Jonkun linkin takana ettei ainakaan täällä Ranskassa pääse lukemaan juttua.
Huvittaa kun ei ole ylivoimaista autoa niin Hämis itkee kaikesta ja häviää jopa pappa-Alonsolle.
Lewis Hamilton päästeli höyryjä - kertoi karusta kohtelustaan Mercedeksellä
Formula ykkösten takavuosien mahtitalli Mercedes meni viime vuonna pahasti metsään autonsa kehitystyön kanssa. Mercedeksellä ei ole otettu opiksi: myös nykyinen W14-auto vaikuttaa olevan susi.
Lewis Hamilton käy syystäkin kuumana. Hamilton pyrki tarjoamaan kauden avanneen Bahrainin GP:n aikana joitain positiivisiakin kommentteja uudesta kilpurista, mutta seitsenkertaisen maailmanmestarin sisällä kuohui.
Hamilton on laukonut myöhemmin totuudet tiskiin Rosanna Tennantin haastattelussa BBC:n Checkered Flag -podcastissa.
Hamilton sanoi suoraan ja kaunistelematta, että Mercedeksellä ei kuunneltu hänen ohjeitaan W14:n suunnittelussa ja kehitystyössä. Hamiltonin neuvoille oli viitattu käytännössä kintaalla.
- Kerroin heille viime vuonna autoon liittyvistä ongelmista. Olen ajanut niin monella autolla elämäni aikana. Tiedän, mitä auto tarvitsee. Ja tiedän, mitä auto ei tarvitse, mutta he eivät kuunnelleet minua.
Hamilton sijoittui kauden avauskisassa viidenneksi ja tallikaveri George Russell seitsemänneksi.
Russell täräytti tiistaina Motorsport-Totalille, että Mercedeksen olisi syytä viheltää peli jo kauden tässä vaiheessa poikki W14:n kanssa ja keskittyä ensi vuoden autoon.
- Minulle ei ole henkilökohtaisesti mitään väliä sillä, sijoitunko tänä vuonna MM-pisteissä toiseksi tai seitsemänneksi. Olemme täällä voittamassa. Toinen sija ei ole tarpeeksi hyvä. Toisin sanoen, on parempi uhrata koko kausi ja taistella huipulla uudelleen vuonna 2024, kuin sijoittua toiseksi jokaisen seuraavan kolmen vuoden aikana. Ja jos se tarkoittaa dramaattisten muutosten tekemistä, niin me teemme sen, Russell julisti.