Ja vaikka haluaisi, niin voiko Mersuakaan ihan täysin laskea vallan pois kärkikamppailuista? Tänäänkin Hamilton vei kuitenkin Maxilta nopeimman kierroksen, ja kun tietää miten paljon hollantilainen noita bonuspisteitä tykkää kaivaa, niin eiköhän se tosissaan yrittänyt nopeinta ajaa siinä kun Russelia jahtasi.
Toki Maxin pyrkimys oli päästä Russellin ohi ja kun Russell körötteli jotain 3 sekkaa hitaampaa kuin olisi voinut, niin Maxkin varmaan säästeli vähän renkaita ja akkua, kun ajoi kaveria kiinni. Hamilton taas ei varmaan edes toivonut pääsevänsä Maxin ohi, joten oli järkevämpi ehkä yrittää nopeinta. Hämishän ajoi nuo kovat paljon nätimmin sisään, kun Max alkoi puskemaan saman tien, mikä syö kuitenkin nakkeja vähän. Mitään autojen nopeudesta ei voi oikein sanoa, kun koko kisa ajeltiin 3-5 sekkaa/kierros hitaampaa kuin autoilla olisi voinut. Vähän kolmen kaupalta vaikuttaa toistaiseksi enkä ihan usko mersun nousuun ilman päivityksiä autoon.
Tuleekohan Hamiltonilta muuten ihan tarkoituksella ja valikoidusti aina tyhmimmät itkut noista tiimiradioista lähetykseen?
Tänään sai itsensä kuulostamaan seitsenkertaisen mestarin sijaan ensimmäisiä carting-kisojaan ajavasta junnulta. Punaisilla lipuilla hardeilla aloittamisesta "I told you so, I told you so" ja sitten legendaarinen " miksette kertoneet et varikkokäynnin jälkeen kierros on kriittinen". Ihan ku hänet olis väkisin heitetty aloittamaan hardeilla, ja ihanku ei olis ymmärtänyt et Max tulee samantien sisään ja pitäis vetää hammertime kovempaa ku koskaan.
En pidä Hämiksestä, mutta kyllähän tiimi yleensä kertoo, että inlap ja outlap critical. Ei oikein väliä olisko Hämiksen pitänyt tuo tietää itsekin, mutta kyllä tiiminkin olisi pitänyt pitää kartalla. Vaikea nähdä etteikö hämis olisi voinut ajaa ennen varikkokäyntiä eroa pienemmäksi ja pysyä Maxin edellä puskemalla. Viimeistään kun tiimi näki vaikka pari ekaa minisektoria etteihän se Sir puske, niin jonkun olisi pitänyt varmaan herätä, että heihei nyt kaasua vähän. Varsinkin, kun Max oli Russellin perseessä kiinni, niin olisi voinut myös sanoa Yrjölle, ettet kehtaisi ajella yhtä kierrosta vähän hitaammin. Ihan helposti olisi saanut Maxia hidastettua pari sekuntia lisää. Nyt sitten Hämis ei saanut ratapositiota ja annettiin Maxille mahdollisuus päästä Russellin ohi. Ei tuo minusta mersulta mennyt mitenkään putkeen.
Hämiksen olisi varmaan pitänyt tietää paremmin. Tallilla taas ei mitään tekosyyn puolikastakaan, että miksi näin.
Vähän sitä väkisin pelkää myös Verstappenin dominoinnin uutta alkua, mutta onhan tässä nyt vähän merkkejä paremmasta. Ainakin tallimestaruudesta tulee kova taistelu, vaikka McLaren ja Ferrari nyt syökin toistensa pinnoja rutosti.
Max on menettänyt yhden voiton auton porsimiseen ja on silti yli yhden puhtaan voiton edellä. Aika vaikea nähdä, että mestaruuskamppailua syntyisi ellei voimasuhteissa tapahdu vielä muutoksia. McLaren vauhdillisesti näyttää Ferraria kovemmalta tällä hetkellä, mikä ei sekään auta.
Tosin nyt kun RB:stä on löytynyt heikkouksia, niin Checo tuskin pystyy vastaamaan huutoon, joten tallimestaruus voi mennä muille. Pitäisi kaiken järjen mukaan maksaa ainakin Perezin tallipaikan, jos toinen mestaruus menee Ferrarille tai McLarenille.