Mainos

Futiksen puulaakista

• 3 657
  • 41

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Niin ajattelin nyt tänne laittaa jalista koskevan otsikon vaikka onkin lätkäfoorumi.

Minun joukkueella alkoi tänä iltana futiksen puulaakipelit. No turpaan tuli 5-0 mutta numerot eivät kerro koko totuutta, meillä oli paikkoja ainakin 5 maaliin ja vastustajalla pariin kolmeen lisää.
Olisi ihan kiva kuulla pelaako kukaan muu jatkoaikalaisista kesällä futista puulaakijoukkueessa. Ja siitä millainen taso missäkin päin Suomea on. Itse asun Varkaudessa. Täällä ei ainakaan taso ole päätä huimaava. Ilmottautuneita joukkueita oli 10.

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Allekirjoittanut ainakin pelailee kesät puulaakia frendien kanssa. Oulun suunnalla pelataan ja tälläkin hetkellä ollaan Oulun Erotuomarikerhon järjestämässä sarjassa mukana. Joukkuetta en halua paljastaa huonojen esitysten takia :-)

Oulun taso ainakin minusta on suht hyvä. Taso nousee koko ajan. Muutaman kauden kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa...
Olipahan sanapeikkohirviö lause :-)

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Pelasin pari kautta, mutta eivät vanhan paikat enää kestäneet. Nilkat pamahti ja reidet menivät aivan mustiksi. Jengi oli FC Noppa Helsingissä ja taso silloin 7. divisioona ja muistaakseni 8. ei ole olemassakaan. Paras matsi oli somaleiden jengiä vastaan kun kaikilla vastustajilla ei ollut kunnon kenkiä ja veskarilla hanskoja. Tulos oli 11-0 meille ja vastustajan kaverit kävivät lopussa riveleistä kiinni. Täysi mellakka oli lähellä, mutta tilanne oli lähinnä säälittävän hupaisa ja homma kuivui siihen. Muita voittoja en siltä kaudelta muistakkaan, pari tasuria taisi tulla.

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Helsingin piirissä potkitaan seiskassa. Kauhean totista meininkiä joka kesä. Aina ollaan sijoituttu viidenneksi tai seitsemänneksi. Kerran noustiin jopa kuutoseen, mutta tultiin nopeesti takaisin.

Sen homman pitäisi kuitenkin olla pohjimmiltaan mukavaa kavereiden kanssa neppaamista. Saisi huiman nautinnon siitä kun menee syöttö perille. Mutta mitä vielä. Kun tuomarin pilli soi, ei kentällä ole ystäviä. Ei omassa eikä vastustajan joukkueessa.

Ai niin. Mikäkö seura. Enempää paljastamatta: Joka vuosi ollaan pelattu Rock SM Futiksessa.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
No niin..RockFutiksen SM-kisat kutsuvat ja meikäläinen ilmoittautui mukaan kovatasoiseen, mutta leikkimieliseen turnaukseen. Pelataan kuulemma koko kentällä ja 11 miestä on hiekalla/joukkue.

Syksyllä on sitten puulaakia tarjolla yo:n sarjoissa sekä futsalissa että ulkofutiksessa..:)

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti M@rko77
No niin..RockFutiksen SM-kisat kutsuvat ja meikäläinen ilmoittautui mukaan kovatasoiseen, mutta leikkimieliseen turnaukseen. Pelataan kuulemma koko kentällä ja 11 miestä on hiekalla/joukkue.

Taso on kova. Se on todistettu monena vuonna. Yksi korjaus kuitenkin: RockFutis pelataan aina nurmella!! Divarijoukkueet ottaa toisistaan mittaa hiekalla. Tänä vuonna nähdään Lahdessa.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Juu, duunin jengissä tulee pelattua puulaakia. Pelaamme jossain harrastesarjassa. Luulin jo, että repe_joke pelaa samassa jengissä kuin minä, koska mekin otimme hyvin viime viikolla turpiimme. 0-4 olivat tylyt lukemat, vaikka emme huonoja olleetkaan.

JanJ

Jäsen
Mä olen käynyt yhden pelin potkaisemassa MoonTV:n tiimissä.
Sitten olen aina unohtanut pelipäivät. Mutta eiköhän niitä vielä kesän aikana piisaa.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tulee myös potkittua sarjoista seuratuimmassa eli Helsingin piirin 7. divisioonassa. Tältä kaudelta saaliina on 2 tappiota ja 2 tasuria, että ihan kovin ei mene.

Lisätietona mainittakoon, että Rockfutiksen SM-kisoissa tuli viime vuonna divarisarjan kirkas voitto. Olemme myös erään kuuluisamman ja menestyneemmän 6.divari /rockfutis jengin farmitiimi.

Hauskaa harrastamista se on, mutta perkeleen totista.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itse etsin kovasti seuraa Tampereen seudulta, vaikea vain löytää, jos ei tunne porukkaa hyvinkään(muutin vasta 8kk sitten Treelle pk-seudulta). Olisi oikein mukava pelata puulaakia tai sitten 5-6divarissa. Mihin vain tämmöinen entinen aluejoukkue/maajoukkuerinkiläinen mahtuisikaan. Silloin A/B-nuorissa alkoi menemään maku pelaamisesta. Toisaalta olisi pitänyt käyttää liikaa aikaa(sen ajan mielipiteiden mukaan) palloon. Nykyisin sitä voisi käyttää mielellään melkein saman alasarjoissakin :)

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti Snakster
Itse tulee myös potkittua sarjoista seuratuimmassa eli Helsingin piirin 7. divisioonassa. Tältä kaudelta saaliina on 2 tappiota ja 2 tasuria, että ihan kovin ei mene.

Lisätietona mainittakoon, että Rockfutiksen SM-kisoissa tuli viime vuonna divarisarjan kirkas voitto. Olemme myös erään kuuluisamman ja menestyneemmän 6.divari /rockfutis jengin farmitiimi.

Me ollaan sit kohdattu kentillä. Toivottavasti en ole taklannu sua puun takaa. Jos olen, niin esitän anteeksipyyntöni tässä julkisesti :) Ja ens kerralla taas täysillä päin...

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mikkojii
Me ollaan sit kohdattu kentillä. Toivottavasti en ole taklannu sua puun takaa. Jos olen, niin esitän anteeksipyyntöni tässä julkisesti :) Ja ens kerralla taas täysillä päin...

Joo joo, aina vaan täysillä päin. Kyseessä on kuitenkin miesten peli ja puhtaista taklauksista saa vaan lisää virtaa.

Oikeasti noissa aladivareissa eniten rassaa ne kitisijät ja nilkoille potkijat. Rehti kontaktipeli sopii kyllä, mutta on tosiaan huvittavaa kun 35-40 v piirimyyjät huutaa naama punaisena 19 v tuomarille ja kyseessä on kuitenkin 7. divari.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kivoja uutisa tuli tänä aamuna. Eka peli pelattu ja vielä tulee uusia sääntöjä joukkueen pelaajia koskien.
Elikkä joukkueessa ei saa olla rekisteröityneitä pelaajia. Meidän joukkueessa olisi ollut 3kpl. Tosin ekassa pelissä pelasi vaan yksi.

Vielä jos rupee tulemaan uusia sääntöjä joka pelin jälkeen niin taitaa loppua minun osalta puulaakipelit. Eihän siinä muuta kun että meiltä loppuu vaihtomiehet. Joukkue on kuitenkin kasattu sen mukaan että siinä saa pelata kaikki kaverit.
Toivon mukaan tästä saa seuraavaan peliin semmoisen vituksen aikaan että on vauhtia ja vaarallisia tilanteita ;)

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pelasin n. vuosi takaperin Jyväskylässä ja lähikunnissa jalkapalloa 4- ja 3-divarissa. Sitten tuli vanhojen vammojen summasta yksi iso vamma ja tällä hetkellä fysioterapiassa polven kestävyyttä parantelen, tällä hetkellä vielä huonoin tuloksin. Tarkoitus olisi pelata jo vuoden päästä.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viime vuonna potkin palloa nelosdivarissa, tänä vuonna vaihdoin tiimiä kavereiden kanssa vitoseen. Molempina kesinä on tullut sen ohella myös puulaakia tahkottua ja viime vuonna ratkaisinkin puulaaki-finaaliin kahdella läpisyötöllä - vastustajalle. Mitäs laittoivat mut vasemmaksi pakiksi. Se on tunnetusti kentän tyhmimmän miehen paikka, enkä mä sinne halunnut (enkä kuulunut, prkl). Täytyy sanoa, että 90 minsaa laitalinkkinä tai oikeastaan millä tahansa paikalla pehmeällä nurmella on aika helvetin raskasta hommaa - oli krapulaa tai ei. Taitaa nytkin olla toisessa pohkeessa jokin revähtymä, mutta toivottavasti se ei huomenna pelaamista estä.

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Jep, meilläki oli eilen eka puulaakimatsi ja voitettiin 4-2 (paikkoihin nähden meille 20-4). Meidän olisi pitäny viimekesänä pelata Vaasan 1 divaris mut tiputtiin sit kolmoseen, kun joukkuepaikat oli menny jo täyteen! Eli viime kesä oli taukoa, ja nyt taas joutuu rämpimään täällä "mudassa".

No ei se vituta niin paljoa kun tämä Vaasan erotuomareitten pelleily. Ensi pitää maksaa hirveet summat (n.140€ joka joukkue) osallistumis maksua, että saadan erotumareille leipää pöytään. Mutta oottakaas kun peliaika koittaa, niin missä on tuomari? Ei näy eikä kuulu....ei muuta kun matsi ilman tuomaria läpi.

Ja kentätkin on mitä on.... kiviä, kiviä....kuka korvaa, jos telon polveni montussa olevaan pieneen kaivon kanteen?

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
FC Kilon Siiat

Meillä on ystäviemme kanssa kanssa harraste/kuntosarjassa (Helsingissä) joukkue. Pelailu on kaveri porukassa hauskempaa kuin kilpajoukkueissa omina junnuaikoinani. Tosin tasokaan ei ole samaa, mutta huvikseenhan tuota tehdään.
Kahden pelin jälkeen, tulos on ollut 2 tasuia, 2-2 ja 1-1. Ihmettelen vain miksi kunto/harraste sarjaan on tullut niinkin kovia joukkueita kun on tullut eivätkä ole menneet "kilpasarjaan". Nauttivatko oikeasti kovat futarit meidän harrastelijoiden nöyryyttämisestä :)

no, futaavaa kesää kaikille..

(jos joillain on oma harrastelija jengi ja kiinnostusta harjoituspeliin on niin eikun private messgea vaan :)

Itse treenaamme Joharissa, silloinku tilaa on.

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
7.divaria Helsingissä pelataan ja joukkue on Elite. Tämä on jo minun 3. kausi. Oman kokemuksen mukaan legendat alasarjan rappareista joka joukkueessa ei pidä paikkaansa ja peli on varsin usein puhdasta jalkapalloa. Tänä vuonna meillä näyttää olevan todella hyvä joukkue ja 3 ekaa peliä olemme pelanneet saldolla 2 voittoa ja yksi tasuri, jokaista peliä olemme hallinneet ja maalipaikkoja olemme tuhlailleet minkä keritään. Itse olen maalivahti ja näissä kolmessa pelissä olen joutunut torjumaan 4 kertaa. Yksi kulmuri joka olisi suoraan mennyt sisään, yksi pusku ja kaksi heikkoa vetoa, yksi maali on mennyt selkäni taakse. Tylsäksi voisi joku sanoa mun pelipaikkaa.

FC Somali on tuttu joukkue minullekkin kahden vuoden takaa, sillon mielestäni kaikilla oli kunnon varusteet ja ne pelasivat yhteen hyvin, taidettiin hävitä 3-8 tai sinneppäin. Ehkä mielenkiintoisin joukkue etnisessä mielessä somaleitten lisäksi on Yolduz jossa pelaa tataareja (turkin sukuinen kansa).

Hyvää futiskesää vaan kaikille.

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse potkiskelen nykyään vain "puistofutista." Tosin varsinkin keväällä ja syksyllä tulee pelattua myös hiekkakentillä. Siihen malliin kuitenkin, että joukkueessa on vain 4-6 pelaajaa. Isolla kentällä täydellä miehityksellä pelaaminen ei ole oikein koskaan iskenyt. Syy saattaa olla huonossa kunnossa - ei jaksa ravata ylös ja alas pitkiä matkoja. Parhaimmillaan peli on silloin, kun löytyy sopivan kokoinen nurmikenttä junioirimaaleilla ja kummallakin puolella 5 pelaaja kentällä - maalivahti yleensä on kiertävä.

Kysynkin samantien, tietääkö kukaan Helsingin seudulla nurmikenttiä, jotka ovat vapaasti käytettävissä? Joskus ollaan pelattu Talissa, joskus Leppävaaran urheilupuistossa, mutta viimemainitussa on kuulemma jotain härdelliä tänä vuonna...

edit: typo

Viimeksi muokattu:

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti Snakster
Joo joo, aina vaan täysillä päin. Kyseessä on kuitenkin miesten peli ja puhtaista taklauksista saa vaan lisää virtaa.

Oikeasti noissa aladivareissa eniten rassaa ne kitisijät ja nilkoille potkijat. Rehti kontaktipeli sopii kyllä, mutta on tosiaan huvittavaa kun 35-40 v piirimyyjät huutaa naama punaisena 19 v tuomarille ja kyseessä on kuitenkin 7. divari.

Seiskassa ikävä kyllä korvataan puuttuva taito hirveellä heilumisella. Kun ei palloon saa kunnon otetta rapataan nilkoille. Mulla on joka helvatun kesä kääntynyt polvi ympäri taklauksen seurauksena. Leikkaus olisi kuulemma ainut, mikä auttaisi löystyneisiin kiinnitäjäsiteisiin, vai mitä ne nyt on. Ei kuitenkaan tällä tasolla huvita moinen. Mielummin teippaa polven ja varoo vähän. Se vaan ei ole aina itsestä kiinni kun se piirimyyjä jahtaa. Liika varominen on vaan vaikuttanut peliin niin paljon, että harmittaa. Ei uskalla mennä tilanteisiin.

PS
Terkut James X:n kavereille. Varsinkin Markulle.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Hamraan

FC Somali on tuttu joukkue minullekkin kahden vuoden takaa, sillon mielestäni kaikilla oli kunnon varusteet ja ne pelasivat yhteen hyvin, taidettiin hävitä 3-8 tai sinneppäin.

Oho, onpas kuviot muuttuneet ja ilmeisesti myös pelaajat. About viisi vuotta sitten heidän pelaajansa pummasivat meidän vaihtopelaajlta kunnon pelikenkiä lainaksi. En kyllä muista oliko jengin nimi FC Somali vai joku muu joukkue, jossa kuitenkin pelasi vain somaleita.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mitenkään yleistämättä somaleita yhdeksi tai kahdeksi ryhmäksi, niin eroja on kuin yöllä ja päivällä. Toiset ovat juurikin näitä jotka opiskelevat ja pelaavat fudistakin oikealla asenteella. Sitten on näitä jotka ovat ilmeisesti Somaliassa tottuneet elämään hyvässä asemassa tekemättä mitään. Omassa joukkueessani pelasi junnuaikoina kolme somalia. Yksi heistä oli ikäluokkamme parhaita pelaajia(nykyisin taitaa pelailla jonkun liigaseuran A-junnuissa) kun taas kaksi muuta söivät kentän laidalla sipsejä vaihtopenkillä.

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Viestin lähetti Vaughan
Joskus ollaan pelattu Talissa, joskus Leppävaaran urheilupuistossa, mutta viimemainitussa on kuulemma jotain härdelliä tänä vuonna...

Leppävaarassa on tosiaan hieman härdelliä. Urheilupuiston takaosassa oleva nurmikko, missä on joka kesä ollut monia maaleja on suurimmalta osaltaan revitty auki ja tällä hetkellä siellä jylläävät kaivinkoneet. Taitaa olla jotain ongelmia sadetuslaitteiden kanssa. Takanurkassa on vielä vähän nurmikkoa, muttei se paljoa lohduta.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti HN
Älä ihmeessä!

Jaa siis vähän niin kuin valkoihoisillakin ihmisillä?

HN, juurikin niin. Tosin meillä taitaa olla kirjo vähän laajempi, koska Somaliasta tänne päässeet ovat vain yläluokkaa. Niinpä käyttäytyminen on helposti sen mukaista. Todelliset pakolaisethan sodan alta pakoon eivät Suomeen pääse.

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Meikäläisen puulaakipelit jäävät siihen, että pelailemme kerran-pari viikossa kavereiden kanssa höntsäasenteella. Kesällä tie vie kuitenkin Hesa Cupiin, mikäli työt eivät aseta estettä.

Niin, ja kyllähän sitä talvisin rassataan salibandya Nurmijärviliigassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy