiduttavaa sontaa.

Täytyy myöntää, että sontaisempaa biisiä ei varmaan löydy tästä maasta. Muuten pienenä pointtina että kyseinen biisi on tehty tuottajan mukaan aivan järkyttävässä krapulassa.:D

DP

Janos Valmunen on tehnyt kokonaisen pitkäsoiton toinen toistaan "upeampia" biisejä. Jos tuo bussipysäkillä on tehty krapulassa, en luoja paratkoon halua tietää mikä on ollut hänen olotilansa muiden kappaleiden kohdalla.

Lupasin aikoinaan tuttavalleni tuopillisen keskiolutta, jos hän löytää huonomman biisin kuin tuo Bussipysäkillä on. Muutaman vuoden odottelun jälkeen jouduin toissapäivänä luopumaan oluesta ja sain vastineeksi polttaa tämän levyn. :D

-Maila

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei jumalauta

Kun ohjelmana on Tammerkosken Sillalla ja Mikko Alatalo laulaa Anita Hirvosen kanssa "Maitolavan prinsessaa" niin mun rupes särkeen piätä.

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Totta, totta. Hanna Ekolan "Villihevosia" on karsea piisi!

Lisää:

Jari "en muista sukunimeä" : Aideistä parhain
Reijo Kallio: Viikonloppuisä (ja yleensäkin koko tuotanto)
"Jätkän humppa", en muista taaskaan esittäjää, mutta kappale on paska.
Jamppa Tuominen: Aamu toi, ilta vei

ja kaikki muut suomalaiset pettäjän tie-tyyppiset nyyhkyiskelmät.

vastaavasti Eppu Normaalin "Murheellisten laulujen maa" on helewetin hyvä piisi!

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli tässä mieleen...

Kauheinta musiikkia, mitä olen kuullut on kuitenkin Yrjö Savolainen ja Yö meidän on. Veikkaanpa, että teistä tuskin kukaan on päässyt nauttimaan kyseisestä tuotoksesta, sillä kyseessä on todella harvinainen kasetti. Kyseinen laulaja oli joskus, muistaakseni 1993, n.75-vuotiaana tehnyt kasetin jonkun tuttavansa olohuonestudiossa ja lähettänyt tämän omakustanneteoksensa kaverini isälle, joka on jonkin sortin musiikkimiehiä ja kysynyt vakavissaan, löytyisikö kasetille markkinarakoa. Kasetissa oli vain muutama paha vika... Laulajalla oli huonompi lauluääni, kuin keskivertokaraokelaulajalla. Lisäksi laulajalla oli todella paha s-vika. Ja kun päälle päätteeksi biisit olivat kamalia ja niissä soitti eräänlainen pilipalisyntetisaattori taustalla melodiaa, jota Yrjö-setä lauloi kutakuinkin nuotilleen kauhealla murteella, oli tunnelma täydellinen.
Tarinassa sattui vielä yksi hauska tapaus... Kaverini toi tuolloin -93 kouluun musiikin tunnille tuolta kasetilta lohkaistun biisin, kun tunnin aiheena oli "Kamalin kappale, minkä tiedän". Biisi ehti edetä ehkä noin 10s, kun kaikilla kuulijoilla oli jo vedet silmissä... No tästä noin viikko eteenpäin kävin kaverillani ja kävimme seuraavanlaisen keskustelun:
Kaverini: "Se Yrjö Savolainen tulee joku päivä meille ja meidän faija laulattaa sitä!"
Minä: "No hemmetti... soita mulle heti kun se tulee! Mä haluan kanssa päästä kuuntelemaan!"
Kaverini: "No joo... mä en vaan tiedä yhtään milloin se tulee, mutta voin mä soittaa!"
Samantein alkoi seinän takaa kuulua Yrjön laulua. Mies lauloi vielä kaksi kertaa kamalammin, kun kasetilla, mikä on kyllä loistava saavutus sinällään. Meillä oli kaverin kanssa oikein hauska parituntinen, kun kuuntelimme tuota laulua.:D :D
Kyseinen materiaali pieksee kyllä kirkkaasti kaikki Villihevoset ja Euroviisukappaleet mennen tullen kauheudessaan.

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Pakkohan tähän keskusteluun on osallistua. Kukaan ei vielä näytä muistaneen julkkisfilosofi Esa Saarisen taannoista vinkaisua, jonka nimeä en muista. Olisiko ollut hiljainen katedraali tms. Muistaakseni matsku oli jossakin mielessä hintahtavaa, taisi kertoa poikarakkaudesta. Sanoja taisi olla mm: 'hiljainen katedraali - puuvillainen vyö - poikarakkaus - poikarakkaus...'

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy