Gösta Sundqvist

  • 34 803
  • 105

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun mielestä Gösta Sundqvist on jumala!
Mistä helvetistä mies repii nuo verbaaliset oivallukset?
Sitä miettii joka ikinen kerta, kun Leevi and The Leaving julkaisee uuden levyn, tai kun putoaa sohvalta Koe-eläinpuistoa kuunnellessa.

Onko Jatkoajassa ketään muuta, joka on pohtinyt samaa asiaa?
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän Göstan verbaaliset ilmaisut ovat ihan asiallisia. Ei nyt ihan jumala, mutta sanotaanko puolijumala. Leevi Leavingseilla on monta hyvää biisiä ja koe-eläinpuistoa kuuntelen aina silloin tällöin.
 

Tuamas

Jäsen
"Loppupeleissä me kaikki ollaan huoria, paitsi Gösta Sundqvist"

On muuten itse kuningas suomalaisen kevyen musiikin alalla.

Miettikäähän kuinka paljon äijä voisi rahastaa sillä, että Leevit heittäisivät sen Yhden keikan?
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Tuamas
"Loppupeleissä me kaikki ollaan huoria, paitsi Gösta Sundqvist"

On muuten itse kuningas suomalaisen kevyen musiikin alalla.

Miettikäähän kuinka paljon äijä voisi rahastaa sillä, että Leevit heittäisivät sen Yhden keikan?

Joku muusikon retale vuosia sitten heitti, että Leevi on ainoa kotimainen artisti, joka pystyy myymään stadikan täyteen. Ja juuri tuosta mainitsemastasi syystä. En eppäile ollenkaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No ainakin Sundqvist on Jumalasta seuraava, jollei itse Jumala.

Yksi asia mitä minä hänessä arvostan hyvän musiikin ja Koe-eläinpuiston ohella on se, että hän vetäytyi julkisuudesta vuosia sitten, eikä ole sen jälkeen antanut minkäänlaista haastattelua mihinkään lehteen tai muuhun mediaan, vaikka halukkaita ottajia olisi. Tässä hän eroaa niin monesta julkkiksesta, jotka myös "vetäytyvät julkisuudesta" vain palatakseen hetikohta takaisin kun jotain uutta kerrottavaa ilmenee, yleensä uuden levyn tai avioeron ja uuden perheen perustamisen hetkellä.

Silti olen sitä mieltä että nämä Göstan uusimmat musiikkituotokset eivät vedä vertoja vanhemmille kappaleille. Hyviä ne ovat edelleenkin.
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Onko G.S:sta edes koskaan julakistu kuvaa, miltä äijä näyttää?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mä aina Koe-eläinpuistoa kuunnellessa tipahdan, kun Göstä hillitsee kulli-Ollia ja kumppaneita tyyliin "Älä nyt perkele!".
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Sattuuko kukaan muuten tietämään ketä kaikkia koe-eläinpuistossa ääntelee?
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Pohjanoteeraus on LeeWings yhtye, joka koettaa saada itselleen rahaa siitä kun esittävät Göstan biisejä. He koettivat myös tavallaan ostaa oikeudet(!) Göstan biiseihin *vihainen hymiö*

Ne jotka Göstan tuntevat, voivat sanoa hänen olevan reilu ja sydämellinen mies. Huumori on samanlaista siviilissä kuin levyilläkin / radiossa.

Amen.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Keppi

Vaan kuinka mahtaa Koe-eläinpuistolle käydä kun Mafia lakkautetaan?

Noista ohjelmassa esiintyvien hahmojen esittäjistä oli joskus vuosi sitten juttuakin. Kaide Järvinen on Iso Pitkä Tenkanen, Göstan sisko Haije Sundqvist esittää ainakin talkkarin rouva Senja Korpelaa ja merikapteeni Monica Aaltosta mutta noiden muiden pääosan esittäjien henkilöllisyys on ainakin minulle hämärän peitossa, eli Tarja Tuulikki Loposen, Kulli-Ollin, Repe Hiltusen ja Väiski Levolan esittäjäistä ei ole mitään tietoa. En ole mistään löytänyt aiheeseen liittyvää tietoa.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Gödehän on aikamoinen futismies myöskin.Pelasi junnuna huipulla Klubissa ja perusti 80-luvun alkupuolella Johanneksen Dynamon,jota valmensi.Oli silloin aika turistijoukkue,kävin itsekin yksissä treeneissä ihmettelemässä.Miehen tavoite oli jo sillon nostaa joukkue liigaan.Voi sanoa tavoitteen toteutuneen.
AC Allianssi perustettiin Atlantiksen raunioille,joka puolestaan oli Johanneksen Dynamon ja FC Norssin fuusioseura.Tämän yhdistymisen aikaan Gösta vetäytyi kuvioista.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Keppi

Viestin lähetti Roku
Vaan kuinka mahtaa Koe-eläinpuistolle käydä kun Mafia lakkautetaan?

Noista ohjelmassa esiintyvien hahmojen esittäjistä oli joskus vuosi sitten juttuakin. Kaide Järvinen on Iso Pitkä Tenkanen, Göstan sisko Haije Sundqvist esittää ainakin talkkarin rouva Senja Korpelaa ja merikapteeni Monica Aaltosta mutta noiden muiden pääosan esittäjien henkilöllisyys on ainakin minulle hämärän peitossa, eli Tarja Tuulikki Loposen, Kulli-Ollin, Repe Hiltusen ja Väiski Levolan esittäjäistä ei ole mitään tietoa. En ole mistään löytänyt aiheeseen liittyvää tietoa.
Tekijät haluavat pysyä hahmojensa takana. Mutta nuo ylläolevat pitävät paikkansa. En itsekkään tiedä noiden muiden hahmojen tekijöitä.

Uskoisin että Göstan ohjelmille on paikka Ylen uudistuksessakin , ei välttämättä siinä joka yrittää apinoida KissFm:ää, mutta ehkä...

Oma suosikkini KEP:issä on Repe Hiltunen ja se, kun hän yrittää lähennellä joko Arskaa tai Ollia ja sitten kuuluu "Pysy ihan siinä omalla puolellasi!" :DD
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho

ace

Jäsen
Re: Keppi

Viestin lähetti Roku


Noista ohjelmassa esiintyvien hahmojen esittäjistä oli joskus vuosi sitten juttuakin. Kaide Järvinen on Iso Pitkä Tenkanen,


Siis että mitäh?? Onko se Radio Mafian aamujen sporttikornerin juontaja Kaide Järvinen sama mies kuin Aarne Tenkanen???
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Eräs kaverini luuli pitkään,että Arska todellakin on stadilainen ratikkakuski.
Kaide Järvinen on siis Tenkanen.Nykyäänhän se on täysin yleisessä tiedossa.Viereenkirjoittajalle varmistui 6-7 vuotta sitten,kun erehtyi vetämään Ulmanen&Roihassa pari sanaa Tenkasena.
Ja fudisyhetys on tässäkin eli Arskahan oli jonkinlainen Atlantiksen ´manageri´.Muistan mainiosti Kaiden järjettömän hehkutuksen mafiassa jo silloin kun Atlantis nousi ykköseen.
Kaverin kaverilta olen kuullut,että K on ollut spåravarikolla töissä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Iso Pitkä

Olen itsekin riidellyt Tenkasen henkilöllisyydestä työpaikalla yhden samanhenkisen hepun kanssa, eli siis äijän joka tykkää kuunnella tuota hupailua lauantaisin.

Kaveri väitti kivenkovaan että Tenkanen esiintyy ohjelmassa ihan omana itsenään "kun se keikkaileekin ja sillä on ne ratikkakuskin vermeet päällä". Ei kaveri varmaan vieläkään usko että Tenkasen takaa löytyy ihan joku muu henkilö.

Luulen että Gösta itse esittää ohjelmassa jotain muutakin henkilöä kuin itseään. Sen lisäksi keittiömestari Lassi Laamasen ja Naganon nokikana Antero Halosen hahmot vie läpi yksi ja sama esittäjä, kuka sitten ikinä onkaan.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
joka pojan ja tytön Leatherman....

Leevi on erittäin kova tekijä suomalaisella scenellä ja myös
ahkera. Poppihelmiä siis löytyy paljon. Listaamme tästä nyt ensi
alkuun vaikkapa sellaiset tarinat kuin : Mitä kuuluu Marja-Leena,
Teuvo Maanteiden kuningas, Poika nimeltä Päivi, Pohjoisen taivaan alla, Unelmia ja toimistohommia, Pohjois-karjala, Jos Helsinki on kaunis jne.

En nostaisi silti Jumalan asemaan, mutta ehkä kovasti skabaamaan toisen monitoimimiehen eli Saku Kuosmasen kanssa.

Leevin radio-ohjelmat ovat oma lukunsa ja Tenkasen kanssa se
on varmaan parhaimmillaan. Eikös se leevi lisäksi johtanut
FC Dynamon korkealle Suomen potkissarjoissa ennen yhdistymistä Atlantikseen (?)
 

fakiiri

Jäsen
Kuten täällä jo tulikin ilmi, Kaide Järvinen on mies Aarne Tenkasen takana. Itse tunnen Kaiden hyvin, sillä pelaan samassa säbäjengissä. (Kaide on muuten pelimies)

Tenkasen hahmo syntyi Kaiden ja Göstan yhteistyönä saaristossa iloisen viihdeillan seurauksena.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, itse olen valmis nostamaan Gjöde Sundqvistin maamme verbaaliskenen ehdottomaksi ykköstykiksi.

Olen seurannut Koe-eläinpuistoa jo monta vuotta enemmän tai vähemmän aktiivisesti ja en voi kun ihmetellä mistä ko. porukka juttunsa repii.

Omia suosikkihahmojani ovat Jöden lisäksi Hans Kristian "Kride" Andersen, Kulli-Olli, Loposka, Repe Hiltunen sekä Merikapteeni Monica Aaltonen.

KEPin huumori on niin omintakeista että se ei kieltämättä kaikille sovi, ainakaan jos on kovin tiukkapipo ja vaikka ei olisikaan.

Kieltämättä vähän jännittää miten Kepille käy Mafian mulkkaustalkoissa, luultavasti ja toivottavasti kuitenkin hyvin.

Täältä tähän
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Gösta on suomen kuningas : Gösta I. Verbaalinen lahjakkuus vailla vertaa. Leevin levyjä löytyy jokunen. Koe-eläinpuisto ohjelmaa on aina kuunneltu jostain 90 luvun puolestavälistä lähtien. Ja voin vannoa että joka jakso kuunneellaan aina. Löytyy niitä jopa vähän taltioituinakin, C-kasetilla kuinkas muuten ;). Hans Christian kuuluu ehdottomiin suosikkeihini. Ohjelmaa älkööt lopettako. Löytyy netistä adressikin ohjelman puolesta. Turha noita hahmoja on arvuutella koska aitojanhan ne ovat :). Taas pitää ensi lauantaina kuunnella minne Gösta joukkonsa suuntaa.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti fakiiri
Kuten täällä jo tulikin ilmi, Kaide Järvinen on mies Aarne Tenkasen takana. Itse tunnen Kaiden hyvin, sillä pelaan samassa säbäjengissä. (Kaide on muuten pelimies)
Minkäs ikäinen sälli tuo Kaide Järvinen oikein on?
Meinaan että taitaa olla mafian vanhimpia työntekijöitä..

Sen verran on pikkulinnut laulaneet, että Kaidella ei polvet kestäneet fudista ja hän siirtyi salibandyn puolelle..
 

Tuamas

Jäsen
Re: joka pojan ja tytön Leatherman....

Viestin lähetti nedomansky
En nostaisi silti Jumalan asemaan, mutta ehkä kovasti skabaamaan toisen monitoimimiehen eli Saku Kuosmasen kanssa.


- Tämä jos mikä on jo pyhäinhäväistystä.
Kuosmanen on niin kaupallinen ja oikeasti turha äijä, että vertaus Göstaan on ontuva kuin mannen myymä orhi.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti ervatsalo


Olen seurannut Koe-eläinpuistoa jo monta vuotta enemmän tai vähemmän aktiivisesti ja en voi kun ihmetellä mistä ko. porukka juttunsa repii.


Aikaan jolloin Sunkka vielä antoi haastatteluja, hän jossain lehtijutussa mainitsi keräävänsä aiheet ohjelmaan ihan tavallisen kansan parista. Kaikki päivittäin kuulemansa lentävät lauseet Sunkka kertoi pistävänsä muistiin ja sitten käyttävänsä niitä ohjelmissaan.

Samassa haastattelussa Sundqvsit kertoi nauhoitettujen jalkapallo-otteluiden kokoelmastaan. Hän nauhoittaa jokaisen telkkarista tulevan jalkapallo-ottelun ja jo haastattelun aikoihin hänellä oli niitä videokasetteja järjetön määrä. Samassa haastattelussa Gösta riemuitsi siitä, että kohta hänen tyttärensä ovat jo siinä iässä että muuttavat pois kotoa, niin hänen jalkapallokaseteilleen järjestyy näin automaattisesti kaivattua lisätilaa. Mies on tosiaan valmentanut aikoinaan Johanneksen Dynamo-nimistä jalkapalloseuraa, jonka perustaja hän oli ja sittemmin tästä Dynamosta tuli mutkan kautta Atlantis. Silloin Sundqvist vetäytyi pois taustalta, mutta taitaa edelleen valmentaa jotain porukkaa?

Mikä mahtaa olla muuten Sundqvistin sotilasarvo nykyään? Miehen kuvaa kun katsoo niin ensisilmäyksellä voisi väittää miehen olevan umpisivari, mutta todellisuudessa hän on joko vääpeli tai ylivääpeli, ellei nyt jo korkeampikin.

Jos ihan suoraan sanotaan niin Sundqvist on omasta mielestäni Juicen jälkeen merkittävin suomalainen muusikko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös