Gallupien gallup

  • 873
  • 2

Mitä puoluetta

  • Kokoomus

    Ääniä: 10 24,4%
  • Keskusta

    Ääniä: 3 7,3%
  • SDP

    Ääniä: 10 24,4%
  • Vihreät

    Ääniä: 6 14,6%
  • Vasemmistoliitto

    Ääniä: 2 4,9%
  • Kristilliset

    Ääniä: 2 4,9%
  • Joku muu

    Ääniä: 0 0,0%
  • Aivan sama, ei kiinosta pätkääkään.

    Ääniä: 8 19,5%

  • Äänestäjiä
    41

tsei_tsei

Jäsen
Joopa joo

Niin joutui nyt lyömään tuohon Vihreät, kun niitä olen äänestänyt viimeksi kunnallisvaaleissa. Itse äänestän kuitenkin henkilöä, enkä puoluetta. Kunnallisvaaleissa, eduskuntavaaleissa ja pressanvaaleissa kahdella kierroksella olen äänestänyt ja joka kerta eri puolueen edustajaa. Eduskuntavaaleissa sai Vasemmistoliitto ääneni. Pressanvaaleista äänen ensimmäisellä kierroksella sai Rehn ja toisella Halonen. Muissa vaaleissa en olekaan äänestänyt. Täytyy muuten sanoa vielä sellainen pointti, että olen äänestänyt aina naista. Kunnallisvaaleissa pääsi äänestämäni henkilö valtuustoon ja Halosestahan tuli pressa. Rehn ei luonnollisestikaan päässyt presidentiksi, eikä myöskään eduskuntavaalien ehdokkaani.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaa mitäpä tähän sanoisi. Jokunen vuosi sitten kuvittelin olevan Kokoomuksen kannattaja, mutta ne ajattelevat pelkkää mammonaa, joten ei.

Keskusta: liian maalainen kaupunkilaiselle, sekä Esko Aho ja Paavo Väyrynen. Ei kiitos.

SDP: Paavo Lipponen, täytyykö muuta sanoa? Ei kiitos.

Vihreät: Periaatteessa hyvällä asialla, mutta ne ovat jotenkin liian kummallisia. Harkintaan.

Vasemmistoliitto: Oi suuri ja mahtava vasemmistoliitto... Ei kiitos.

Kristilliset: Liian hihhulitouhua. Ei kiitos.

Joku muu: Mitä niitä nyt on? Ei ainakaan kiinnostavia.

Onpa sitä tosin elämän aikana tullut Keskustaa ja Ruåtsalaisiakin äänestettyä. Viime pressanvaaleissa nimittäin. Ekalla Rehniä ja toisella kierroksella oli pakko äänestää Paavolippospuoluetta vastaan, joten äänestin <i>(hyvin hiljaisella äänellä)</i>.... Ahoa.

Oikein vaihtoehto olisi EIOSAASANOA, mutta tyydytään tuohon Aivan sama, ei kiinnosta pätkääkään -vaihtoehtoon paremman puutteessa.

Minäkin ennemmin äänestän, jos yleensä viitsin äänestää, ihmistä kuin puoluetta, koska politiikka haisee pahalle!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös