Eipä tuo ison autofirman mukaantulo ole mikään automaatio menestykseen. Toyota esim sortui lopulta turhan japanilaiseen ajattelutapaan ja kankeuteen. BMW pääsi taistelemaan voitoista mutta ehkä lopullinen panostus puuttui. Jaguar, Ford tms aika marginaalissa. Renault pärjäsi hyvin. Mersu onnistui nykyisen tiimin kanssa lähinnä siinä, että tulivat mukaan oikeaan aikaan ja isolla panostuksella. Eli ensin opettelemaan F1-sarjaa vanhoilla säännöillä (vaikkeivat silloin vielä olleet ykköstalli), mutta panostivat huimasti tulevaan muutokseen, eli hybrideihin ja haalivat työmarkkinoilta tyyliin kaikki turbo, sähkö, hybridi jne puolen inssit ja tohtoritutkijat 1-3v ennen kuin säännöt tuli voimaan ja panostivat siihen rahallisestikin paljon. Tällä sitten saivat täysin ylivoimaisen moottoriedun mikä kantoi vuosia. Totta kai kuski(t) ja auto muutenkin oli osaavissa käsissä suunnittelua myöten.
En tiedä yrittääkö Audi sitten vastaavaa loikkaa, mutta en tiedä onko sääntömuutokset nyt niin rajuja, etteikö olemassa olevilla tiimeillä olisi siihen hyvät lähtökohdat ja tuollaista Mersun tyylistä tasonnostoa ei voi tehdä "takavasemmalta". Kuskeille sinänsä Audin tai muun ison tehtaan tuki on hyvä, koska palkka ja edut on kunnossa. Paikka arvostettu ja kaikesta huolehditaan hyvin. Eli työpaikkana jees vaikkei nyt sitten voittaisikaan mestaruuksia.