Gallup

  • 2 069
  • 19

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Onko pakko suomalaisten kannustaa Leijonia? Löytyykö palstalta muiden maiden kannattajia?

Itse kannustan Tsekkejä ja Kanadaa. Isänmaallinen olen, koska armeijakin on suoritettu. Mutta "Leijonakiekko" ei oikein kolahda..
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kannatuksista

Tsekit ja kanukit ovat meikäläisen kategoriassa niitä viho viimeisiä joukkueita. En ala perustelemaan, koska siitä tulisi ketjun ykkös aihe. Itse annan symppispisteet isäntämaalle saksalle, sveitsille ja itävallalle. Leijonat tietenkin ovat number one ja pelityyli miellyttää kovinkin paljon. Jos tähän asitisia pelejä on katsonut niin "leijonaliekko" on kolahtanut huomattavasti enemmän kuin tsekkien ja kanadalaisten kiekko.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Itse kannatan Suomen ohella Kanadaa. Olen aina pitänyt fyysisestä ja suoraviivaisesta pelistä ja tätä Kanada usein esittää (tietysti olisi hienoa, jos kanadalaiset eivät sikailisi, mutta rapatessa roiskuu). Lisäksi on aina mielenkiintoista katsoa kuinka taitojoukkueet (kuten Tsekki ja Slovakia) pelaavat. Sympatiat menevät myös pikkumaille kuten Saksalle.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Suomi tietysti on se ihan ykkönen :).

Kanadalle menee sympatiaa pelityylin mukaan, Tshekille taitavien yksilöiden mukaan ja Latvialle pienuuden ja sitkeyden mukaan. Mutta nämä maat ovat kaukana Suomesta. Latvia on näistä kolmesta maasta se "kakkossuosikki".
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ei tasan jaksa kiinnostaa MM-kisat sen jälkeen jos/kun Suomi putoaa jatkosta. Siihen asti, kun Leijonat ovat turnauksessa mukana riittää motivaatiota muidenkin maiden otteluiden katsomiseen. Silloin kannustan etukäteen heikompaa.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Väreistä

Suomen kannattamista en voi verrata mihinkään, mutta silloin kun finskit eivät ole kehissä, olen yleensä
länkkärien puolella slaaveja vastaan, paitsi en tietenkään sveduja liputa. Sympatiaa saavat etenkin Saksa ja Kanada. USA on aika neutraali tapaus.

Inhokkeja ovat ryssien lisäksi kaikki entiset USSR maat, ehkä poislukien baltit. Tshekit ovat myös vastenmielisiä.

Tänä vuonna korokkeelle vaikka Suomi, Ruotsi ja Kanada.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hmm.. Tuli tuosta M@rkon jutusta mieleen se Fast Shown Arsenal-fani. <i>"En taida kannattaa Englantia MM-kisoissa, kun ne ei kumminkaan menesty. Luulenpa, että kannatan Saksaa</i> sekä <i>kannatin aiemmin ManU:a, mutta kun ne ei oikein menestyneet, vaihdoin Arsenaliin.</i>

Enpä ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, että jotain muutakin voisi kannattaa. Miksi ihmeessä? Sympatiapisteet menevät kaikille heikoille maille ja inhokkilistalta löytyvät lähinnä pakollinen Ruotsi sekä Tsekki.

Ruotsi on ikäänkuin Jokerien vastine, eli sitä on ihan pakko vihata. Tsekki on taas TPS, joka on menestynyt viime vuosina liian hyvin ja alkaa nousta miltei Ruotsin rinnalle inhokkilistan kärkipaikalle. Tsekkien "taitokiekko" (lue kahvaaminen, mailahäirintä, käsillehakkaaminen, dyykkailu, kaikenlainen pikkusikailu jne.) edustaa muutenkin kaikkea, mitä lätkässä inhoan. Ja Ruotsi on nyt vain Ruotsi...
 

tsei_tsei

Jäsen
Hmm...

Minä kannatan Kanadaa, Venäjää, Tsekkiä, Slovakiaa, Saksaa, Sveitsiä, Latviaa, Ruotsia sekä myös Italiaa. Nämä siis Suomen lisäksi. Ykkössuosikkiani en ole päättänyt. Se on se, joka pelaa miellyttävintä kiekkoa kisoissa. Latvia on ehkä nyt vahvimmilla, mutta myös Ruotsi ja Suomi on vakuuttanut. Olen tosin katsonut vasta kaksi peliä kokonaan televisiosta, joten en oikein tiedä vielä. Hyvinhän mun suosikeilla on kisat menneet. Kaikki jatkossa, ja ainoana suosikkieni ulkopuolisina jatkossa on Itävalta ja USA. Nämä joukkueet innostavat jatkoonmeniöistä vähiten, enkä sentään halua vaikuttaa gloryhunterilta.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Tietty Suomi ennen muita. Eihän asiasta edes tarvi kekustella.

Ruotsi-viha on jotain käsittämätöntä. Ruotsin tappio tuntuu lähes aina voitolta. ;)
 

poppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Suomalaisen pitää kannattaa Suomea

En ymmärrä, miksi suomalainen ei kannusta Suomea. Niin
sitä en käsitä. Olen myös sitä mieltä, että Kanada ja
Tsekit ovat ne vihonviimeiset joukkueet, joita voisin
kannattaa.
Suomalaisen velvollisuus on kannattaa Suomea!
 

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Suomi ja Suomalaiset

Sopii jokaisen kannattaa mitä maata tahansa, mutta kyllä taitaa enemmistö tietenkin olla Suomen leijonien kannustajia?
 

Ettan

Jäsen
Suosikkijoukkue
H.I.F.K
Suosi Suomalaista

Vaikka kuinka V**uttaisi Aravirran kisa valinnat , niin kuitenkin on kannatettava Suomea.
Noloa on vain mollata Araa , jos ja toiv. kun Suomi voittaa kultaa, mut hei se on elämää!
......
Sympatiat Japanille , ja Italialle et ne jaksaa yleensä vaivautua kisoihin. Muuten,
jos suomi ei voita ,niin ihan sama kuka voittaa.
 

Rocco

Jäsen
Kanada hyvä kakkonen

Kanada on yksi joukkue jota kannatan aina. Kanada on lajin kotimaa ja pelaa jääkiekkoa oman tyylisuuntani mukaisesti, kovaa, suoraviivaisesti ja kuvia kumartamatta.
 

kaasumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tammerfors ja Södertälje Sport Klubb.
Täysin mahdotonta......

Olisi ainakin meikäläisen kohdalla olla muiden kun Suomen puolella, VAIKKA yli 30 vuotta Ruotsissa jo on tullut asuttua.
Toinen IHME on se että olen aina vastustajan puolta silloin kun Sverige pelaa
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Näinpä se on (kuten jotkut tässä ovat jutelleet): Kärppien - Ääh, eikun Suomen lisäksi kannatuksen saa Tap... siis Ruotsin, Jok^H^H^HKanadan, TPS^H^H^HTsekin ja Venäjän vastustaja - paitsi silloin, kun pelaavat keskenään. Sympatiapisteitä keräävät kaikki heikommat joukkueet ja ykkösinhokki vaihtelee pelien mukaan :-)
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
sympatiat menee ehdottomasti latvialle & saksalle (parhaat fanit) katsoitteko muuten saksan peliä tässä sunnuntaina ? hurja meno, melkein yhtähurja kuin raksilassa ;)
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Suomi on ykkössuosikki, kakkosena Venäjä ja kolmosena Ruotsi.

Ihan sama ketä vastaan Kanada tai USA pelaavat, niin kannatan Kanadan/USA:n vastustajaa.
 

Maestro

Jäsen
Kannatan lähinnä sellaisten maiden, jotka ovat hyvin lähellä terävintä kärkeä, mutta eivät ole aivan vielä siellä, suorituksia. Erityisesti Latvia on suosikkini.

Toki kannatan myöskin kotimaani joukkuetta, mutta vastassa ollessa esimerkiksi Itävalta, toivoin toki Itävallan voittoa. Toivon yleensäkin pienten jääkiekkovaltioiden lyövän isompiaan, mikä lienee varsin yleinen mielipide. Suomen pelatessa seitsemän maan kärkiryppääseen kuuluvia maita vastaan olen Suomen puolella. Perimmäisenä toiveena on se, että jääkiekossa pienen maiden lyödessä isompiaan, kehittyisi näistäkin lopulta samankaltaisia suurvaltoja, jolloin jääkiekon suosio maailmanlaajuisesti kasvaisi. Kun saavutettaisiin esim. tilanne, jolloin MM-kisoihin osallistuu noin 16 potentiaalista mestariehdokasta, voisin huoletta olla kaikissa otteluissa Suomen kannalla. Toivon siis, että jääkiekosta tulisi samanlainen koko maailmanlaajuinen laji kuten jalkapallo on, mikä kuitenkin lienee mahdotonta, joten esimerkiksi lätkän MM-kisojen yhdenarvoisuus vaikkapa käsipallon EM-kisojen kanssa olisi ihannetilanne.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suomi on toki ykkönen. Latvia, Japani ja muut "eksoottiset" maat saavat myös multa sympatiaa.

Ruotsi ja Tšekki, eihän niiden voittoja kestä. Tänään tosin toivoin Ruotsin voittavan, mutta ne osaa aina olla ilkeitä. :/
 

tsei_tsei

Jäsen
Latvia meni sitten tippumaan :( Mutta onneksi suosikeistani on vielä mukana Ruotsi, Suomi, Kanada, Venäjän, Tsekki, Slovakia, Saksa, Sveitsi ja Italia. Ruotsi, Suomi ja Kanada ovat lisäksi esittäneet vakuuttavaa peliä ja Venäjänkin peliä oli hieno katsoa. Kovasti taistelevat keskieurooppalaiset Saksa ja Sveitsikin ihan hyvin vielä mukana jatkoa ajatellen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös